Alkoi logic topikki mennä niin offtopikiksi että jatketaan täällä yleistä mäkkiläppää:
Kannattaa tuota Maccia harkitessa kysellä huoltopolitiikasta. Kannettavat korjataan ainakin Hollannissa, pöytäkoneiden tilanteesta en tiedä. Muutama vuosi sitten kun olin Macci huollossa töissä, niin Hollannin kanssa oli usein ongelmia kun huollot venyi. Nyttemmin homma lienee kunnossa?
"Kauhu"-tarina mäkkihuollosta:
Mäkkien huolloista on jonkin verran kokemusta. Ekalla kerralla meni G4 emo paskaksi ja kone huollettiin kampin machuollossa takuuhuoltona. Operaatio vei viikon. Tokalla kerralla hajosi ***-osa kun päivitettiin jotain firmwarea. Se olikin pahempi juttu. Maksettiin 150e ylimääräistä että saatiin kone "pika"-huoltoon kun oli duunit pahasti kesken. Tuomio oli että siitä oli hajonnut ***-osa ja niitä ei ole hyllyssä eli pitää tilata ja ei tiedetä lauan kestää.
Kestikö kauan?
Eipä. Homma meni melko absurdiksi. Koneen myynyt Mustapekka pesi kätensä projektista välittömästi eikä suostunut hoitamaan asiaa mitenkään. Kolmenviikon jälkeen saatiin hirveen tappelun jälkeen applelta uusi kone "lainaan" kunnes huolto saa hankittua uuden osan. Huollosta todettiin etteivät saa tilattua osaa erikseen vaan että se tulee jonkun muun tilauksen yhteydessä. n.7 viikon jälkeen hihat olivat palaneet niin loppuun että vaadittiin Applelta uutta konetta tilalle. Se onnistui vasta kun riivasi henkilökohtaisesti apple finlandin toimaria sen kännykkään.
Paska tsägä. Erittäin huonoa asiakaspalvelua, niin Mustapekalta kuin Applelta. Molemmat osoitteli toisiaan vastuullisiksi. Huolto liike ei kai asialle mitään voinut, mutta kyllä ihmettelen miten ei yhtä 100g painavaa osaa saada toimitettua suomeen 7viikossa.