Mä oon ottanut akun kokonaan pois ja käytän kotona pelkästään verkkovirralla konetta. Ainaki peeceen akun aikoinaan sain piloille ku se oli kiinni koneessa. Sitten ku tarvii ottaa kone mukaan ruuvannu sen kiinni.
Ainiin, liekö uudessa itunesis päivityksen ansiosta tullu ominaisuus tai mikä lie, huomasin et biisejä jotka on itunes listas voi siirellä itunes kansiosta ihan mihin vaan pitkin kovalevyä ilman et itunes hukkaa sen. Eli voit siirellä mp3 biisiä ihan mielen mukaan pitkin kovalevyä eikä enää huolta et itunes soittolistat menee sekais tai biisi olisi hävinnyt soittolistalta... Hemmetin hyvä ominaisuus ainaki meikäläiselle jolla on biisejä välillä siellä sun täällä:D
Toi ominaisuus on ollut aina, koska toi macin tiedostojärjestelmä mahdollistaa tuon. Sama juttu jos downloadaat tiedostoa, niin voit heittää sen kesken siirron roskiin ja download vaan jatkuu sinne. Samoin esim. File valikon "Recent" menu ei hukkaa tiedostoja vaikka niitä siirtelee.
Samaan aiheeseen liittyy sekin ominaisuus, että järjestelmäkansioiden nimet muuttuvat automaattisesti käytettävän kielen mukaan. Esim mulla on OS X englanniksi, jolloin mulla on "Documents" niminen kansio. Jos otan tästä kovalevyn irti ja laitan sen maciin joka on suomeksi, kansion nimi onkin "Dokumentit".
PS. Toi filesystem on kuulemma joku EXT2 pohjalta kehitetty tietokantasysteemi, jossa tiedostojen sijainti ja nimi eivät ole absoluuttisia tai jotain (tähän jotain hienoja nörttisanoja). Myöskään defragmentointia ei tarvi tehdä koskaan, kuten FAT32:ssa jne. Joo en tiedä oikeasti kauhean paljoa :)