Normaalisti periaate. Jos on varaa ottaa lainaa, on oltava myös varaa maksaa takasin.
'vihantunteen', se että vain periaatteesta haluaa rahansa takaisin, vai se että niitä oikeasti tarvitsisi?
Mut kyl toi on tosi v-mäistä, et ei maksa takasin jos toinen vielä on itse silloin pulassa rahojen kanssa. Minä ja kämppis otettiin kaikki raha mitä löyty mukaan lomalle ja ostettiin se auto ja heiluttii lomilla muutenkin. Kivaa oli, mut ennen lomia myytiin vanha auto. Tää uus ostaja lupasi satasen käsirahan jälkeen maksella heti ku tullaa takas lomilta. No koska uusi ostaja on duunikaveri, ni samahan se. Varmistettiin, että voidaanko luottaa siihen, että maksaa. Voi juu luottaa.
No 180e jäi maksamatta ja ku tultii tietysti pennittöminä lomilta ja kysyttii rahoja, ni tää oli koittanu sillä aikaa hankkia vakuutusta autoon. No hän oli ilmoittanu omaan maahansa asuvansa Irlannissa ja Irlannissa vakuutusyhtiöön asuvansa omassa maassa. No eihän sillo kummastakaan maasta saa vakuutusta. Idiootti. No yllättäen autosta rupes hänen mukaansa löytymään kaikenlaisia "hidden damage" juttuja. Hän halus perua kaupan. Mut just sinä päivänä ku hän osti auton sitä katottiin ja me myytiin se "as is", eli mitään ei korjata ja se on nyt siinä kunnosssa kun on. 1.5 vuotta on vielä katsastusta voimassa. Mut eipä kelpaa. Ja jätkä ei ees sympatia tippaa tirauta ku minä ja kämppis sit joudutaa muilta duunikavereilta lainaa loppukuusta muutama kymppi diisseliin ja kiisseliin. Samassa tiimissä ku kämppis. Osti muuten uuden hienon maastopyörän. (Tekis mieli puhkoo kumit. Mutten usko kostoon.)
Noh, ainoa lohtu on se, että hän haluaa purkaa kaupan, mutta kirjat on tehty ja auto merkattu maksetuksi, vaikka nyt 180e puuttuu. (Tokihan vois jaksaa kiusaa sitä siitä fyffestä, mut ei jaksa, kun se auto olis menny romikselle jos se ei ois ostanu sitä... Et periaatteessa se saatu satku oli jo plussaa.) No mut se auto on duunin alakerrassa ja ilman rekisterikilpiä. Ja siinä on jo lappu, että se pitää poistaa firman tiloista. Ja itse olen melko hyvä ystävä tän talon securityn kanssa ni röökillä ku ollaa juteltu siitä ni ne on meinannu hinata sen tällä viikolla pois. Ja se pitää sitten tän omistajan maksaa 180e hinauskuluja, lunastaa se pois ja mahdollisesti tulee vielä sakot kun auto on ollut luvatta talossa pitkään. Lisäksi hän joutuu sielä lunastuksesta koittaa saada se auto pois ilman kilpiä jonnekkin. Heh. Ja jos olis vaa ollu tyytyväinen ja meille maksanu, niin oltas kämppiksen kanssa roudattu vielä se auto hänen pihallee, ni ei tulis firman securityn kanssa ees ongelmia. No pakenemalla vastutta tää jannu hankkii itselleen vaa enemmän laskua... Heh. Ja ku palkkapäivä oli jo, ni mua ei enää kiinnosta se raha. Hyvä et päästii siitä rotiskosta eroon.
Jos olis sanonu, että mokas vakuutusten kanssa ja haluis peruu kaupan, ni ehkä olisin mahdollisesti jos hyvä päivä olis ollu ehkä takaisin ottaa. Ehkä. Mut tollanen, että rupee keksii et siinä on jotain ihme vikoja, mistä me ei kerrottu. Jokainen vika kyl kerrattii vaikka hän ei niitä kaikkia vikoja osannu ees kattoo. Tollasel keplottelulla koitti päästä siitä. No enää en jaksa tapella siitä rahasta, vaikka periaatteessa hän osti sen 280e, eikä maksanu ku 100e ja periaatteessa velat maksetaan. Mut hullujen irlantilaisten ja heidän vielä hullumman lainsäädännön takia on varmempaa, että kämppiksen kans sovittii et auto on jo maksettu. Ni ei voi peruu sitä kauppaa sen takia, vaikka periaatteessa meillä pitäisi olla etulyöntiasema siitäkin huolimatta ja voisimme karhuta hältä vielä sitä puuttuvaa summaa.
Ja se äijä on 37-vuotias... kakara. Uusi firmassa ja tota asennetta on käyttänyt jo myös työssään, kun on yhteistyötä tarvittu. Hän hankkii paljon uusia kavereita uudesta työpaikasta.