Mitä kirosanoja suosit?

123 posts, 7 pages, 15,844 views

#61 • • khatt Guest
Vittu ei ole kirosana vaan sidesana. ;)

Välillä tulee käytettyä myös sanaa vammainen, mutta ensin täytyy katsella hieman ympärilleen.

Joidenkin kielenkäyttöön on myös vakiintunut persoonapronomini mutsis, jolla ei ole enää selkeää merkitystä. Itse pyrin välttämään sen yletöntä käyttöä, mutta takaisinkuittauksessa sana toimii joskus mainiosti.

Homo-sanan käyttö on tietysti oma taiteenlajinsa, jota harrastetaan etenkin tietyillä irkkikanavilla. Homo voi tarkoittaa mitä tahansa ja sitä voi käyttää missä tahansa sanaluokassa. Voitaneen puhua lievästä inflaatiosta.

Joskus myös netissä bongatut kuvat innostavat käyttämään uusia (?) fraaseja:
stana4.jpg

Lopuksi hieman (pseudo)kielitiedettä: Useimmista kielistä on kadonnut voimakas, etualalla väristettävä r-äänne. Eräs syy, miksi se on säilynyt suomen kielessä niinkin pitkään, on kuulemma voimasanojen käyttö. Kyllä kalpenee muut kielet kun puukkojunkkari täräyttää kunnolla, jotta PERRRKELE!!!
#62 • • vaavu Guest

Ethän liikakäytä sanaa "jumalauta"? Jumalauta tuo minulla ainakin pelonsekaisen tunteen jos kuulen sen sanottavan. - - - Tämän sanan käyttäminen normaaleissä elämän vastoinkäymisissä kuluttaa tätä voimallista sanaa ja sitten kun sitä täytyy käyttää oikeasti painottamaan suurta vihaa, sen painoarvo on laskenut huomattavasti ja haluttu efekti jäädään saavuttamatta.

Joo tosiaan, kuten sanoin tuolla postin lopuksi, niin yleensä säästän nämä suuret voimasanat niihin tilanteisiin joissa niitä oikeasti tarvitaan (= olen oikeasti suuttunut). Silloin niiden tehokin säilyy parempana. Kevyempänä välikkeenä käytän sitä sanaa "vitun", mutta sitäkin kohtuu säästeliäästi.

Ja paras kuvailu tuosta sanasta (kun kansainvälisessä porukassa vaihtaa kirosanoja, niiden merkityksiä ja sitä, missä tilanteessa niitä käyttää, on tämä tullut esiin. En vain kuolemaksenikaan muista kuka sen on sanonut.) on: "Kun kuulet sanan 'jumalauta' on jo liian myöhäistä juosta."

Ai kuulostaako se sanana pahalta ulkkarinkin korvissa? Aika yllättävää sinänsä, luulisi että "perkele" kuulostaa paljon hurjemmalta sen ärrän takia.

Vaihtoehtosanoja johdettu tästä sanasta, joita voi käyttää sitten normaalitilanteissa: Juma - - - Jumantsuigula

Joo mä käytän myös sanaa "juma" ja "jumantsukka" pehmeämpinä versioina arkikielessä.
#63 • • Taedium Guest

Ai kuulostaako se sanana pahalta ulkkarinkin korvissa?

Ei, kun silloin kun selitetään missä yhteydessä yleensä käytetään mitäkin sanaa. Perkele kuulostaa uhkaavalta.

Esmes: Ja miten selität ulkomaalaiselle, esmes sanan "vittu" käyttötarkoituksen? No sitä käytetään, kuten englannin sanaa "fuck", vaikka merkitys kirjaimellisesti on eri.

J.K. Ulkomaalaisilla on vaikeuksia erottaa sanat "rakkaus" ja "raiskaus" toisistaan...
#64 • • Lara C Guest

V I T T U S A A T A N A,
P E R K E L E H E L V E T I N -

V I T U N P A S K A V I T T U!!!
*

* Parhaimmillaan itkuraivareissa, samalla kun potkit säälittävänä betoniseinää pehmeäkärkisillä tennareilla. Sopii myös kännykän seinäänheiton lisämausteeksi.

Kannattaa kokeilla kahta kännykkää yhtäaikaa. Saa melko varmasti samanlaisen sanaryöpyn vielä peräänsä, mut helpottaa kummasti. Ja nyrkillä sit ei kannata siitä seinästä enää läpi yrittää. Sattuu.
#65 • • vaavu Guest

Ja miten selität ulkomaalaiselle, esmes sanan "vittu" käyttötarkoituksen? No sitä käytetään, kuten englannin sanaa "fuck", vaikka merkitys kirjaimellisesti on eri.

Tottis. Jos kääntäisi englanninkielistä tekstiä niin sanan "fuck" voisi kääntää huoletta sanaksi "vittu" ja sanan "fucking" sanaksi "vitun". Ei varmaan menisi pieleen kovinkaan tuollainen käännös. (No ehkä siitä tulisi vähän pahemman kuuloinen, ehkä sanana "vittu" taitaa olla vähän voimakkaampi sana kuin "fuck".)
#66 • • serotonot Guest

J.K. Ulkomaalaisilla on vaikeuksia erottaa sanat "rakkaus" ja "raiskaus" toisistaan...

Mul on vaikeuksia erottaa noita asioina toisistaan.
#67 • • Taedium Guest

"My body is a temple."

Kontilles ni mä näytän sulle mitä on Herran rakkaus!
#68 • • serotonot Guest

"My body is a temple."

Kontilles ni mä näytän sulle mitä on Herran rakkaus!

*polvistel*
#69 • • Salla Guest
Mulla kirosanat tulee spontaanisti kuten varmasti muillakin, aina tilanteiden edellyttämällä ponnekkuudella. En siis ikinä mieti mikä sana milloinkin tulee. Kuitenkin eniten olen huomannut itseni huudahtavan sanoja VITTU ja PERKELE! :mad: :angry: :mad: Tätä kuulee usein bilissalilla ja koulussa. kumma juttu.
Muita vähemmän käytettyjä on sarkastinen Voi Kyynel!
#70 • • Taedium Guest

*polvistel*

No niin, ja sitten tämän jälkeen suoraan takaisin kuorohajoituksiin siitä, eiks je?
#71 • • serotonot Guest

*polvistel*

No niin, ja sitten tämän jälkeen suoraan takaisin kuorohajoituksiin siitä, eiks je?

*äänen avail*
->>nuottien vaihto oktaavia ylemmäs
*äänen sulkeil*
#72 • • Taedium Guest

*äänen avail*
*äänen sulkeil*

Olipas taas sellanen synninpäästö, että pitää oikein ne synnit siivota verhoista.
#73 • • serotonot Guest

*äänen avail*
*äänen sulkeil*

Olipas taas sellanen synninpäästö, että pitää oikein ne synnit siivota verhoista.

pastori pünique kiittää ja kumartaa...
#74 • • JussiS Guest

Joskus myös netissä bongatut kuvat innostavat käyttämään uusia (?) fraaseja:
stana4.jpg

Eipäs, vaan

homegrove.jpg
#75 • • Taedium Guest

Eikö kerta riittäny?
#76 • • serotonot Guest

Eikö kerta riittäny?

Ei näköjään :(

*tuskahuutel*

*itkeskel*

tiktakin sanoin: "ja sä petät ja tuut ja sä meet,ja kysyt miksi kyyneleet"

nimim. eiks se ollukaan bukkakee?
#77 • • Taedium Guest

Ei näköjään :(

*tuskahuutel*

Noni, näköjää osataa jo rutiinit. Ja sitten taas lukemaan muutamat Ave Mariat! Menetkös!

*itkeskel*

Ja temppelin edustalla (siis minun) ei itketä rangaistuksetta! Jäät sitten kuorohajoitusten jälkeen "puhutteluun".

tiktakin sanoin: "ja sä petät ja tuut ja sä meet,ja kysyt miksi kyyneleet"

nimim. eiks se ollukaan bukkakee?

:laugh: Btw, sain just saksalaisen DVD:n Sperma Gang... Seitsemän saksalaista miestä ja naisen kasvot. Nonstoppina, ei turhia juonia tai muuta sontaa pilaamassa.
#78 • • serotonot Guest

:laugh: Btw, sain just saksalaisen DVD:n Sperma Gang... Seitsemän saksalaista miestä ja naisen kasvot. Nonstoppina, ei turhia juonia tai muuta sontaa pilaamassa.

*laukeil*

onneks oon piirtäny kasvoi verhoihin ni ei oo nii tylsää
#79 • • Timmo Guest

Btw, sain just saksalaisen DVD:n Sperma Gang... Seitsemän saksalaista miestä ja naisen kasvot. Nonstoppina, ei turhia juonia tai muuta sontaa pilaamassa.

:eek: :panic: :heart: :what: Huhhuh...

Ja kiitoksia Serotonot ja Taedium. Sain taas vatsakouristuksen nauramisesta...Kyllä teidän elämä on sitten toiminnan täyteistä.
#80 • • Remotion Guest
Tootte hullui! :eek: :crybaby: :excellent: