MUMMOT

170 posts, 9 pages, 39,305 views

#1 • • holle Guest
Kävipä tuossa lauantaina seuraava juttu:
Olimme emännän kanssa juuri menossa citymarketin kassalle. Mutta..eräs vanhempi täti-ihminen blokkasi meidät ja jäi pönöttämään kassan hihnan kohdalle. Hän odotteli toista tätsää, joka saapui hyllyjen välistä (kaikessa rauhassa), kattila kädessään.(tässä vaiheessa siirryimme jo viereiselle kassalle, jossa oli 2 ihmistä ennen meitä) Kun mätimme omia ostoksiamme kassiin, tämä kaksikko sääti vielä kattilansa kanssa kassalla, jonon kasvaessa heidän takanaan. Olen nähnyt mummoilta uskomattomia etuilu/tunkemis/en väistä-taktiikoita, mutta tämä kahden hengen kassajonoblokkaus oli aivan uutta!
Aikaisemmin olen tuntenut suurimmat ahdistukset pankissa, kuukauden ensimmäisenä päivänä. Pankkisali näyttää sienimetsältä, kun se on täynnä nyppybaskereita, jotka tulevat leimaamaan eläkkeensä pankkikirjaan. Jos eläkettä ei merkitse ensimmäisenä päivänä pankkikirjaan, rahat ilmeisesti katoavat jonnekin taivaantuuliin. Kerran kuuntelin selkäni takana tapahtuvaa keskustelua nykyajan nuorisosta. Ollaan me niin saamattomia, epäkohteliaita, meistä ei ole mihinkään...
Jaaha, eikönän tässä tullut suurimmat pois tunnolta...
#2 • • Ana-- Guest
Ei paskaa tartte sietää, senioreiltakaan. Ystävällinen ja kohtelias
huomautus malliin "Anteeksi, mutta me olimme tässä ennen teitä" riittää.
Mikäli tämä provosoi seniorikansalaiselta proteesinkolinaista vastaväite-
ttä, kannattaa vaan pitää omasta kannastaan kiinni. Kyllä ne taipuu, ja
harvemmin sitä eläkeläisten kanssa nyrkkitappeluun asti joutuu.

Vaikka joutuski, ni yleensä voittaa :)
#3 • • Daniel Braun Guest
Mä olen kyllä ihan julkisesti mummorasisti :D
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin joukko mummoja postissa/kaupassa/pankissa/kadulla seisomassa ja juttelemassa...
Grrrrr... :mad:
Ei siinä mitään jos tää joukko vain seisoisi ja juttelisi, mutta kun he tosissaan vain seisovat!
Eivät väistä, eivät siirry, eivät liiku, eivät tee tilaa, eivät kuuntele muita kuin ympärillä olevia mummoja, eivät omaa käytöstapoja!

Helvetti, yritä nyt siinä sitten änkeä ohi ostoskoreinesi kun 7 ylipainoista mummoa tukkii koko vitun kauppakäytävän!
Ja vaikka kuinka sanoisi, niin ei! Eivät he väistä!
Ja vaikka kuinka tönisi...
Silloin ei väistetä, syytellään vain sitä että "onpas tämä nuoriso nykyään niin huonosti käyttäytyvää, toista oli silloin kun he olivat nuoria..."

Ja käytöstavat...
Jos puhutaan että nuorilla on huonot käytöstavat, niin mummoilla ne vasta ovatkin.
Kiroillaan enemmän kuin 15v teinit.
Puhutaan yleisillä paikoilla paska- ja kaikki muutkin ongelmansa selviksi. Vielä useaan otteeseen!
Lonksutellaan tekareita.
Niistetään räkää...

Jos jotkut väittävät että nuoret haisevat (tupakka, kalja...) niin mummot ne vasta sitten haisevatkin! :mad:
Siinähän tarvitsee happinaamaria kun kulkee ohi.

