Midi CC numerot selville!

14 posts, 1 page, 2,542 views

Avatar
#1 • • Metropolitan Guest
Mikäs olis helpoin tapa selvittää softasyntikoiden midi cc:t kun tuli hommattua remote-25 ja olen tekemässä sille templatteja.

Mulla on kyllä muutamien synien cc selvillä mutta esim pari kohtalaista ilmaissynaa ilman manuskaa.

Käytän Cubase SX:ää joten mistä nään helpoiten nuo numerot???
Avatar
#2 • • bulk Guest
Eiks tähän ollut oikein joku ohjelma, joka hoitaisi tuon haistelun?
Avatar
#3 • • Metropolitan Guest
Ohjelma???? mikähän mahtais olla nimi =)

Jotain löytyy kvr-vst.commista mutta yllättäen ei juuri niitä
joita tarvitsen.
Avatar
#4 • • Edited Fat Abbot Guest
Joo. K-v-r on hyvä mesta:

http://www.kvr-vst.com/midi.php

Tuossa on muutamia.

edit: olit jo kerennyt näköjään. No ainakin mun käyttämistä suurimmassa osassa tulee manuskoissa mukana nuo nummerot. Mitähän tarviit? katotaan löytyykö.
Avatar
#5 • • 029 Guest


Mikäs olis helpoin tapa selvittää softasyntikoiden midi cc:t kun tuli hommattua remote-25 ja olen tekemässä sille templatteja.

Mulla on kyllä muutamien synien cc selvillä mutta esim pari kohtalaista ilmaissynaa ilman manuskaa.

Käytän Cubase SX:ää joten mistä nään helpoiten nuo numerot???



etkö voi vaan nauhottaa siihen sekkariin raidalle napinvääntöjä? SX ainakin näyttää staran valikossa jokasen uuden (lue: käytössä olevan) controllerin kohdalla
Avatar
#6 • • Happo Guest
Yksi mahdollisuus on ohjelmoida uudet CC:t syntikkaan. Useimmista softasynista löytyy ns. MIDI learn -toiminto. Noin voit käyttää kontrollerissa vain yhtä templatea jonka opetat kaikille synillesi...
Avatar
#7 • • Bobsony Guest
Pystyykö Fruityloopsissa jotenki ohjaamaan sitä midi-controllerin cc-dataa softasynille? nyt oon joutunu käyttämään fruityn midi-out pluginia siinä välissä. Fruityssä ei ilmeisesti tallennu ne säädöt, jos softasynassa valitsee nupin ja "link to contoller"
Avatar
#8 • • Metropolitan Guest
Midi learn toiminto ??? Missä se on synassa vai sekkarissa vai vai???

Toihan olis loistavaa jos sais Novation remote-25:lle tehtyä yhden templaten joka toimis kaikilla softasynilla.


Kertokoon joku ken tietää miten tuo tehdään =)


LinPlugin Albinolle olis kiva saada nuo midi cc:t
Avatar
#9 • • Edited 029 Guest


Midi learn toiminto ??? Missä se on synassa vai sekkarissa vai vai???



synasta pitäis löytyy. Toi on aika näppärä juttu kyllä :)
Avatar
#10 • • Happo Guest


Midi learn toiminto ??? Missä se on synassa vai sekkarissa vai vai???

Toihan olis loistavaa jos sais Novation remote-25:lle tehtyä yhden templaten joka toimis kaikilla softasynilla.


Kertokoon joku ken tietää miten tuo tehdään =)


LinPlugin Albinolle olis kiva saada nuo midi cc:t


Albiinossa on siinä alareunassa volumenupin vieressä nappi jossa lukee ECS. Painat sen päälle. Sitten vain liikutat hiirellä jotain synan nuppia ja sen jälkeen kontrollerin nuppia. Nyt syna on oppinut ko. kontrollin. Kun oot opettanut kaikki tarvitsemasi nupit, painat ECS pois päältä ja talletat setupin (ECS napin alla). Se huono puoli tuossa on että setupin joutuu aina lataamaan uudestaan kun synan käynnistää, tosin siihen menee aikaa ehkä 10s. Vai tietääkö joku miten tuon saisi latautumaan automaattisesti?
Avatar
#11 • • Metropolitan Guest
Kiitoksia vastauksista =)



Kertokaa ihmeessä lisää vinkkejä .....
Avatar
#12 • • Edited 029 Guest


Kiitoksia vastauksista =)



Kertokaa ihmeessä lisää vinkkejä .....



tästä saattais muuten olla apuu...

http://www.xlutop.com/html/chainer.html

Alunperin posted in cubase.net by B.V.S

Chainer is the SH!ZZY!

Did you know that you can use Chainer to assign contoller knobs to every parameter of a VST or VSTi, even if that device was not coded to accept midi remote control? I didn't.

I'd been banging my head with a non-midi mappable brick for days until I finally read the Chainer manual.

Now all those mediocre softsynths can be abused way beyond their capacities. And the great synths are even better now that I have total control.



että sellasta :)
Avatar
#13 • • OSC8 Guest
Fak, mulla ei oo logic-manuskaa täs käsillä että tietääkös kukaan mitä CC:tä ES1 ja ES2 lähettää/vastaanottaa? Esim. cutoffin osalta jne, vai lähettääkö ollenkaan..?

Hitto kun tossa Midimanin Oxygen8:ssa ei oo midi-learnia :mad:
Avatar
#14 • • whuf. Guest


tästä saattais muuten olla apuu...

http://www.xlutop.com/html/chainer.html

Alunperin posted in cubase.net by B.V.S

Chainer is the SH!ZZY!

Did you know that you can use Chainer to assign contoller knobs to every parameter of a VST or VSTi, even if that device was not coded to accept midi remote control? I didn't.

I'd been banging my head with a non-midi mappable brick for days until I finally read the Chainer manual.

Now all those mediocre softsynths can be abused way beyond their capacities. And the great synths are even better now that I have total control.



että sellasta :)



Oho! Toi helpottaakin jo huomattavasti. Ongelmana siis lähinnä ollut se ettei learniä ole joka (vst)synassa tai efektissä ja kun useimpien hardiksien lähetyskontrolleja ei voi vaihtaa niin softan järkevä ohjaus on ollut periaatteessa mahdotonta. Hmm.. voiskin säätää mikserin toimiin kontrollerina... scenejen avulla 95 eri kontrolleria(motoroitua feideriä) käytössä ja hmm.. vois toimii ihan kivasti :D Sit vielä yks potikoita täynnä oleva syna lisäks niin ei tarvi sohia hiirellä mitään.

Harmi että softa soundaa vieläkin kohtuu paskalta.. :happyroll: