Vahvistin temppuilee

6 posts, 1 page, 1,735 views

Avatar
#1 • • tuke Guest
Missähän on vika kun minun vahvistimen kautta tulevat äänet särkevät vasemmalla puolella? Ja tämä kestää vaan jonkun aikaa(viikko-) ja sitten taas toimii ihan normaalisti. Kaiuttimessa ei ole vikaa koska olen kokeillut sitä oikean puolen kanavassa ja säröä ei tullut. Ja tietokoneestakaan ei johdu koska se särkee samalla tavalla minun dj-vehkeillä ja radiolla. Tämä on ihan outoa kun esim nyt se särkeminen on tullut taas "takaisin" ja muutaman päivän päästä se varmaan häviää... Kuulokkeissakin särkee vasenpuoli, mutta ei niin huomattavasti. Vahvistin on minulla ollut varmaankin vuodesta 2000 asti ja viime kesänä tapahtui noin vasta ensimmäistä kertaa. Voisikohan kyseessä olla jonkun muun laitteen
tuottama häiriö jossain muussa huoneessa, koska olen kokeillut aika montaa asiaa ja ei ole tullut vaikutusta, mutta sitten se vika taas häviää itsestään muutamaksi viikoksi..
Vahvistimeni on TEAC AG-V8500 Audio/Video Surround Receiver.

-Fantazia
Avatar
#2 • • neuro83 Guest
Testaa ainakin aluksi ettei johdoissa ole vikaa, jos oot käyttäny samoja johtoja koko ajan.
Vika on kuitenkin luultavasti vahvarissa eli liitäntä rikki tms.
Avatar
#3 • • tuke Guest
Johtoja olen kokeillut kyllä nykiä mutta en usko, että toi noi johdot olisivat rikki tms. Kajarin johdosta ei ainakaan voi johtua, koska säröä ei ilmaannu kun laitan saman kajarin oikean puolen kanavalle. ja kuulokkeissakin särkee...
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest
Ei mikään muu laite voi ainakaan aiheuttaa tommosta häiriötä.
Onko laitteessa jotain analogisia kytkimiä (esim bass/treble-säätimien
ohitusta) ? Ootko kokeillu rämpätä niitä? Hankala kuitenkin uskoa että
nekään ois vielä noin uudessa vahvarissa hapettuneet. Tuntuu enemmän
siltä, että joku esiasteen komponentti on sanomassa itseään irti.
Avatar
#5 • • neuro83 Guest
Joo, ei voi olla noin uudessa vehkeessä kytkimet hapettunu. Kyllä sen on oltava joku komponentti, joka temppuilee.
Avatar
#6 • • bulk Guest
Joku liitinkin voi olla irti piirilevyltä kohtalaista kovemman murjomisen jälkeen. Lisäksi tarkistaisin voimakkuuden säätimen, jos se sattuu olemaan perinteisellä pyörivällä potikalla.