Elävä esimerkki mummoista:
Kaikkihan me olemme törmänneet siihen että mummot valittavat yleisenosastoilla siitä että nuoret ohittelevat kassajonoissa ja bussijonoissa.
No, saattavathan osa nuorista niin tehdäkkin. Mutta vain osa.
Mutta, mummot ne vasta pahiten ohittelevatkin ja vetoavat vielä siihen että he ovat niin heikossa asemassa!
Paskat! Jos joku vitun mummo kukenee lonkkataklauksella sysätä mut bussijonosta syrjään, niin eihän siinä mitään heikkoutta enää voi olla...

En voi oikeasti sietää vanhuksia.
Muuta kuin poikkeustapauksissa ja hyvin harvoin...
Ainahan sitä voi esittää tms. mutta totuus on toinen.
#4 • • Jukka I Guest

Helvetti, yritä nyt siinä sitten änkeä ohi ostoskoreinesi kun 7 ylipainoista mummoa tukkii koko vitun kauppakäytävän!

Vielä hauskempaa on yrittää päästä pyörällä ohi. Luonnollisesti kävellään tismalleen siinä jalkakäytävän/pyörätien keskellä. Ja kriittisellä hetkellä korjataan kurssia juuri sinne suuntaan, mistä pyörä on ohittamassa. Jos taas soittaa kelloa, ne saa sydärin.
#5 • • hexagon Guest
Ei nyt mitenkään mummoihin liity, mutta kassajonoihin:
Tulen kassoille, ja ihmettelen miten toinen jono on selkeästi pidempi kuin toinen. Kaikki seisoskelevat siinä rauhassa, joten sitä toista kassaa ei ollut äskettäin avattu. No menen tietysti siihen lyhyempään jonoon, niin toisessa jonossa joku sanoo närkästyneenä vaimolleen "tuokin meni ennen meitä" tai jotain. Fucking morons :angry:
#6 • • LindaGP Guest
Olisin voinut quotata Danielin koko kirjoituksen ja pistää onelineri perään, joka kirjoitetaan WORD! Onneksi en ole joutunut sitä Hollen mainitsemaa sienimetsää todistamaan, mutta voin hyvin kuvitella että pankkisalit ovat enemmän tai vähemmän juuri sen näköisiä. Tuo kassajonossa kiilaaminen ilmeisesti on mummojen ainoa oikea huvi. Potuttaa itsessäni vaan se ettei ole yleensä pokkaa alkaa heille siitä sanomaan.

Loistava topic Holle!
#7 • • Taedium Guest
holle ja Dani... Mä oon kyl siis niin 101% samaa mieltä. Tosta ei todellakaan voisi täällä suunnalla olla. Nous verenpaine nyt niin korkeeks, että mä en nyt voi kirjoittaa mitään järkevää. Suurin ongelma kaupoissa on koittaa rauhallisesti sanoa niille, että etuilevat. SSsssshhhhh.... *kiehuu*

edit: Kävin hermosauhuilla. Huuh... helpotti.

Siis. Yksi ihmiskunnan vitsauksista on juurikin vanhukset. Niitä pitää kunnioittaa ja ovathan he tehneet paljon. Mutta kun nämä mummot ryntäävät laumoina tukkimaan tiet, yleiset, kaupat, supermarketit, kauppojen peliluolat... kaupat...

Kauppaan mennessä siellä on näitä tanttoja joka suunnassa. Ja pakko ottaa ne kärryt, vaikka ei ole voimaa pysäyttää niitä. Voimaa on laittaa ne liikkeelle ja sitten kolistelee mua päin, mun kärryjä päin, mun kasseja päin (ostos sellaisia)... Eivätkä ikinä ole pyytäneet anteeksi. Eivät. Ja sitten ne kyttäävät joka tiskin edustalla jossain piilossa, kun itse on menossa selkeästi ottamaan esmes jugurttia. Siitä ryntäävät valitsemaan juuri samoja jugurtteja eteen, ja tietävät kyllä mitä jugurttia ottavat mutta on pakko katsoa se jugurttipurkki, jonka viimeinen käyttöpäivä on vähintään 2007. Ja joka tiskillä sama. Pakko päästä muiden eteen kun itsellä menee niin kauan? Vai?

Ja sitten mitään sanomatta aina hiipivät kassajonoissa sinne väliin. Ja työntävät kärrynsä siihen viereen. Jos siinä sitten ei päästä sitä mummoa eteen, on siinä pian sitten useampi ihminen takana ja y:n mallinen jono kassalle. (Käykääpä joskus vaikka Malmin Prismassa...) Ja pakko päästä siihen eteen. Ja sitten ku mä saan maksettua vihdoin ja viimein kun se mummo on säätänyt siinä niiden kolikoidensa kanssa 500 vuotta, kun pitää ne markat säästää peliautomaatteihin, niin itse kun haluaa sen vaihtorahansa markat antaa hyväntekeväisyyteen uhmapelien muodossa, niin eiköhän siellä ole joka uhmapeli käytössä, kun mummot syöttää markkoja! Ja jos on jostain syystä hiljaista, että ei ole riittävästi mummoja joka koneelle, niin ne perkuleet pelaavat useampaa konetta samaan aikaan! Ja joku kone voi olla niin, että siellä on se yksi markka vartin, eikä sitä pelata kun toista peliä pelataan ja kun koitat kysyä jotain siihen, ni se mummo hätääntyy ja hyvä ku ei laukullansa aja pois mua siitä koneiden lähettyviltä!

AAAAARGH! Mikseivät ne voi vanheta arvokkaasti? Olisi paljon helpompi kunnioittaa vanhuksia.
#8 • • dixoff Guest
Jos haluatte hyvää treeniä mummoruuhkan kesyttämiseen, suosittelen lämpimästi Stockan Herkkua. Siellä niitä riittää, ainakin Helsingissä missä erityisesti ylempi kerros on aivan älyttömän ahdas erityisesti jouluruuhkassa, pyhien aattona ja Hulluilla päivillä.
#9 • • ville Guest

Jos haluatte hyvää treeniä mummoruuhkan kesyttämiseen, suosittelen lämpimästi Stockan Herkkua. Siellä niitä riittää, ainakin Helsingissä missä erityisesti ylempi kerros on aivan älyttömän ahdas erityisesti jouluruuhkassa, pyhien aattona ja Hulluilla päivillä.

Sattui kerran stockan herkussa:

Vanha mieshenkilö kiilasi koko kassajonon ja valitteli kipeää selkäänsä. Kukaan ei sitten jaksanut valittaa kun äijällä oli vain yksi kaalikerä. Kun mieshenkilö vihdoin pääsi kassalle, nosti hän laukkunsa hihnalle ja yllätys yllätys laukussa oli tuotteita vaikka muille jakaa :eek:

tässä vaiheessa koko jono alkoi naruamaan kassa mukaanlukien :laugh:

stockamummo on käsite
#10 • • Taedium Guest

Stockan Herkkua.

Ruuhkasta johtuen mä vältän (pitäskö tässä olla jo imperfekti, eikä preesens?) Stockaa aina kun mahdollista.

Hulluilla päivillä.

:panic: :panic:
#11 • • Hansu Guest
Empiirisiä havaintoja ainakin oman mummon lähipiiristä:
Siellä missä lauma mummoja kohtaa eivät ihmiselon kiusallisimmatkaan vaivat ole tabuja. Sivullisetkin joutuvat myötäelämään viimeisimmät virtsaputken tulehdukset ja pidätysvaikeudet. Lääkkeitä vertaillaan kuin pikkulapset keräilykorttejaan, ja se jolla on tiukimmat tabut saa kymmenen pistettä & papukaijamerkin (ja muut mummot niin saatanan kateellisiksi). Jokaisesta terveyskeskuslääkäristä on jokaisella mummolla oma ja ehdottoman oikea mielipiteensä, jota sitten kailotetaan muiden puheen päälle kuin sumusireeni. Aihe kuin aihe käännetään näppärästi sairauksiin ja vaivoihin, vaivoihin ja sairauksiin. "Kuuluu se Elnakin kuolleen... Niin minullahan todettiin sama sairaus- "

Mistä on vanhat mummot tehty? Taudeista, pillereistä, terveyskeskuslääkäreistä, niistä on vanhat mummot tehty.

*repii hiukset päästä kun on niiin kylästynyt kuuntelemaan ainaisia sairaskertomuksia* :mad:
#12 • • Taedium Guest

eivät ihmiselon kiusallisimmatkaan vaivat ole tabuja.

Tästäpä muuten jatkaen hieman ohi aiheen: Kännykkä. Kun suomalainen istuu bussiin, ei se puhu vaikka minä siinä vieressä koitankin avata keskustelua. Katsoo vain kuin humalaista tai hullua, tai molempia samaan aikaan. Mut ans olla ku känny soi ja sieltä soittaa tuttu. Ja sillä tutulla on joku vaiva. Siinä on sitten kiva istua vieressä kun ensin se tyyppi ei edes päivää sanonut ja nyt mä tiedän sen tyypin tyrät ja mononukleoosit (mut eikö soluissa pidäkkin olla yksi tuma?) ja vaikka mitkä taudit. Mikä siinä on, että kännykkään kun puhuu, muut ympäriltä katoavat? Onneksi kaikki mummot eivät käytä kännyköitä 247.
#13 • • irokeesi Guest
Joo hyviä pointteja koko topic täys.
Omakohtaisia kokemuksia:

Mummot linkkupysäkillä:

Istuskelin linkkua venaamassa ja kaks mummoa kävelee ilkeän näköisinä minua kohti. "Tekiskö nuori mies tilaa kahdelle vanhukselle" = "Voisitko hilata sen persees pois siitä että me päästää istumaa, mokoma nuorisohuligaani". No minäpä kohteliaana nousin ja tein mummoille tilaa. Sitten jatkui selän takana keskustelu kuinka nuoriso nykyään on niin epäkohteliasta jne jne. Tässä vaiheessa päätin olla mummoja nöyristelemättä enää koskaan.

Mummot kassajonossa:

Jonotin kassalle sipsipussin, limun ja parin suklaapötkön kanssa. Takana oleva mummopari tiuski jotain ja kaukaa kuului pienoista sadattelua. Ilmeisesti ne (ei he, vaan ne, koska ovat mummoja) olivat jo parin tyypin ohi kiilanneet kun mun kohdalle pääsivät. Koittivat hienovaraisesti mun ohi mutta enpäs laskenutkaan. Sitten kohdalle sattui Iltalehden tms. mainos jossa luki että nuori mies ryösti vanhuksen. Ilmeisesti mummot olivat tämän otsikon huomanneet ja alkoivat ikäänkuin mua murhaavasti katsomaan ja syyllistämään tästä teosta (edustinhan kassajonossa kamalaa nykynuorisoa). Selän takaa taas kuului lievää vittuilua ja tunsin kuinka mummot koitti katseellaan murhata mua.

Mummot linja-autossa:

Vaikka ne ovat kuinka huonosti liikkuvia ja sairata niin voisivat edes vähän pistää vauhtia toimintaan. Esim. kaivaa rahat/kortti etukäteen esille ettei linkussa tarvi odotella 5-10 minuuttia kun ne ottavat kourallisen 5-10 senttisiä lompakosta ja laittavat kuskin käteen "Katos paljon tos on" (tämä pätee myös kaupan kassalla joskus). Ja yleensä osa hiluista putoaa vielä lattialle jotta aikaa kuluisi lisää. Sitten mummot änkevät väkisin viereesi vaikka olet tehnyt selväksi että haluat istua yksin koska yksinkertaisesti sinulla on niin pitkät jalat tai suuret kantamukset ettei viereesi mahdu istumaan edes :)
Kun mummot pääsevät istumaan linja-autoon, he yleensä istuvat käytävän puolella jolloin mukana oleva kävelykeppi, mummokärryt, kävelylaite tms. on juuri siinä vieressä ettei muut mahdu kulkemaan ollenkaan. Ja suomalaiset tietäen kukaan ei uskalla/kehtaa sanoa mitään.

Offtopic: hupaisaa katsottavaa linja-autossa kun henkilö painaa nappia ja kuski ei tajua pysähtyä. Kukaan ei uskalla sanoa koskaan mitään vaan tyytyy kohtaloonsa ja kulkee auton mukana pari pysäkkiä omansa ohi.
#14 • • Tapi T Guest
No voi hyvät hyssykät sentään! Ei ole teidän elämänne helppoa, kun eläkeläiset saavat verenpaineen noin nousemaan.

Ainakin täällä Espoossa mummot käyttäytyvät oikein hyvin ja ymmärtävät mainiosti kohteliasta puhetta. En muista tulleeni kohdelluksi kaltoin mummojen toimesta oikeastaan ikinä. Lisäksi minun tuntemani mummot huolehtivat hygieniastaan aivan riittävästi ja osaavat pyydettäessä väistää, mikäli ovat jonkun tiellä.

Kotkalaiset mummot saavat paljon anteeksi. Ei ole helppoa asua siellä koko ikäänsä.

Pankkisali näyttää sienimetsältä, kun se on täynnä nyppybaskereita, jotka tulevat leimaamaan eläkkeensä pankkikirjaan. Jos eläkettä ei merkitse ensimmäisenä päivänä pankkikirjaan, rahat ilmeisesti katoavat jonnekin taivaantuuliin.

Mitä taas ihmettelen, että mitä nykyaikaisina itseään pitävät ihmiset pankissa tekevät? Verkkopankin ja pankkien puhelinpalveluissa voi hoitaa halutessaan 90% pankkiasioista, joten mummojen määrä pankkisaleissa ei pitäisi aiheuttaa huvittuneisuuden lisäksi mitään muuta. Minkä ihmeen takia pankkiin pitää mennä juuri kuun ensimmäinen päivä, kun kerran tietää sen olevan mummoja täynnä?

Se on ihan sama pankki myös netissä ja puhelimessa.

Istuskelin linkkua venaamassa ja kaks mummoa kävelee ilkeän näköisinä minua kohti. "Tekiskö nuori mies tilaa kahdelle vanhukselle" = "Voisitko hilata sen persees pois siitä että me päästää istumaa, mokoma nuorisohuligaani".

No huh! :scared:

Omasta mielestäni on lähinnä itsestään selvyys, että sinä nuorena henkilönä annat vanhukselle istumapaikan - ainakin mulla on tapana antaa julkisissa oma paikkani vanhukselle ja olenpa pariin kertaan huomauttanut koululaisillekin asiasta.

Onko vaikeaa ymmärtää, että vanhojen ihmisten jalat eivät enää välttämättä kanna kovinkaan hyvin ja motoriikassa saattaa olla ongelmia. Eikö tällöin ole kohteliasta antaa mummolle paikka, jos itse pystyy seisomaan täysin ongelmitta? Kun sinä tulet vanhaksi ja pyydät kohteliaasti istuinpaikkaa terveyteesi vedoten, niin tuskin teet sitä vittuilun vuoksi!
#15 • • Taedium Guest

hupaisaa katsottavaa linja-autossa kun henkilö painaa nappia ja kuski ei tajua pysähtyä. Kukaan ei uskalla sanoa koskaan mitään vaan tyytyy kohtaloonsa ja kulkee auton mukana pari pysäkkiä omansa ohi.

HKL:n linjalla 75 oli useasti yksi pönäkän bussikuskin näköinen bussikuski, joka ei ollut mukava mies. Se todella monasti meinasi ajaa ohi ja sai huudella että pysähteleppäs sieltä. Ja olen joutunut kovaa meteliä pitämään kun sieltä on tullut vastaukseksi, että on jo kerennyt menemään pysäkin ohi, jää sitten seuraavalla.

Ja kerran sama kuski, mutta matkalla Hakiksesta pohjoiseen perjantaina tokavikalla dösällä, en ollut edes humalassa, ja naispuolinen kaveri juoksi vähän hitaammin kun minä ja hyppäsin sisään. Sanoin, että odota hetki, niin kaveri kerkee kans. (Tiedän, ikävää odotella juoksijaa.) Kaveri oli takaovien kohdalla, kun tää kuski sano, että "en odota" ja laittoi ovet kiinni kaverin nenän edestä. No silloin sanoin, että jätä mut sitten pois, kun et oo liikkeellekkään lähtenyt, niin menen seuraavalla. Kuski alkoi ajamaan. Sanoin, että mä en tykkää jättää kaveria kaupungille perjantaina yksin liikkumaan, jätätkö seuraavalla pysäkillä? Ja sitten heti kurvissa meinas jättää mut. Jommal kummalla ei ollu kännykkä toiminnassa, en muista kummalla, niin mitähän mä oisin siellä kurvissa tehnyt? Varmaan mä nyt tarkotin sitä, että pelottaa antaa kaverin Pohjois-Helsingissä kävellä yksin ja samaan dösään haluan. Lähinnä sitä keskusta-aluetta meinasin.

Jouduin tekemään valituksen HKL:lle. Ilmeisesti kuski oli kypsynyt siihen, että minä vaadin päästä pois sillä pysäkillä kun painan nappia, enkä tyytynyt aina siihen millä pysäkillä siitä kuskista tuntui päästää asiakkaita pois.

Kuka se on joka pakottaa niitä asiakaspalvelutehtäviin haluttomia kuitenkin asiakaspalvelutehtäviin? Eikö se vois oikeesti vähän rajoittaa?

Se on ihan sama pankki myös netissä ja puhelimessa.

Touché!
#16 • • irokeesi Guest

Omasta mielestäni on lähinnä itsestään selvyys, että sinä nuorena henkilönä annat vanhukselle istumapaikan - ainakin mulla on tapana antaa julkisissa oma paikkani vanhukselle ja olenpa pariin kertaan huomauttanut koululaisillekin asiasta.

Onko vaikeaa ymmärtää, että vanhojen ihmisten jalat eivät enää välttämättä kanna kovinkaan hyvin ja motoriikassa saattaa olla ongelmia. Eikö tällöin ole kohteliasta antaa mummolle paikka, jos itse pystyy seisomaan täysin ongelmitta? Kun sinä tulet vanhaksi ja pyydät kohteliaasti istuinpaikkaa terveyteesi vedoten, niin tuskin teet sitä vittuilun vuoksi!

Kyllä vain. Pointtina nyt oli se että tein tilaa arvon rouville mukisematta mutta piti heidän vielä selän takana alkaa morkkaamaan. Eikä he nyt niin sairailta näyttäneet, ns. "nuorekkaita" mummoja olivat pilke silmäkulmassa ja liikkuminen oli vielä suhteellisen vetreää.
#17 • • Tapi T Guest

mutta piti heidän vielä selän takana alkaa morkkaamaan.

Mitä mummot olisivatkaan sanoneet, jos olisit kohteliaasti huomauttanut heille, että heidän yleistyksensä loukkaa myös sinua ja että suinkaan kaikki nuoret eivät ole rikollisia?

Paras ase vittuilua vastaan on lähes aina kohtelias ja jouheva vasta-argumentti.
#18 • • irokeesi Guest

Mitä mummot olisivatkaan sanoneet, jos olisit kohteliaasti huomauttanut heille, että heidän yleistyksensä loukkaa myös sinua ja että suinkaan kaikki nuoret eivät ole rikollisia?

Niinpä. Tämä oli jälleen niitä tilanteita "olisinpa avannut suuni". Mutta tyydyin vain nieleskelemään.
#19 • • V-ill Guest
juu mäki voisin avautua, eli lisää mummo/pappa stooreja:

olin bussissa matkalla keskustaan eräänä kauniin päivänä, bussi oli puolillaa ja paikkoja riitti. No yhdellä pysäkillä tuli sitten sisään sellanen vanhempi mies (=pappa) ja alkoi etsimään istumapaikkoja. Olin omissa ajatuksissani ja kuuntelin kuulokkeita, kunnes huomasin, että se pappa tulee mun vierelle ja tuijottaa tosi vihasesti. No siinä oli viereisellä penkillä oli uutislehti 100 vai mikä olikaan ja just ku olin ottamassa sitä pois et se voi istua siihen (kun ei kai kauemmaksi jaksanu kävellä) niin sanoi jotain vihaisella äänellä ja istahti toiselle penkkiriville takanani. No kun bussi oli sit päässyt linja-autoasemalle oli se lehti sitten siitä vierestä tippunu kuskin hurjastelun jälkeen bussin lattialle. Kun olin lähdössä niin tämä pappa tuli kovalla äänellä huutamaan "MIKS OOT HEITTÄNY TON LEHDEN LATTIALLE?! HEITELLÄÄNKÖ TEILLÄ KOTONAKI KAIKKI ROSKAT LATTIALLE?!!" No empä sanonut mitään papalle ja kohteliaana nostin lehden ja laitoin viereiseen roskakoriin. tämän papan piti vieläkin sen jälkeen jatkaa huutamista, tosin en jääny kuuntelemaan vaan laitoin musat kovemmalle ja lähdin bussista ulos. Jonkun aikaa se seuras ja tuijotteli, kunnes varmaa spottasi lähimmästä r-kioskista peliautomaatin ja sai muuta ajateltavaa ku tälläset nuorisorikolliset joita pitää ojentaa.
#20 • • bulk Guest
Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin mummot, jotka purevat ja raapivat... Paitsi ne Mummot, jotka purevat ja raapivat ja ovat KÄNNISSÄ!

Menkääpä ruotsinlaivalle tms viikolla ja sitten tax-freehen katsomaan sitä menoa. Itse jonottelin ruottinlaivalla tax-free viinojani sulassa sovussa kaverini kanssa, joka oli jonossa edessäni (tultiin samaan aikaan jonoon). Siihenpä sitten viereisen hyllyn välistä tunki noin 75v kääpä ja TÖNÄISI minut jonosta sivuun ilmoittaen suureen ääneen, kuinka hän oli ollut jonossa paikallani (yeah right, siellä hyllyjen välissä siis).

Takaisin en tönäissyt, mutta sanoin yltiökohteliaaseen äänensävyyn, kuinka rouva nyt on väärässä ja voisi jonottaa takanani. Mitäpä tämä, huutamaan siitä, kuinka nuoret ovat törkeitä ja röyhkeitä käyttäytyvät vanhempiaan kohtaan epäkunnioittavasti. Tässä vaiheessa kassatätikin alkoi jo vähän katselemaan alta kulmiensa (siis mua) ja toinen myyjä saapui paikalle selvittämään tilannetta. Onneksi minä ja frendi, suht selvin päin, saatiin selvitettyä myyjille tapahtunut ja he ohjasivat selkeästi päihtyneen muorin toiselle kassalle (jonon ohi). Siis mikä vittu näitä vanhoja naisia vaivaa, kysyn vaan.