Virallinen Maccitopicci

1,205 posts, 61 pages, 312,409 views

Avatar
#521 • • timppa^ Guest

Minunkaan mac-juttuihin ei enää voi tästälähtien luottaa, kun möin eilen pc:ni pois. Eli jatkossa mielipiteeni tulevat olemaan todella puolueellisia, vääristyneitä ja ennenkaikkea ärsyttäviä, niinkuin kaikkien mac-käyttäjien. :D

No, ainakin olo on jotenkin äärimmäisen huojentunut, kun ei tarvitse boottailla windowsiin. ;)



Mä voin toimia puolueettoman totuuden torvena, kun työn puolesta edelleen
boottailen Windowsia päivittäin :D
Avatar
#522 • • salaisinko Guest



Mä voin toimia puolueettoman totuuden torvena, kun työn puolesta edelleen
boottailen Windowsia päivittäin :D



tuleehan mullakin olemaan vielä wintoosa tuossa toisessa pöytäkoneessa ;). objektiivisuus sen kun lisääntyy :D
Avatar
#523 • • R24 Guest
Mäkkikoukutus on pahasta :D

Tätä forumia pidempään seuranneet ovat nähneet mm. Tupun ja Mikkihiiren transition vannoutuneista pc miehistä macaddikteiksi :D

Ja ettei totuus pääse unohtumaan, niin asensin ysikasin äxään.
Avatar
#524 • • Roz Guest


Ja ettei totuus pääse unohtumaan, niin asensin ysikasin äxään.



Susikasi emulaattorilla pyöritettynä kuulostaa varsin kamalalta yhdistelmältä ;)
Avatar
#525 • • timppa^ Guest


Ja ettei totuus pääse unohtumaan, niin asensin ysikasin äxään.



NURSE! 10MG OF CIPRAMIL, THE PATIENT HAS GONE TOTALLY FUCKING
BONKERS!
Avatar
#526 • • MikkiHiiri Guest

Tätä forumia pidempään seuranneet ovat nähneet mm. Tupun ja Mikkihiiren transition vannoutuneista pc miehistä macaddikteiksi :D



Joo enpä uskalla noita alkupään sivuja edes enää lukea :panic:
Muutakin transitiota on havaittavissa mun viesteissä kun lukee, mitä oon jauhanu täällä yli 4 vuoden sisällä. :laugh:

Mutta kukaa kääntyy seuraavaksi? Whuf omais kaikki mun ja Tupun piirteet tosta threadin alkupäästä :D
Avatar
#527 • • gerry Guest

Tätä forumia pidempään seuranneet ovat nähneet mm. Tupun ja Mikkihiiren transition vannoutuneista pc miehistä macaddikteiksi :D



Joo enpä uskalla noita alkupään sivuja edes enää lukea :panic:
Muutakin transitiota on havaittavissa mun viesteissä kun lukee, mitä oon jauhanu täällä yli 4 vuoden sisällä. :laugh:

Mutta kukaa kääntyy seuraavaksi? Whuf omais kaikki mun ja Tupun piirteet tosta threadin alkupäästä :D



Juuh.. tuli just ykspäivä luettua poikien vanhoja juttuja findancen foorumilla, jossa oli aaaika hurjia juttuja.... Vaikea uskoa et samat heebot ovat nykyään mäkkimiehiä:P

Katsotaan mitä kukiin käyttää abaut 5 vuoden kuluttua... Vieläkö Logic + mäkki on se juttu jota kaikki havittelevat :happyroll:

Kehitys on tällä alalla valtava.... jokainen voi itseltään kysyä kuinka montaa eri softaa on viimeisen 5 vuoden aikana käyttänyt... Aika hyvin, jos tulevan 5 vuoden aikana käytätte vaan logicia:)

Joku Airbase ruottis väsää vaan riissonilla ja käärii samat rahat "muihin menoihin" :excellent:
Avatar
#528 • • MikkiHiiri Guest

Joku Airbase ruottis väsää vaan riissonilla ja käärii samat rahat "muihin menoihin" :excellent:



Airbase käyttää myös Cubasea :)
Avatar
#529 • • gerry Guest

Joku Airbase ruottis väsää vaan riissonilla ja käärii samat rahat "muihin menoihin" :excellent:



Airbase käyttää myös Cubasea :)



Jep, ja nyt siirtynyt Ableton Liven pariin..... Heh... Aika veikeet sivut sillä... Kas ku ei vessanpöntöstä oo laittanut sinne kuvaa..... Kaiken muun sen on kyllä nettiin laittanut....
Avatar
#530 • • MikkiHiiri Guest

Jep, ja nyt siirtynyt Ableton Liven pariin..... Heh... Aika veikeet sivut sillä... Kas ku ei vessanpöntöstä oo laittanut sinne kuvaa..... Kaiken muun sen on kyllä nettiin laittanut....



Ohos. Ja jätkä on näköjään alkanu tekee taas trancea vaik niin kovasti uhos lopettavansa :D
Avatar
#531 • • osenoko Guest

Kehitys on tällä alalla valtava.... jokainen voi itseltään kysyä kuinka montaa eri softaa on viimeisen 5 vuoden aikana käyttänyt... Aika hyvin, jos tulevan 5 vuoden aikana käytätte vaan logicia:) :



Mikäs ihme se nyt olisi? Itse olen käyttänyt Maccia ja Logiccia vuodesta '96. Asetelma oli silloin ihan sama, eli Cubase oli se toinen varteenotettava pro-sekkari.
Avatar
#532 • • Tuppu_ Guest

Mäkkikoukutus on pahasta


hmm, mitä se on? :D

Tätä forumia pidempään seuranneet ovat nähneet mm. Tupun ja Mikkihiiren transition vannoutuneista pc miehistä macaddikteiksi


Damned, noinkos siinä pääsikin käymään... :hah:

Ja ettei totuus pääse unohtumaan, niin asensin ysikasin äxään.


Joo no vähän vaikee tää on myöntää, mutta mullakin pyörii xp virtual pc:ssä. :scared:

NURSE! 10MG OF CIPRAMIL, THE PATIENT HAS GONE TOTALLY FUCKING BONKERS!

:D :D

Mikkihiiri wrote:

Joo enpä uskalla noita alkupään sivuja edes enää lukea


Heh, joo. Vois kaivaa eväät esiin ja alkaa lueskelee mitä on tullu sormista päästettyä. :D
Avatar
#533 • • ken-guru Guest
Postataas ny tännekin esimerkki siitä miten kivaa asiantuntemusta löytyy mäkkipuolelta:

http://discussions.info.apple.com/.68b2c8fa/1

Eli tiikeriin siirtymisen jälkeen iTunesi ei löytäny enää Airport Expressiä. Tuota ohjetta noudattamalla onnistuin.

:) :)
Avatar
#534 • • Båssanova Guest

Mutta kukaa kääntyy seuraavaksi? Whuf omais kaikki mun ja Tupun piirteet tosta threadin alkupäästä :D



Heitin kans pc:n menemään ja kävin hakemassa itselleni 15" Powerbookin. Täytyy sanoa että olo aika puhdistautunut, kun ei tartte windowsiin enää koskea.

Ja btw. Airport express on ihan huippu!!!!! Voi vaikka partsilta vaihtaa stereoissa soivia biisejä langattomasti napin painalluksella ja siinä sivussa suffata netissä :cool:
Avatar
#535 • • Miika Kuisma Guest

Kehitys on tällä alalla valtava.... jokainen voi itseltään kysyä kuinka montaa eri softaa on viimeisen 5 vuoden aikana käyttänyt... Aika hyvin, jos tulevan 5 vuoden aikana käytätte vaan logicia:) :



Mikäs ihme se nyt olisi? Itse olen käyttänyt Maccia ja Logiccia vuodesta '96. Asetelma oli silloin ihan sama, eli Cubase oli se toinen varteenotettava pro-sekkari.



Joo.. Itseasiassa en tiedä yhtäkään ihmistä joka olisi siirtynyt Logicista pois johonkin muuhun. Tuntuu että Logic on se softa mihin useimmat enemmin tai myöhemmin päätyvät, siksi opettelinkin siihen suoraan :)
Avatar
#537 • • MikkiHiiri Guest

http://www.thinksecret.com/news/0506intelmac.html

Running Windows XP :D



Joo. Ei tartte enää Virtual PC -emulaattoria väliin :P Säästää neki rahat vaikka kaliaan. Ainut et tos ei Apple Cinema toiminu oikein, taitaa olla mukana tulevan näytönohjaimen tän hetkisestä ajurista kii.
Avatar
#538 • • Tuppu_ Guest
Soundtrack Pro on kyllä aika kova softa. Kävin tänään hakemassa, koska piti saada joku hyvä sample-editori. Korvaa soundforgen täysin siinä hommassa. Mukavampi käyttää ja parempi kuin peak tai dsp quattro. Audiosekvensseri toimii myös hyvin ja mukana kaikki logicista tutut efut space designeriä myöten ja tulipa mukana vielä yli 7 gigaa hyvälaatuista samplematskua apple-loopseina. :)
Avatar
#539 • • MikkiHiiri Guest

Soundtrack Pro on kyllä aika kova softa. Kävin tänään hakemassa, koska piti saada joku hyvä sample-editori. Korvaa soundforgen täysin siinä hommassa. Mukavampi käyttää ja parempi kuin peak tai dsp quattro. Audiosekvensseri toimii myös hyvin ja mukana kaikki logicista tutut efut space designeriä myöten ja tulipa mukana vielä yli 7 gigaa hyvälaatuista samplematskua apple-loopseina. :)



No voehan jööti! Pitää saada testiin jostain. Onnistuuko tolla kaikki samplejen looppauspointit jne tekemään? Pystyykö soundeja kuuntelemaan efekti-insertien läpi ennen bouncausta?

Applen Pro softissa on kyllä niin makee käyttöliittymä, etten epäile, etteikö SF ottaisi turpaan käyttömukavuudessa.
Avatar
#540 • • Tuppu_ Guest

Onnistuuko tolla kaikki samplejen looppauspointit jne tekemään? Pystyykö soundeja kuuntelemaan efekti-insertien läpi ennen bouncausta?

Applen Pro softissa on kyllä niin makee käyttöliittymä, etten epäile, etteikö SF ottaisi turpaan käyttömukavuudessa.


Pikaisten testailujen jälkeen audio editorissa voi latoa efektejä 2 eri tavalla. Voi valita sound forgen tyyliin, että prosessoidaanko heti, jolloin tapahtumasta tulee eräänlaiseen browseriin pluginin nimellä oma palikka ja waveform muuttaa näköään. Tuossa "palikassa" on raksi, josta tuon efektin voi kumota tai laittaa taas päälle. Tuohon samaan ns. "tehdyt operaatiot"-browseriin kertyy kaikki toiminnot mitä on tehnyt, eli esim. normalize, fadet jne. ja niitä voi raksia pois ja waveformin grafiikka muuttuu aina sitämukaa kun rakseja poistaa ja lisäilee. Eri efujen ja editointikäskyjen paikkaa voi hiirellä raahaamalla vaihtaa ja wavessa näkyy heti muutokset, miten eri operaatioiden järjestys vaikuttaa lopputulokseen. Sitten kun haluttu lopputulos on saavutettu, fileen voi normaalisti tallentaa. Ja jos tuntuu, että jotkut operaatiot ovat ok, niin ne voi flatten-komennolla applyta fileen jos tuntuu että listassa on jo liikaa kamaa. :D

Toinen tyyli on wavelabin tyyli, että kasataan nippu efektejä insertteihin, tai pikemminkin listaan tässä tapauksessa ja joiden läpi samplea soitetaan reaaliaikaisesti ja noita plugareita voi sitten raksista taas sammutella ja laittaa päälle. Ja kaikki soundtrack pro:n (logicin) efut ja audiounitit kelpaa kummallakin tavalla tehdessä. Myös dsp-korttien plugit toimivat normaalisti.

Audiosekvensseripuolella on oma mikseri, johon ainakin voi noita efektejä laittaa. Löytyy inserttejä ja busseja.

Samplejen looppauspointtien tekemisestä en ole varma, kun en ole täysin varma mitä tarkoitat. Ainakin apple-loopseja voi tehdä mukana tulevalla apple loops utilityllä, jossa voi määrittää iskujen kohdat. Tosin se softa osaa itse etsiä aika järkevästi kaiken tarpeellisen ja sillä voi kääntää jopa 2000 tavallista looppia kerralla apple loopseiksi parilla klikkauksella.

Edit. Ainakin beat- ja time-markkereita voi sijoittaa tuohon sampleen, että kai siinä jotain semmoista voi tehdä tuossa pääohjelmassa jo. En vain ole vielä perillä, miten niitä käytetään.

Vähintään yhtä helppo tätä on käyttää kuin sound forgea, oikeastaan jopa mukavampi, kun tämä tuntuu kehittyneemmältä. Löytyy mm. time stretch-työkalu, jolla voi suoraan venyttää että pitch säilyy, vasemman ja oikean kanavan editointi erikseen onnistuu tietenkin ja wavea voi zoomata niin paljon, että bitit näkyvät ja niitä voi siirrellä kynällä.

Ainoa, mitä tässä jää kaipaamaan on jotkut wavelabin automaatio-toiminnot, esim. todella pitkän samplatun matskun automaattipilkonta tms. mutta muuten tämä on aika kilpailukykyinen ja menee ominaisuuksissa kyllä soundforgen edelle. Toimintoja on runsaasti ja tää on todella havainnollinen käyttää. Saas nähdä, tuleeko Logic8:aan hieman enemmän tämän tyylinen GUI. Ainakin tää on todella selkeä.

edit. Oikeesti toi on ihan sikasiistin näköstä, kuin toi waveformi morphailee, kun siihen käskyttää eri plugareita, fadeja jne. Ja se vain muuttaa muotonsa pehmeästi alkuperäiseen, jos painaa undoa. Niin ja saipa tässä laitettua hiiren rullankin toimimaan zoomina, ihan niinkuin soundforgessa. Nyt tuntuu olo aika kotoisalta. :excellent: