Ihmetystä..

34 posts, 2 pages, 4,846 views

#21 • • akir0 Guest

Tuntuu että useasti monet jutut täällä muuttuu ihan eri asiaksi kuin ne olivat olleet alunperin. Kuka täällä oikein koko foorumissa on vallassa?

Käyttäjät?
#22 • • LindaGP Guest

Nii, mut kaikki ei osaa lukea. Ohjeet jos on seinällä...

Juu, olen huomannut hyvinkin useasti että aikuiset ihmiset eivät osaa lukea. Olkoon tämä nyt sitten 'keittiö vs sali'- tai 'respa vs kaikki muut'-jankutusta, mutta aina välillä tulee semmonen tunne, että muu henkilökunta hot/rav-alalla lukuunottamatta respaa on lukutaidotonta. Ja useat asiakkaatkin ovat.

Olen viiden vuoden ajan seurannut respalaisena rav.hlökunnan touhuja ja huomannut, ettei ole mitään väliä minkä kokoinen/värinen lappu minkänäköisillä kirjaimilla tahansa on seinässä teksteineen: "Palotarkastajan määräyksestä tämä alue on pidettävä tyhjänä" niin siihen kasataan kaljakoreja, lämpöhauteita etc etc.

Ja asiakkaat sitten: jos jätät respan tiskille puhelimen ja sen viereen lapun jossa lukee (ei nyt kissan kokoisin kirjaimin, mutta) isoin kirjaimin, että soita tähän numeroon jos tarvitset palvelua, luuletteko todella että joku soittaa? Ei tod. Vaan nämä idiootit (anteeksi) seisoskelevat siinä vaikka puoli tuntia ja odottavat. Sitten kun satun tulemaan takaisin niin asiakas on mörtsinä ja "ei respaa voi jättää tyhjäksi"-mankuna alkaa. Voin vain viitata puhelimeen ja kylttiin että minulle pitää soittaa, sillä olen yksin iltavuorossa ja saatan olla tunninkin yhteen putkeen poissa. "Ai, en minä huomannut." Eikä mitään anteeksipyyntöä.

Tämä olisi tietenkin voinut olla v*tutustopicissakin, mutta hällä väliä.

Nimimerkillä: 4 työvuoroa jäljellä tässä talossa
#23 • • Taedium Guest

Vaan nämä idiootit (anteeksi) seisoskelevat siinä vaikka puoli tuntia ja odottavat.

Mä en oottais puolta tuntia ilman selityksiä. Mä ettisin sieltä respan pöydältä jos siellä olis kilikello, jos ei, ni onko lappua, jos ei, nii sitte katellaa sieltä pöydältä onko joku puhelin ja sisäinen puhelinluettelo. Kyl viimeistää hotellin johtajan ku herättää, ni joku löytyy sinne respaan mua palvelemaan.

Tai jos kyseessä on esmes hostelli, niin hostellikirjaa lukemalla näkee vähä missä huoneissa on täyttä ja sit vaa laskee itse itsensä huoneeseen ja laittaa hommat kuntoon. Kyl sieltä joskus joku tulee.

Nimim. Palveluammatissa palvelet minua!
#24 • • Taedium Guest

Tai jos kyseessä on esmes hostelli, niin hostellikirjaa lukemalla näkee vähä missä huoneissa on täyttä ja sit vaa laskee itse itsensä huoneeseen ja laittaa hommat kuntoon. Kyl sieltä joskus joku tulee.

Itse asiassa viimeeks ku mentii hostellii yöks ku oltii pohjois-Irlannissa, ni saavuttii joskus yhen aikaa yöllä. Kaikki oli nukkumassa, ni laskettiin itsemme sisään. Ei viittitty siihen aikaa herättää ketää ni katottii hostellikirjasta vaa tyhjä huone, mentii sinne nukkuu.

Aamulla herättiin vielä ennen ku kukaan muu oli heränny. Ja varsinkin kämppiksen tuntien se on ihme. En tajuu miten se heräs ennen mua. No sit käytii rantsussa, sitten takas. Ei ketää vieläkää hereillä. Mentii hakee aamiaista ni sit oli jengiä jo hereillä.

Oli hostellin omistajalla hassu ilme ku se tuli alakertaa ja me huikataa, että tos ois kahvia valmiina ja me muuten ollaa sulle auki yksi yö.

Oltii viikattu petivehkeetki valmiiks pesua varten ja siistitty huone siihen kuntoon ku se oli meidän tullessa. Ai nii sen kaasuhellassa oli jotain feelua, ni mä korjasin senki siinä sivumennen. Sano, että tommosii asiakkaita ku olis, ni itte ei tarttis tehdä mitään.
#25 • • Tres Guest

Tuntuu että useasti monet jutut täällä muuttuu ihan eri asiaksi kuin ne olivat olleet alunperin. Kuka täällä oikein koko foorumissa on vallassa?

