Polkupyörät

432 posts, 22 pages, 177,587 views

Avatar
#41 • • Boneless one Guest
Muistan kun hommas uuden rungon,niin sitä piti pelkästään vaan katsella tuntikausia joka päivä.Ajajat tietää mitä tarkotan..
Tavara -fetisismiä parhaimmillaan ja samalla pahimmillaan:D
Eikä mikään ole muuttunut,kaikkien vuosien jälkeen pitää edelleen tuijjottaa...
Avatar
#42 • • Edited Daniel Braun Guest


Muistan kun hommas uuden rungon,niin sitä piti pelkästään vaan katsella tuntikausia joka päivä.Ajajat tietää mitä tarkotan..
Tavara -fetisismiä parhaimmillaan ja samalla pahimmillaan:D
Eikä mikään ole muuttunut,kaikkien vuosien jälkeen pitää edelleen tuijjottaa...



Niinpä... Mikäköhän tuossa materiassa on sellaista joka houkuttaa ihmismielen suuntaamaan katseensa niihin ja jähmettää sen sitten paikalleen? :confused: Onkohan se yhteydessä reaktioon mikä syntyy kun vastaan kävelee nainen pikkuisessa topissa nännien nöpöttäessä sen läpi? Miehen katse jähmettyy siinä samassa siihen pisteeseen eikä irtoa siitä mihinkään ennen kuin on ohittanut kiintopisteenä toimineet nypykät, tai vaihtoehtoisesti törmännyt katutolppaan... Samaan oireyhtymään varmaankin kuuluvat nämä naisten oireet jäädä tavaroiden vangeiksi alennusmyyntien aikaan. He tuijottelevat kaikkea mikä vain on alennuksessa. Tuntikausia :D

Mutta, kyllä tuo runko on niiiiiin hieno :006: Kunpa sais äkkiä kokoon jotta pääsin ajamaan sillä...

[edit] typo
Avatar
#43 • • Edited root Guest
Polkenut aktiivisesti vuodesta 95 asti. Tällä hetkellä kaksi pyörää, Cannondale Jekyll 1000sl hydraulisilla levyillä sekä vanha legendaarinen Trek Y-50 josta alkuperäistä on enää etuvaihtaja. Alkuperäinen hiilikuituinen eturunko ja takaswingi menivät takuuseen, tosin eri aikoina. Kolmas takaiskari, neljäs setti vanteita, kolmannet kammet, kuudes takavaihtaja ja kolmas haarukka menossa. Edelliset menivät rikki.

Kiva huomata, että "skenessä" on näinkin paljon hienon alan harrastajia.

Tuossa kuva:

edit: kuva

pbpic92708.jpg
Avatar
#44 • • ville Guest
Polkenut aktiivisesti vuodesta 92, nyt ei oo fillaria kun vanha pöllittiin n 2 vko sitten ja pohjolalta ei ole vielä tullut korvausta :(

(rip: http://www.villevaavu.org/temp/Pyora.jpg)

jos jollakulla on nurkassa ylimääräinen xc-runko hintaluokassa <600 (voisin muuten ostaa ton trekin Y-rungon pois, jos ei oo tarvetta =) ja kohtuu keula hintaluokassa <350 niin saa tarjota. Tarkoitus olisi kasata alle 1500 peli, jonka tarkoitus on näyttää hyvältä (kai sillä voisi olla kiva ajaa). Tietysti mukaan saa tarjota kaikkea mahdollista rompetta kuten levyjarruja, tyylikkäitä kiekkoja, xt-tason sarjaa jne jne

lisäksi olen kasaamassa vaavulle vähän halvempaa pyörää kaupunkiajoon. Siihen tarvitsisin halvempia osia eli vanhan stx-tason tavaraa, halpaa (joku vanha cromi) runkoa ja joustokeulaa jolla voi ajaa mukulakivien päällä (ei kuitenkaan mitään vieteripaskaa)

sitten joskus kun saan projektit valmiiksi pitää laittaa kuva tähän topiciin :)

ps pyöräilyllä ja amiksella ei ole mitään tekemistä keskenään
Avatar
#45 • • root Guest
Huomaan, että Villellä on silmää kauniille rungolle. Pistä privana tarjoukset niin katsellaan. Kuvasta hieman poiketen, tässä on täydellinen lista kiinni olevista osista:

Runko: Trek Y-50 (L) Fox Vanilla-iskarilla
Haarukka: Rock Shox Judy TT (paska)
Kiekot: E:Mavic 217 Ceramic/XTR T:Mavic 217 Ceramic/XT
Nakit: Michelin Wildgripper Hot S
Jarrut: XTR-V
Kahvat ja vivut (erilliset): XT (24v)
Kammet: Race Face Turbine LP 5-jako pulteilla/rattaat Blackburn ja Race Face
Keskiö: Shimano 52
Vaihtajat: E:LX T:XT
Stemmi: Kona
Stonga: Mounty Lite-Bar
Tupit: Onza
Tolppa: Kalloy
Satula: Trek "No-Slip" (Selle San Marco Tecno(!)
Laakeri: Dia Compe Ahedset 600-sarja
Polkimet: Perus (paskat)
Pakka ja ketjut: Sram
Linkut: Coda ja X-Lite

Laitappa tarjousta myös koko mankelista.

Hehkutusta vielä rungosta: 1997 pääsi New Yorkin Modernin Taiteen Museoon. (Lähde: MBA)

Sitten myös mielestäni parasta pyöräilymusaa: Lähes kaikki '96-'97 house (ns. tunnetut "hitit")
Avatar
#46 • • dixoff Guest
Tähän väliin sellainen kysymys asiasta jotain tietäville, että voisitteko suositella jotain etuiskaria hintaluokassa 250-350 euroa. Iskari tulisi ylempänä mainitsemaani Cannondaleen, jolla ajetaan pääasiassa kaupunkiolosuhteissa. Asia ei ole minulle mitenkään ajankohtainen, sillä en jäykästä keulasta ole tähänkään asti kärsinyt, mutta kuvittelisin että joustokeula olisi hyvä lisä muutenkin asialliseen kokonaisuuteen, ja jonka joskus voisi hankkiakin.
Avatar
#47 • • jaksu Guest


Tähän väliin sellainen kysymys asiasta jotain tietäville, että voisitteko suositella jotain etuiskaria hintaluokassa 250-350 euroa. Iskari tulisi ylempänä mainitsemaani Cannondaleen, jolla ajetaan pääasiassa kaupunkiolosuhteissa. Asia ei ole minulle mitenkään ajankohtainen, sillä en jäykästä keulasta ole tähänkään asti kärsinyt, mutta kuvittelisin että joustokeula olisi hyvä lisä muutenkin asialliseen kokonaisuuteen, ja jonka joskus voisi hankkiakin.



Marzocchi MX Comp vois olla ihan roxor peli tollaseen perusajeluun.

marsu
Avatar
#50 • • Keba Guest
IMHO ei mun mielestä kaupunkipyörään mitään juustoja tartte, mutta jos tahtoo jonkun, niin joku Manitou/Rokkari/marsu it is. Ja varmistakaa sitten Marsun keuloista, ettei ole Suntourin tekemiä, muistaakseni meinaan toi mx comppi on. Ovatpahan syöneet aimo annoksen muoviosia sisäänsä..:(
Avatar
#51 • • Daniel Braun Guest
Juu, eihän sitä kaupunkifiilistelyssä joustoa tarvi. Paitsi jos haluaa olla cool ja fiilistellä jossakin terassin kulmalla aurinkolasit päässä tupakkia poltellen nojaten siihen tod tyylikkääseen täysjuustoon. :D
Itse tein ratkaisuni ja halusin täysjäykän. Huolto vapaa ja näppärä... Mikäs sen parempi.
BTW: tuli muutes lähes kaikki osat kotiin. Jarrut enää puuttuu. Kohta pyörä kokoon ja ajamaan. Toi Lelu on kyllä niin hieno :006:
Varmaankin ens viikolla näppäsen kuvan ja pistän nettiin...
Avatar
#52 • • rubio Guest
Pyörällä päästään nopeammin kuin kävellen.
Avatar
#53 • • Edited Ana-- Guest


Nousukahvat... Noh, jos katsoo tarpeelliseksi ja tykkää että saa ajoasentoa muutettua niin silloin noille saattaa löytyä käyttöä. Mun kokemusten perusteella toi "nousukahva" nimitys on kyllä jostakin ****** keksitty :D Mäkiä ylös noustessa ei niistä kahvoista kyllä erkkikään pitele kii.



nousukahva.. Sellanen stongasta "nouseva" kahva, eli pystyssä
siinä? Noitahan kutsuttiin kai "sarviksikin" joskus kun joka pojalla
piti olla sellaset :)
Avatar
#54 • • root Guest




nousukahva.. Sellanen stongasta "nouseva" kahva, eli pystyssä
siinä? Noitahan kutsuttiin kai "sarviksikin" joskus kun joka pojalla
piti olla sellaset :)



Aivan... Käytin sellaisia vajaan vuoden kun tulivat muotiin. BTW pahin kosmeettinen virhe mikä pyörässä voi tänä päivänä olla on ns. riser/dh-tanko ja päissä "sarvet"! Tekee pyörästä kuin pyörästä kömpelön näköisen. (hävettää vähän kun itsellänikin oli tuollainen kombinaatio)

Tietääkö muuten kukaan mitä anodisoiduille(elaksoiduille) osille on tapahtunut? Edes värillisiä nippeleitä ei tunnu löytyvän. Vuosia sitten tuli osteltua huuhaa-osiakian juuri anodisoinnin vuoksi. Anti chain-suck device, Crud Catcher(tm), ketjunkiristimet, jarruboosterita, takavaihtajan rissat...

Nykyään kaikki on mustaa tai hopeaa.

Itselläni on onneksi Jekylissä yksi siniseksi anodisoitu osa, takaiskarin lukitusvipu.
Avatar
#55 • • jaksu Guest


Nykyään kaikki on mustaa tai hopeaa.



mustaa sen pitääkin olla.
Avatar
#56 • • root Guest




mustaa sen pitääkin olla.



Joo, kuten pinnatkin valmiissa kiekossa. Kaverilla ollut kuitenkin ongelmia löytää mustia, oikean mittaisia kaupasta, hopeita kyllä olisi. Spinergy käyttää yhdessä mallissa keltaisa. Aika härskit.
Avatar
#57 • • Bobsony Guest
Kaupungissa ihan paras pyörä on Marinin Point Reyes
Kulkee niin s*tanan kovaa, parin päivän ajan testasin kyseistä pyörää ja hyvä on. Täysjäykkä, 1.75? renkaat ja levarit. Toki jäykällä maasturillakin pärjää kaupungissa erittäin mukavasti. Kaikenlaiset joustot vaan hidastaa vauhtia, mitä mukavampi, sitä hitaampi.
Avatar
#58 • • Daniel Braun Guest
Jeps, pyörä käy olemaan pikkuhiljaa koossa. Enää kumit paikalleen, kiekot kiinne fillariin + säädöt kohdalleen. Sitten ajamaan...

Muuten, noi Kona:t on aikas kivan näköisiä. Varsinkin toi stuffi. Siinä vain on orginaalina ehkä hieman huono keula, mutta kyllä silläkin ajelee jonkinaikaa. Pätevä fillari kyllä muuten...

Mutta, mulle sinkula on ykkönen. Yksi vaihde = aina oikea vaihde :D
Avatar
#59 • • Edited Jusu Guest
Luin topikin nimen, ja niskavillat nousivat heti pystyyn: taas joku disauttaa pyöräilijöitä... Mikä ilo olikaan huomata, että harrastajiahan täällä vaan on ;)

Kotona asuu tällainen: http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=86600

Pari-kolme kertaa viikossa tuota on pakko ulkoiluttaa, jotta kuskin pää pysyy kunnossa. Smuuttia joustoa on just sopivasti mun löysälle ruumiille ja linkkukin on käännetty näpäkämmän ajotuntuman tavoittamiseksi... Contin Vertikaalit on ihan ygös-kumit... Hetkinen, miks mun pitääkään istua sisällä?

Lapparichallenge on tähtäimessä ens kuussa, ja oon sitä varten näprännyt vanhemmasta cromo-gt:stä kisapeliä.. on nykyään jarrubuusteria ja marzun öljynvaihtoa vaille valmis ;)

Keijo, f-lehden palstajulkkis: olitkin viestittänyt tonne urheilutopikkiin joskus muinoin -> Lojossa oltiin Team Sinisalo -nimellä, pj-teltalla ja asiattomalla sadevarustuksella... :p