PGfree/PGone/verkostomarkkinointi

123 posts, 7 pages, 19,825 views

#1 • • Daniel Braun Guest
Varmaan monet ovat törmänneet kaupungin kahviloissa/baareissa/tms julkisissa tiloissa siististi pukeutuviin mies seurueisiin jotka pitävät markkinointi puheita uudesta, mullistavasta matkapuhelinliittymästä, PGfree:stä...
Tarkoitus on kerätä suuri verkosto joka "pienen" nimellisen 700e maksulla ryhtyy verkostomarkkinoinnin avulla jakelemaan Suomen "edullisinta liittymää... Rikastuminen on varmaa ja rahaa tulee monia tuhansia/kk.
Pelkästään palkan lisäksi yhtiö tarjoaa osakkeita, bonuksia ja extra provikoita...
Kaikki rikastuvat ja Suomeen syntyy uusi, hieno matkapuhelinoperaattori.

Jeah, right!
:D
Onko täällä kukaan langennut tähän hirveeseen shittiin mitä lähes jonkinmoisen uskonlahkon tavoin harrastetaan?
Eri lehdissä on kirjoitettu asiasta, eikä todellakaan positiiviseen sävyyn. Koko yrityksen toiminnassa on havaittavissa "hieman" laittomia piirteitä.
Nuoret (18-25v) uskovat näihin pikarikastumis juttuihin sokeasti ja sijoittavat tuon 700e ja takeita niiden takaisinsaamiseen ei ole. Mitään virallista toimintaa ei ole aloitettu, ja tullaako koskaan aloittamaankaan...? Tuskin ;)

Viimeiset "uutiset" ovat ne, että PGone on tehnyt aiesopimuksen (sopimus siitä että sopimuksen tekoon aiotaan ryhtyä... :D ) Suomen 2G:n kanssa... Huvittavaa tässä on se että vielä kaksi viikkoa sitten asian piti olla varma Radiolinjan kanssa. Sitä ennen sopimukset olivat allekkirjoittamista vailla Soneran taholla.
Tuntuu siltä että mittavasta kusetusoperaatiosta on tällähetkellä kyse.

Itse kävin kuuntelemassa yhden värväystilaisuuden... Ja se todellakin jäi siihen. Ei kiitti, en lähde asiaan mukaan joka haiskahtaa näin pahasti valheelle!

Kysyisinkin nyt, kuinka moni on kuullut asiasta ja mikä on täällä yleinen mielipide tähän asiaan?
jos lisätietoja haluat, tästä niitä löytyy
#2 • • Edited kilobitti Guest
PG Onen takanahan on semmonen lafka kun Nature's own.
Tuosta puhelinjutusta en tiedä NIIN muuta kun että se oli "just
tulossa" viime tammikuussa. Seuraavat kappaleet on mun omaa
tekstiä copy-pastettuna eräältä toiselta forumilta, laitoin tän
tänne infona niille jotka ei lafkan toimintaa tunne.

Olen kerran ollut NO:n tyyppien "ylipuhuttavana", joten tämä
koskee vain sitä lafkaa. Käsitykseni mukaan NO toimii suunnilleen
näin; ostat aloituspaketin (shampoota, lisäravinteita, hiusgeeliä),
ja saat fyrkkaa jos saat kavereita mukaan. Paketti oikeuttaa
tiettyyn määrään kavereita/fyrkkaa, jos haluat edetä pitemmälle
joudut myös ostamaan lisää. Myös sun tuomien tyyppien tuomat
uudet tyypit lisää sun tuloja. Pyrkimyksenä on vissiin päästä
suuriin (NO-jargon->)passiivisiin tuloihin, eli sun rekrytoimat tyypit
sun alla tuottaa sulle voittoja ilman omaa myyntiä.

Yksi kaverini lähti mukaan Nature's Owniin, on vuoden alusta
pyörinyt melkoisen aktiivisesti siinä (vissiin jotain 8-12 h viikossa),
ja on saanut omansa takasin mutta on lopettamassa touhua
ajanpuutteen vuoksi. Tunnen samaisen kaverin kautta yhden,
joka tosiaankin tienaa tuon tonnin viikossa, mutta se onkin
antanut sille aika lailla kaiken aikansa.

Eniten NO ällöttää mua periaatteellisella tasolla: Koska
NO:han "ei myy mitään", on ideana että tavarat ostetaan omaan
käyttöön. Ostettava määrä on yksinäiselle ihmiselle varsin suuri.
Liike siis pyrkii _edistämään_ liiallista kulutusta, joka on sekä
ideologisella tasolla, ekologisesti että muutenkin todella pepusta.

Toiseksi, oman käsitykseni mukaan homma näyttäis menevän
suunnilleen niin, että niillä jotka ovat kovia puhumaan ja valmiita
antamaan "liikkeelle" kaikkensa on mahdollisuudet jopa
huomattaviin tuloihin...rahat revitään niiltä, jotka lähtee
mukaan "kokeilemaan". Eli kusetetaan niitä, jotka menee
helppoon (tunnen näitäkin muutaman). Hauskinta on, että
menestyneet olisivat samalla työmäärällä ja karismallaan
pärjänneet aivan loistavasti jossain kunniakkaamassakin
hommassa.

Kolmanneksi koko liike on markkinointi/myyntityyliltään niin
tuputtava että se saa mun karvat pystyyn. Toisaalta, sehän on
koko homman suola - kun saadaan ihmiset joukkohegemonian
avulla _uskomaan_ tuotteeseen jota ei siis ole(!), ovat he
parhaita mahdollisia myyntimiehiä.

Summasummarum:
There are no free lunches.
#3 • • Daniel Braun Guest

PG Onen takanahan on semmonen lafka kun Nature's own.
..... jne.......
..................
Summasummarum:
There are no free lunches.

Takanahan ovat käsittääkseni Nature's own & Seven.
Vai olenko pahasti mennyt metsään?

Taidat kirjoittaa matkapuhelininfon foorumilla ;) Myöskin minä sielä joskus joitakin mielipiteitä sanon. Tosin, aivan toisella nickillä...
#4 • • Edited kilobitti Guest

Taidat kirjoittaa matkapuhelininfon foorumilla ;)

En:) Kuin sä niin luulit? Sevenistä en ollut edes kuullutkaan.
#5 • • Mr. Sinner Guest
Kaveri soitti mulle joku parisen kuukautta tästä jutusta ja kerto pikkasen niin sai mut mukaan kuuntelee yhtä tollasta "värväyskokousta". Pakko sanoo et kuulosti aika oudolta heti alkuun ja alko takaraivossa varotuskellot soimaan heti ekan viiden minuutin jälkeen.

Eka jätkä selitti kaiken maailman teknisii sopimuksii ja kaikkee muuta heprealta kuulostavaa, mutta muisti kuitenkin parin minuutin välein sanoo "tää oikeesti toimii ja täs tienaa paljon rahaa tekemättä mitään." (Jotenkin muistutti jotain ostos-tv:n tyyppii btw)

Omat fiilikset oli et kysees on täysin perinteinen huijaus, joiden merkkeinä mm:
-Sanotaan "rikastutaan nopeesti ja et joudu tekee paljon mitään"
-Selitetään kuinka meesissä on joku julkisuudenhahmo, ja se on jo tienannu ihan sairaasti
-Näytetään ohimennen jotain "virallista" sopimusta, mutta ei jätetä sitä esille tarpeeks pitkäks aikaa et sitä vois tutkii
-Vaaditaan heti allekirjotukset sopimuspapereihin ja kaikki mahdolliset henkilötiedot
-Vaaditaan ostamaan jotain

Koko tilaisuuden jälkeen yritti vaa kelata et mitä toi jätkä just äsken sano eikä sitä helpottanu yhtään et kaveri vieressä oli ihan innoisssaan siitä. Ite päätin olla lähtemättä meesiin mut kaveri oli menny jo aikasemmin. Pitää toivoo et se ei menetä hirveesti rahaa.
#6 • • Daniel Braun Guest
Jeps, uskonnollista herätystä toi melkein on. :D Melkein kuin jokin uskonlahkolaisten liike olisi taas herännyt...

Kovasti jaksetaan puhua ja mainostaa "hienoja" asioita. Kuten sitä että ilman työtä rikastuu ja rahaa tulee... Koko suomi valloitetaan näillä liittymillä ja tällaista. Liittymän puheluhinnat ovat kaikkein edullisimpia, jopa ilmaisia! Ja mikä parasta, 700e sijoittamalla voit olla miljonääri jo ensi vuonna, jos kaikki menee niin kuin pitääkin!!! :D Ei helvetti...
Sillä 700e saa osakkeita, joita ei edes ole olemassakaan, 300e arvosta ja niitä sitten ropisee bonuksina tasaisin väliajoin.

Ja mikä parasta, kaikki tulee varmasti toimimaan. Se on fakta. Mikään ei voi missään vaiheessa mennä piloille. Koko juttu on ihan varma.
Rahaa tulee. :rolleyes:

Kannattaa oikeesti miettiä ennenkuin menee sijoittamaan rahojaan tollaiseen.
Nyt vain näyttää siltä että useat tuhannet Suomalaiset nuoret ovat menneet tohon lankaan ja maksaneet sen 700e... Kuka siinä rikastuu? Ei ne 700e sijoittajat, vaan se joka ne rahat kerää ja katoaa maan alle...
#7 • • Edited www.dj-rx.com Guest
onx kukaan käyny ternimaito esitelmää kuuntelees...? :) joku paikallinen sankari oli löytänyt työkkärin sivuilta mun yhteystiedot ja soitti mulle aloittaen:

"haluutsä perustaa oman bisneksen..?" no minä sitten kyselen että minkälaisesta bisneksestä on kyse ja mikä firma takana..?

"tuu paikanpäälle kattomaan niin tiedät!" no minä tyhmä menin lupautumaan ja menin paikan päälle katsomaan mistä on kyse. kyseessä oli ternimaito esitelmä kesti n.45min, kyseisiä henkilöitä ei tod kiinnostanut mikään ternimaito vaan mun rahat ja kaikista paras oli että kyseiset henkilöt eivät suostuneet hyväksymään argumenttiani että kyse oli pyramidi/verkostomarkkinointi firmasta. esitelmä sisälsi monia hyviä "koukkuja", esim. täl systeelmil voi tienata 500000 n. puolessa vuodessa, yeah right

20min kuumotuksen jälkeen huomasin että paikalta ei päässyt pois ennenkuin olin allekirjoittanut paperit(onneksi avausmaksun sai jättää maksamatta) helvettiäkö minä alan opiskelija kavereilleni myymään jotaan ternimaitoa a 40-50e purkki :mad:

kaiken kukkuraksi soittelivat mulle vielä kaks kolme kuukautta sen jälkeen kun olin siellä käynny.

pitäs oikeesti viedä saunan taakse tollaset rahan ahneet paskiaiset IMO.

" AquaSource Oy tuo Suomeen ColActive-ternimaitokapseleita ja Green Energy-levävalmistetta. Ne ovat luonnontuotteita, jotka tukevat terveyttä ja aktiivista elämäntyyliä. Yhdessä nämä kaksi tuotetta auttavat kehoa ylläpitämään ja rakentamaan immuunijärjestelmää, kohentaen samalla energiatasoja ja lisäten virtaa.

AquaSource on aktiivinen! Kaikki haluavat aktiivisen elämän - terveyttä, onnellisuutta ja aktiivisuutta - sekä tarvittavan ajan ja vaurauden nauttiakseen siitä enemmän. Elä unelmaasi - älä hukkaa aikaasi, vaan elä ja toteuta unelmasi!

AquaSource tarjoaa Sinullekin mahdollisuuden vaihtoehtoiseen tulonlähteeseen, joka on joustava henkilökohtaisiin tavoitteisiisi ja elämäntyyliisi mukautuen. AquaSource-liiketoiminta perustuu vapauteen valita ja vaikuttaa omaan tulevaisuuteen. Paremman tulevaisuuden puolesta. "

lopun propagandan voitte lukea täältä -> http://www.aquasource.net

käsi ylös joka on tällä rikastunut.. :rolleyes:
#8 • • Timmo Guest
naapuri hurahti tuollaiseen "pyramidi/verkosto" meininkiin...Yritti värvätä muakin sinne sen alaisuuteen, jotta minä olisin hankkinut lisää työntekijöitä ja naapurin tulot olisivat kasvaneet. Uhosi voivansa ostaa vuoden alussa mersun...eipä ole näkyny omaa autoa saati asuntoa.
eikä näkynyt muakaan apulaisena...onneks hälytti päässä.

"tuu messiin! rikastut alle puolessa vuodessa!" sit se näytti jonkun julkkiksen kuvan joka oli niin rikas, ettei sen tarttenu ku vastailla puhelimeen. :rolleyes:
#9 • • J Raninen Guest
Jokunen vuosi takaperin oli vastaavia ongelmia sen Golden Product -saippualisäravinnesysteemin takia. Joka jeesuksen paikasta kaikki puolitutut ja niitten tutut yritti värvätä mukaan piirtelemällä niitä pyramideja, joissa Minä olin tottakai huipulla ja muut alapuolella makso mun Karibian matkoja.. Just joo.
Kerran kapakassa manasin niitä tyyppejä eräälle oikeelle ystävälle, ja joku GP:n tyyppi sattu vieressä kuuntelemaan ja tuohtu puheista pahasti. Ylläri ylläri: jeppe alko taas piirrellä pyramideja, ja vakuutella kuinka loistavaa se toiminta on. Piirreltiin siinä sitten puolin ja toisin ja selvis, ettei se jeppe oo koskaan tullu edes ajatelleeks piirtää sitä kaaviota todellisuuden mukaan, vaan ainoastaan minä-huipulla-ja-muut-alla -tyyliin. Kertoo jotain hurahtaneiden järjestä.
Muutamalle tuputtajalle suutuin keskustelutilanteissa ihan oikeesti, jolloin ymmärsivät yskän. Joillekin tuntemattomille, jotka pudotteli mainoslappusia postilaatikkoon, soitin ihan itse ja manasin ne alimpaan helvettiin. Viimeset vuodet on saanutkin sitten olla ihan rauhassa. Toivottavasti sana on kiertänyt.
#10 • • Lara C Guest
Toi homma kyllä toimii jos on vaan valmis näkemään sen vaivan, että saa värvättyä alapuolelleen muutaman tyypin jotka viitsii nähdä sen saman vaivan jne. PGOnesta on puhuttu viime tammikuusta asti, tuolloin kerrottiin että sellainen tulee, kunhan Suomeen tulee käytäntö joka mahdollistaa liittymän vaihtamisen ja vanhan puhelinnumeron säilyttämisen. Golden Products aka Golden neo life sinällään oli verkostomarkkinointiyritys jossa ainoastaan sitä täyspäiväisesti työkseen tekevät saattoivat menestyä ja kuitata rahat. Nature's Ownissa pääsee paljon vähemmällä ja omansa saa melko helpostikin takaisin. Lisäksi uudelle jäsenelle luvataan toimiva sponsoriverkosto joka auttaa jos rahaa ei ala tippua.

Henkilökohtaisen kokemuksen perusteella voin sanoa, että homma kusee totaalisesti mikäli sponsoreiksi sattuu osumaan kusipäitä jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella..... Meni aika tehokkaasti maku ja kiinnostus. :014: :014: :014: :014:

PGOnen tämän hetkisestä tilanteesta en sinällään sen enempää tiedä, mutta tuota 700e en sitten millään suostuisi ikimaailmassa maksamaan siitä ilosta että saan tehdä töitä tienatakseni, ja voidakseni käyttää kännyä halvemmalla. Tienaa siitä rahaa joo, mut aika kasan kavereita saa haalia ennenkuin siitä OIKEASTI mitään hyötyy.
#11 • • Edited kilobitti Guest

Toi homma kyllä toimii jos on vaan valmis näkemään sen vaivan, että saa värvättyä alapuolelleen muutaman tyypin jotka viitsii nähdä sen saman vaivan jne.

Kuten jo tuossa kommentoin, kaveri teki töitä NO:lle 8-12 h
viikossa, sai värvättyä porukkaa mutta pääsi puolessa vuodessa
vain omilleen (asiaan ilmeisesti vaikutti se, ettei hän halunnut
markkinoida juttua kovin paljon hyville kavereilleen). Mielestäni
aika hukkaan heitettyä aikaa, kun ei päässyt edes varsinaisesti
plussan puolelle. Toisaalta tunnen yhden hyvätuloisenkin - äijä
tekee NO:lle hommia 24/7. Ikävintä siinä on kuitenkin se, että
sekin tyyppi on markkinoinut systeemiä kaikille tutuille, ja
raahannut useimmat kaverinsa vähintään kerran ylipuhuttavaksi.
Sitä leimaa se saa kantaa loppuelämänsä.

Toisaalta on siistiä käydä kuuntelemassa ylipuhumisia, ja lukea
NO:n jo värvätyille jäsenille tarkoitettua kirjaa (sain ilmeisesti
vahingossa tämmösen käsiini;)). Siinä kirjassa on ohjeet siihen
miten saat huijattua kaverisi tapaamiseen, miten vältät tukalat
kysymykset, minkälainen vihko pitää olla, miten piirrät niitä nuolia
logistisiin ketjuihin jne. jne. Tämä mulle markkinoinut kaveri vielä
painotti, että ei se kosmetiikkaan satsattu raha ole suuri - kun
tavaraa on niin kyllä se kuluukin. Ja kyllähän sen hiuksissa oli
lähemmäs purkki geeliä ja kamalalta näytti:D

Hauskinta on kuitenkin ruveta pähkäilemään, mitä tässä oikein
myydään ja kenelle. Kuka on asiakas, kun kaikki ovat
työntekijöitä? Ja mikä on tuote? Mitään ei myydä, rahaa vaan
tulee. Jaa mistä?

Raha tulee niiltä alimman portaan ihmisiltä, joita on huijattu
ostamaan kuukausien tarpeet tavaraa jota eivät tarvitse. Eli
alussa värvätty jää itse miinukselle mutta tuottaa yritykselle
rahaa. Miinukselle jääminen vtuttaa, jolloin värvätty hommaa niin
paljon porukkaa mukaan (jotka jää miinukselle) että pääsee
plussan puolelle - mutta yritys ei ota takkiin missään vaiheessa,
koska ensimmäisen äijän palkka tulee niistä uusista värvätyistä.
Paska valuu alaspäin.

Eettisesti tämmönen toiminta löyhkää todella pahasti.
Asiaa on jankattu jo kyllästymiseen asti, mutta aina joku uusi
saadaan ylipuhuttua mukaan:mad:

-Hei oisko sulla aikaa nähdä huomenna joskus iltapäivällä?
-Joo ois, soitellaan sit!
-eiku mun tarvis saada joku tarkka aika.
-Ai sulla on vapaata vaan jollain välillä?
-eiku siis sovitaan joku kellonlyömä, niinku klo 14, 15 tai 16
-ööööh...oookei. No käviskö klo 15?
-hyvin passaa, tavataan Café Mascotissa!
-mikäs siinä, mut mikä juttu tää on?
-nooh, tää vaan yks nasta juttu josta ajattelin kertoa..
#12 • • Edited dixoff Guest

-Hei oisko sulla aikaa nähdä huomenna joskus iltapäivällä?
-Joo ois, soitellaan sit!
-eiku mun tarvis saada joku tarkka aika.
-Ai sulla on vapaata vaan jollain välillä?
-eiku siis sovitaan joku kellonlyömä, niinku klo 14, 15 tai 16
-ööööh...oookei. No käviskö klo 15?
-hyvin passaa, tavataan Café Mascotissa!
-mikäs siinä, mut mikä juttu tää on?
-nooh, tää vaan yks nasta juttu josta ajattelin kertoa..

Joo kuulostaa kyllä tutulta. Omat kokemukset aiheesta ovat jostain 7 vuoden takaa, kun ties kuinka moni tuttu yritti värvätä minua myymään jotain v***n saippuaa.

Tuli puhelinsoittoja tyyliin ehditkö päivänä X mestaan Y, olisi yksi hieno juttu. Asialla olivat usein kaverit, joiden kanssa ei ollut mitenkään aktiivisesti tekemisissä, joten yllättävä tuttavallinen puhelinsoitto pisti heti ihmettelemään, mitähän tässä taas oikein on takana. Sitten kun koitti kysellä, että mikä ihmeen juttu, niin vastaukset olivat just luokkaa "No näät sitten". Siinä vaiheessa hälytyskellot kilisivät ja kysyin, että onkos tämä taas tätä verkostomarkkinointia, jos on niin ei kiitos.

No olihan se. Mutta ei puhettakaan, että tyypeistä vielä tässä vaiheessa olisi päässyt eroon. Alkoi loputon inttäminen, että on tää hyvä juttu ja että tulisit vaan kattoo ja että siinä tienaa rahaa ja helppoakin on ja aloittaminen maksaa vain 3000 markkaa ja tarvii vaan värvätä muutama kaveri ja rahaa tulee ihan itsestään eikä siihen paljoa aikaa tarvitse käyttää.

Eniten perseestä oli se, että ihmisten kuullunymmärtäminen oli näissä tilanteissa todella huono. Vaikka niille selitti, että

a) Ei kiinnosta
b) Minulla on muutakin tekemistä
c) Minä en ala miksikään myyntitykiksi myymään ylihintaista yleispuhdistusainetta epäilyttävässä organisaatiossa

niin silti oli pakko jatkaa inttämistä, että kyllä minun nyt pitäisi tulla katsomaan, ja että olen ihan nega kun en lähde, menetän mukamas isot rahat ja että olen suorastaan tyhmä kun en tajua ottaa vastaan näin hyvää tilaisuutta. Tässä vaiheessa oli tietenkin pakko tehdä johtopäätöksiä näistä "kavereista".

Osa tyypeistä tuli kuitenkin onneksi järkiinsä varsin lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa, ja feidasivat omalta osaltaan touhun vähin äänin.
#13 • • Remotion Guest
Viime vuonna alku talvesta mulle kaupattiin tätä juttua ensimmäisen kerran.
Silloin tuote oli Natures own jonka omistajaksi tuli PG one,
nyttemmin PG one on mennyt nurin kun sopimusta ei ole saatu aikaiseksi kuten se piti olla valmis jo toukokuussa 2003 jolloin liittymä olisi ruvettu kaupittelemaan. Sittemmin PG onen mentyä nurin omistajaksi tuli ruotsalainen "operaattori" Seven.

Nykyään ei enää periaatteessa mainosteta tuota liittymää koska sitä ei ole vieläkään saatu lanseerattua eikä tulla saamaankaan. Eli kaupan on 700e käytännössä arvoton joku osake juttu ja niitä natures ownin saippuoita jne joita on pakko ostaa 40e edestä joka kuukausi ettei menetä provikoitaan.

Ruotsalainen johtaja kommentoi edellisviikon lauantain HS:ssa että tulossa on "forum jossa jäsenet saavat kaupitella toisilleen osakkeitaan" :001: kuulostaa aika surkuhupaisalta.

Yrityksen markkinointi metodit ovat arveluttavia.
#14 • • Remotion Guest
tekisipä mieli quottaa koko DIXOFFin kirjotus ja sanoa täysin sama kokemus! Harmi että kaverit pilaa tolla tavalla omat suhteensa ihmisiin!
#15 • • Remotion Guest

onx kukaan käyny ternimaito esitelmää kuuntelees...? :) joku paikallinen sankari oli löytänyt työkkärin sivuilta mun yhteystiedot ja soitti mulle aloittaen:

"haluutsä perustaa oman bisneksen..?" no minä sitten kyselen että minkälaisesta bisneksestä on kyse ja mikä firma takana..?

