PGfree/PGone/verkostomarkkinointi

123 posts, 7 pages, 19,840 views

Avatar
#81 • • Daniel Braun Guest
Ai niin, tääkin oli olemassa...

Tuntuu että noi matkapuhelinverkostointi hömpät on vähentynny, tai ainakin jotenkin muuttun enemmän näkymättömiksi tms.
Hyvä niin, vituttikin ne halpispukujätkät tuolla kahviloissa jne paikoissa.
Ei saannu edes juoda kuppia kuumaa ja poltella tupakkia rauhassa etteikö joku verkostohihhuli olis ollu hihassa kii.

Onkos muutes noita PG:n/Sevenin/whatever liittymiä oikeesti näkyny toiminnassa?
Siis ei mitään epämääräisiä valokuvia joistakin korteista ja lässytystä siihen päälle vaan oikeita kokemuksia kys. liittymien toiminnasta.
Puheluista, laskutuksesta, asiakaspalvelusta, dataliikenteesta jne...
Avatar
#82 • • MikkiHiiri Guest

Onkos muutes noita PG:n/Sevenin/whatever liittymiä oikeesti näkyny toiminnassa?
Siis ei mitään epämääräisiä valokuvia joistakin korteista ja lässytystä siihen päälle vaan oikeita kokemuksia kys. liittymien toiminnasta.
Puheluista, laskutuksesta, asiakaspalvelusta, dataliikenteesta jne...



Nythän toi ACN perustuu vähän samanlaisee paskaan. Mitä oon ite pannu merkille niin
Seveniin sijoittaneet (lue:tuhlanneet) eivät oo saaneet rahojaan takas. Tais suurin osa
kavereistaki lähtee rahojen mukana ;)
Hajotkoon paskoihinsa
Avatar
#83 • • Daniel Braun Guest
Mut eiks toi ACN ole myöskin aikamoisissa ongelmissa ton uskottavuutena (tai oikeesti sen vähyyden) takia?
Ainakin näin muistaisin lukeneeni joltakakin foorumilta...

Ainakin koko PG paskan alkupuoliskolla jengi sai noita rahojaan takaisin, mutta nykyisestä tilanteesta mulla ei oo mitään hajua.
Mielenkiinto koko shitin seuraamiseen katos sen jälkeen kun samaa juttua pyöriteltiin kk toiseen.

Kaikista koomisinta on asiassa ollu noi työkkärin sivuilla olleet "työnhakuilmoitukset" kys. juttujen suhteen.
Ainakin ACN/tai joku ns. ylälinjassa oleva porukan värvääjä hakin ACN liittymien myyntineuvottelijaa blaa blaa.

No ihmiset ovat tyhmiä, uskovat heille syötetyn paskan kunhan se edes yritetään naamioida sisäfilépihviksi...
Oma vika, kuka täysjärkinen oikeesti pistää useita satoja ellei jopa tuhansia euroja tuollaiseen.
Avatar
#84 • • MikkiHiiri Guest
ACN:n uskottavuus meni siinä kun ilmainen puheaika onkin rajallista. Nekin luki
sopimusehdoissa, paitsi ehdoista tais puuttuu pari kohtaa joiden takia kyseinen kusetus
saatiin toimimaan aluksi suht uskottavana. Bisnes on bisnestä. Peruskuluttaja voi joutuu
helposti kuseen noilla verkostopaskajutuilla, jos ei tiedä mitä kaikkea niistä sopimuksista voi puuttua.
Avatar
#85 • • Daniel Braun Guest

Peruskuluttaja voi joutuu
helposti kuseen noilla verkostopaskajutuilla, jos ei tiedä mitä kaikkea niistä sopimuksista voi puuttua.


Ja käsittääkseni niistä puuttuu kaikenmoista.
Oikeesti vois melkein kysyä: Mitä niistä ei puutu?

Kaikki hintatiedot tms ovat moneenkertaan vaihdettuja, kaikki tiedot julkaistaan jotekin epämääräisissä olosuhteissa...
Selitellään mitä ihmeellisimpiä syitä käyttäen.
Miten joku voi uskoa noihin verkostohuijareihin?

Ideana verkostomarkkinointi on periaatteessa mielenkiintoinen ja omallatavallaan toimiva juttu.
Ainakin yrityksen kannalta... :scared:
Mutta käytäntö osoittaa koko idean toimimattomuuden.
Avatar
#86 • • MikkiHiiri Guest

Ideana verkostomarkkinointi on periaatteessa mielenkiintoinen ja omallatavallaan toimiva juttu.
Ainakin yrityksen kannalta... :scared:
Mutta käytäntö osoittaa koko idean toimimattomuuden.



Joo kyllä se "kannattavaa" on itse firmalle. Kusetetaan mahd. nopeesti asiakkailta
rahat pois ennenku paskajuttua alkaa leviämään. Siinä vaiheessahan firma onkin jo
reippaasti voitolla ;)

Ostetaan niillä rahoilla sitten kalleimmat asianajajat eikä tarvittaessa oikeudessakaan
häviä ihan helpolla.
Avatar
#87 • • Daniel Braun Guest
Ei mitään asianajajia tarvita.
Napataan rahat taskuun ja kadotaan johonkin pienelle saarelle keskelle ei mitään...
:D

Ei toi Sevenin omistajakanta (tai jostain) siirtynyt johonkin ihmeen pikkuvaltioon tms?
Ainakin jotakin ihme sähläystä siinä oli, pitäis visiin etsiä vähän tarkempia tietoja jostakin.
Mut kuitenkin, osa omistuksesta oli jonkun hämärän banaanivaltion puolella jne.

Markkinointiteknisesti toi on kyllä oikeesti ihan hyvä idea.
Markkinointikustannukset pysyvät pieninä ja ei tarvitse murehtia konkreettisten kivijalkaliikkeiden sijainneista tms jutuista.
Hyvä idea, huono toteutus.
Avatar
#88 • • phanatic Guest

ACN:n uskottavuus meni siinä kun ilmainen puheaika onkin rajallista. Nekin luki
sopimusehdoissa, paitsi ehdoista tais puuttuu pari kohtaa joiden takia kyseinen kusetus
saatiin toimimaan aluksi suht uskottavana. Bisnes on bisnestä. Peruskuluttaja voi joutuu
helposti kuseen noilla verkostopaskajutuilla, jos ei tiedä mitä kaikkea niistä sopimuksista voi puuttua.



Itse asiassa rajoituksia ei ole. Kuluttaja-asiamiehen kanta oli, että kaikki sopimukset olisi tehtävä uudestaan ja ACN ei tähän halunnut ryhtyä. Ruotsissa, jonne ACN on Hesarin mukaan menossa, tulee 500min/kk rajoitus ilmaisille puheluille.
Avatar
#89 • • :t:c: : : Guest


Hyvä idea, huono toteutus.



Itseasiassa se menee niin, et idea on laillinen ja joidenkin mielestä jopa loistava. Ainoo miinus on se et se on hieman moraalitonta koska se ei voi laajeta loputtomiin -> jossain vaiheessa kura tulee niskaan..

Edellisellä sivulla luonnehdin asiaa tarkemmin about näin:

Pojaat tuol aiemmin laskeskeli noita eksponentiaalisia kasvulukuja, ne muuten myös samalla (teoriassa) kertoo et kuinka pitkään tää toimii ja kuinka pitkään ei. Mut ihan vinkkinä vaan, et se kasvu ei voi jatkua loputtomiin tälläisessä rajatussa ympäristössä, jossain vaiheessa ohitetaan se piste kun rupeekin tulemaan takkiin. Näissä operaattorikeisseissä potentiaalisia asiakkaita on lisäks vielä aika vähän. Ihan jotku rahapyramidit sentään kestää vähän pidempään, kun pelkkää rahaa on helpompi vaihtaa kun esim sitä "pääasiallista kommunikoinnin mahdollistajaa".

Just toi Ratanki päätös paljastaa sevenistä ihan läpinäkyvän "mahdollisimman pian paljon jengii" -metodien käytön. Kyl tälläisen firman kans aina mahdollistaa yhelle tai kahelle ihmiselle leppoisan loppuelämän at the bahamas, tai pahemmas tapauksessa sit jossain muurien sisällä.

Avatar
#90 • • Edited Individual Guest




Markkinointiteknisesti toi on kyllä oikeesti ihan hyvä idea.
Markkinointikustannukset pysyvät pieninä ja ei tarvitse murehtia konkreettisten kivijalkaliikkeiden sijainneista tms jutuista.
Hyvä idea, huono toteutus.



Markkinointiteknisesti täysin kuolleena syntynyt idea. Tuollaisella markkinoinnilla ei ole mitään tehoja. En usko, että tässä maassa on kovinkaan montaa yrittäjää,joka jaksaa venata, että "suusta suuhun" leviää tieto hänen tarjoamistaan palveluista. Mainonta on kuitenkin sen verran halpaa Suomessa niistä todistettavasti saavutettuhin tuloksiin nähden.
Että jos niin laskee että mainostamatta jättämisellä jonkun markan voittaa, niin onnea vaan.
Ehkä ainoat "yrittäjät" jotka Suomessa verkostomarkkinoinnilla ansaitsevat ovat huumekauppiaat. :D

Edit:
Niin...tarkennukseksi vielä, että en väittänyt etteikö joku tällä tekisi rahaa, mutta se, että tällainen markkinointitapa leviäisi Suomessa kaikille kaupan ja yrittämisen aloille ohi printti- ja sähköisen median on ihan täyttä utopiaa.
Avatar
#91 • • mark hamilton Guest
Verkostomarkkinoinnissa pärjää ne jotka ovat perustaneet ns. kultaisenkolmion. Kultainenkolmio on ne tyypit jotka on koko pyrämiidin huipulla.
Avatar
#92 • • Daniel Braun Guest

Markkinointiteknisesti täysin kuolleena syntynyt idea. Tuollaisella markkinoinnilla ei ole mitään tehoja. En usko, että tässä maassa on kovinkaan montaa yrittäjää,joka jaksaa venata, että "suusta suuhun" leviää tietää hänen tarjoamistaan palveluista. Mainonta on kuitenkin sen verran halpaa Suomessa niistä todistettavasti saavutettuhin tuloksiin nähden.
Että jos niin laskee että mainostamatta jättämisellä jonkun markan voittaa, niin onnea vaan.
Ehkä ainoat "yrittäjät" jotka Suomessa verkostomarkkinoinnilla ansaitsevat ovat huumekauppiaat. :D



Mun mielestä toi perustelu ei oikein toimi...
Kyllä toi oikeesti on ihan hyvä idea, mutta käytännössä kovin toimintakyvytön.
Kuten monet tapaukset ovatkin osoittaneet sen.

Ideana se musta on loistava.
Yritys säästää ns. kivijalkaliikkeen vuokra/sähkö/remontointi/sisustus/huoltokuluissa ja henkilöstön palkkakulut ovat periaatteessa pienemmän kuin normaalisti.
Palkkakulut ovat täysin suhteessa myyntiin/tuottoon, joten "turhaa" rahaa ei makseta henkilöstölle.

Mainonta- ja markkinointikulut ovat erittäin pienet.
Kuitenkin on otettava huomioon se että kyse on koko Suomen laajuisesta toiminnasta, tällöinhän mainoskulut eivät ole mitään kovinkaan pieniä.
TV-, lehti-, radio- ja muumainonta ei kuitenkaan ole mitään ilmaista tuossa mittakaavassa toteutettuna.
Eri asia oliskin se jos homma hoidettais jonkun pikkukaupungin sisällä joissakin ilmaisjakelu tms lehdissä.
Mutta tän kaltaisilla aloilla se periaatteessa ei onnistu.
Ja verkostomarkkinoinnilla siis ei tarvi upottaa latin latia TV/tms mainontaan.

Eri asia onkin se että millainen markkinointi toimii...
Toisaalta, esim Tupperware (vai miten se nyt kirjoitetaankaan) osoittaa sen että hyvin hoidettuna verkkostomarkkinointi voi toimia erittäinkin hyvin.
Mutta tän tyyppisissä kusetusmenttaliteetilla toimivissa matkapuhelinliittymäjutuissa se ei toimi, ehkä sit jos oikeesti kaikki asiat mietittäis ja sovittais loppuun asti...
Mut ACN ja Seven on pyrkinyt markkinoille ennenkuin mitään sopimuksia minkään operaattorin kanssa on tehty, hinnastoja ei oo edes mietitty ja lakiasioita ei oo selvitelty ollenkaan.
Järkihän sen jo sanoo ettei tollainen toiminta voi toimia.
Avatar
#93 • • Individual Guest
Niin...Daniel, jos olisit lukenut mun postauksen tarkemmin, niin mä sanoin että kaikille kaupan aloille tällainen markkinointityyli ei sovi ja niitä aloja on paljon. Ja tuo on harhaluulo, että mainonnassa on vaihtoehtoina joko koko maan kattava televisio tai paikallinen ilmaisjakelulehdessä tapahtuva printtimainonta. Todellakin myös sähköiset mediat toimivat todella tehokkaasti paikallisella tasolla, paremmin kuin printit, mutta ei mennä siihen , sillä siitä voisi kirjoittaa kirjan... ( No ei nyt ihan. :D )

Kysymys on pelkistettynä tehoista, eli kuinka monta ihmistä tieto tiettyjen palvelujen olemmassaolosta tavoittaa ja missä ajassa, kun vertaillaan verkostomarkkinoinin keinoin toteutettavaa "suusta suuhun...viidakkorumpu" menetelmää tai esim. tehokaasti toteutettua paikallista radiokampanjaa sille kohderyhmälle, joissa uskotaan potenttiaalisten asiakkaidenkin olevan.
Ja toinen asia on se, että minkä alan tuotteita voidaan myydä verkostomarkkinoinnilla ilman mainitsemiasi henkilökuntaa, toimipisteitä yms. Varmasti löytyy niitä joita voi, mutta varmasti enemmän niitä joita ei. Suomalaiset kun ovat tottuneet saamaan henkilökohtaista palvelua, mutta tuleva sukupolvi on asia erikseen.

Mutta, mutta ei täysin tyrmätä...
Tuleehan tässä itsekin esim. tilattua levyjä internetistä tai pääsylippuja yms...eli ostettua yritysten tuotteita ilman, että tapaisi ihmisiä henkilö-
kohtaisesti.
Mutta jos puhutaan siitä , että "brändätään" tai jotaa...eri yrityksiä, niin esim. Seven on onnistunut luomaan itselleen todella huonon imagon ja omasta mielestäni
täysin siitä syystä, että ilman markkinointikokemusta olevat ihmiset juoksevat amokkia kertoillen suuren salaperäisyyden verhon vallitessa uusista ihmetuotteistaan ja kyllä se on niin, että vielä jonkin aikaa täällä maassa elää se sukupolvi jolle tuollainen ei mene läpi ja ne sitä rahaa käyttää kuitenkin vielä kohtuullisesti ja kuten sanoin ovat tottuneet saamaan henkilökohtaista palvelua, eivätkä ota osaa tällaisiin "ketjukirjeisiin" ( Väärä nimitys, tiedän. )

Edit: Ja mun olis pitäny lukee sun postaus tarkemmmin... :)
Avatar
#94 • • Daniel Braun Guest
Vieläkin sama paska jatkuu :mad:

Nyt mukana terveystuotteet ja perkeleen loistava "teineiltä rahat pois" pelipalvelu
Kuulemma mukaan lähtemällä tahkoaa rahaa hemmetin hyvin!
Kato Seven on nyt se juttu joka on in! :D

Ja tietyst kaiken päälle ovat tuomassa tv-kanavansa digiverkkoon!
Oikein ovat tehneet yhteistyosuunnitelmia muutaman videovuokraamo-ketjun kanssa.
Saa pientä nimellistä maksua vastaan valita mitä tahansa leffoja milloin tahansa ja katsoa niitä omasta tv:stä digiboxin kautta! :rolleyes:

Ja ei tarvi itse sijoittaa kuin ~600e ja oot mukana hemmetin suuressa jutussa...
Ja NO hätä!
Jos ei oo sitä 600e lompakossa ni SAMPO lainaa sulle rahaa tarvittavan määrän, Seven on katsos tehnyt sopimuksen kys konsernin kanssa.
Riittää vain se että soitat tietyille ihmisille tiettyihin konttoreihin... :excellent:

Ja kuulemma Suomi on se "johtomaa" tässä toiminnassa.
Ruotsissa ovat ne pomot nimellisesti, mut Suomi käskee!
Ja tää toiminta on täydessä käynnissä jo monessa monessa maassa!
Ja rahaa tulee.
Hienoja autoja ja veneitä voit ostaa, ihan puhtaalla käteisellä!

Helvetti että osaa olla paksua paskaa koko touhu.
Mitä helvettiä oikeesti voi pyöriä jonkun päässä silloin kun ryhtyy kys hommiin?!
Hirveesti paskanjauhantaa, valheita ja suuria lupauksia.
Selittelyä, uskottelua ja manipulointia.

Eiks ihmiset ymmärrä pysyä erossa tosta paskasta?
Mistä noita hölmöjä irtoaa?
Avatar
#95 • • Digital Beat Guest
jokainen verkostomarkkinointihomma vaikuttaa enemmän tai vähemmän kusetukselta. :angry: Kannattaa kiertää kaukaa.
Avatar
#96 • • mark hamilton Guest
Verkostomarkkinoiti jus perustuu kusetukseen.. koska ne tyypit jotka niissä värväys tilaisuuksissa yleensä puhuu on jut kultaisen kolmion miehiä ja ne saa rahaa sillä kun ne puhuu asiasta.. eli kaikki hölmot jotka ostaa aloitus paketin nostaa näiden puhujien provisioita.. Tämä on se bisnees.. puhujat voi olla myös erikseen palkattuja näyteljöitä jotka saa tunti palkaa..
Avatar
#97 • • mark hamilton Guest
Vituttaa selanen touhu et äijä sanoo että meillä olisi sinulle työtä tarjolla ja pyytää yliopistolle ja alkuinnostuksen jälkeen selviää että mun pitää ostaa joku vitun pilleri purkki paketti ja vetää itse yksi pillepurkki ja myydä loput esim. soittamalla omaan laskuun kännykällä puhelinluetoa läpi.. sanotaan että anna mennä vaan ja anna laskun nousta pilviin tästää saa rahaa ihan vitusti.. 100000e kk ensvuonna.. tulot nousee 1000e kuukauden välein.. jne.. paskaa..
onneksi otin mukaan vaan lapun jolla voi tilata purkit ja lähin vituun ja pistin lapun kotona roskiin.. kylläpä sieltä soiteltiin, että joko tilasit purkit..
Avatar
#98 • • Digital Beat Guest

Vituttaa selanen touhu et äijä sanoo että meillä olisi sinulle työtä tarjolla ja pyytää yliopistolle ja alkuinnostuksen jälkeen selviää että mun pitää ostaa joku vitun pilleri purkki paketti ja vetää itse yksi pillepurkki ja myydä loput esim. soittamalla omaan laskuun kännykällä puhelinluetoa läpi.. sanotaan että anna mennä vaan ja anna laskun nousta pilviin tästää saa rahaa ihan vitusti.. 100000€ kk ensvuonna.. tulot nousee 1000€ kuukauden välein.. jne.. paskaa..
onneksi otin mukaan vaan lapun jolla voi tilata purkit ja lähin vituun ja pistin lapun kotona roskiin.. kylläpä sieltä soiteltiin, että joko tilasit purkit..


kusetusta alusta alkaen, homma perustuu siihen verkoston perustajat saavat lähes kaikki rahat. Homma on ihan laillista kun on olemassa jokin myytävä tuote. Omaan laskuun soittelu ei kuulu minkään työn toimenkuvaan. Fiksusti tehty kun et tilannu mitään.
Yks ex-kaveri ehotti semmoseen Golden products tms. tilaisuuteen menemistä, enpä käyny toista kertaa.
Avatar
#99 • • Individual Guest
Nyt kun aikaa on kulunut, niin pistää ihmetyttämään missä se uusien kännykkäoperaattoreiden invaasio on?
Eikö näiden Sevenien ja ACN:nien pitänyt pistää Sonerakin polvilleen?
Eipä näy, ei kuulu.
Yhtään sellaista ihmistä en tunne jolla jompikumpi em. yritysten operaattoreiden liittymistä on. Ja voisin väittää että minulle ei koskaan ole omaan kännykkääni soitettu puhelua näistä liittymistä. Tai enhän minä sitä tiedä kun numerot ovat ihmisillä säilyneet, vaikka ovatkin operaattoreitaan vaihtaneet.
Mutta tosiasia on kuitenkin se, että aika kärpäsen paska taitaa olla kyseisten lafkojen osuus Suomen matkapuhelinmarkkinoista. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Joten herää kysymys missähän ne mukaan lähtijöille luvatut miljoonat mahtavat olla.
Avatar
#100 • • Jokke Guest

aika kärpäsen paska taitaa olla kyseisten lafkojen osuus Suomen matkapuhelinmarkkinoista. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Joten herää kysymys missähän ne mukaan lähtijöille luvatut miljoonat mahtavat olla.



Aiheesta voisi jutella pidempääkin, mutta tässä olennainen pähkinänkuoressa.

ACN:llä itseasiassa on väitetty parhaimmillaan olleen yli 300.000 asiakasta, eli lähes yhtä paljon kun Saunalahdella. Luotettavia lukuja tosin on mahdoton saada yritykseltä itseltään, vaan ne on laskettava Soneran (minkä verkossa kyseinen viritelmä toimii) tilinpäätösilmoituksista ym lähteistä.

Nyttemmin asiakasmäärät ovat ilmeisesti pudonneet. ACN on joutunut sekoiluistaan sekä viestintä- että kuluttajaviranomaisten hampaisiin, enkä pitäisi minään ihmeenä vaikka koko toiminta ajettaisiin alas viranomaisten toimesta jossain vaiheessa.

Itse olen seurannut ACN:n tarinaa jo viime syksystä alkaen, koska tiesin että rapa tulee roiskumaan. Jos aihe kiinnostaa, allaolevien linkkien takaa löytyy alkajaisiksi 200 sivua vääntöä aiheen tiimoilta yli puolen vuoden ajanjaksolta...

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=25903
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=19977
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=24073

Tapaus Seven taas on lähinnä vitsi. Ne eivät ole oikeastaan saaneet toimintaansa kovista puheista huolimatta edes käynnistettyä.

Mitä luvattuihin miljooniin tulee, niiden on käynyt kuten aina verkostomarkkinoinnissa. Pyramidin huippu, 2 - 3% aikaisin mukaan lähtenyttä tekee tilin, jokunen saa omansa hikisesti pois, ja loput päälle 90% rahoittaa koko huvin.