Haluaisin mieluummin nähdä valkohäntäpeuran parittelevan, tai karhun tai vaikkapa kivitaskun.
Oon nähny noi otukset livenä, mutta en parittelemassa. Onko se nyt pakko nähdä kaikki eläimet parittelu puuhissa?
Seksuaalivalistus ja parittelevat eläimet... näyttää olevan suurin innostuksen aihe televisiossa.
Englantia osaisin aivan yhtä hyvin, tietotekniikka kun toimii englanniksi. Kirjallisuutta saa englanniksi, kouluissa opetetaan englantia. Vai katsotko himona englanninkielen opetusfilmejä YLE:n kanavilta. Engalnninkielisissä sarjoissa puhutaan harvoin hyvää englantia. Yleensä sitä vielä puhutaan murteella tai slangilla, jolloin kielioppi ja ääntämys katoavat.
Väitän suoraan ja voisin jopa laittaa jotain pantiksi, mikäli niin olisi tapanani tehdä, että sinä osaat englantia niin hyvin, kuin osaat suurelta osalta sen vuoksi, että Suomessa ei sarjoja ja leffoja dubata.
Juuri Saksan lomilta taasen tulleena
tiedän kertoa, että empiirisesti kysyessäni englantia osaavilta henkilöiltä heidän elokuvamakuaan, oli se tasan kaikilla nuorilla englantia osaavilla sellainen, että he katsoivat elokuvia joita joutuivat tilaamaan ulkomailta. Ja siitä syystä eivät saaneet leffoja dubattuna. (Viime lomilla tapasin yhden joka puhui sujuvasti englantia, nyt viisi-kuusi lisää. (Yhdestä en ollu varma puhuiko hyvää englantia, kun se välillä vähän takkuili, välillä sujui moitteetta.))
Itse olen katsonut paljon elokuvia ja sarjoja, kämppikseni on taas lukenut paljon kirjallisuutta ja on opiskellut huomattavan paljon. Hän on opiskellut englantia useamman vuoden enemmän kuin minä, mutta meidän englannin kielen taito on lähes sama. Paitsi että minä tunnen idiomeja ja slangia huomattavasti paremmin, kuin hän - hänen tietonsa jää sanakirjoista löytyviin sanoihin ja sanontoihin. (Kämppis taitaa olla ainoa tyyppi jonka tiedän oppineen englannin lähes ainoastaan opiskelemalla.)
Käsi sydämelle kuitenkin: kuinka moni vakituisesti televisiota katsovista ei katso esimerkiksi saippuasarjoja, tai muuta ihmissuhdedraamaa, vaan seuraa vain ja ainoastaan uutisia ja luontodokumentteja?
Hö, en kato vakituisesti telkkaria. Mut jos sieltä tulee uutimet tai luontodokkari, niin jään seuraamaan kyllä ohikulkiessani. Tai jos formulat tulee, mutta nekin jää jos on
mitä tahansa muuta tekemistä. Jos telkkari ei ole päällä, en sitä itsekään päälläolevaksi muuta.
(Sitäpaitsi Simpsoneita saa ladattua kätevästi netistä.)
Hyi hyi hyi! Sehän on laitonta! Ei tuollainen peli vetele!
(Sattuukos olee kätsysti DivX muodossa? Vaihdatko Futuraman 1 ja 2 seasoniin?)
Välillä kyllä tuntuu siltä että kaikille ei ihan mene aina perille että joku tosiaan voi olla ihan ilmankin telkkaria, koska lauseen "en katso telkkaria" jälkeenkin tulee vielä usein kysymyksiä "no mut ootko sä nähnyt sitä ja sitä uutuussarjaa/mainosta".
..."Sitäpaitsi Simpsoneita saa ladattua kätevästi netistä." - Näin luulin jonkun kirjoittaneen? Etkö oo muka nähny sitä belgialaista kondomimainosta? Ihan järkkyhyvä. Se missä se skidi riehuu siel kaupassa. Eikös ne
Olvin mainokset oo hassuja kans?
videotykki, ei meillä olisi edes mitään laitetta jolla kanavia pystyisi katsomaan. Mikään ei olisi makoisampaa kuin päästää tv-lupatarkastaja asuntoon jossa on kotiteatterilaitteisto viimeisen päälle, mutta ei mitään millä katsoa varsinaisia tv-kanavia.
Videotykki on itsellänikin siellä "sitten joskus kun..." osastossa. Heti ku on sellanen kämppä missä asun pidempää ku vuoden. (Nyt kun en oo varma asunko vuoden vai kaksi ja missä sen jälkeen.) Käytetty videotykki jostain firmasta ylijäämänä maksaa kaks pussia perunoita. Uutena en ostaisi. Ja sellanen kattoon asennettava on yllätyksellisesti huomattavasti halvempi kuin sellaset hepposet, joita voi kannella mukanaan.
Ja sängynpäädyssä oleva multimediahässäkkähän ei pysty televisiokanavia toistamaan, sillä möin Hauppagen korttini pois. Jos kämppiksen telkkari menis rikki, ni meillä ei olis television katsomisen mahdollistavaa laitteistoa.
(Ja tottakai kaikki siinä sängynpäädyssä, jotta voi siinä makoilla, käyttää langatonta hiirtä, langatonta näppistä, kaukosäädintä tai kämmenmikroa tietokoneen ohjailuun. - Valitettavasti äänentoisto ei jostain syystä osaa laittaa DTS:ää automaattisesti päälle, joten tarvii vielä yhden kaukosäätimen...)
Avara luonto/joku kiinnostava ns. asiaohjelma tms. niin kyllä ainakin mun mielentila on kaikkee muuta ku passiivinen...
Sama asia pätee koulun penkillä; jos opettaja luennoi uppotukkien vaikutuksesta lohien lisääntymiseen Tenojoen yläjuoksulla, niin eihän se (kai) ketään oikeesti kiinnosta, paitsi jos opiskelet jotain asiaan liittyvää..
Ah, Avara Luonto. Oikeesti yksi mieleenpainuvimmista televisiosarjoista mitä olen koskaan nähny. Ehkä siksi, että sitä on nähnyt niin monta vuotta skidistä saakka.
Paitsi että mua kyl kiinnostaisi tietää uppotukkien vaikutuksesta lohien lisääntymiseen Tenojoen yläjuoksulla, jos siitä on oikeasti jotain kerrottavaa. Ehkä jopa enemmän ku sellainen Rave-keskustelu, sillä uskoisin asiantuntevan biologianmaikan antavan minulle lohien lisääntymisestä niin paljon enemmän
uutta tietoa, kuin joku
me-haluamme-näyttää-että-välitämme-nuorista-keskustelemalla-heidän-kanssaan-heitä-kiinnostavista-aiheista-henkinen kiusaantunut maikka kertomassa aiheesta, josta hänellä ei ole harmainta aavistustakaan, eikä sen puoleen paljon kiinnostustakaan.