paras mäsäri

102 posts, 6 pages, 14,602 views

#41 • • serotonot Guest

*kiittää ja kumartaa* :D

kiitä onnees et teit ton täs topicis
#42 • • LindaGP Guest

*kiittää ja kumartaa* :D

kiitä onnees et teit ton täs topicis

Juu, huomasin...
#43 • • Tapi T Guest
Tuli mieleen aivan kurgo mäsäri:

- purkki mascarpone-juustoa
- purkki kinuskikastiketta
- vadelmia

1. Pari kourallista vadelmia lautaselle, perään läjä mascarponea ja älytön loraus kinuskikastiketta!

2. Älä nielaise kieltäsi.

Kinuskikastike on muuten aivan mielipuolisen hyvää ja helppoa tehdä itse. Näin se käy:

- 2dl kuohukermaa
- 2dl sokeria

1. Paahda sokeri kattilassa kullan ruskeaksi. Lisää kerma ja keitä sitä maltillisella lämmöllä, kunnes sokeri on liuennut - koho homma kestää 10min.
#44 • • vaavu Guest

Jeps, Tapi ja Varvana on ihan väärillä linjoilla tässä. Joskus käy myös niin ettei välttämättä uskalla käyttää hellaa tai mikroa (loukkaantumisriski) kun nälkä on suurin

Höpsis, kyllähän sitä aina vaikka minkälaisissa mäsärifiiliksissä pystyy keittiötä käyttämään. Kunhan vaan muistaa käyttää ajastinkelloa ruoanvalmistuksessa, ettei ruoat kärvenny uuniin. ;)

IMO paras fiilis tulee nimenomaan siitä kun on ensin valmistellut ne mäsärit oikein viimeisen päälle ja voi vaan rojahtaa sinne sohvanpohjalle / piknikmatolle / sängylle ja aloittaa bakkanaalisen syömisen. Sitä paitsi kyllä mä mieluummin häärin himassa keittiössä kuin lähden jonnekin mäkkäriin jonottamaan, joten ei se valmisruoka aina ole niin easy access kuin luulisi.

Ja ainahan voi tehdä ruoat etukäteen ja nauttia sitten vain tuloksista kun se himo iskee...
#45 • • Taedium Guest

Tuli mieleen aivan kurgo mäsäri:

- purkki mascarpone-juustoa
- purkki kinuskikastiketta
- vadelmia

1. Pari kourallista vadelmia lautaselle, perään läjä mascarponea ja älytön loraus kinuskikastiketta!

2. Älä nielaise kieltäsi.

Kuulostaa ihan hyvältä. Juub. Mutta...

Kinuskikastike on muuten aivan mielipuolisen hyvää ja helppoa tehdä itse. Näin se käy:

- 2dl kuohukermaa
- 2dl sokeria

1. Paahda sokeri kattilassa kullan ruskeaksi. Lisää kerma ja keitä sitä maltillisella lämmöllä, kunnes sokeri on liuennut - koho homma kestää 10min.

EEEEEEEEEEIIIII!!!!! Liikaa hommaa!
#46 • • Timce Guest

kaks saarioisten kinkkupizzaa kylmänä! *opiskelijaelämisvaikkenookkaanopiskelija*

Word!

Silleen taitettuna ja mieleellään litra appelsiinimehua mukaan.
#47 • • Taedium Guest

kaks saarioisten kinkkupizzaa kylmänä! *opiskelijaelämisvaikkenookkaanopiskelija*

Word!

Silleen taitettuna ja mieleellään litra appelsiinimehua mukaan.

Ja Malmin ostarille ruoka- tai hyppytunnilla K-Kauppaan ottaa Saarioisten jauhelihapizza, lämmitetään se niiden mikrossa (Heillä on mikro käytössä siellä! Jee!) ja vihree Smurffilimu mukaan! Kassojen jälkeen siinä ilmoitustaulun viereisen pöydän ääressä syönti.

(Onkohan tätä mahdollisuutta ko. kaupassa vielä?)
#48 • • Damien Guest
Hyvät mätöt tässä onkin jo lueteltu, mutta haluaisinkin lahjoittaa omasta takaa parhaan mättö juoman (dr pepper:n lisäksi).

Mac kolajuoma, kai muistat vielä mustan Mac limujään. Valmistukseen ei tarvita kuin 1.5l Pommaccia ja 1.5l Pepsi Max.
Iske pakastettuun tuoppiin 2/3 osaa pommaccia ja päälle lurittele Maxia, jos on vakaa käsi ja tarpeeksi kylmää juomaa, saat kaksikerroksisen juoman. Anyway sekoituttaan sama juttu kun imisi Mac-limujäätä tuopista, NAM!
Suhteet vaihtelee tekijän mukaan ja parasta lopputulosta voi höylätä oman maun mukaan.
#49 • • vaavu Guest

Mac kolajuoma, kai muistat vielä mustan Mac limujään. Valmistukseen ei tarvita kuin 1.5l Pommaccia ja 1.5l Pepsi Max.

Hmm.. kuulostaa itse asiassa ihan hyvältä... Ehkä pitää joskus kokeilla.
#50 • • Taedium Guest

(dr pepper:n lisäksi).

Ja toi 50/50 Coca Colan kanssa. Jesh!

:confused:

Eikö Pommac oo omenajuoma? Ja Mac-mehujäässähän oli selkeä appelsiinin maku? Mä aina huoltsikoilla ja muualla missä saa itte kaataa sen kupillisen juomaa automaatista otan:
2/3 Coca-Cola
1/3 Fanta

Ja maistuu imo ihan Mac-mehujäälle.

Pitääpä silti koittaa kun Suomeen eksyy, tuota Pommac-Colaa.

Mut muita mixijuomia mitä juon janoon:

Ginger-Ale + Lager (50/50 sekotussuhde) Kandee valita sellanen Ginger-Ale, joka on yksinään liian voimakkaan makuinen. Schweppes on aina hyvä valinta, mut voimakkaampi inkiväärimaku on täs sekotuksessa poikaa.

Sprite + Weiss olut (50/50 sekotussuhde ja Hiipivän Hulluuden kanssa ainoot, joissa voin juoda sattuneista syistä Spriteä tai vastaavaa.)

Dunkel Weiss + Coca-Cola
#51 • • Damien Guest

(dr pepper:n lisäksi).

Eikö Pommac oo omenajuoma? Ja Mac-mehujäässähän oli selkeä appelsiinin maku? Mä aina huoltsikoilla ja muualla missä saa itte kaataa sen kupillisen juomaa automaatista otan:
2/3 Coca-Cola
1/3 Fanta

Nyt sotket. Tuo sekoitus suhteella ja noista aineista saaa Speziä ja sitä saa Saksasta pullotettuna, namia sekin. Ja kuka sitä tietää mite ne siihen Pommacciin tunkee, mistään muualta sitä ei kuitenkaan saa.

Tähän vielä vastapuolena, Saksasta taas: Maaillman turhin ja mauttomin limu Schwip Schwap, jotain laimean mehun ja hiilihapottoman (missä kuitenkin vähän happoa) limun väliltä. Ihan sairaan outoa ja ihan skeidaa!
Nii ja sit vielä Mystinen lohikäärme, en osaa Saksaa niin hyvin että muistaisin sen alkuperäisen nimen. Kuitenkin homman nimi on nestemäistä karkkia, pillimehupussukassa. HAA, luomu mitä sekin muka on?

#52 • • Taedium Guest

Nyt sotket.

Jaa, voi olla. Oon kyl skidistä saakka laittanu huoltsikoilla yms. Fanta-Colaa, pitäen makua lähes Macin makusena. Olihan sitä Pommac-mehujääkin!

Mut ku jos jostain löytää Pommacia (=ei tästä maasta) niin voisipa kokeilla tuota.

Tuo sekoitus suhteella ja noista aineista saaa Speziä ja sitä saa Saksasta pullotettuna, namia sekin.

Joo, eikä se oo niin makeeta tai hiilihapokasta ku Fanta-Cola. Oiva kesäjuoma!

Se on muuten lasipullossa. Niinku moni limu Saksassa. Mihin ihmeeseen on limuista kadonneet ne lasipullot? Onko pakko pakottaa ihmiset laseihin? Jos mä kaupungilla kävelen, ni ei mulla ole aina lasia taskussa. Ja muovipullosta on ikävä juoda.

Missä on markan Smurffilimu lasipullosta, josta sai 50 penniä takasin!?
#53 • • vaavu Guest

Missä on markan Smurffilimu lasipullosta, josta sai 50 penniä takasin!?

Herää nyt jo nykypäivään, kääkkä! *släp*

Btw, Pommac on paras limu mitä löytyy. \o/
#54 • • Tapi T Guest

Btw, Pommac on paras limu mitä löytyy. \o/

Totta. Pommac ei ole liian makea, sen maku on persoonallinen ja hienostunut. Me gourmet-pellet arvostamme Pommaccia myös siksi, että sitä ollaan "kypsennetty" tammitynnyreissä.
:cool:
#55 • • Taedium Guest

Me gourmet-pellet

Jaa, mä oon pitäny itteeni melkosena kulinaristina. Elikkäs tulee ton ruuan kanssa pelailtua melkeenpä joka päivä.
#56 • • Timce Guest
1. Pizza Sivuraiteesta :heart: :heart:
#57 • • serotonot Guest

1. Pizza Sivuraiteesta :heart: :heart:

miks aina se ensimmäinen? onks siel huono lista?
#58 • • Taedium Guest

Ehkä se meinas, että "ensimmäiseksi pizza Sivuraiteesta" ja jatkoa ei sitten paljasteta näin kokoperheen foorumilla.

Nimim. Pizzakypärä, kilo voita, suksisauva ja lastenrattaat
#59 • • serotonot Guest

Ehkä se meinas, että "ensimmäiseksi pizza Sivuraiteesta" ja jatkoa ei sitten paljasteta näin kokoperheen foorumilla.

mjoo. toi sivuraideaspekti meni multa ohi. Ehkä joo todellakin niin sivuraiteille et sielt ei paluukuljetusta järjestetä vaan joutuu resiinalla pumppailemaan yksikseen yötä myöden takas päin.

Mut miks ihmeessä ihmiset hakee pizzat sieltä? Pelottavaa.

nimim. ysköksenkös itkeskelet
#60 • • Timce Guest

Se meinas, että ensimmäisenä mun "Mättö" -listalla on "Pizza Sivuraiteelta"