Mokomakin Kurimus...

17 posts, 1 page, 3,145 views

Avatar
#1 • • Edited Damien Guest
Voi luoja miten hyvään suuntaan on suomi metalli mennyt. Takatakatakatakatalvi varmaan pusertanut pojista ulos jotain mieletöntä. Kerrankin kotimaista vääntöä missä on MUNAA ja tykitystä (tähän voi kaikki Bodom-järven retkeilijät itkeä sydämensä), huolella. Meinasin anttilasta tullessa räväyttää auton tolppaan kun raita toisensa jälkeen ampuu SUOMEA, vahvasti laulettuna korviin.
En tässä sen enempää analysoi levyn rakennetta, kun en sitä ole vielä kun kerran kuunnellut. Slti meni kyllä kerta heitolla auto cd TOP10:n kolmen kärkeen.

Iloisesti yllättynyt...
Avatar
#2 • • xybo Guest
Tuskassa pitää mennä kyllä tsekkamaan tämäkin
poppoo. En itseasiassa ole aikasemmin mokomaa
kuunnellukkaan. Takatalvi biisi niiden saitilta
oli kiva Anthrax:in biisistä väsätty oma tykitys...
Joten pitääneepi varmaan käydä ostamassa
tuo levy...

Näin muutenkin tuskaa odottaessa!
Enää vajaa viikko. Wohoo! =)

-- xybo
Avatar
#3 • • Edited paanos Guest
Asiaa pojat asiaa, perkeleen hyvä levy kertakaikkiaan. Älkääkä muuten ostako sokkona niitä vanhempia levyjä, ihan eri tyylistä ku tämä uusin. Ne vanhat on paljon löysempiä, onnex kuuntelin ennen ostopäätöstä (en ostanut):D Mun lemppari levyltä biisi nro.9 eli Lupaus, kaunis melodia ja hyvät sanat.
Tuskaan kanssa ajattelin tulla Mokoman tsekkaamaan+muita.
Imutelkaa ihmiset tosiaan takatalvi-biisiä http://www.mokoma.com
Avatar
#4 • • timppa^ Guest
*hehkuttamis* Mun broidi toimii kitaravalliosaston toisena puoliskona kyseisessä kitararokkiyhtyeessä! :D
Avatar
#5 • • Edited Ezzy Guest
Mulle ei ennen kolahtanut Suomeksi laulettu metalli ollenkaan, mutta Rautiaista ja Viikatetta kuultuani aloin diggailemaan siitäkin :)

pitänee tsekata toi Mokoman levy :)

edit: Ihan hirveetä räminäpaskaa toi Mokoma. Missäköhän autotallissa toikin on masteroitu. Eihän toi edes kuulosta metallilta, enemmänkin jotain punkkia tms. ehdin jo innostua *huoh* :(
Avatar
#6 • • Edited Ezzy Guest
dupe
Avatar
#7 • • Damien Guest
Räminäpaska = TrashMetal....

En voi yhtyä mielipiteeseesi paskasta, koska mielestäni levyssä on kerrankin sitä "asennetta" mikä on suomalaisista materiaaleista puuttunut jo pitkään. Mutta kuten jo kerrattu on, kaikesta ei voi pitää, itse rakastuin.

Olen nyt kuunnellut levyä useamman kerran läpi ja se vain paranee joka kuuntelu kerralla. Mukavaa Up / Down, menoa fiiliksessä ja biisit toimivat toistensa vastapainoina. Todella hyvät sanomat rakkausballadeissa ja helppo samaistua vihaan jota lietsotaan aina välillä. Omat kokemukset välähtelee biisien soidessa, clippeinä ja täydentävät kokemusta. 9/10, jos "Danzig" skittariffien mukana olisi vielä tuhdimpaa stumppausta ja muutama elektrooninen industrial sample, varmasti tippuisi vieläkin kovempaa.
Kiitos pojille tästä plätystä!!!
Avatar
#8 • • xybo Guest
Juu rämina rokkaa =)
Pitäisi vaan laulaja turpansa kiinni
antas musiikin hoitta homma kotiin. ja

Huomennahan se ois 13:45.

-- xybo
Avatar
#9 • • timppa^ Guest


Räminäpaska = TrashMetal....



ThrashMetal. Ei roskaa vaan piiskausta. :p
Avatar
#10 • • Taedium Guest
En ole tuosta Kurimuksesta kuullut kun sen netistä ladattavan Takatalven. Ja kyllä taisi ostoslistalle mennä. Mikäli siinä levyllä on kosolti kunnon thrashia, niin varmasti hyvä levy.

Suomenkielisestä rhoskametallista pitävät voivat tutustua FM2000 -yhtyeeseen myös. Juuri uusi Routanyrkki -levy ilmestynyt.

Originally posted by timppa^
ThrashMetal. Ei roskaa vaan piiskausta.

:eek: Xybo! Miten tuo pääsi livahtamaan silmiesi ohitse?!
Avatar
#11 • • xybo Guest


Xybo! Miten tuo pääsi livahtamaan silmiesi ohitse?!



Koska se on aivan vitun sama onko se h:lla vai ilman. ;)

-- xybo
Avatar
#12 • • timppa^ Guest
roughly puolet levystä on vähän reilumpaa raatelua, joskin mielenkiintoisen levystä tekee varsin voimakkaat kertosäkeet. poppiruoskintaa, siis :D
Avatar
#13 • • Tapi T Guest


Rautiaista


Yks mun kaveri on kohta kaks kuukautta huudattanut tätä.

Mä en käsitä mitä hienoa tuossa Timo Rautiaisessa on? Kaljupäinen äijä hoilaa angstia ja valitusta pullollaan olevia itkuvirsiä särökitaroiden soidessa.

Armoa!
Avatar
#14 • • serotonot Guest



Yks mun kaveri on kohta kaks kuukautta huudattanut tätä.

Mä en käsitä mitä hienoa tuossa Timo Rautiaisessa on? Kaljupäinen äijä hoilaa angstia ja valitusta pullollaan olevia itkuvirsiä särökitaroiden soidessa.

Armoa!



ja vielä teinipojan äänellä :) kokeilkaapas kotiteollisuutta ja maj karman kauniita kuvia jos suomeksi laulettu raskaami kitaramusiikki uppoaa, mielestäni 1000x parempaa kuin rautiainen & co.
Avatar
#15 • • Taedium Guest


kokeilkaapas kotiteollisuutta ja maj karman kauniita kuvia jos suomeksi laulettu raskaami kitaramusiikki uppoaa,

Poikarakkautta raivokkaasti...

Juu, suomeksi laulettuna kannattaa kyllä KT ja MKKK tsekata. KT:n Eevan Perintö -levyn ilmestyttyä itse ihastuin suomenkieleen.

Lisäksi mainitsemani FM2000, sekä uusi Sara. (Vanha Sara on KoRn kopiota, ei kande vaivautua.) Viikate on ihan hyvä, mutta heiltä suosittelisin mieluummin Noutajan Valssi CD:tä tai Alakulotettuja Tunnelmia EP:tä ennen uudempaa materiaalia. Ai juu ja lisää folk-henkeä: Moonsorrow on raskaampaa ku Viikate. Sellanen Vintersorg henkisyys löytyy.
Avatar
#16 • • timppa^ Guest



edit: Ihan hirveetä räminäpaskaa toi Mokoma. Missäköhän autotallissa toikin on masteroitu. Eihän toi edes kuulosta metallilta, enemmänkin jotain punkkia tms. ehdin jo innostua *huoh* :(



mä en nyt muista masterointilafkan nimeä, mutta jokatapauksessa pojille tuli erikseen 80 euron lasku jonkun tietyn putkieqkompurahärdellin käytöstä. miksattu toi on tuolla -> http://www.inkfish.fi
Avatar
#17 • • Individual Guest
Kuunnelkaa Mana Manaa!

Suosittelen!

Määrittelee ilmaisun kitaravalli uudelleen...

T:Tero