Ei niin lopullinen mutta täsmällisempi gallup

37 posts, 2 pages, 10,218 views

#21 • • Tres Guest

Pohdintaa:

Miksi "Miksei" johtaa tätä galluppia? Itsekin valitsin sen vaihtoehdon, koska se ikäänkuin jättää vielä jotain auki, on positiivinen ja mielekäs vaihtoehto.

Kertoo jotain ihmisistä ja ihmisyydestä,
että vastataan kysymykseen kysymyksellä,
mutta onneksi sellaisella joka ei passivoi
vaan pikemminkin kannustaa.
#22 • • Taedium Guest

Freestyle puolellahan tuo menee, mutta normaalisti kysymykseen kysymyksellä vastaaminen on monasti minun mielestäni vastuunpakoilua. Potkastaan pallo pois omista käsistä. Ei oteta vastuuta, pelätään mielipidettä. Koetellaan vähän kepillä, että millaista jäätä siellä on vastassa.
#23 • • serotonot Guest

Freestyle puolellahan tuo menee, mutta normaalisti kysymykseen kysymyksellä vastaaminen on monasti minun mielestäni vastuunpakoilua. Potkastaan pallo pois omista käsistä. Ei oteta vastuuta, pelätään mielipidettä. Koetellaan vähän kepillä, että millaista jäätä siellä on vastassa.

toisaalta koko kreikkalaisen filosofian vastausten etsiminen perustuu nimenomaan vastaamiseen kysymällä. vrt. platonin, sokrateen jne dialogit...
#24 • • Tres Guest

toisaalta koko kreikkalaisen filosofian vastausten etsiminen perustuu nimenomaan vastaamiseen kysymällä. vrt. platonin, sokrateen jne dialogit...

Ei ole olemassa vastauksia, on vain uusia
kysymyksiä :rolleyes:

"Mä olen kysymys kaikkiin vastauksiin"
- Tres, 1999
#25 • • serotonot Guest

Ei ole olemassa vastauksia, on vain uusia
kysymyksiä

miks?
#26 • • Taedium Guest

Huomasitko lauseessani nuo, jotka tekivät lausahduksesta vähemmän staattisen? (Huom! Retorinen kysymys! ;) Sanat "normaalisti" ja "monasti" jättävät tilaa liikkua. Abstraktimmat pähkäilyt toki voidaan helposti hoitaa vastakysymyksillä, se on jopa rakentavaa. Syyttävä sormeni osoittaakin pääosin sinne konkreettisen tiedon etsinnän saralle.

- Tres, 1999

Mutta kuka sanoi tuon alunperin?
#27 • • Tres Guest

- Tres, 1999

Mutta kuka sanoi tuon alunperin?

"Vitustako minä tietäsin vaikka sen olis
sanonu joku Ylä-Kirgisialainen poliisi
ratsatessaan 1800-luvun alussa paikallisen
oopiumluolan."
- Tres, 2003
#28 • • Taedium Guest

"Vitustako minä tietäsin

No mutta itsehän olet kuvaillut, kuinka se tapahtuu.
#29 • • Tres Guest

"Vitustako minä tietäsin

No mutta itsehän olet kuvaillut, kuinka se tapahtuu.

"Kyl mä tiedän miten sinne saadaan
tavaraa sisään mut en mä mikään
kätilö oo"
- Tres, 2003

Sijamuodot, katsos.
#30 • • Taedium Guest

Sijamuodot, katsos.

Ah, se ei siis tarkoittanutkaan sanontana samaa, kuin englanninkielinen sanonta "back to the old drawing board"?

Elikkä painuu sinne takaisin lähtöpisteeseen ja sieltä sen pitäisi sen vastauksen löytyä.
#31 • • drS Guest
"vähän naurettavaa puhua foorumilla itseään siteraaten"
-suivaantunut tamperelainen, 2003

mutta miksi?
#32 • • Taedium Guest

Taedium tykkää välillä puhua itsestään kolmannessa persoonassa. Varsinkin jos Taedium on tehnyt jotain tyhmää ja siitä kerrotaan. Ei se Taedium tiedä itsekkään oikeastaan miksi.
#33 • • Tres Guest

mutta miksi?

"If you need to ask you'll never know"
- Thomas Kiefer, 1989
#34 • • LindaGP Guest

Taedium tykkää välillä puhua itsestään kolmannessa persoonassa. Varsinkin jos Taedium on tehnyt jotain tyhmää ja siitä kerrotaan. Ei se Taedium tiedä itsekkään oikeastaan miksi.

Miksei? Mekin puhumme joskus itsestämme monikkona, vaikka olemmekin vielä yksi. Tai no, voihan se olla, että olemmekin kaksi. Aika näyttää meille sanoi kello.
#35 • • serotonot Guest

mutta miksi?

Miksei?
#36 • • louis Guest
Tyhjä.

:D
Ante

#37 • • Ante

Q: "Miksi maapallo on vinossa aurinkoon nähden?"
jne.

Nyt vain kaikki joukolla kyselemään!

Heiii... ei tälle tielle pidä lähteä. Ainoa oikea vastaus tilanteen ratkaisemiseksi on:

A: No siksi kun minä niin sanon! Ja nyt lakkaat kyselemästä ja syöt puurosi loppuun niinkuin olis jo!

:)