MUMMOT

170 posts, 9 pages, 39,214 views

#41 • • serotonot Guest

Jos ne vaikka muistais testamentissään sitä "ystävällistä nuortamiestä"

Hyvät työt ja vapaaehtoiset auttamiset tehdään ilman taka-ajatuksia.... :winkwink:

jep. ei taka-ajatuksia vaan sellaisia jotka ottaa eteen.

<3 mummot <3
#42 • • LindaGP Guest

Musta tulee isona kiva ja pyöree mummo :hah:

Musta ei tuu kivaa ja pyöreetä mummoa. Mä ehkä tulen äidinäidiksi, mutta mummoa minusta ei koskaan tule. Olen suunnitellut kuolevani ennenkuin minusta tulee semmoinen kärttyisä, etuileva, tökerösti käyttäytyvä vanhempi naisihminen. :mad:
#43 • • Taedium Guest

kärtyisistä ihmisistä tulee kärttyisiä mummoja jne.

Mä oon jo päättäny, että musta tulee vanhuksena (jos ikinä sinne asti elän) täys kp.

Eka muutan kerrostaloon, sellaseen, jossa on näkymä pihalle, mielellään parkkipaikoille ja se ikkuna on ulko-oven lähellä. Eli sellasessa kulmassa. Siinä nurkassa, eteisessä istun ja kuuntelen käytävää ja tarkkailen ulos.

Jos joku mesoaa pihalla, talonmiehelle välittömästi ilmoitus ja huutamaan parvekkeelta raggareille!

Jos joku parkkeeraa väärin, nopeasti jättämään nimettömiä mikkihiirilappusia sinne ikkunoille ja talonmiehelle välittömästi ilmoitus.

Jos jossain kuuluu vähänkään musiikkia/ääntä kymmenen jälkeen, poliisille ja talonmiehelle välittömästi ilmoitus!

Jos kaupassa joku minua nuorempi ei anna tilaa, välittömästi valittamaan!

Jos tiellä joku on epäilyttävän näköinen, tuijotan pahasti ja ehkä jopa huudan: "Leikkaa tukkas, hippi ja mee töihin!"

... Jatkanko?

Ihan vain siitä ilosta, että mä kuolen kohta kumminkin ja vedän epätoivoon mahdollisimman monta, ennen ku mä lähden! Ku perhana mun elo loppuu, eikä se oo kivaa ni ei saa muillakaa olla kivaa!
#44 • • Milla Lehto Guest
tapahtui juuri lähikaupassa:

mummo tonki samanlaisia kananmuna rasioita erittäin pitkän tovin ennenkuin pystyi päättämään minkä niistä ottasi ja siitä siirtyi sitten tutkimaan viinirypäleitä..tais tulla pitkä kauppareissu.

ja vihanneshyllyllä toinen mummo sitten:
"hei rouva, mikä tämä on?"
katsoin ihmeissäni kun mummo osoitti koristeeksi laitettua halloween kurpitsaa (mihin oli liimattu tarra silmät ja suu) ja sanoin, että se on halloween kurpitsa.
siihen mummo sitten: "onko se kurpitsa tuollainen oikeasti?"
minä: "kyllä se on ihan tehty koriste"
mummo: "ahaa...voikohan sen ostaa..."
:laugh:
#45 • • Remotion Guest

Miks mummot on aina kärttysiä??
Miksei ne oo sellasii kivoi ja pyöreitä?

Musta tulee isona kiva ja pyöree mummo :hah:

Loistavaa! Kunhan et ala vielä "pyöristelee" :D
#46 • • taro Guest

Loistavaa! Kunhan et ala vielä "pyöristelee" :D

En sentään :D
Mutta hiukset on alkanut jo harmaantumaan ja polvet särkemään!
Että mummous, täältä tullan! :laugh:
#47 • • Edited Tapi T Guest

"Pokailen" aina niitä:avaan ovia, kannan ostokset, juttelen mukavia jne. Jos ne vaikka muistais testamentissään sitä "ystävällistä nuortamiestä"

Vanhusten varaukseton ihailu on todellakin lapsellisen helppo saavuttaa.

Tuossa mun mummon 80v. synttäreillä joku aika sitten kättelin kaikki vieraat läpi, katsoin kohteliaasti silmiin ja osallistuin kahvipöytäkeskusteluun yms. Vieläkin mummon ystävät ihmettelevät sitä kohteliasta nuorta miestä, joka kätteli reippaasti, jutteli mukavia yms...

Kun aloitin Postissa jakelussa (työsuhde oli onneksi erittäin lyhyt) ja ensimmäisenä työpäivän tervehdin kättelemällä uusitä työtovereitani, niin palaverissa monet vanhemmat postinkantajat ihmettelivät tätä. Oli kuulemmma käsittämätöntä, että postissa esitellään itsensä kättelemisestä puhumattakaan.
:D

Musta tulee isona kiva ja pyöree mummo

Minusta tulee arvokkaasti vanhentunut vaari (jolla on parikymppinen rakastajatar!).
#48 • • Taedium Guest

Minusta tulee arvokkaasti vanhentunut vaari (jolla on parikymppinen rakastaja!).

Mitäs sä sit teet sillä rakastajalla? Kattelet? Pidät koristeena? Vaihdat elämänkokemuksia?

Ota samontein kaksi. Yksi rakastaja ja yksi rakastajatar.
#49 • • serotonot Guest
Kai tää menee tän saman topicin alle. Tuli vaan yhestä keskustelusta mieleen...

miettikääs. Mummobukkakee jota selostaa Hannu Karpo ja Anna-Kaisa Hermunen. Olis niin sanotusti riittävä tekele.
#50 • • Taedium Guest

miettikääs. Mummobukkakee jota selostaa Hannu Karpo ja Anna-Kaisa Hermunen. Olis niin sanotusti riittävä tekele.

Ja mä nään sieluni silmillä Karpon juovan kirnusta suoraan piimää, jättäen parran kunnolla valkoiseksi ja sen jälkeen suutelevan jokaisen mummon ohjelman jälkeen, sekoittaen piimän ja bukkaketuotteet keskenään. Ah!

Ja tämä vielä Hermusen ottaessa Juha Föhriltä poskeen, samalla kun Föhr epätoivoisesti koittaa olla saamatta seisokkia.

*juoksee vessaan - fap fap*
#51 • • serotonot Guest

Ja mä nään sieluni silmillä Karpon juovan kirnusta suoraan piimää, jättäen parran kunnolla valkoiseksi ja sen jälkeen suutelevan jokaisen mummon ohjelman jälkeen, sekoittaen piimän ja bukkaketuotteet keskenään. Ah!

Ja tämä vielä Hermusen ottaessa Juha Föhriltä poskeen, samalla kun Föhr epätoivoisesti koittaa olla saamatta seisokkia.

*juoksee vessaan - fap fap*

Mä en nää ton jälkeen enää mitää

*piimän silmiltä pyyhkim*
#52 • • Taedium Guest

Mä en nää ton jälkeen enää mitää

*piimän silmiltä pyyhkim*

Ja mitä siellä naamioidutaan mummoiksi! Takaisin kuoroharjotuksiin siitä!
#53 • • Daniel Braun Guest

Minusta tulee arvokkaasti vanhentunut vaari (jolla on parikymppinen rakastaja!).

Ota samontein kaksi. Yksi rakastaja ja yksi rakastajatar.

*reps* :laugh:

Ai Tapikin on jo tohon mennyt... :D
No, tapansa kullakin...

Miksi mummot pienenevät?
Kaupungilla pyörii aina semmoisia "minimummoja" jotka eivät ole juuri 10v lasta suurempia.
Mistä semmoisia tulee?
Vai olivatko ihmiset aikaisemmin paaaaaljon pienempiä?

Minusta kärttyinen pappa.
Se on fakta juttu.
Semmoinen ilkeä naapurin pappa joka ärsyttää kaikkia naapureita kyttäämisellään.
Tietenkin tapoihini kuuluu kaikki kovaääniset pihatyöt aamuvarhaisella, esim ruohonleikkuu tms.
Ja naapurin kersoja varten täytyy kaikki mahdolliset varotoimet tehdä...
Juu, ilkeä kärttyinen pappa minusta tulee :)
#54 • • khatt Guest

Mä oon jo päättäny, että musta tulee vanhuksena (jos ikinä sinne asti elän) täys kp.

Ihan vain siitä ilosta, että mä kuolen kohta kumminkin ja vedän epätoivoon mahdollisimman monta, ennen ku mä lähden! Ku perhana mun elo loppuu, eikä se oo kivaa ni ei saa muillakaa olla kivaa!

No mutta, nytpä selvisi syy mummojen/vaarien kärttyisyyteen. Kyseessä on kostokierre!
#55 • • Diodi Guest
Miun mummo tekee ainakin hyvän makuisia lihapullia. ja pannukakkua kans. :P
#56 • • holle Guest
Kehäkolmosen ulkopuolella asuvana herää ajatus, useamman kommentin lukeneena, että hullut päivät ovat jonkinlaiset mummojen kokoontumisajot?
#57 • • Karo Guest

Miksi mummot pienenevät?
Kaupungilla pyörii aina semmoisia "minimummoja" jotka eivät ole juuri 10v lasta suurempia.
Mistä semmoisia tulee?
Vai olivatko ihmiset aikaisemmin paaaaaljon pienempiä?

Kyllä ihmiset ihan oikeastikin pienenevät, niin sanotusti menevät kasaan. Oma yli 90-vuotias äidinäitini on todella lyhyt (130cm tms.).
Itse olen nyt 150 cm, ja vanhuksena todennäköisesti aikamoinen käppyrä. ::p:

En halua yleistää, mutta yleensä ihmiset, jotka ovat joko korkeasti koulutettuja tai muuten aktiivisia elämässään, ovat vanhempanakin skarpimpia ja fiksumpia. Ikääntyminen ei automaattisesti tarkoita muuttumista ahdasmieliseksi, ennakkoluuloiseksi ja kärttyiseksi mummoksi. Ihailen suuresti niitä, jotka vielä reilusti yli 80-vuotiaina jaksavat esimerksi seurata aikaansa ja olla esim. yhteiskunnallisesti aktiivisia.

Omat isovanhempani ovat täysin menetettyjä tapauksia. Heidän elämänsä ei enää vuosiin ole ollut muuta kuin tuskaa, sairautta ja valitusta. Molemmat masentuneita. Ihmettelen miksi sellaisia ihmisiä pitää käyttää sairaalassa ja lääkärillä kerran viikossa. Jos elämä on sitä, ettei jaksa kunnolla käydä edes lähikaupassa, vaan istuu kotona verhot kiinni ja vetää nappeja naamaan, niin miksi edes elää? Mielestäni vanhuksia pitäisi hoitaa vähemmän ja elinikä voisi olla alhaisempi. Monet vanhukset ovat vain yksinäisiä ja katkeroituneita, siksi he käyttäytyvät niin tökerösti muita kohtaan.

ITSE en sen sijaan aio alistua sellaiseen, vaan jos minussa henki pihisee, niin aion antautua täydelliselle hedonismille. Syön hyvin, juon konjakkia, luen mielikirjojani, surffailen netissä (millainen mahtaa internet olla viidenkymmenen vuoden päästä?) katson hyviä klassikkoelokuvia, puuhailen puutarhassa ja kasvattelen kannabista, joka vie pois pahimmat säryt ja tuskat. :hah:

Jos ukko kuolee, niin pistän pystyyn mummojen ekokommuunin. Laitokseen en alistu, vaan kiristän lääkäriltä morfiinia mahdollisiin syöpäkipuihin, ja vedän sitten pehmeät överit kun aika on kypsä.
#58 • • Tapi T Guest

Omat isovanhempani ovat täysin menetettyjä tapauksia. Heidän elämänsä ei enää vuosiin ole ollut muuta kuin tuskaa, sairautta ja valitusta. Molemmat masentuneita. Ihmettelen miksi sellaisia ihmisiä pitää käyttää sairaalassa ja lääkärillä kerran viikossa. Jos elämä on sitä, ettei jaksa kunnolla käydä edes lähikaupassa, vaan istuu kotona verhot kiinni ja vetää nappeja naamaan, niin miksi edes elää? Mielestäni vanhuksia pitäisi hoitaa vähemmän ja elinikä voisi olla alhaisempi. Monet vanhukset ovat vain yksinäisiä ja katkeroituneita, siksi he käyttäytyvät niin tökerösti muita kohtaan.

Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä enemmän alkaa olla merkitystä perheen ja muiden sukulaisten tuella. On sanomattakin selvää, että sairauksien kanssa elämistä helpottaa huomattavasti omaisten tuki, seura ja kannustus - ainakin siitä tulee hyvä mieli.

Suomessa on tuhansia ja taas tuhansia vanhuksia, joita sukulaiset muistavat korkeintaan jouluisin. Jos oma puoliso ja ystävät ovat astuneet jo tuonelaan, niin vanhuksen elämä käy helposti kovin yksinäiseksi. Yksinäisenä sairastelut tuntuvat entistä pahemmalta ja henkinen terveyskin saattaa ruveta järkkymään.

Mä käyn mummoillani vierailemassa suunnilleen pariin kertaan kuussa ja jeesaan tarpeen tullen aina kuin itse voin. He ovat saamastaan huomiosta silmin nähden iloisia, mikä osaltaan helpottaa heidän elämäänsä varmasti. Mutta mun molemmat mummoni ovatkin varsin positiivisia, eivät pelaa automaateilla, eivät tuki jalkakäytäviä.....eivätkä käy edes Stokkan herkussa!
#59 • • LindaGP Guest

Mutta mun molemmat mummoni ovatkin varsin positiivisia, eivät pelaa automaateilla, eivät tuki jalkakäytäviä.....eivätkä käy edes Stokkan herkussa!

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ootko Tapi ihan varma, että he molemmat ovat ihmisiä eikä pieniä vihreitä miehiä valepuvussa?
#60 • • Zapa Guest

Mä käyn mummoillani vierailemassa suunnilleen pariin kertaan kuussa ja jeesaan tarpeen tullen aina kuin itse voin. He ovat saamastaan huomiosta silmin nähden iloisia, mikä osaltaan helpottaa heidän elämäänsä varmasti.

näin sen olla pitää! hyvät ihmiset, huolehtikaa mummoistanne!!! mun mummo on mahottoman mukava. mä käyn kanssa mummolassa mahdollisimman usein. välimatkaa on tosin liikaa, 300km ja kun ei ole autoa.. mut lähin mä mun mummon takia Digweedin Screeni-bileistä puol kolme menee, repikää siitä! mun mummo on sen arvoinen ja paljon enemmänkin :)

mummoni mun

/mummovaihde off/

:hah: