VAIN Anjunabeatsin vinyylit....rutisee?

7 posts, 1 page, 1,638 views

Avatar
#1 • • SectoidBlue Guest
Huomasin kun tilasin satsin levyjä (12") että Anjunabeatsin levyt "Rollerball - Albinoni" ja "POS - Remember" rutisee ilkeesti aina kun on joku kohta volumeltaan suuri....en tiedä klippaako ääni kun muilla levyillä ei tule kyseistä ilmiötä...ja muut levyt on hiljaisempia....levysoitin (omnitronic) ortofonin concorde pro:lla varustettuna on kytketty äänikortin phono inniin...ja tietokone mikseriin ja mikseristä piuhat aktiivi monitoreihin...
Jos joku on törmännyt kyseiseen ongelmaan niin voisi hieman auttaa...Vai korjautuisiko ongelma jos hommaisin vahvistimen levysoittimen ja mikserin välille? Ja jättäisin äänen kiertämättä tietsikan kautta?
Ilman vahvistinta suoraan mikseriin kytkettynä ääni on erittäin heikko...joten olen käyttänyt RIAA phono filtteriä joka tulee äänikortin mukana...se vahvistaa kivasti ääntä...

Kiitos....
Avatar
#2 • • Edited OSC8 Guest
_o/

..mulla tekee samaa nuo anjunabeatsit (ja pari muutakin). Levarina on budjetti-stantoni STR8-60.

Arvelisin että johtuu siitä, että levyt on yksinkertaisesti masteroitu niin lujalle että jotkut soittimet/neulat whateva säröyttävät signaalin..

Mut.. Kuka tietää? ;)

Just yhen frendin kanssa juteltiin hiljattain kun erään artistin CD-julkaisut säröytyvät tietyllä dj-ceedeesoittimilla. Kaverin mukaan jäljet johtaa masterointitehtaalle.. ;)


edit2: niin mulla se "rutina" ilmenee ihan selkeänä säröytymisenä, nimenomaan diskanteissa.
Avatar
#3 • • Zwek Guest
Outoo... Mulla ei oo ollu mitään ongelmia anjunan lättyjen kanssa, vaikka neulat on mitä on. Soittimina ne perinteiset teknarit. Olisko sattunu vaan paska mäihä vai onko koko painos säröllä? Mun levyt toimii ihan hyvin.
Avatar
#4 • • SectoidBlue Guest
Vika korjattu, vika oli terratecin RIAA plugarissa....asensin uuden vst versiona....toimii hyvin, ainoa miinus on se että joudun soittamaan wavelabissä anjunabeatsit 8)
Avatar
#5 • • Edited OSC8 Guest
Sain teknarin tässä hiljattain lainaan (bigup 029 massive :D ), ja anjunabeatsit säröytyy edelleen.

Ihmetyttää vaan kun on olen kokeillut soittaa levyjä eri levarilla, neuloilla, suoraan vahvistimen phono-liitännän kautta tai dj-mikseristä, niin silti säröytyy.

Koska kaikilla tätä ongelmaa ei ilmeisesti esiinny(?), tulee lähinnä mieleen että anjunabeatsilla on joko suuria vaikeuksia prässinsä kanssa (ei todkaan tasalaatuisia levy-eriä), tai sitten heidän kovin hehkutettu masterointi tuottaa ei-toivottuja sivuvaikutuksia :p
Avatar
#6 • • SectoidBlue Guest
Paha kyll sanoo mikä on jos rutisee muillakin neuloilla ja soittimilla.
Se on ainakin fakta että Anjunabeatsin prässit on HUOMATTAVASTI kovempia volumeltaan verrattuna muihin, mikä taas ei ole välttämättä huono asia 8)
Avatar
#7 • • JussiS Guest
Jeps, meikänkin Anjunabeatsit rätisee. Rasiana Shuren "Craze" ja mikserinä DJM-500. Se rätinä on IMO vähentynyt sitä mukaa mitä vinyyliä on soitettu, voisko olla vaan laadussa vikoja?