17 posts, 1 page, 3,339 views
Eli onko kyseisessä kortissa potentiaalia musiikkikäytössä? Erityisesti kiinnostaisi kuulla latenssiajoista yms. :confused:
Jees ja vaikka siellä jossain myöhemmin hehkutan innostuneena audigy2 platinum ex:ää, niin senkin voi oikeastaan unohtaa. Siinäkään ei toimi 24bit tila kuin 96kHz:llä kiinteästi ja itse en 96-tilaa käytä koskaan, kun se vie tuplasti prossutehoa. Jotkut audigymallit on ääneltään ihan ok, varsinkin audigy2, mutta musakäytössä ajurit saattavat temppuilla. Muistaakseni toi EX:n ajuri kaatuili sillon tällöin ja suurilla kuormituksilla joutuu lyömään enemmän latenssia, ettei pätki.
tal kortilla paasee ASIO:lla 2ms latenssiin mut oon kayttany 7ms:ia. tuo audigy 2 ei myoskaan tunnu karsivan edellamainitusta sarisevista diskanteista - ei erotu ainakaan mun luureilla missa on vastetta 5hz - 35khz. kortista en sit tiia mita kuoppia ja toyssyja on matkalla kun en oo kayny studikalla ajamassa sweeppeja.
Hyvillä monitoreilla ja kuulokkeilla korttien äänenlaatuerot tulevat kyllä esille. Mutta se on myös totta, että audigy1 ja audigy2-mallien välillä on todella suuria eroja äänenlaadussa. Audigy2-mallisto oikeasti on äänenlaadultaan jo hyvää luokkaa ja olen sen netistä löytyvien mittaustulosten lisäksi myös itse todennut kuuntelemalla.
Moni luulee että ero on vain spekseissä. Sit ihmetellään että miten noi
muut saa noin hyvää soundia kun pullonkaulana olikin paska äänikortti.
:)
Ja digiliitännöillä ei tee mitään, jos kortti on paska. Kannattaa muistaa että
muunnos on jo tehty digiliitäntää ennen. Ts. ainut hyöty digistä on kohinan
poisto
Paska ääni (sisään ja ulos), paskat ajurit, paskat komponentit ja muuten vaan p*sk* tulee nykyisin ihan ekana mieleen Creativesta. Ei voi mitään... =)
Toki mun kokemukset perustuu ihan normi-liveen kx ajureilla joten myönnetään, et ehkä hiukka ääripäästä nää mun kokemukset... mut kreative ja sanudblastaaja sekin. Toi audigy 2 on jäänyt multa ihan testaamatta -jostain kumman syystä ;) - et oikeestaan omakohtanen kokemus multa tästä kortista kyllä puuttuu...
Niinpä. Jos audigy2 on ihan eri maata audigy1:n kans, niin älkää edes liveen yrittäkö verrata! Livessähän ei koskaan ole ollut kunnon asio-ajureita. Audigy2:ssa sentään jo on kontuullisen hyvät, vaikkakin rajoittuneet. Audigy2:ta ei pidä verrata liveen. Niin suuri ero kyseisten korttien toiminnassa ja äänenlaadussa on.
Ammattilaisen mielipide: