KYMI 10 Kotkalaisten oma topicci! Part II

94 posts, 5 pages, 11,535 views

Avatar
#61 • • JsL Guest
Mun mummo asui kotkassa. Meillä oli kesämökki siellä. Saanko siis osallistua keskusteluun, olenhan melkein kotkalainen :D
Avatar
#62 • • Daniel Braun Guest

Mun mummo asui kotkassa. Meillä oli kesämökki siellä. Saanko siis osallistua keskusteluun, olenhan melkein kotkalainen :D



Tervetuloa vaan!

Keskustelu onkin jo mennyt mun yksinpuheluksi.
Tai, minun ja sivupersoonani ajatuksenvirraksi...
ööö...
:D
Avatar
#63 • • JsL Guest
Joo kiitos :) Olikos kotkassa paikka nimeltä karhuvuori? Karhula siellä ainakin oli ja mussalo tjsp. Harmi etten muista sen osan nimeä missä mökki sijaitsi, meri oli ainakin lähellä..

Kerran pentuna jäin hissiin jumiin kotkan keskustassa. Taisi olla sokoksen hissi, jos en väärin muista. :panic:

Harmi ettei kotkassa ole minulle enää mitään. Hieno kaupunki :D
Avatar
#64 • • Daniel Braun Guest

Joo kiitos :) Olikos kotkassa paikka nimeltä karhuvuori? Karhula siellä ainakin oli ja mussalo tjsp. Harmi etten muista sen osan nimeä missä mökki sijaitsi, meri oli ainakin lähellä..


Joo, Karhuvuori löytyy kyllä...
Sitten tietenkin Karhula, Sunila, Suulisniemi, Otsola, Mäntykangas, Ristinkallio, Rauhala, Kierikkala, Alahovi, Hovila, Käpylä, Jumalniemi, Oravala, Tavastila, Kalliokoski,Langinkosi, Metsola, Ruonala, Korela, Sutela, Hovinsaari...
Siinä joitakin :D


Harmi ettei kotkassa ole minulle enää mitään. Hieno kaupunki :D


Juu. Hieno kuin sika pienenä...
Tottahan se on että Kotka on tunnelmallinen pikkukaupunki.
Mukava kesällä.
Eip siinä sinänsä mitään.
Ulkopaikkakuntalaiselle varmaankin ihan jees mökkikaupunki, mutta...
Avatar
#65 • • Daniel Braun Guest
Elämää Kotkassa osa 9

Kännissää on hyvä olla...
Lailati lailati laa...
Juu.
Parilla kesiviikko juomalla kävin.
Hyvä joskus näinkin päin.
Noh.
Tää "elämää Kotkassa" juttu käy vetelemään viimeisiään.
Sen lupaan.
Tää on toiseksi viimeinen osa.
Eli 9/10.
Toisille hyvä juttu, mulle...
ööö...
En tiedä.
No.
Kuitenkin.
Humala on jonkinmoinen.
Siitä plussaa.
Mitäs Kotkaan taas kuuluu?
Sataa vettä.
Sataa vettä.
Ja sataa vettä.
Että semmoista.
Puissa ei enää taida olla lehtiä ollenkaan.
Syksy.
Se on tullut.
Lailati laiti laa...
Pyydän anteeksi mahdollisa typoja.
No.
Silti.
Haikea olo.
Tää nyt on lähes viimeinen "elämää Kotkassa".
Jep jep.
Kotkasta siis ei ole enempää kerrottavaa kuin kymmenen pientä tarinaa.
Ja mitä niiden tarinoiden sisältönä on ollut?
Ei vissiinkään mitään.
Mutta, sehän taitaa olla se pointti.
No, nyt pakko lopettaa.
Ruiskun kautta sänkyyn.
Oman humalaisen kullan kainaloon.
Kyllä.
Nyt unta on saatava...


Ja tämä viesti on omistettu omalle rakkaalleni Tanjalle!
:hearts:
Avatar
#66 • • plink Guest

mussalo



MTU-power! :)))

Harmi ettei kotkassa ole minulle enää mitään. Hieno kaupunki :D



näin on. :)

Sitten tietenkin Karhula, Sunila, Suulisniemi, Otsola, Mäntykangas, Ristinkallio, Rauhala, Kierikkala, Alahovi, Hovila, Käpylä, Jumalniemi, Oravala, Tavastila, Kalliokoski ...



nää on kaikki kymiä eikä kotkaa. :P
Avatar
#67 • • Daniel Braun Guest

mussalo



MTU-power! :)))


Tiedätkö muuten sitä että myös Mussalo on joskus ollut Kymiä?
Ihan kirjaimellisesti Kymiä...
Silloin jokus kun Kotka oli vielä vain Kotka ja Kymi oli asia erikseen...
;)

Tunnustus...
Olen kasvanut lapsuuteni kylmässä Kymissä...
Otsola/Mäntykangas akseli... :crybaby:
Avatar
#68 • • Daniel Braun Guest
Elämää Kotkassa osa 10

Tähän tämä päättyy.
Kotkasta kertominen.
Hyvä niin.
Kotkasta kun ei taida olla enempää kerrottavaa.
Tai no.
Kyllä nyt jotakin.
Onhan tämä nyt ihan mukava pikkukaupunki.
Toisinaan.
Niin.
Kyllä täällä nyt asuu.
Vaikko pois tekisikin mieli lähteä.
Mieluummin täällä kuin Haminassa.
Oma rakas täällä on.
Se on hyvä syy asua Kotkassa.
Ja täällä on asunut lähes koko ikänsä.
Kyllä tää on kuitenkin aina kotikaupunki.
Kyllä.
Nyt lopetan tarinoinin syksyisestä Kotkasta.
Kaupungista missä on satanut viimeisen viikon.
Ja sille sateelle ei näytä tulevan loppua.
Kotkassa on syksy.
Talvi siis tulee pian.
Joten, on hyvä aika jättää tämä tarinointi tähän.
Jep.
Näin se on.
Nyt.
Hei hei.
Piste.
.
Caro²

Posts: 5,301

#69 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Tiedätkö muuten sitä että myös Mussalo on joskus ollut Kymiä?
Ihan kirjaimellisesti Kymiä...
Silloin jokus kun Kotka oli vielä vain Kotka ja Kymi oli asia erikseen...



Mitäköhän oikein horisee hän?
Kotka ja kymi (huomaa pienellä) on edelleen täysin eri asia.. niitä ei pidä sekoittaa.. ja kaikki kivisillan toisella puolen on kymiä.. mussaloon pääsee kivisillan toiselta puolen, kymiä siis. hyi.
Avatar
#70 • • RA Guest
Rikun tunnustuksia osa1: Kyllä siellä minusta oli ihan mukava asustaa. Mut älkää kertoko kellekkään...
Caro²

Posts: 5,301

#71 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jaa niiq kymissä vai!?

juma..

no itseasiassa, Kotka on varsin mukava kaupunki seuraavista syistä:
Pieni kaupunki, ei hälinää, ei öykkäröintiä, ei muutenkaan niin vitusti rikollista toimintaa kuin mitä isommissa kaupungeissa.. yölläkin uskaltaa normaalikokoinenkin kulkea ulkosalla... ei, en pidä itseäni normaali kokoisena :)
Avatar
#72 • • Retro Huggu Guest
Just joo, ideani on näköjään noussut kuolleista, noh, vettä myllyyn...

Kesällä piipahdin Kotkassa, perjantaina, Sokoksessa, joskus klo. 18 katsoin ympärilleni ja en nähnyt ainoatakaan asiakasta! OMFG WTF tuumin, tähänkö on Kotkassa tultu? Noh, ostin pussikaljaa ja suuntasin hotellille saunomaan.

Illalla n. klo. 22 suuntasin Jack UP:iin josta löytyi 4 asiakasta minun lisäksi!? SIIS PERJANTAINA! Aikoinaan se oli koko kaupungin kohtaamispaikka perjantaisin tuohon kellonaikaan...

Tämän reissun jälkeen olin vakuuttunnut siitä, että Kotkassa ei tarvitse vierailla kuin jouluisin, koska on pakko.

Tästä siis voisi helposti vetää johtopäätöksen, että seuraavaksi ylistän Helsingin erinomaisuutta, noh niin ei kuitenkaan käy.......

Olen tähän päivään mennessä vieraillut Lontoossa kerran viime vuonna ja kolmesti tänä vuonna, yhteensä 6 viikkoa ja täytyy sanoa, että joo, moro. Yhdeltä metroasemalta löytyy kansaa enemmän kuin Helsingin yöelämästä perjantai-iltana. Kaikki on niin suhteellista, tiedän paikkani, juureni ja ympäristöni.

Kotkalaisuus on ehkä sittekin, kuitenkin, sitä suomalaisuutta pahimmillaan ja parhaimmillaan! Joskus pitää mennä kauas jotta näkee lähelle...


Jotenkin mulla on semmoinen tunne, että kun tulee päivä jolloin Jokke laittaa lapun luukulle ja siirtyy hyvin ansaitulle eläkkeelle, ostaa hän mökin Kotkasta, läheltä Urmaksen kotitaloa. :cool:
Avatar
#73 • • Damien Guest


Jotenkin mulla on semmoinen tunne, että kun tulee päivä jolloin Jokke laittaa lapun luukulle ja siirtyy hyvin ansaitulle eläkkeelle, ostaa hän mökin Kotkasta, läheltä Urmaksen kotitaloa. :cool:



OMFG,LOLLOPOP;SNACK JA CRÄKLE!
:D

Kerran olen Kotkassa käynyt.....niin. ;)
Avatar
#74 • • urmaz kymi Guest

Just joo, ideani on näköjään noussut kuolleista, noh, vettä myllyyn...

Jotenkin mulla on semmoinen tunne, että kun tulee päivä jolloin Jokke laittaa lapun luukulle ja siirtyy hyvin ansaitulle eläkkeelle, ostaa hän mökin Kotkasta, läheltä Urmaksen kotitaloa. :cool:[/quote

Hahaa! Vaikeneminen on myöntymisen merkki. (tervetuloa Jokke.)

Avatar
#75 • • LindaGP Guest
Heissan kaikki Kotkan katuja rämpivät (oikeastaan Kymenlaaksossa rämpijätkin): työllistäkää Blondie! Eli kertokaa minulle jos kuulette inside-tietoja vapaista työpaikoista. Etsin töitä n. puoleksi vuodeksi (kesäkuun 2004 alkuun asti) kunnes jään mammavapaalle.

Hox! Tämä ei ole trolli.
Avatar
#76 • • Daniel Braun Guest

Heissan kaikki Kotkan katuja rämpivät (oikeastaan Kymenlaaksossa rämpijätkin): työllistäkää Blondie! Eli kertokaa minulle jos kuulette inside-tietoja vapaista työpaikoista. Etsin töitä n. puoleksi vuodeksi (kesäkuun 2004 alkuun asti) kunnes jään mammavapaalle.

Hox! Tämä ei ole trolli.


Heissan!
Keksippäs minullekin työpaikka :)

Onhan täällä töitä kaikille, vaikka tällaista, tällaista...
Jos ei kelpaa niin tässä olis yks ja vielä tietenkin jokaiselle käypä ammatti olis tässä...
:D

Mistä löytäis työn, mikä ei olis pizzan paistamista, ei hampurilaisen kääntämistä, ei kaupankassalla istuskelua, ei siivousta, ei puhelinmyyntiä, ei RAY pelinhoitajan toimea, ei...
Kaikki muu käy :)
Avatar
#77 • • LindaGP Guest

Heissan!
Keksippäs minullekin työpaikka :)

Onhan täällä töitä kaikille, vaikka tällaista, tällaista...
Jos ei kelpaa niin tässä olis yks ja vielä tietenkin jokaiselle käypä ammatti olis tässä...
:D

Mistä löytäis työn, mikä ei olis pizzan paistamista, ei hampurilaisen kääntämistä, ei kaupankassalla istuskelua, ei siivousta, ei puhelinmyyntiä, ei RAY pelinhoitajan toimea, ei...
Kaikki muu käy :)



Muaahahhahahahaaaaa! Juu, kattelin tuota apulaisylikirurgin paikkaa Imatralla ja puskutraktorinkuljettajan paikkaa Anjalankoskella... Mulle kyllä kävis se kaupan kassakin, aikaa puoli vuotta. Kävin tänään työkkärissä, ei hirveen lupaavalta vaikuttanut.
Avatar
#78 • • plink Guest
unohtakaa työkkäri kokonaan. se on olemassa vain siksi, koska laki niin määrää. ei niitä virkailijoita siellä kiinnosta, että saako joku duunia vai ei. ottakaa sen sijaan yhteyttä suoraan potentiaaliselle työnantajalle ja olkaa muutenkin itse aktiivisia ja varmasti löytyy jotain jollain tasolla mielekästä tekemistä. :)
Avatar
#79 • • LindaGP Guest

unohtakaa työkkäri kokonaan. se on olemassa vain siksi, koska laki niin määrää. ei niitä virkailijoita siellä kiinnosta, että saako joku duunia vai ei. ottakaa sen sijaan yhteyttä suoraan potentiaaliselle työnantajalle ja olkaa muutenkin itse aktiivisia ja varmasti löytyy jotain jollain tasolla mielekästä tekemistä. :)



Tehty jo. 8 hakemusta lähetetty ja soitettu perään. Sama vastaus joka paikasta: Ei oo.
Avatar
#80 • • Daniel Braun Guest
Tässä taas sen näkee, Kotkassa ei tapahdu mitään...

Yhä edelleen työtä olis hakusessa, mut ei ni ei.
Elämäkin olis etsinnän alla, mut ei sitäkään löydy.
Mut oon jo hyväksynyt tilanteen, en mä täältä mihinkään pääse.

Ähh...