"tuu paikanpäälle kattomaan niin tiedät!" no minä tyhmä menin lupautumaan ja menin paikan päälle katsomaan mistä on kyse. kyseessä oli ternimaito esitelmä kesti n.45min, kyseisiä henkilöitä ei tod kiinnostanut mikään ternimaito vaan mun rahat ja kaikista paras oli että kyseiset henkilöt eivät suostuneet hyväksymään argumenttiani että kyse oli pyramidi/verkostomarkkinointi firmasta. esitelmä sisälsi monia hyviä "koukkuja", esim. täl systeelmil voi tienata 500000 n. puolessa vuodessa, yeah right

Mulla on ilmeisesti liikaa^² kavereita koska myös tätä on mulle kaupiteltu!
Tuttu jonka kanssa en ikinä ollut tekemisissä yhtäkkiä soitti ja kysy et voiko tulla käymään, et missä mä asun.

No niitä oli sitten 4 kaveria ja joku suomen kovin myyjä joka väitti tekevänsä 30000e kuussa, 2 tuntia ne intti mulle vastaan mun omassa kodissa ja sit mä nauroin räkäsesti päälle ja heitin ne pihalle. Kuolkoot vaikka paskat :mad:
#16 • • Edited R24 Guest
Kaverille soitettiin eilen hillitön puhutus puhelu jossa luvattiin paljon massia tekemättä juuri mitään. Vastaus piti antaa 24h sisällä tai chanssi menee ohi :D

Mä sain kuukausi sitten puolitutulta tälläsen mailin:

Seven

- ruotsalainen, 4 eri maata, suomi, ruotsi, norja, tanska
- lanseeraus 7.8.2003 prelaunching alkaa

Seven-visio:
1. Funding partners 300e osakkeita prelaunching loppuu 7.10.2003 paikka
pysyy seven organisaatiossa jos maksaa prelaunchin aikana
2. Syksyllä italia, saksa (syyskuu), osakkeet markkinahintaan
3. Uudet tuotteet / palvelut

Yhteistyö kumppanina seven, toimii pohjoismaissa, laajenemassa
eurooppaan. Tällä hetkellä 2 tuotetta, liittymät ja osakkeet.

radiolinja yhteistyökumppanina.

Ykköstapa: Voidaan säästää 22% kotimaa 50% ulkomaat. Norjassa 10
s/minuutti
kakkostapa: säästää ja tienata kun muut puhuu

Businesskit 700 e = 300 e osakkeita+ 400 e franchising konsepti, esite
tulossa.

Kolme incomecenteriä ja 4 suuntaan kasvu., sponsorin avulla etsitään. 3
provisio 90 euroa, kolmelle 3 = 450e
10, 10 ja 10 = 1940 e.

Lisäksi omia asiakkaita oltava. 15 asiakasta / 1000 e liikevaihto = 50%
provisiosta
30 omaa / 1500 e liikevaihto = 100% provisiosta

42 businessjannua + 30 omaa asiakasta jokaisella, jokainen puhuu 50
euroa + 5 uutta / jalka = 1940e

Tulokatto 36500e / vko on maksimi.

Silver = 250 ja 250 = 500e osakkeita
Gold = 500 ja 500 = 1000e osakkeita
Platinium = 1000 ja 1000 = 3000e osakkeita + bonukset
Diamond = 3000 ja 3000 = 10000e osakkeita + bonukset
Jne jne.

omat asiakkaat: väh 10 / 500e liikevaihto jolloin bonukset alkavat:
Alle 500e = 2%
2000e = 3%
3000e = 4%
4000e = 5%
5000e = 6%
6000e = 7%
Yli 7000e = 8%

Toimintasuunnitelma:
LTE: puhu sponsorin kanssa
LE: opeta!
event: 31/8 turkuhalli, ola bartelson + yllätyksiä, liput 35e, paikka
avoin vielä

Fast starting bonus 10 uutta partneria mukaan ekan viikon aikana= 400e.

http://www.seven.net aukeaa torstaina
Ke 1900 helsinki, hesperia, viikko 33 1900 ma ja ke

Businekseen lähtö = 6kk aktiivinen
6kk välein aktivointi 200e, sisältäen konferenssin.

Sääliksi käy tuttua kun on lähtenyt messiin. Sevenillä ei ole MITÄÄN sopimusta radiolinjan kanssa ja sonera oli nauranut ne pihalle. Rahoitustarkastus (tai joku) on pyytänyt muutenkin selvityksen noiden toiminnasta.

Oishan se hyvä jos sais halpoja puheluja mutta jotain rajaa.

Muuten oisin lähtenyt tohon messiin mutta toi 36500e / vko tulokatto on niin pieni :p
#17 • • kilobitti Guest

Sääliksi käy tuttua kun on lähtenyt messiin. Sevenillä ei ole MITÄÄN sopimusta radiolinjan kanssa ja sonera oli nauranut ne pihalle. Rahoitustarkastus (tai joku) on pyytänyt muutenkin selvityksen noiden toiminnasta.

Ikävintä tässä on just se, että jollekkin ventovieraalle on helppo sanoa, mutta kun mukana on esmes paras kaveri:(

Pahus, en voi olla suuttumatta aina kun kuulen/luen/puhun verkostomarkkinoinnista:mad:
#18 • • MikkiHiiri Guest
Verkostomarkkinointi my ass!

Joskus 4 vuotta sitten yks tuttu soitti (sikaillessaan) et "haluutko töitä?" ..
No tottakai siinä opiskelijana alko kiinnostaa ja se anto mun
numeron jollekin joka sitten soitti ja pyys yhteen tilaisuuteen.

GNLD -kyltti näkyi paikan ovessa ja menin sisälle ja kaks pukupäistä
herraa vakuutti et seuraava 30minuuttinen muuttaa koko elämän.
Ennen selostusta mulla ei ollu mitään hajua mihin helvettiin ne
oikein on mua haluumassa. Sit kun näin saippuita joka puolella
niin alko pikkasen pelottaa. En lähtenyt hommaan mukaan,
mut se toinen sepostaja tuli kerran baarissa vastaan ja kysyin
"mitäs saippuakauppias" ni hyvä ettei tullu turpaan :D
Ilmeisesti ei niin tuottosa homma ollukaa mitä selitti
#19 • • Individual Guest
Haluaisin nähdä sen tilanteen, kun nämä tyypit joilla varmaan 90 prosentilla ei ole markkinoinnista mitään hajua menevät jossain vaiheessa yrityksiin esittelemään palveluitaan. Voin sanoa vain, että lykkyä pyttyyn tai pesujauhepurkkiin...
Odottelinkin ko. aiheesta topikkia plattariin...

Ehkä kysymys yleisellä tasolla kuuluukiin, mikä ihmisiä ( nuoria ) tällaisessa toiminnassa viehättää?

T:Tero
#20 • • Edited Hugo Guest
Varmaan just about 4 vuotta sitten kans soiteltiin ja mua pyydettiin yo. tavalla tulemaan "jonnekkin" kuuntelemaan miten saisi helposti rahaa. Kysyin jo tällöin, että onko kyse suoramarkkinoinnista. "Joo, ei ole."-vastaus tuli pyytteettömästi. No lähdin nyt sitten kuitenkin katsomaan mistä kyse...

GNLD -kyltti näkyi paikan ovessa ja menin sisälle...

Tässä vaiheessa meinas :001: koska olin kuitenki jo sen verran valveutunut asiasta (miks hitossa mä sit sinne menin?) ja enpä siten kaikesta yrityksestä huolimatta lähtenyt upottamaan omaa panostani siihen .....an.

Nyt puolestaan frendi otti yhteyttä tän PGwhatever/Seven jutun tiimoilta ja se vaikutti ainakin puhelimites ja ilman mitään tarkempaa tietoa melkein toimivalta idealta. Olin sitten lopulta estynyt menemään paikalle - ja ilmeisesti se tais olla taas vain hyvä juttu. :p

Hyi hyi. Menkää ihmiset oikeisiin töihin. :rolleyes: