Musan polttaminen cd:lle

16 posts, 1 page, 2,788 views

Avatar
#1 • • Tilt Guest
Eli yksinkertainen ongelma, miten mä saan poltettua esim. tunnin setin cd:lle, niin että se menee kappaleiksi. Mulla on mm. nero 6 ja halutun setin cue-file, mutta siihen se sitten jääkin..Osaiskohan joku auttaa?
Avatar
#2 • • Ezzy Guest
nerossa otat vain propertiesit filestä ja laitat trackmarkit toiselta välilehdeltä (alt-s toimii pikanäppäimenä markeille ko. kohdassa), ohjelma jakaa tiedoston osiin ja muista ottaa vielä ennen polttoa properties kaikista miksauksen osista ja laittaa pause-kohtaan "0 seconds", muuten tulee 2sec tauot biisien väliin.
Avatar
#3 • • Taedium Guest


ja laittaa pause-kohtaan "0 seconds", muuten tulee 2sec tauot biisien väliin.

Eikä kannata ihmetellä jos ekasta biisistä ei saa sitä 2sec pausee pois. Se kuuluu olla.
Avatar
#4 • • Tilt Guest
Niin vähä ajattelinkin, mutta ois kiva saada se suoraan poltetuksi sen cue-filen kanssa, siinä saa myös talletettua raitojen nimet ja esittäjän cn:n tietoihin (eli näkyy poppivehkeen diginäytöstä).
Avatar
#5 • • Edited Inditm Guest
File->Burn Image->avaa cue-file, anna palaa ja voila!
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#6 • • massi Guest

nerossa otat vain propertiesit filestä ja laitat trackmarkit toiselta välilehdeltä (alt-s toimii pikanäppäimenä markeille ko. kohdassa)



öööö... call me stupid but I didnt get it... :confused:

File->Burn Image->avaa cue-file, anna palaa ja voila!




Mulla se kelpuuttaa tossa vaan .nrg filuja. Kun siihen kuitenkin valitsee sen cue filun ni tulee error.
Nero versio mulla on 5.
Avatar
#7 • • gerry Guest
Hip... Jees, threadi :) Tätä voisi hiukan laajentaakin, aloitaankin kysymällä miten kannattaisi poltta oma keikka CD, tyyli ihan clubi (kixu, tekno, ym.)

Ja tarkoitus olis tietysti väsä levy omista biiseistä mitä soitta bileis. Kannattaako kyseinen levy jättää kokonaan "masteroimatta" (et ei mee ainakaan lätkäisemään mitään muldihyberkompuroita perään) sillä PA läpi tultaessa biisiin saa jäädä hiukan ilmaa välin.... Vai riittääkö ku lätkäise vaan mixauksen perään limitterin jne...
Avatar
#8 • • JLoud Guest
Mulla oli joskus onglema Neron kanssa, ettei se ottanu pois tyhjää biisien välistä, vaikka asetuksista sen niin olin käskenyt tekemään.,,, :angry:

-JLD-
Avatar
#9 • • akir0 Guest

Mulla se kelpuuttaa tossa vaan .nrg filuja. Kun siihen kuitenkin valitsee sen cue filun ni tulee error.
Nero versio mulla on 5.



Sit kaupasta hakemaan tuoreempaa versiota (tai netistä parempi, mahdollisesti ilmainen polttosofta). Ainaki 6-versio osaa cue-filusta levyn polttaa.

Ilmaisia olis vaikka Isobuster (joka on osittain Freewarea ja sen pitäis osata toikin hoitaa).
Avatar
#10 • • djsakke Guest

Mulla se kelpuuttaa tossa vaan .nrg filuja. Kun siihen kuitenkin valitsee sen cue filun ni tulee error.
Nero versio mulla on 5.



Sit kaupasta hakemaan tuoreempaa versiota (tai netistä parempi, mahdollisesti ilmainen polttosofta). Ainaki 6-versio osaa cue-filusta levyn polttaa.



cue/bin -tuki tuli jossain suht myohaisessa neron 5.5 paivitys-versiossa mukaan, sanotaan etta bout vuosi-puoltoista sitten.
Avatar
#11 • • Sandor Guest
Kurkkaa .cuen sisälle vaikka notepadilla ja tarkista, että tiedoston nimi ja tyyppi on oikein.

FILE "tiedosto.wav" WAVE
tai
FILE "tiedosto.mp3" MP3
Avatar
#12 • • Villa Guest
Hey, tuli tuosta mieleen just että jos poistaa biisien välistä ne sekunnit (nerolla polttaa vaikka) eli laittaa 0 sekuntia..niin onnistuuko niin sanotun mixauslevyn tekeminen?
Avatar
#13 • • tumpsi Guest

Hey, tuli tuosta mieleen just että jos poistaa biisien välistä ne sekunnit (nerolla polttaa vaikka) eli laittaa 0 sekuntia..niin onnistuuko niin sanotun mixauslevyn tekeminen?



Silloin seuraava raita alkaa välittömästi kun edellinen loppuu.
Ja siitä todellakin tulis "niin sanottu mixauslevy".
Avatar
#14 • • Sandor Guest

Silloin seuraava raita alkaa välittömästi kun edellinen loppuu.
Ja siitä todellakin tulis "niin sanottu mixauslevy".



Mutta mp3:sta poltettaessa tulee väkisin pienet napsut väliin.
Avatar
#15 • • Hasse G Guest

Silloin seuraava raita alkaa välittömästi kun edellinen loppuu.
Ja siitä todellakin tulis "niin sanottu mixauslevy".



Mutta mp3:sta poltettaessa tulee väkisin pienet napsut väliin.



Mä olen tehnyt nero 6:lla ja 5:llä levyjä 0s väleillä juurikin mp3sista sekä yhtä isoa tiedostoa pätkimällä, että valmiiksi pätkityistä tiedostoista koostamalla, enkä ole moisia huomannut? Voi toki olla että mun muisti ja/tai korvat pettää.
Avatar
#16 • • Sandor Guest

Mä olen tehnyt nero 6:lla ja 5:llä levyjä 0s väleillä juurikin mp3sista sekä yhtä isoa tiedostoa pätkimällä, että valmiiksi pätkityistä tiedostoista koostamalla, enkä ole moisia huomannut? Voi toki olla että mun muisti ja/tai korvat pettää.



Kokonaisesta toimii, biiseihin pätkitystä jäi ainakin ennen pienet napsahdukset, liekö parantaneet uudempiin Neron versioihin.