Kohtalosta

26 posts, 2 pages, 3,801 views

#21 • • Ana-- Guest

Eikös tuo nyt ole jo vähän kaukaa haettua? :p

Osoite mulle millä tavalla ajatus oli "kaukaa haettu". Toihan on
puhtaasti Syy->Seurassuhdetta. Ja tietty sitä voi valita sen, ettei
ajattele näitä asioita, mutta älä dissaile jos joku ajattelee :)
#22 • • Juha Vilkamo Guest

Tai sitten valinta on omien aivokemiallisten reaktioitten summa
(jotkut kutsuvat näitä ajatuksiksi)

Mistä tulikin mieleen heittää välihuomiopohdinta, että mitäs ajatukset oikeastaan ovatkaan? Koittakaas laittaa silmät kiinni ja kontolloida täydellisesti ajatuksien suuntaa (tämä on hyvin vaikeata mutta vissiin ei mahdotonta). Tuntuuko että olette itse ohjaksissa? Ajatukset ovat useimmiten mielen staattista häiriötaustahälyä jotka ohjastavat aivan liian usein koko ihmisen toimintaa, ja tekevät ihmisestä enemmän eläimen.

Vrt. kaunista biisiä kuunnellessa tai jotain muuta asiaa haltioituneesti seuratessa suurin osa irtoajatuksista kaikkoaa, ja mieli tuntuu skarpimmalta sekä kirkkaammalta vaikka ajattelun määrä onkin itse asiassa huomattavasti vähentynyt.

Onneksi koko aivotoiminta ei rajoitu ajatuksiin.
#23 • • Pete Input Guest

Mutta mistä tiedät että TEET sen valinnan?
Oletko varma ettei sun valinta ole ennalta määrätty
teet sitten kummin tahansa?

Aivan!

Tuota myös Lara ilmeisesti tarkoitti...

Annoinkin vaan esimerkin "nykyisestä tiedostuneesta tilanteesta".

Eri asia on tietysti se jos teet valintoja, jotka ovat kuitenkin ennalta määrättyjä. Samantien voisi ampua itsensä, koska jollain muulla / muilla on parempi "ennalta määrätty elämä", eikä voisi siihen oikeasti vaikuttaa, että oma elämä menisi niinkuin itse haluaa...

MATRIX RULES!
#24 • • Lara C Guest
Lähden töistä kävelemään kotiin ja käännyn äkkiä ympäri ja törmään hyvännäköiseen mieheen... -> 10 lasta ja omakotitalo. Olisiko kohtalo määrännyt törmäämisen kuitenkin (ennemmin tai myöhemmin), vaikka en olisikaan päähänpistosta kääntynyt siinä kadulla ympäri ja kävellyt häntä päin? Olisiko kohtalo ehkä määrännyt törmäämiseni häneen ruokakaupan kassalla kaksi vuotta myöhemmin? Onko mahdollista että kohtalo on ennalta määrätty mutta keinot ja tiet valitsemme itse?

Onhan sekin mahdollista että mikäli joku itsensä tämmöisen pohtimisen takia ampuu, on sekin ennalta määrättyä -> hän toteuttaa itse oman kohtalonsa yrittäessään muuttaa/paeta sitä.
#25 • • Taedium Guest

Onko mahdollista että kohtalo on ennalta määrätty mutta keinot ja tiet valitsemme itse?

No ku sä tota noin kysyt, niin 99,999...% varmuudella kyllä.

Sä synnyt, niin sun kuolema on jo ennalta määrätty, mutta keinot ja tiet sinne maaliin saakka valitset itse. Näin mä uskon. 100% varmaksi en voi sanoa, sillä pallollamme dusaa tällä hetkellä reippaat 6 miljardia tyyppiä, jotka ei ole vielä kuolleet, mutta 99,999....% varmuudella uskallan sanoa, että tulevat kuolemaan.
#26 • • master bator Guest

Ja tietty sitä voi valita sen, ettei
ajattele näitä asioita, mutta älä dissaile jos joku ajattelee :)

Anteeksi, ei ollut tarkoitus dissata :)
En vain käsitä miten joku voi kelata noita juttuja noin pitkälle sekoamatta. Taidanpa lopettaa tämän topicin lukemisen tähän, ihan vain oman mielenterveyteni vuoksi...