Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,676 views

#201 • • Jusu Guest

Täysjoustosta mulla on sellainen käsitys, että sillä voi taas runtata juurakkoon reippaammin kuin jäykkäperäisellä, ilman että tarttee kantaa vanteita erikseen paikalta pois kun eivät enää mahdu pyörimään. Ja noissa yli 1500 euron fillareissa tuntuis olevan molemmat joustot säädettäviä, joten työmatka-ajoonkin niistä olisi. Ymmärrettävää että ne maksaa mitä maksaa, joten ovat ulkona mun budjetista. Ehkä mua hieman harmittaa jos pyörästä maksaa jo noinkin lähelle tuota täysjouston hintaa mutta silti joutuu vielä varomaan miten ajelee.

Ajotaitoja ja lajia ylipäänsäkin kannattaa yleensä tunnustella/harjoitella ensin jäykkäperäisellä. Täysjousto antaa enemmän virheitä anteeksi..

Sunnin pyörästä (Neuro-täbäri) on yhden kesän kokemukset. Runko ja osien tasapaino ehkä parhaat puolet, keula ja takaiskari huonoimmat. Just toissapäivänä kattelin tuollaista Crosssia livenä ja olihan se ainakin hieno. For what it's worth ;) Keula saattaapi olla heikoin lenkki. Formulan levyjarrukkeista ei oo pahaa sanottavaa, vaikka monilla muilla tuntuu olevan.

Onkos Tahkolle lähtijöitä? Jos pitää kiirettä, voi saada tämmösen raahattavakseen :excellent:
#202 • • Keba Guest
->Zeraf

Ihmettelen kovasti! Ootko varma, ettei paloille ollut ylimäärästä kamaa, jarrunestettä tms?

Itellä oli vinkunativinku-sarjan enskat, jolloin ne ei ollu vielä yhdestä kappaleesta, vaan oli kaksi puolta, ja oli kyllä niin tehokkaat jarrut, että huhhuh, heiska pärjää lähellekään.
#203 • • Timmy Guest

Just toissapäivänä kattelin tuollaista Crosssia livenä ja olihan se ainakin hieno. For what it's worth ;) Keula saattaapi olla heikoin lenkki.

Hmm. Kuinkas heikko lenkki se sitten on? Eikä toi ulkonäkö merkkaa yhtään mitään fillarin hankinnassa. Tosikkomaisen tehokkaalla hinta/laatu suhteella mennään.

Vielä kun tietäis saako noita Cinder Coneja mistäänpäin enää tässä vaiheessa kevättä, olis halvempi kuin toi sunn cross ja vissiin suhteellisen vastaavilla osilla lukuunottamatta jarruja.
#204 • • Quu Guest

Vielä kun tietäis saako noita Cinder Coneja mistäänpäin enää tässä vaiheessa kevättä, olis halvempi kuin toi sunn cross ja vissiin suhteellisen vastaavilla osilla lukuunottamatta jarruja.

Muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tuollainen oli Kauppaveljillä Annankadulla. Runkokokoa en muista.
#205 • • Timmy Guest

Muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tuollainen oli Kauppaveljillä Annankadulla. Runkokokoa en muista.

Oli kyllä, ja oli vielä eilenkin. Mut liian pieni runko. :/ Pariin paikkaan pistin mailina kyselyä varastotilanteesta, toivottavasti löytyy niin voisi edes yrittää verrata noita. Sekin vaan on aika vaikeaa kun on kuitenkin täys maallikko tuon hintaluokan fillareiden erojen hakemisessa, ei oikein oo tuntumaa.
#206 • • ville Guest
toi sunn on paljon tyylikkäämpi, ota se :)
#207 • • Bobsony Guest

rok poksin duke sl u-turn

päheän näköinen ja keulan pituus muuttuu joustomatkaa säädettäessä :)

Hyvä valinta :) Omassa pyötässä on 03nen ja hyvin on palvellut. ja näyttää erittäin hyvältä :hah:
#208 • • Quu Guest

toi sunn on paljon tyylikkäämpi, ota se

:scared:
#209 • • KOnna Guest
Vaikka Konan fillareita olen aina hyvinä pitänyt niin nyt kyllä taipuisin itsekin tuon Sunnin kannalle.

Kona on näemmä tälle vuodelle vaihtanut cinder conen keulaa. viime vuonna keulilla jousteli marsun ilmatoiminen exr-air, jossa oli vaimennus ja kaikkee.
Tänä vuonna keulana on Marzocchi MZ-Race, jonka toimintaperiaate on kierrejousi/MCU palat ilman vaimennusta :(.

Sunnin keula sentään sisältää vaimennuksen ja muutenkin vaikuttaa hyvältä peliltä.(ei testattu)

Cinder Conen ostajalla saattaa olla nopeeta keulan vaihto edessä, mutta onneksi käytettyjä huippukeuloja saa suhteellisen edullisesti.

Itse kyllä säästäisin hetken ja ostaisin tuon Konan Calderan. Siinä tuntuu kaikki cinder conen "potentiaaliset" heikot lenkit olevan korjattu.

Mutta minä olenkin minä ja omat ovat mielipiteeni. Toivottavasti jelppas vähän.
#210 • • Zeraf Guest
-->Kebabbi

Tjoo voi olla että siel paloissa oli jotain ylimääräistä kertynyt ajan mittaan, kyllä sinne dottia on joskus menny. :D Jarruneste ei taida palaa edes pois? Se oli just sitä vinkuna-sarjaa, ei ollu mun mielestä hirveen tehokkaat missään vaiheessa. Nyt 205mm levyn lisäksi on M4:sen jarrusatula, josko sekin vaikuttaisi ylenmääräiseen tehoon, on se ainakin hienommin muotoiltu. Vinkuu sekin kyllä...

Jaa Tahkolle lähtijöitä? Itsellä on ainakin toistaiseksi tarkoitus mennä sinne ajamaan. Voisi tyytyä siihen 60km kiekkaan.

On muuten todella perberistä että dh:n sm-kisat on samaan aikaan Koneiston kanssa. :mad: Luulen, että Koneisto vie voiton, mutta pahaa tekee... :(
#211 • • Zeraf Guest
Onkos täältä Vuokatin, Åren, tai Narvikin freeride tapahtumiin/festivaaleihin lähtijöitä?
#212 • • Timmy Guest

Vaikka Konan fillareita olen aina hyvinä pitänyt niin nyt kyllä taipuisin itsekin tuon Sunnin kannalle.

Itse kyllä säästäisin hetken ja ostaisin tuon Konan Calderan. Siinä tuntuu kaikki cinder conen "potentiaaliset" heikot lenkit olevan korjattu.

Mutta minä olenkin minä ja omat ovat mielipiteeni. Toivottavasti jelppas vähän.

Jelppas kyllä! Kiitoksia muillekin avittaneilla tietoa jakaneille persoonille avusta. Niinkuin aiemmin mainitsin, budjetti ei salli yhtään hinnakkaampaa hankintaa, nytkin meni kenkien ja kypärän + pikkukilkkeiden kanssa yli tonnin maksimin kun fillari maksaa jo euron vaille sen verran - raja on pakko vetää johonkin. Erot eri merkkien / mallien välein kun tuntuis aina menevän houkuttelevan pienin portain alhaalta ylöspäin, jolloin on helppoa katsoa sitä seuraavaa mallia koska "ei tarvitse laittaa kuin vähän alkuperäisen budjetin päälle". Valinta osui siis tällä kertaa Sunniin, otan osaa Koni. :roll:

toi sunn on paljon tyylikkäämpi, ota se :)

Heeh, vaikkei toi ulkonäkö ollut millään muotoa vaakakupissa painava kriteeri, tällä kertaa se sentään meni näinkinpäin oikein. :)
#213 • • Daniel Braun Guest
Hitto vieköön!
Tänään rakastuin tulisesti ja nostatin taas itselleni pienen pyöräkuumeen.
Satuin ohimennen käväsemään jossakin paikallisessa urheilukaupassa ja siellähän se oli!

Aivan älyttömän nätti ja suloinen Electra Rat Rod Cruiseri... :hearts: :hearts:

Aivan älyttömän siisti.
Tahtoo tommosen :hearts:
Just niin perus kesäfillari kun olla ja voi.

Jos vaikka ens palkasta kantais ton kotiin...
#214 • • ville Guest
Keula tuli tänään, joten varmaan saan sunnuntaihin mennessä kasattua oman menopelin :heart:
#215 • • Daniel Braun Guest

Keula tuli tänään, joten varmaan saan sunnuntaihin mennessä kasattua oman menopelin :heart:

Laita sit kuvaa tulemaan...
Sulla kun toi pyörä on niin tarkasti kasattu sävysävyyn ni sitä on kiva katsella.

Oikeesti, ei toi auringonpaiste voi aiheuttaa aina tällästä pyöräkuumetta...?
Toi cruiseri vois olla semmonen kiva kesäpyörä, ei sitä kuitenkaan kerkeis pahemmin ajella.
Olis vaan kiva jos alla olis joku kakspyöränen vehjes.
Ja tossa Rat Rod:in satulassa olis oikeesti mukava istua ja hitaasti rullailla Sapokan tuntumassa katsellen rantamaisemia jne... :hearts:
#216 • • Keba Guest
rf803.jpg

Semmonen siitä sit tuli..Ihan tosi kiva ajaa, vaikka painaakin aika paljon. Pari päivää ajettu, etuletku vuotaa ja sääri ruvella, eli kivaa on ;)

Mulle on tulossa flyn cromokammet mtb-keskiöllä, jos joku haluu, niin voipi tarjota lähes uusien hintaa, noi siis ihan brännärit, itelle ei oo vaan enää käyttöä..
#217 • • ville Guest
ny se sit on valmis:

08Trek.jpg

jossain välissä vaihdan vielä kannattimen, mut sen jälkeen oon tyytyväinen :)
#218 • • root Guest
Tulipa vanhasta Trekistä jännän näköinen! Uusi stemmi ja paketti on valmis!

Ostin muutama päivä sitten punaisen Santa Cruz Super-8 DH-pyörän. Upein pyörä Trek Y-22 jälkeen jonka olen omistanut.

Pyrkän rinne ei tunnu enää missään.... :crybaby:
#219 • • Yallu Guest
Joku pölli mun Tunturin Platinum H400 hutikuussa, kiitti vitusti.. :angry:
#220 • • Ricke Guest
Mulla on tommonen Scottin basic pakettifillari, Tampico taitaa olla tarkempi malli. Sen verran panostin, että ostin täksi kesäksi kunnon Holzfellerin polkimet, kun alkuperäiset alkoi naksahtelemaan omituisesti viime kesän jälkeen. Käyttö on lähinnä paikasta A paikkaan B liikkumista ja joskus kevyitä maastolenkkejä. Erittäin tyytyväinen oon ollu.