Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 178,024 views

Avatar
#101 • • Mikco Guest
Ostin n. kuukausi sitten uuden maastopyörän kun joku pikkuääliöhinttarinarkkari päätti pölliä mun edellisen maastopyörän fillarikellarista. (anteex ruma kielenkäyttöni, mutta
en tässä asiassa halua olla suvaitsevainen sitä tyyppiä kohtaaan,joka sen vei :mad: )

No... joka tapauksessa mun pyörä on Scott Yecora etujousitukseslla sekä shimanon deoren vaihdekomponenteilla.Ihan hyvä pyörä mulle.Parempaa en toistaiseksi tarvitse :)

Säilytyksestä viel sen verran että en ikinä enää viitsi jättää sitä mihinkään pyöräkellariin vaan kannan sen kiltisti sisätiloihin ja varmuuden vuoksi vielä lukkoon.

kuva viel pyörästä olis tässä:

http://www.vanekpraha.cz/kola2003/Yecora.jpg

Voisinpa tästä itseasiassa lähteä pyöräilemään... :)
Avatar
#102 • • da_chef Guest


Mikäs fitness-pyörissä mättää? Hybridin maantiemaisempi puolisko..:/



Tuossa nyt on lähinnä käynyt niin että on huolestuttu pyörien myynnin vähenemisestä ja päätetty aloittaa uusi "trendi". Kaikenmaailman fitnessit on ollut jo jonkin aikaa in ja pyörävalmistajat ovat vasta nyt tajunneet että pyörää kannattaisi markkinoida kuntoiluvälineenä.

Mutta pitääkö sitä varten sitten keksiä fitness-pyörä kun erilaisia pyöriä on jo useita. Tuo nimi on otettu käyttöön jotta saataisiin fitness-henkiset ihmiset ostamaan "kesän kuumin juttu" eli fitness-pyörä.

Pyörämyynti taas on laskenut kun yhä useammat pojat valitsevat skeden pyörän sijaan eikä bmx ole vielä täällä lyönyt oikeastaan missään muodossa läpi vaikka streetissä/flatissa suomalaiset pärjää hemmetin hyvin. Kuoppa on yksi arvostetuimpia.
Avatar
#103 • • Keba Guest
Nooh, ihan luonnollistahan on keksiä joku myyvä nimi uudenlaiselle tuoteryhmälle. Fitness-pyörät kuitenkin eroavat aika suuresti hybrideistä ja maantiepyöristä, menee juur väliin, musta ihan positiivinen juttu, maantiemainen, mutta siltikin sellanen, että tavallinen ihminen ei pelästy käyräsarvistongia yms :)
Avatar
#104 • • pakana Guest
Pöyräily rolls.

Alla Kona Hahanna Race light jäykällä etuhaarukalla ja keskitason Shimanoilla. Nätti shampanjan/turkoosi kuosi. Runko on yksinkertaisessa geometriassaan melko lähellä täydellisyyttä.

Jakso urhoollisesti kantaa mut, teltan, repun ja parinkymmenen kilon satulalaukut ympäri ämpäri idyllisen kaunista Ahvenanmaata, vaikkei aina tallatuilla teillä pysyttykään.

Jos joku kaipaa upeita elämyksiä pikkubudjetilla niin suosittelen lämpösesti sissiretkeä Suomen ja Ruotsin väliselle demilitarisoidulle vyöhykkeelle... parasta oman rakkaan kanssa kaksistaan ;)
Avatar
#105 • • Edited NoStatus Guest
Tässä mun kaunotar:

fillari_edesta.jpg

Putket Rautiasta, penkin pehmusteet ja tekonahka
Etolasta, ketjut parista vanhasta fillarista, renkaat ja
polkimet jostain pyörän jämistä. Penkki, runko ja
ohjaustankokin on kokonaan itse tehtyjä,
niin kuin tosicustomissa pitää ollakin!

Enpä ole tälläkään ajellut pitkään aikaan, tein tämän
joskus melkein kymmenen vuotta sitten. Ei se silti
pieneksi ole jäänyt, ihan täysikasvuiselle sen
aikoinani suunnittelin.

Tässä vielä sivukuva:
Mun harrikka sivulta
des

Posts: 118

#106 • • des


Tässä mun kaunotar:

Enpä ole tälläkään ajellut pitkään aikaan, tein tämän
joskus melkein kymmenen vuotta sitten. Ei se silti
pieneksi ole jäänyt, ihan täysikasvuiselle sen
aikoinani suunnittelin.

Tässä vielä sivukuva:
Mun harrikka sivulta



onko kuinka vakaa ja kuinka nopeasti sillä pystyy ajamaan?
Avatar
#107 • • Quu Guest
Ja paljolla toi irtoaa?

:004:
Avatar
#108 • • NoStatus Guest




onko kuinka vakaa ja kuinka nopeasti sillä pystyy ajamaan?



Liikkeelle lähtö ei harjoittelematta suju, mutta kun
vauhtiin pääsee niin meno on jo vakaata.

Ja onhan tolla varmaan 20-25 km/h huristeltu, tosin
alamäkeen. Polkemalla sillä ei varmaan mennä kuin
15 km/h, on niin pirun lyhyet polkimet ja pieni eturatas
(mikä toisaalta auttaa ylämäissä ja liikkeelle lähdössä).
Avatar
#109 • • NoStatus Guest


Ja paljolla toi irtoaa?

:004:



Mitäs tollaset harrikat nyt Suomessa maksaa...? :D
Avatar
#110 • • vaavu Guest


Jos joku kaipaa upeita elämyksiä pikkubudjetilla niin suosittelen lämpösesti sissiretkeä Suomen ja Ruotsin väliselle demilitarisoidulle vyöhykkeelle...



Joo, itse asiassa mä olen jo pitkään miettinyt että olisi kiva lähteä pyörällä jonnekin päin Suomea katselemaan maisemia. Tavoitteena olisi juuri se että pystyisi pyörän selässä kantamaan oma tarvikkeensa, teltan ja kameran. Tuollaisella reissulla kivaa on juuri se että pystyy etenemään omaan tahtiinsa ja näkee vähän enemmän maisemia kuin auton kyydissä.

Miten tuollainen reissu oikein logistisesti sujuu? Millä tavalla saa tavarat parhaiten kuljetettua niin että matkanteko on kätevintä? Miten te oikein matkustitte tonne Ahvenanmaalle, menittekö ensin laivalla ja sitten jatkoitte pyörällä?

Täksi kesäksi ei varmaan enää ehdi, mutta ehkä sitten ensi kesänä... :002:
Avatar
#111 • • jaksu Guest


Miten tuollainen reissu oikein logistisesti sujuu? Millä tavalla saa tavarat parhaiten kuljetettua niin että matkanteko on kätevintä?



mukavin tapa matkustaa ahvenanmaalle on käyttää saaristotietä. henkilökuljetus maksutta ja ilmeisesti filokin kulkee siinä samalla ilman lisäkustannuksia. plussana päälle upeat saaristomaisemat.

ålandstrafiken

kökarin saari on ehdottomasti käymisen arvoinen.
Avatar
#112 • • pakana Guest


Joo, itse asiassa mä olen jo pitkään miettinyt että olisi kiva lähteä pyörällä jonnekin päin Suomea katselemaan maisemia. Tavoitteena olisi juuri se että pystyisi pyörän selässä kantamaan oma tarvikkeensa, teltan ja kameran. Tuollaisella reissulla kivaa on juuri se että pystyy etenemään omaan tahtiinsa ja näkee vähän enemmän maisemia kuin auton kyydissä.



Oli itelläänkin ollu pitkään unelmana, vihdoin toteutui ja ens kesänä uudestaan... Saarenmaa vois olla seuraava kohde. Pyörällä tosiaan näkee kaiken paremmin- ehtii enemmän kuin kävellen, ja tuntee ja haistaa kaiken ympärillään toisin ku jossain ilmastoidussa autossa. Puhumattakaan edullisuudesta, kilsat ei maksa mitään.

Miten tuollainen reissu oikein logistisesti sujuu? Millä tavalla saa tavarat parhaiten kuljetettua niin että matkanteko on kätevintä? Miten te oikein matkustitte tonne Ahvenanmaalle, menittekö ensin laivalla ja sitten jatkoitte pyörällä?



Kumpikin tarttee takapakkarin. Mun pyörässä oli duunikaverilta lainatut ikivanhat satulalaukut, joissa oli trangia, safkat, työkalut yms yhteiset tavarat ja kummankin sadevaatteet. Niillä oli painoa melkoisesti, mut kun tottu siihen että kymmenkilosesta pyörästä tuli traktori niin sillä pääs tosiaan ihan pikku metsäpolkuja. Teltta ja makuupussit kulki tarakoilla. Mukavinta olis varmaan polkea ilman reppua, mut ei sekään menoa haitannu kun repussa oli vaan omat vaihtovaatteet yms. pientä.

Jos on aikaa, niin toi ym. saaristoreitti on tosiaan vaihtoehto nro. uno. Oon joskus pienenpänä menny sitä kautta autolla... liiottelematta voi sanoa et puhutaan yhdestä tän pallon kauneimmista seuduista. Blabla, me saatiin firman kautta ilmaset matkat viking linelta ja säästettiin vähän aikaa ku kohteena oli tällä kertaa pääsaari. OK, saapumisaika Maarianhaminaan oli 4:30 AM ... ja lähtöaika Långnäsistä 3:30 AM et ihan kaikkia öitä ei nukuttu kokonaan :D mut mikäs kesäyössä on polkea.

Kameraa varten kannattaa fiksaa joku viritys tai kysellä kamerakaupoista - jos joka kerta joutuu pysähtymään ja kaivamaan kameran laukusta ni jää monta kuvaa ottamatta. Mulla kulki ohjaustangolla pikkulaukku, joku sensuuntanen väline ois ollu kätevin.

Ahvenanmaasta yleensä: saari on todellista maaseutua. Stadin palvelutasoa (24h huoltoasemia, pankkiautomaatteja yms) ei todellaan ole kuin ehkä Maarianhaminassa. Muualla sulosia kyläkauppojakauppoja on n. kymmenen kilsan välein, auki arkisin viiteen tai maks. kuuteen, sunnuntaisin ei auki muita ku minigolfit ja turistikahvilat. Asumattomia rantoja löytyy, jonne kapinahenkinen heittää telttansa, mut leirintäalueetkaan ei maksa ku 2e teltta + 2,5e/hlö.

Sinne vaan!
Avatar
#113 • • Hitchhiker Guest
Ohan niit olemas ohj. tankoon kiinnitettävii laukkui (mahtuu suht hyin tavaraa), ja jos on reppu seläs ni mahdollisimman vähän tavaraa sinne ettei selkä "hajoa". Itte oon ollu saaristos muutaman kerran polkeen, ollu aina ihan siistii kun ei oo ollu mittään turhaa kiirettä.
Avatar
#114 • • Edited kisumisu Guest
Törmäsin tällaseen aamulla kun tulin töihin! Aika jännän näköinen ja jotenki ei vaan mahdu mun päähän miten toi kestää :001: Moottoripyörän takafillarin viel ymmärtää mut tota ei :D Selittäkää viissammat mitä hyötyä tollasesta on?

vp4000_spec_03.jpg

Tossa viel isona jos joku haluaa tarkastella lähempää ;)
Avatar
#115 • • Daniel Braun Guest
Toi keulahan on ns. "Lefty"... Kestää kyllä kuulemma hyvin ja on muutenkin toimiva ratkaisu. Joustaa mukavasti, mutta ei ole kuitenkaan mikään riuku. Itse en ole tollaista kokeillu, mutta kuuleman mukaan aikas toimiva vehjes.

Hyötyähän tosta on jonkinverran... Paino putoaa tietenkin aika reilusti siitä mitä normaali keula painaa, herkkyys on erilainen koska kitkapinta muuttuu oleellisesti pienemmäksi tossa Leftyssä verrattuna normaali keulaan.
Mutta, joku asiaan enemmälti perehtynyt varmaankin kykenee kertomaan vielä lisää.

BTW: onhan toi kyllä häijyn näköinen, mutta omalla tavallaan todella nätti. :)
Mutta, jäykkä keula on aina jäykkä ;)
Avatar
#116 • • Keba Guest
Lefty on ihan ok keula käyttötarkotukseensa, eli xc:hen, sopivan tukeva, kevyt ja herkkä. Tukevuus ja herkkyys tehdään mm. laakereilla liukuholkkien sijasta!
Avatar
#117 • • Daniel Braun Guest


Lefty on ihan ok keula käyttötarkotukseensa, eli xc:hen...



Haluaisinkin nähdä että jos joku älypää jossakinvaiheessa päättää runtata ton Leftyn johonkin dirtti tai dh pyörään kiinne. Saattais dirttikäytössä mennä palasiksi alta aikayksikön. Varsinin esim Poudan käsittelyssä. :D
Noh, kaikenlaisia outoja rakennelmia sitä kyllä näkee, joten tuskin tuokaan olis täysin mahdottomuus...
Avatar
#118 • • Mikko Guest




Haluaisinkin nähdä että jos joku älypää jossakinvaiheessa päättää runtata ton Leftyn johonkin dirtti tai dh pyörään kiinne. Saattais dirttikäytössä mennä palasiksi alta aikayksikön. Varsinin esim Poudan käsittelyssä. :D
Noh, kaikenlaisia outoja rakennelmia sitä kyllä näkee, joten tuskin tuokaan olis täysin mahdottomuus...



olihan toi lefty ainakin cannondalen tehdastiimiläisillä vakiokeulana dual-pyörissä.. oliskohan ollu cedric gracia tjsp kun otti sillä tyyppejä åren mm dh rataan... ja hyvin kesti.
Avatar
#119 • • root Guest
Kun tarkistaa kännärin sivuilta recall-osaston, niin kyllähän sieltä noita leftyjä löytyy. Vähän epäilyttävä. Olisin saanut Jekyliini sellaisen jos olisin maksanut sata euroa lisää.

Olisin ottanut mutta sen mallin (pyörän) väri oli todella ruma.

Headshok on rullannut nyt hyvin reilut kaksi kuukautta. Keskuspuistosta löytyi dirtti-radan rauniot jossa oltiin fiilistelemässä tänään Luminescentin kanssa. Se mies ei pelkoa tunne. Itseäni pelotti vähän liikaa oma superultralight-hässäkkäni joten tyydyin ihan pieniin hyppyreihin. Luminescent sen sijaan ei, ja takahaarukka sitten katkesikin herralta kahdesta hitsaus-saumasta. Eli palanen lähti fyysisesti irti. Alla oli Trek 4900 Disc
Avatar
#120 • • Daniel Braun Guest




olihan toi lefty ainakin cannondalen tehdastiimiläisillä vakiokeulana dual-pyörissä.. oliskohan ollu cedric gracia tjsp kun otti sillä tyyppejä åren mm dh rataan... ja hyvin kesti.



Åho... Jokapäivä oppii jotakin uutta. Noh, kuten sanoin... Noista Leftyistä en todellakaan tiedä juuri mitään. En ole kokeillut, mutta olis tietysti joskus kiva kokeillakin.
Kyllähän sitä voi mitätahansa keulaa kokeilla missätahansa käytössä... Ja saattaa jopa hetken kestääkin, mutta miten sitten jatkossa kestää?!

Jotenkin en kuitenkaan uskois että toi keula kestäis DH/dirtti ryskytystä kovinkaan kauaa. Käsittääkseni se on enemmän XC-keula, ja kestävyyskin on sitten sitä luokkaa. Ei siis mitenkään huono, mutta ei välttämättä kaikista järein.