Polyfonisia trance-soittareita nokian luureihin

20 posts, 1 page, 3,404 views

Avatar
#1 • • Hasse G Guest
Moh!

Olen duunaillut joitakin kappaleita SP-MIDI-formaattiin ja tallentanut niitä nettiin, jotta niitä voisi hakea WAPilla luuriin ja laittaa soittoääneksi. Nyt duunasin tuommoisen sivun, että muutkin voivat niitä esikuunnella ja latailla luuriinsa. Ohjeet yms. löytyy sieltä sivuilta, linkki on alla.

http://koti.mbnet.fi/~alir/hasse/index.html

:roll:
Avatar
#2 • • Laite Guest
Olet varmaan tietoinen siitä, että nuo biisit mistä soittoäänet on tehty ovat kopiosuojattuja ja niistä pitää maksaa teostomaksut. ihan vain varoituksena ennen kun teosto tulee ovelle kolkuttelemaan.
Avatar
#3 • • miikkaL Guest
Jippii ei myöskään ole maksanut tekijänoikeusmaksuja, eikä niiden kimpussa käsittääkseni kovin innokkaasti olla oltu.. Joten tuskin noistakaan isoa haloota nousee, jos ei saitti ihan äärettömästi leviä :)
Avatar
#4 • • akir0 Guest
Kulttuuriteko. Menivät lähes kaikki heti imutukseen.

Pari pikku juttua - Tiedostojen nimeämiseen parempi(yhtenäinen logiikka) Nyt osa biiseistä oli biisin nimellä ja osa esittäjän..

Myöskään tuo "Viimeksi muokattu" näyttää allekirjoittaneella 70-lukua..

Mutta kiitos :)
Avatar
#5 • • Laite Guest

Jippii ei myöskään ole maksanut tekijänoikeusmaksuja, eikä niiden kimpussa käsittääkseni kovin innokkaasti olla oltu.. Joten tuskin noistakaan isoa haloota nousee, jos ei saitti ihan äärettömästi leviä :)



siksipä tuollaista sivua kannattaisi jakaa esim nimettömänä jollain ulkomaisella serverillä, varmuuden vuoksi :)

pitääkin ottaa noita soittoääniä kunhan puhelin tulee huollosta.
Avatar
#6 • • serotonot Guest

Jippii ei myöskään ole maksanut tekijänoikeusmaksuja, eikä niiden kimpussa käsittääkseni kovin innokkaasti olla oltu.. Joten tuskin noistakaan isoa haloota nousee, jos ei saitti ihan äärettömästi leviä :)



Niijust. "Mun kaveri imi mp3:sia eikä jääny kiinni, ni kaikki muutkin voi tehdä sitä niin paljon kuin vain ikinä jaksaa..."

asiallinen asenne

*rispekt*
Avatar
#7 • • Hasse G Guest
Joo, mä puntaroin itsekin ennen kuin päätin nuo "julkaista", että tuleeko niistä mitään häslinkiä johtuen kappaleiden tekijänoikeuksista, mutta päädyin siihen lopputulokseen, ettei tuosta mitään käytännön haittaa pitäisi millekään taholle koitua, sillä maksullisista palveluista ei noita kappaleita oikeastaan löydä, ja uskoisin, että kappaleiden tekijänoikeudet omistavilla levy-yhtiöillä/artisteilla ei myöskään olisi mitään pihviä tämän asian kanssa. Tärkeä pointti kun on ainakin se, että tästä ei tietenkään minulle mitään taloudellista hyötyä ole, ja tarkoituksena oli tehdä, kuten joku tuossa jo ehtikin mainita, ns. "kulttuuriteko" :) . Teosto onkin sitten toisaalta (tunnetusti :) ) ihan toinen asia, he kun ovat kuulemma aika ahnaasti käyneet päälle tällaisissa pienimuotoisissa ja käytännön haittaa aiheuttamattomissa tekijänoikeusrikkomusasioissa.
Päädyin kuitenkin siihen lopputulokseen, että jos tuosta joku asianmukaiset valtuudet omaava taho ottaa meikäläiseen yhteyttä, on biisit vain otettava pois netistä eikä siinä sitten sen kummempaa. Tuskinpa tuollaisesta mitään korvauksia/teostomaksuja joutuu maksamaan, mutta sittenpä sitä maksellaan jos joku perkele pakottaa :D .

Uskon ja toivon, että ko. tahot ymmärtävät, ettei tästä mitään haittaa kenellekään koidu, ja että kyseessä ei ole mikään organisoitu rikollinen toiminta vaan viaton "harrastus".

p.s. tähän piti laittaa linkki siihen hauskaan sarjakuvaan, jossa teoston sedät ahdistelevat kylvyssä tekijänoikeudella suojattua kappaletta lauleskellutta miestä, mutta en nyt tähän hätään paikallistanut sitä mistään.
Avatar
#9 • • Hasse G Guest
No huh huh.. Onhan noista teoston pelleilyistä jauhettu paikassa jos toisessakin useampaan otteeseen, mutta kyllä tuollainen pelleily jaksaa ihmetyttää.

Mitä noihin soittarisivuihin nyt tulee, heitin sinne jonkintapaisen selvityksen sivujen käyttötarkoituksesta ja päätin olla Risto Rohkea(tm) ja antaa sivujen ainakin toistaiseksi tuolla olla.

nimim. Teoston yhteydenottoa odotellessa :cool:
Avatar
#10 • • drS Guest
ite tsekkasin cloudwalkingin, ILYn ja sunset on ibizan eikä kyl hirveesti vakuuttanu.. :( ILY taitaa ainakin mennä väärässä sävellajissa ja muutenkin tarvis kyllä olla hieman aidomman kuuloisia jotta mun puhelimeen asti pääsis. voin kuitenki laittaa noi alkuperäiset biisit wav muodossa soittariks :)

hienoa että joku kuitenkin yrittää tällaisiakin!
:D

Posts: 3,707

#11 • • :D
Aika kummalta soundas joo. Carrera 2kaan soundanut itseltään.
Lähinnä tuli siitä mieleen nu nrg:n remix kyseisestä kappaleesta.

Onhan nuo varmaan vasemmalla kädellä ja juosten kustu tehty, mut
ihan hyvä yritys. :) Osittain jo tunnisti biiseja. :)
Avatar
#12 • • Mrrshan Guest
Mikä on polyfoninen soittari?
Avatar
#13 • • Kalle Miettinen Guest

Mikä on polyfoninen soittari?



Moniääninen soittoääni.
Avatar
#14 • • MikkiHiiri Guest
Olikohan Teoston lehdessä muinoin maininta että soittoäänistä kerätään
vuosittain teostomaksuja miljoonien markkojen edestä. Ei o ihan pien
bisnes.
Avatar
#15 • • Daniel Braun Guest
Ja ylläri...
Sivusto olikin jo kadonnut.
Aikas yllättävää... :D

Oli tainnu tulle pelko pöksyihin kun teosto maksuilla aloitettiin pelottelemaan...
Tai, onhan se serverin kaatuminen aina mahdollinen :scared::scared:
:D
Avatar
#16 • • Hasse G Guest
joo, mä olen hyvä esimerkki perussuomalaisesta joka uskoo vasta sitten kun uutisissa sanotaan :D eli oisko ollu nelosen uutiset ku huomasin eilen (?) että joku levy-yhtiön äijä jutteli siinä että nyt he alkavat periä omiaan soittoäänistä.
Ja netissähän noita soittareitakin pääosin tarjotaan, joten otin sivut pois ettei joudu meitsi tulilinjalle jos niitä ruvetaan nyt sitten muka oikeasti tarkkailemaan (?)

pelko on mahtava liittolainen ja se on valitettavasti tässä sodassa imperiumin puolella :scared::scared: :crybaby:
Avatar
#17 • • Juki54 Guest
Ehdinpähän tilaamaan omani ajoissa :)
Avatar
#18 • • Laite Guest

joo, mä olen hyvä esimerkki perussuomalaisesta joka uskoo vasta sitten kun uutisissa sanotaan :D eli oisko ollu nelosen uutiset ku huomasin eilen (?) että joku levy-yhtiön äijä jutteli siinä että nyt he alkavat periä omiaan soittoäänistä.
Ja netissähän noita soittareitakin pääosin tarjotaan, joten otin sivut pois ettei joudu meitsi tulilinjalle jos niitä ruvetaan nyt sitten muka oikeasti tarkkailemaan (?)

pelko on mahtava liittolainen ja se on valitettavasti tässä sodassa imperiumin puolella :scared::scared: :crybaby:



tjoo, aika hyvä sattuma, että toi uutinen tuli samoihin aikoihin. parempi ehkä näin sun kannaltasi. :)
Avatar
#19 • • Quu Guest
En nyt kuitenkaan itse olisi hirveästi housuihini pissaamassa, ainakaan niin kauan kun täällä julkaistaan hyvälaatuisia miksauksia... :rolleyes:
Avatar
#20 • • MikkiHiiri Guest

En nyt kuitenkaan itse olisi hirveästi housuihini pissaamassa, ainakaan niin kauan kun täällä julkaistaan hyvälaatuisia miksauksia... :rolleyes:



Pitää tracklistit piilossa ni tuskin ketään kerkee kiinnostaa ;)