miksi olet paras dj omasta mielestäsi?

124 posts, 7 pages, 15,167 views

#61 • • Al Tapone Guest

Ja vitut... Valitettavasti kaupallisessa ravintelissa tarkoitus on viihdyttää kaikkia asiakkaita, ei sitä dj:n mielestä parhaimman näköistä misua. Omia etuja tollatavoin voi vaalia, mutta pitkään ei kyllä soittele missään. Missään muualla kuin pikkupaikoissa ja eteneminen on aikas heikoilla kantimilla...
Kuten sen näkee ;)

Meitsi on soitellu aika pitkään tolla tyylillä. Eteneminen on aika suhteellista, ehkä korkein etenemisen aste ravintoladeejiinä on se, et voi elättää ittensä sillä hommalla. Ja edelleenkään paikan koko tai kävijämäärä ei tee paikasta hyvää. Ellei sitten diggaa pelkästä purkan soitosta. Eivätkä ne purkkadeejiitkään viihdytä kaikkia asiakkaita, vaan jättävät kaikki tiukemmat biisit soittamatta, vaikka niitä pyydettäis. Ja vain siksi, et ravintolan johto ei tykkää. Mulle dj on paikan musiikkipäällikkö. Ja tää perustuu nimenomaan siihen, etten ole koskaan tavannut yhtään asiansa osaavaa ravintolapäällikköä. Ehkä muutan mielipiteitäni sitte, ku ensimmäinen dj-soitosta tajuava pikkuhitleri osuu kohalle.
#62 • • Ana-- Guest

Meitsi on soitellu aika pitkään tolla tyylillä. Eteneminen on aika suhteellista, ehkä korkein etenemisen aste ravintoladeejiinä on se, et voi elättää ittensä sillä hommalla. Ja edelleenkään paikan koko tai kävijämäärä ei tee paikasta hyvää. Ellei sitten diggaa pelkästä purkan soitosta. Eivätkä ne purkkadeejiitkään viihdytä kaikkia asiakkaita, vaan jättävät kaikki tiukemmat biisit soittamatta, vaikka niitä pyydettäis. Ja vain siksi, et ravintolan johto ei tykkää. Mulle dj on paikan musiikkipäällikkö. Ja tää perustuu nimenomaan siihen, etten ole koskaan tavannut yhtään asiansa osaavaa ravintolapäällikköä. Ehkä muutan mielipiteitäni sitte, ku ensimmäinen dj-soitosta tajuava pikkuhitleri osuu kohalle.

Höh. Se, että "tiukimmat" biisit tippuu just sulle, ei meinaa sitä
että valtaosa porukasta haluaisi niitä kuulla. Ravintolapäällikkö
pitää tiukkaa linjaa musiikista usein myös sen takia, että
keskivertoporukka haluaa kuulla keskivertosaundia. Kokeileppa
joskus tiputtaa Higher State Of Consciousness tai esim. New
Order - Confusion.. Lattia tyhjenee aika tehokkaasti. Ravintola-
yleisökin on ihmeen kriittistä. Saundin pitää olla just sitä latteeta
purkkapoppia tai porukka vetäytyy nurkkiin dokailemaan.

Näin ainakin mitä itte oon kattonu tai rafladeejiiden kanssa jutellu.
#63 • • Taedium Guest

Täysin järjetöntä olisi väittää että se dj olisi päätäntävallassa korkeammalla kuin sen paikan omistaja/päällikkö!

Eikös se koirien mieliruokaa ole juuri se ruokkiva käsi?
#64 • • Al Tapone Guest

Kokeileppa joskus tiputtaa Higher State Of Consciousness tai esim. New Order - Confusion.. Lattia tyhjenee aika tehokkaasti.

Hmm.. mä soitan Winkin melkeen joka ilta, enkä kyl viel ole törmänny tohon lattian tyhjenemiseen. Se on puhtaasti siitä kiinni, mihin väliin sen soittaa. Ja toi nyt on jo niin klasari, et kaikkihan sitä tanssii ja jotkut jopa pyytää. Enkä mä puhu pelkästään siitä, et "tiukkaa" pitää soittaa koko ilta. Tarkotan, et dj on jumala, joka päättää mitä soitetaan.
#65 • • jUSSi Guest

Tarkotan, et dj on jumala, joka päättää mitä soitetaan.

Niin, silloin kun ei työskentele muille. Jos palkkaan sinut rakentamaan puutalon, niin luuletko saavasi rahasi, jos rakennatkin tiilitalon?
#66 • • Al Tapone Guest

Jos palkkaan sinut rakentamaan puutalon, niin luuletko saavasi rahasi, jos rakennatkin tiilitalon?

Kyllä, koska osoitan et tiilitalo on puutaloa paljon parempi.
#67 • • jUSSi Guest

Kyllä, koska osoitan et tiilitalo on puutaloa paljon parempi.

No et todellakaan saisi latin latia. Tarvitseeko ihan rautalangasta vääntää vai oletko hankala ihan vaan huviksesi? Jos minun mielestäni puutalo on tiilitaloa parempi (mitä se muuten on), niin rakentaessasi tiilitalon saisit minulta vain korvausvaateen.
#68 • • Laite Guest

Höpö höpö. Mun "äänivarrella" saa aikaan huutoa ja kirkumista vähintään tarpeeksi. :o

sun "äänivarsi" on sit väärässä reiässä tai sit pyyhit sen olohuoneen verhoihin ;)
#69 • • Ana-- Guest

PALKATTU Ravintola-DJ on yleisönsä nöyrä palvelija, joka soittaa
tasan tarkkaan sitä, mitä yleisö haluaa kuulla. Muuten DJ on
ylimielinen tumpelo, joka luulee tietävänsä yleisöään paremmin,
mitä yleisö haluaa kuulla. Fakta on se, että "dirlandaa" tippuu
aina ja lujaa. Ja toi higher state oli ehkä hieman huono vertaus,
oon ittekki kuullu sen esim. ruotsinlaivan diskossa, heti bomfunk
MC's:ien perään.
#70 • • Daniel Braun Guest

Hmm.. mä soitan Winkin melkeen joka ilta, enkä kyl viel ole törmänny tohon lattian tyhjenemiseen. Se on puhtaasti siitä kiinni, mihin väliin sen soittaa. Ja toi nyt on jo niin klasari, et kaikkihan sitä tanssii ja jotkut jopa pyytää. Enkä mä puhu pelkästään siitä, et "tiukkaa" pitää soittaa koko ilta.

Ne tanssii sen koska muuta vaihtoehtoa ei ole... Sanotaan vaikka näin että jos minä sen soittaisin siellä missä soitan, niin tanssilattia olis tyhjä, tyhjä sillätavalla että pari ihmistä saattaa jorailla mutta mitä vitun väliä sillä on jos normaalisti siellä on 200 henkeä? Eli se lattia on tyhjä...

Niin, tuohon kaikista paras vastaus oli tuo Jussin postaus:

Niin, silloin kun ei työskentele muille. Jos palkkaan sinut rakentamaan puutalon, niin luuletko saavasi rahasi, jos rakennatkin tiilitalon?

Jos kuvittelee olevansa jumala, erehtyy pahasti... Dj on mielestäni kaikkea muuta kuin jumala.
Jos näin olisi, olisin minäkin jumala.
Ja jos olisin jumala, olisi maailma hieman erilainen paikka :D

Toivon että toi sun kommentti oli ihan läpällä... Tosin, hymiötä ei ollut perässä ja tuo vastakommentti tohon Jussin postaukseen kyllä kertoi aikas hyvin asenteellisen ongelman.
Ei hyvin mee.
#71 • • Ezzy Guest
Luulisi Taponen elitistisellä, ellen sanoisi jopa tyypillisellä rafkaDJ-asenteella tulevan noottia jo päälliköltä, että jannu soittelee ns. itselleen.
#72 • • Daniel Braun Guest

Luulisi Taponen elitistisellä, ellen sanoisi jopa tyypillisellä rafkaDJ-asenteella tulevan noottia jo päälliköltä, että jannu soittelee ns. itselleen.

Noh noh, eipäs yleistetä... ;)

Ei tuo minusta ole tyypillinen rafladj-asenne.
Mielestäni enemmän tyyliin:
"Viddu on siistiä olla dj. Mä oon tosi jumala naisten silmissä" - asenne :D

Ja, taitaapi olla niin että sitä noottia on tullutkin.
Mutta, niin. Tämähän ei minulle kuulu :rolleyes:

Todellakin tolla asenteella on turha kuvitella soittavansa missään muualla kuin paikoissa missä johto ei loppupeleissä oo kiinnostunnu yhtään mistään...
Istuvat mielluummin himassa ja miettivät muita asioita.
Tällaisissa paikoissa on varmaankin aivan sama mitä se "dj" soittaa...
Eiköhän se paikka sitten ole tasoltaankin sitä mitä "dj:n" luonne...
#73 • • Taedium Guest

Jos kuvittelee olevansa jumala, erehtyy pahasti...

If one does what God does enough times, one will become as God is.

...Vaan kyl mä aika pitkälle oon kans sitä mieltä, että jUSSin talovertaus oli aika hyvä ja oikeellinen tämän asian kanssa.
#74 • • Al Tapone Guest

PALKATTU Ravintola-DJ on yleisönsä nöyrä palvelija, joka soittaa tasan tarkkaan sitä, mitä yleisö haluaa kuulla.

Ei se noin yksinkertasta ole. Jukeboksi on nöyrä palvelija ja kuten todettua, dj ei ole jukeboksi. Mut lukekaa näitä postauksia, kyse ei ollut siitä, et dj soittaa itelleen. Totta vitussa se soittaa jengille, mut puhe oli siitä et se ei soita ravintolan henkilökunnalle.
#75 • • Edited Daniel Braun Guest

Ei se noin yksinkertasta ole. Jukeboksi on nöyrä palvelija ja kuten todettua, dj ei ole jukeboksi. Mut lukekaa näitä postauksia, kyse ei ollut siitä, et dj soittaa itelleen. Totta vitussa se soittaa jengille, mut puhe oli siitä et se ei soita ravintolan henkilökunnalle.

Kuka on väittänyt että raflaDJ olis jukeboxi?
Mutta, kyllä mun mielestä tässä oli kokoajan puhe siitä että jotkut
dj:t soittavat "itselleen"... Kyllä se oikeesti se ravintolan johto
päättää mitä soitetaan ja milloin. Ikävä kyllä näin on, mutta se on
hyväksyttävä. Jos kerran on palkattu soittamaan perus raflaan,
on sen mukaisesti soitettava.
Ei sitä Dj päätä mikä on hyvää musiikkia ja millä linjalla jossakin
paikassa soitellaan. Ei helvetti. Eihän siitä tulis yhtään mitään.
Jos johtä/henkilökunta on päättänyt että rafla on tän ja tän
tyylinen, niin sillätavalla sitten soitellaan.
Jos ei miellytä, niin lopetetaan soitto siellä. Dj ei ole jumala!

Kukaan ei väitäkkään että pitäis soittaa henkilökunnalle... Mutta,
pitää soittaa sitä mitä pitää, ei vetää omia linjanvetojaan. Ja kyllä,
se todellakin on näin yksinkertaista. Jos ei miellytä, niin voi voi!
Ravintola on kuitenkin aina kaupallisella idealla pyörivä,
joten turha väittää että dj joka on vain palkattu tekemään työtä
jonkun etujen toteutumisen eteen, päättäisikin sitten tekevänsä
kaiken toisin.

Ja palatakseni tähän "hyvä meininki" juttuun... Kuka määrittelee
sen mikä on hyvää meininkiä? Ei todellakaan se dj. Vaikka miten
paskaa musiikkia tulis rafladj:n oman maun mukaan, mutta jos
meininki on katossa ja ihmisillä on kivaa, niin se on se juttu.
Ei se dj siellä kopissa päätä että: "hei, nyt on meininki kohdillaan"
Jos valtaosa porukasta istuu vittuuntuneena nurkassa ja pari
ihmistä tanssii sellaista mistä "dj" saa itselleen kiksit, niin onko
se muka meininkiä? Ei tod!

Jukeboxi on nöyrä palvelija? Jep niin on, mutta kyllä dj:nkin pitäisi
palvella niitä asiakkaita sen mukaan mitkä ohjeistukset ovat
tulleet johdon suunnalta. Tietenkin, aivojen käyttö on sallittua.
Paikassa soittaa dj koska on haluttu että musiikki tulee tietyllä
tarkoituksella ja ammattitaidolla.
Jukeboxi hoitaa kaiken mekaanisesti ja ei soita biisejä tietyllä
loogisella järjestyksellä. Mutta, dj:n on yhtälailla otettava huomioon
tilanne, toiveet, ihmiset & kaikki muuttujat.

Kannattaa oikeesti vielä lukea ajatuksella toi Jussin teksti!

Saattaisi jokin idea paljastua siitä.
Eihän sitä voi lihatiskilläkään myydä sisäfilettä jos asiakas tahtoo
jauhelihaa... ;)

edit: typoja ja vaikka pari hymiötä :D :D
#77 • • Daniel Braun Guest

No onsekowaa.

On se niin!

Mutta :confused: Mitä hittoa tolla tarkotit? Meni ohi ja pahasti... :D
#78 • • Al Tapone Guest

Jukeboxi hoitaa kaiken mekaanisesti ja ei soita biisejä tietyllä
loogisella järjestyksellä. Mutta, dj:n on yhtälailla otettava huomioon tilanne, toiveet, ihmiset & kaikki muuttujat.

Aivan oikein, olet ymmärtänyt pointin. Mekaanista on myös sellanen nöyrä palveleminen, et heitetään kaikki toiveet/huutelut suoraan soimaan sen kummempaa logiikkaa tai ammattitaitoa hyödyntämättä. Ja mikä se suurin ongelma on? Se on se, et suurin osa ravintolapäälliköistä ei osaa arvostaa dj:n ammattitaitoa vaan aliarvioi, koska niillä ei ole käsitystä dj-soitosta.

Ja mä en kyl omasta mielestäni ole missään vaiheessa väittäny, et dj:n täytyy soittaa vaan itelleen. Analogia sellasesta alko tossa höpöttää.
:D

#79 • • :D

Mitä hittoa tolla tarkotit? Meni ohi ja pahasti... :D

Jotain mä tarkoitin sillä hetkellä. Nyt ei enään muista, luultavasti
oli tarkoitus kommentoida tyhmää väittelyä kuka nuolee eniten
asiakkaan persettä tms.

Enmä tajua. Väsyttää jo täs vaihees iltaa. :D