Käyttäjät?

The lunatics have taken over the asylum? :confused:
#26 • • Ana-- Guest

Attica! Attica! Attica! Attica!
#27 • • Tapi T Guest

Ja asiakkaat sitten: jos jätät respan tiskille puhelimen ja sen viereen lapun jossa lukee (ei nyt kissan kokoisin kirjaimin, mutta) isoin kirjaimin, että soita tähän numeroon jos tarvitset palvelua, luuletteko todella että joku soittaa? Ei tod.

Jostain käsittämättömästä syystä suomalaisten on todella vaikeaa soittaa puhelua, jonka vastaajaa ei ole etukäteen tiedossa. Mm. monet puhelinmyyntifirmat kamppailevat tämän ongelman kanssa, kun newbie-työntekijät eivät osaa olla luontevia puhelimessa ja lopettavat hommat jo alkuunsa.

Ps. Onneksi kahvi on todella pahaa! ::p:
#28 • • zAo Guest

Ps. Onneksi kahvi on todella pahaa! ::p:

Ei ole, olet väärässä.
#29 • • Daniel Braun Guest

Ihan ohi aiheesta, tai no...
Enää neljä vuoroa siinä talossa, mutta jatkuuko täälläpäin duunit?
#30 • • LindaGP Guest

Ihan ohi aiheesta, tai no...
Enää neljä vuoroa siinä talossa, mutta jatkuuko täälläpäin duunit?

Juu, jatkuu. Sinnepäin olen tulossa, mutta en Seurahuoneelle. Ainakaan vielä... :D
#31 • • Tres Guest

Attica! Attica! Attica! Attica!

Fun Boy Three - Lunatics (have taken over the asylum)

i see a clinic full of cynics
who want to twist the peoples' wrist
they're watching every move we make
we're all included on the list

the lunatics have taken over the asylum

no nuclear the cowboy told us
and who am i to disagree
'cos when the madman flips the switch
the nuclear will go for me

i've seen the faces of starvation
but i just can not see the points
'cos there's so much food here today
that no one wants to take away

the lunatics have taken over the asylum - take away my right to choose
the lunatics have taken over the asylum - take away my point of view
the lunatics have taken over the asylum - take away my dignity, take these things away from me
the lunatics have taken over the asylum - take away my family, take awaythe right to speak
the lunatics have taken over the asylum take away my point of view, takeaway my right to choose
#32 • • vaavu Guest

Meillä duunissa sai kaksi tanttaa aikaan ilmiriidan, kun toinen syytti toisen keittämää kahvia pannunpesuvedeksi ja toinen toisen kahvia tervaksi. Homma kärjistyi siinä määrin että toinen rupesi tulemaan duuniin aina 50min ennen vuoron alkua että kerkesi keittämään omannäköiset kahvit.

Jessus mitä kofeiiniaddiktio voikaan saada aikaiseksi! Jos se tuohon menee niin ehkä ammattiauttajan apu voisi olla paikallaan...

Miten joku voi tunaroida kahvinkeiton täysin semmosella (työpaikan) standardikeittimellä?

No esim. minä. Mä en ole ikinä eläissäni keittänyt kahvia, enkä osaisi tehdä sitä tommosella standardikeittimelläkään. Siksi mä yleensä juonkin teetä. :heart:
#33 • • Taedium Guest

No esim. minä. Mä en ole ikinä eläissäni keittänyt kahvia, enkä osaisi tehdä sitä tommosella standardikeittimelläkään.

No entä jos siinä seinällä lukee kissankokosin kirjaimin:

1. Laita yksi suodatinpussi suodatinosaan.
2. Kaada yksi pussillinen puruja (valmiiksi annosteltu) suodatinpussiin.
3. Laita suodatinpussi paikoilleen.
4. Täytä vesiastia sen osoittamaan viivaan saakka.
5. Kaada vesi siihen vesiaukkoon, jep se ainoa reikä siinä keittimessä. Se joka on se ensimmäinen asia koko keittimestä minkä näet.

Ja se laite vielä itse automaattisesti tunnistaa jos sinne laittaa vettä, että ei ees tarvi painaa mitään nappulaa. Ei, tämä on aivan liian vaikeaa monelle.
#34 • • Hugo Guest

Siksi mä yleensä juonkin teetä.

Meillä tulee teevesi samasta systeemistä - tosin ilman puruja siis. Tässä vaiheessa pitää vain erottaa termari, jottei laita kahvitermariin teevettä tai toistepäin. No, onneks toi keittimen käyttö useimilta kuitenkin onnistuu :excellent: