Ei oo tarkoitus olla nipo, mutta mistäs oikeen oot kekkassu ton unisono -sanan kun sitä paljon tunnut käyttävän? :)
Mulla ainakin on jokaisessa synan manuskassa puhuttu nimenomaan unison -moodista, ei unisonosta?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että onko toi ihan jostain luettu ja oikea termi, vaiko ei :p (tiedetään, anaalifiksaatio)
Jaa, no mulle on tullu vastaan sekä unison, unisono sekä unisoni-sanat, joista käytän sekä unison että unisono-sanoja. :D
En ole tuota unisono-sanaa keksinyt, vaan olen lukenut muistaakseni jostain manuaalista tms. tai monestakin paikkaa tuon sanan. Muistaakseni mulla on ollu joku va-syna, missä tuota kutsuttiin nimenomaan unisonoksi. Joko manuaalissa on ollut painovirhe tai sitten kyseistä jutskaa kutsutaan englannin kielelläkin sekä unison että unisono?! Mutta olen aivan varma, että olen nähnyt tuon kirjoitettavan myös "unisono" ja siksi myös itse kutsun sitä sillä nimellä. Yleensä itseänikin ottaa aika paljon päähän, kun ihmiset vääntelevät sanoja, joten en ainakaan tarkoituksella ole vääntänyt. Täytyy ottaa paremmalla aikaa selvää, mistä tuon luin, mutta kyllä sitä käyttävät ihan yleisesti muutkin kuin minä. ;)
Edit. Tuosta oskillaattorin aallon alkukohdasta vielä, että en usko, että siitä aiheutuu mitään legato-efektiä. Siihen tarvitaan jo paljon pitemmät viiveet. Kuultavilla taajuuksilla oskillaattoreiden jännitemuutokset ovat taajuudeltaan moninkertaisia tai monikymmenkertaisia envelopen attackin nopeuteen nähden, eli sen pitäisi kuulua vain silloin, jos soi useampi kuin 1 oskillaattoria yhtäaikaa ja jos nämä oskillaattorit sattuvat olemaan vaiheiltaan eri tiloissa.
Ei mulla mitenkään varmaa tietoa noista junoista ole, kunhan vain toin esiin sen, mitä päässäni liikkui ja jostain muistin lukeneeni. Tiedä sitten senkään tekstin pätevyyttä. ;)
Niin ja joo, siis toi vco drift on ainakin sn2-malleissa. En tiedä muista, kun en ole niitä säätänyt.