Mitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Ekstrovertti = ulospäinsuuntautunut
Introvertti = edellämainitun vastakohta
1,224 posts, 62 pages, 312,317 views
Mitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Kun sitä tämmöinen vähän yksinkertaisempi kaveri käyttää monimutkaisia sanoja, niin moni voi hämääntyä ja luulla intellektuelliksi. :DMitä tarkoittaa introvertti ja extrovertti? Mä en tajuu mistä noi yhet tuolla puhuu. :D
Mua on ihmetyttäny se, että aina on hirveet uudenvuodentempaukset ja bileet ja sopimukset ja lupaukset ja toivotaan uutta vuotta ja menestystä ja hyvää onnea ja onnellista vuotta ja näin päin pois.
Mua on ihmetyttäny se, että aina on hirveet uudenvuodentempaukset ja bileet ja sopimukset ja lupaukset ja toivotaan uutta vuotta ja menestystä ja hyvää onnea ja onnellista vuotta ja näin päin pois.
Mikä muu siinä on taustalla, kun joku outo taikausko, että kun viisari kalahtaa nollille, niin elämä jotenkin nollautuisi ja voi alottaa alusta?
Ja mikä sen taikauskon taustalla on?
Mulla ei ainakaan palkassa näy yhtään lisää, vuokraisäntä ei suostu ottaa vähempää rahaa vuokraksi, eikä mun tietokone tuhoa mua, kun vuosilukuun kilahtaa yksi numero enemmän.
No paskalla joutuu käymää useammin, eikä se vaikuta kuitenkaan niin vahvasti elämään, että käykö nyt vai tunnin kuluttua. Hautajaisissa on se yks kaveri siellä, joka ei enää tuu bilettää megee enää näiden bileiden jälkee, ja olettaisin, että häät merkkaa jotain kyseiselle parille. Siinä konkreettisesti jotain tapahtuu. Uutena vuotena ei oikee mitään muuta ku muisteloita.Yhtä lailla voisi kysyä, miksi
vietetään hautajaisia tai häitä, eihän ne oo noin
ulkokohtaisesti tarkasteltuna sen kummempia
juttuja kuin paskalla käyminen.
Aiheeseen liittyen on pakko vielä sanoa, että tipaton tammikuu on IMO tarkoitettu henkilöille, jotka eivät ole sinut alkoholin käyttönsä kanssa. Minkä v*tun takia jalon juoman nauttiminen pitäisi lopettaa kuukaudeksi? :confused:
Hautajaisissa on se yks kaveri siellä, joka ei enää tuu bilettää megee enää näiden bileiden jälkee, ja olettaisin, että häät merkkaa jotain kyseiselle parille. Siinä konkreettisesti jotain tapahtuu. Uutena vuotena ei oikee mitään muuta ku muisteloita.
Tai no mä en tunne sun kaveripiiriäs... montako jo-kuollutta teidän porukassa pyörii vielä? Ja montako kertaa ne on kuollu?
Aiheeseen liittyen on pakko vielä sanoa, että tipaton tammikuu on IMO tarkoitettu henkilöille, jotka eivät ole sinut alkoholin käyttönsä kanssa. Minkä v*tun takia jalon juoman nauttiminen pitäisi lopettaa kuukaudeksi?
:confused:
Miksi pitää käydä paskalla?
Kun viime kesänä yks kaveri heitti lusikkansa nurkkaan, niin en oo sen kämpillä enää hirveesti hengaillu sen jälkeen. Enkä oo enää hälle paljo soitellu, että lähetäänkö bilettää. Eikä hän oo käyny meillä kyllä kuolemansa jälkeen. Eli kyllä hänen poistumisensa on ihan käytännön elämään vaikuttanut.Miten jonkun ihmisen kuolema vaikuttaa
sun elämään? ootsä nyt jotenkin erilainen
kun joku kuolee?
...No naimisiinmenoa mä en henk.koht. niin paljoa ymmärrä muuta kun sen lakiturvan vuoksi, mutta kyllähän siinäkin aika paljon meno muuttuu. No vastaavasti sitä voisi sanoa, että kun pari muuttaa yhteen ja suunnittelee muksua ja sit ku ne suunnittelee eläkekassaa yms. on semmosia, mitä sitten vaikuttaa heidänkin kaveripiiriinsä. Raskaana oleva ei varmaa perjantaisin lähde enää samalla lailla kiskoo kaljaa kuppilaan, konkreettisena ja kärjistettynä esimerkkinä. Ja tuo kaikki on vissii helppo kietoa sen naimisiinmenon harsoiseen peitteeseen.Tai kun joku menee naimisiin,
muuttuuko hän jotenkin? Kasvaako ylimääräisiä
raajoja? Saako uusia kykyjä?
No nyt päästään lähemmäs tätä. Kuolema tapahtuu, eikä sitä omaa kuolinpäivää hirveesti voi sovitella. No itsaria jos ei lasketa mukaan. Muutenkin kaikki esmes uudet keksinnöt, uudet prosessorit tietokoneisiin yms. tulee sitten kun ne keksitään, eikä minään ihme merkkipäivänä. (No tietty joulumarkkinoille koitetaan uusii leluja saada yms. mutta kumminkin.) Aika kuluttaa, ja voin sanoa olevani nyt erilainen, kuin vuosi sitten. Mutta en minä nyt yhdessä yössä muutu. En usko, että olen kovinkaan paljon erilainen 1.1.2004 verrattuna vaikka nykyiseen minuun. Lonkaltaheittomääre "vuoden päästä" on sitten jo järkevämpi tarkastelukohde, kuin joku tietty päivämäärä. (Mikäs on Tresin minuuden ero 5.7.2001 ja 9.8.2001 välillä?)Vastaavasti, eikö ajan kuluminen muuta
ihmistä mitenkään? Oletko samanlainen
vuodesta toiseen, tai onko suomalainen
yhteiskunta tänä vuonna samanlainen
kuin viime vuonna?
Monenako vuotena sä oot viettäny Uutta Vuotta 2003? :confused:Montako kertaa sä joudut paskantaan
saman paskan :confused:
No nyt päästään lähemmäs tätä. Kuolema tapahtuu, eikä sitä omaa kuolinpäivää hirveesti voi sovitella. No itsaria jos ei lasketa mukaan. Muutenkin kaikki esmes uudet keksinnöt, uudet prosessorit tietokoneisiin yms. tulee sitten kun ne keksitään, eikä minään ihme merkkipäivänä. (No tietty joulumarkkinoille koitetaan uusii leluja saada yms. mutta kumminkin.) Aika kuluttaa, ja voin sanoa olevani nyt erilainen, kuin vuosi sitten. Mutta en minä nyt yhdessä yössä muutu. En usko, että olen kovinkaan paljon erilainen 1.1.2004 verrattuna vaikka nykyiseen minuun. Lonkaltaheittomääre "vuoden päästä" on sitten jo järkevämpi tarkastelukohde, kuin joku tietty päivämäärä. (Mikäs on Tresin minuuden ero 5.7.2001 ja 9.8.2001 välillä?)
Jos ei vaiks oo massii? Ei kaikki oo tollasii porvareita kun sä
Täällä ois kans yks tyhmä kysymys:
Eli miksi naispuolisilla alppihiihtäjillä on niin leveät perseet?
Ei kalenterivuosi, vaan joku aika, joka ei nyt välttämättä ole turhan millintarkka. Siis nimenomaan karsastan sitä, että just 1.1.2004 pitäis jonkun asian olla toisin. Voin mä keskellä kesääkin miettiä mitä tein noin vuosi sitten. Ja aika on normaalissa elämässä käytännöllinen määre, niinkuin metri pituuden mittana tai kilogramma painon. Mulle henk.koht. "uusi vuosi" tulee tod.näk. jossain tossa kevään/kesän paikkeilla, kun ehkä mahtoollisesti vaihdan maata.Kuten tuossa jo totesit,
kalenterivuosi tuntuu yksilötasolla mielekkäältä
jaksotukselta tällaisten muutosten tarkastelulle.
Mutta yhteisöllinen uusi vuosi? Mihin tarvitsemme sitä? Kaupunkilaisen elämä ei muutu kesä ja talvirytmien mukaan. Kaupungissa olevan ei tarvii kyntää peltoa eikä muutenkaan miettiä sitä vuosirytmiä.
Miksi juuri silloin?
(Ja eikös muuten tuo kevät- ja syyspäiväntasauksen alkuperäinen idea ole se, että säästetään energiaa ja kesäisin mm. aina-valoisa skandinavia seuraa muiden muassa daylight savings timea, ettei kesällä ole sitten skandinaviassa eri aika, kuin muualla? Miten kristillisyys siihen liittyy? Olenko ymmärtänyt ajanmuutoksen syyn väärin?)
E.etsä oo lukenu Gaimania?
Miksi sitten niillä juhlilla on konkreettiset syyt ja perinteet? Jos niillä on konkreettiset syyt, niinkuin juhlilla on, eikä ne syyt enää ole paikkaansapitäviä, niin miksi juhlia? Ja jos taas niitä syitä ei enää tarvita, niin miksi emme uudistaisi koko juhlakalenteria? Lasketaan vaikka sen kalenterivuoden mukaan uusi vuosi johonkin ja sen jälkeen lasketaan työväen mukaan se, että miten talonpojat tarvitsevat aivojen nollausta. Ja sen mukaan ihan rehelliset reset-lomat, eikä kiedota sitä mihinkään aikansa nähneeseen mytologiaan.Mä taas tajusin nyt tätä kirjoittaessani, että
noilla juhlilla on suurempi merkitys
yhteisölle nyt, kun niitä ei enää voida sitoa
mihinkään yhtä konkreettiseen kuin ehkä aiemmin
on voitu.
Jaa. Mulla on ollu käsitys, että nykyinen nykyisen ajanlaskun mukaan suoritettava kesäaika olisi alunperin Benjamin Franklinin ehdotuksesta joskus 1700-luvulla ja sittemmin otettu käyttöön (jonkun britin uudelleen laskemana) 1900-luvun alussa Englannissa hiilen säästämistä varten ja pian Saksa ja sitä kautta muu Eurooppa seurasikin perässä.Ai et kelttien druidit harmitteli ku lapin
shamaanit meni aikasemmin nukkuun
3000 vuotta sitten ja siks ne kehitti
daylight saving timen ja päiväntasaukset?