dj:n etiikasta..?

7 posts, 1 page, 1,144 views

#1 • • sininen_keiju Guest
..bilejärjestäjiä kohtaan haluaisin kuulla mielipiteitä.

kävi tässä nimittäin niin että olin järkkäämässä bileitä, joissa yksi esiintyjä teki todelliset oharit. ei tullut sovitulla junalla, ei vastannut puhelimeen, ei mitään... :(

siinä sitten oltiin aika ihmeessä mut onneksi paikalla olleet dj:t lupautui paikkaamaan "mustaa lammasta". suurin osa yleisöstä ei kai (toivottavasti) mitään hämärää huomannut, mut v*tuttaa jos joku juuri kyseisen esiintyjän takia oli raahautunut paikalle.

kyseessä oli tukibileet, eli rahaa ei olis herunut. mutta jos on niin rahanahne, eikö voi etukäteen kieltäytyä kunniasta esiintyä hyväntekeväisyyspippaloissa? vai olikohan syynä se, että piti matkustaa - voi kauhistus - kehä 3:n ulkopuolelle?! ;)

sen ainakin allekirjoittanut oppi, että jos järkkään joskus "maksullisia" bileitä, sovin esiintyjien kanssa esiintymispalkkiot hyvissä ajoin ja sovin myös et jos jättävät tulematta (ilman pätevää syytä tietenkin!), maksavat sit mulle samaisen summan.... tai tuplana ;)

mitäpä mieltä ootte? eikö dj:lläkin "koko perheen viihdepakettina" ole oma vastuunsa bileiden onnistumisesta? :confused:
#2 • • Edited Lucy Luke Guest
Tällaisia tapauksia kannattanee DJ:nä välttää jos haluaa maineensa ja keikkojensa säilyvän. Itse en voisi/kehtaisi jättää ilmoittamatta jos en syystä tai toisesta pääse paikalle.
#3 • • Daniel Braun Guest
Tästä aiheesta, tai ainakin hieman aiheesta vierestä oli joskus mun perustama keskustelu "epärehelliset DJ:t"... Topic on vain tainnut kadota bittitaivaaseen, koska haulla en ainakaan minä sitä löytänyt.

Noh, kuitenkin. Asiasta oli paljon keskustelua.
Tuntuu siltä että aika-ajoin näitä ilkimyksiä tulee esille. Osalla vain ei taida oikein leikata että kannattais ilmoittaa mahdollisista esteistä. Ja sitten ei enää kehdata vastata mokistaan.
Noh, ihmisellehän aina saattaa tapahtua jotakin ettei yksinkertaisesti voi vain tulla keikalle. Sehän on normaalia, mutta kyllä mielestäni siinävaiheessa olisi velvollisuus ilmoittaa tilanteesta.
Perkule niitä jotka eivät sitä tee :mad:

Muutenkin, onhan joidenkin dj:den moraalissa hieman kyseenalaisia piirteitä. Toiset sattuvat soittamaan mitä sattuu keikalla, vaikka jostakin olisi sovittu. Siis tällaiset tapaukset joiden soittotyyli vaihtelee keikasta toiseen todella radikaalisti. Joskus soitetaan kevyempää ja toisinaan sitten mennään todella raastoksi. Joskus elektroa, toisinaan house, sillointällöin kiksua ja ehkäpä jossakinvaiheessa polkkaa...
Jos jostakin on sovittu, on mielestäni dj:n velvollisuus tällöin noudattaa sovittua juttua. Jos ei miellytä noudattaa toisten käskyjä/pyyntöjä, niin miksi on sitten sopinut soittavansa mm. vanhan rave-illan?
#4 • • Individual Guest
Uusimmasta Mixmagista luin ( Kyllä! Minä ostan välillä kyseisen roskalehden :D .) , että Armand Van Helden olisi käytännössä huudettu jostain bileistä ulos Ibizalla hänen alettuaan soittaa hip hoppia...Herra kuulemma muutenkin aiheuttaa bilejärjestäjille harmaita hiuksia, kun setissä voi tulla miltei ihan mitä sattuu...

T:Tero
#5 • • djsakke Guest

Uusimmasta Mixmagista luin, että Armand Van Helden olisi käytännössä huudettu jostain bileistä ulos Ibizalla hänen alettuaan soittaa hip hoppia...Herra kuulemma muutenkin aiheuttaa bilejärjestäjille harmaita hiuksia, kun setissä voi tulla miltei ihan mitä sattuu...

joskus 90-luvun puolivalissa dj magazinesta tai muzikista luetun haastattelun mukaan miehen tapa oli soittaa noin 20-30 min per tyyli ja vaihtaa tyylia laidasta laitaan, housea, hip-hoppia, junkkaa jne.

itse en nae siina mitaan pahaa et rikotaan genre/tyyli-rajoja normi-klubi-illassa ellei ole joku tosi tarkkaan rajattu spesiaali-bile, kuten edella mainittu rave-setitys.. harmittaisi tosiaan kuulla jossain oldskool-rave -fiilistely-pileissa jotain suht tuoretta tyyliin sopimatonta, varsinkin jos nuo kappaleet ovat jotain josta ei pida.
:D

#6 • • Edited :D
Njoh. En näe itse mitään pahaa jos joutuu perumaan keikan
esim. kyyti-, perhe- tai muiden ongelmien takia. Asiasta
ilmoittamatta jättäminen järjestävälle taholle, on tosiaan
aika paha moka ja siinä likaa nopeasti nimensä. Toisaalta
on sattunut eräitä kertoja kun dj on mennys suihkun jälkeen
lepämään sohvalle ja nukahtanut ja nukkunut sikeästi puoleen-
yöhön, kun keikka oli alkanut 22oo>, huomamatta puhelimen
soitantaa. Em. voi oikeastaan tapahtua kelle vaan, ihmisiä vaan
ollaan. Ja Ja melkein kannattais bilejärjsetäjilläkin olla aina joku
b-suunnitelma varalla.

Tälläistä sattuu, kunhan ei liian useasti. :p
#7 • • drS Guest

Herra kuulemma muutenkin aiheuttaa bilejärjestäjille harmaita hiuksia, kun setissä voi tulla miltei ihan mitä sattuu...

van helden on jenkkien jori hulkkonen..