148 posts, 8 pages, 47,102 views
Imuroin tuon Freebeen ja huh että oli aidonkuuloinen soundi..
Mä oon ihan valmis ainakin kokeileen tunnistusta ;D
Rebirth on softista kyllä paras, mitä on tullu vastaan, jos tb-soundia hakee
dj_happo:
Kyllä 101 ja 202 ovat sama syna eri kuorissa.
Ioni:
Eipä ole. Winkki ite jossain haastattelussa pisti ton huhumyllyn poikki ja sano että se narisija on TB-303
triip:
Onhan jokaisella kuuluisalla analogisyntsalla se oma soundinsa, mutta IMHO ehkä kolkki on näistä se ainut jonka soundin on yksinkertaisesti oltava oikein että se kelpaisi.
(edit: ) se taas johtuu siitä, että kolkki on kuiteskin sellainen yhden soundin laite, ja vain sitä yhtä tiettyä soundiahan siitä haetaankin.
Esimerkkinä vois käyttää vaikka padeja: Juno-106:lla saa tosi hienoja mattosoundeja, mut niin saa myös jp:llä, viruksella tai vaikka FM7:lla
Muistan lukeneen ainakin 2 Josh Winkin haastattelua jossä hän nimenomaan sanoo soudin olevan 202 eikä 303. Paha mennä sanomaan mikä on totuus jos kaveri puhelee noin sekavia
Juno-106:ssa jos jossain on täysin uniikki padisoundi, se syntyy 106:n analogi choruksesta joko moduloi täysin randomisti soundia, en ole vielä kuullut yhtään VA synaa joka pystyisi kopioimaan SITÄ 106 soundia.
303 on muutakin kuin narinakone. Mulla oli 303 kentonin midiboxilla jota en osannut laittaa sekun kanssa synkkaan, niinpä käytin sitä midillä bassomodulina. Siinä on törkeen hyvä bassosoundi! Ihan normis bassolinjoissa se toimii hyvin, mutta tänäpäivänä hyviä bassokoneita on pilvinpimein.
101 ja 202 soundaa erilaiselta vaikka kyseessä onkin teknisesti sama laite, voi myös olla että mun omistamissa kappaleissa on jotain vikaa, mutta kyllä 202:ssä on vihaisempi filsu kuin 101:ssä.
Myös kaksi 101:stä voi kuulostaa erilaiselta. Kaikissa analogilaitteissa (erityisesti vanhemmissa) on aina yksilöeroja, johtuen mm. komponenttien toleransseista ja kulumisesta. Laitteet voi myös kalibroida eritavalla sisältä löytyvillä trimmereillä.
Vanhaan hardisaikaan sulla kuitenkin oli tasan ne laitteet ja niitten saundit käytössä. Ei ollu yhtään VST:tä tms. *lupaan* että ne saundit tuli silloin tutuiks, jos vaan musaa väänsi tarpeeks innokkaasti :D
No eipäs nyt mennä tonne asti :) jos oot noita joskus ruuvaillut niin tiedät mitä ne "saa aikaan". Ja toi kuluminen ei ole itsellä ainakaan mitään muuta saanu aikaan kun et tune tms. ei pysy.
Mut anyway, yhä sanon et Rolandin XXX sarja kyl kuulostaa kaikki omiltaan, ellei nyt samoja lasketa vrt. Juno 106 vs. MKS-7 jne.
Vanhaan hardisaikaan sulla kuitenkin oli tasan ne laitteet ja niitten saundit käytössä. Ei ollu yhtään VST:tä tms. *lupaan* että ne saundit tuli silloin tutuiks, jos vaan musaa väänsi tarpeeks innokkaasti :D
Jep. Siinä 90-luvun alkupuoliskolla oli pakko ottaa kaikki irti siitä mitä sattui käsiinsä saamaan. Analogisynien hinnat olivat pilvissä ja rahaa oli muutenkin huonosti.
Wot?
90 alkupuoliskolla analogisynat ei maksanut juuri mitään! Mä ostin keltaisestapörssistä pari 101:stä 1200mk kpl ja 2 Juno-106 1800mk kpl. 202 tais olla 1500mk.
Eniten maksoi mulla miditetyn 101:n ja 303:n kimppa, se oli 6000mk. Nykyään ei puhettakaan että saisit edes miditettyä 303:sta tonnilla.
Mut oikeassa oot että silloin piti repiä kaikki irti siitä mitä oli.
Wot?
90 alkupuoliskolla analogisynat ei maksanut juuri mitään! Mä ostin keltaisestapörssistä pari 101:stä 1200mk kpl ja 2 Juno-106 1800mk kpl. 202 tais olla 1500mk.
http://www.roland.com/VariOS/sounds/index.html
Ainakaan tuosta audio esittelystä ei kovasti lämpene.
Kuulostaa kyllä hyvälyä basslineltä mut ei kolkilta.
-- xybo
Heh. En tajuu miks Rolandin jätkät ei edes ITE tajuu mikä siinä
alkuperäsessä kolkissa oli se soundi. Toi on tosiaa kauempana
kolkista ku mikää muu emulaatio ikinä.
http://www.roland.com/VariOS/sounds/index.html
Ainakaan tuosta audio esittelystä ei kovasti lämpene.
Kuulostaa kyllä hyvälyä basslineltä mut ei kolkilta.
-- xybo