Setuppi mökille

11 posts, 1 page, 1,902 views

Avatar
#1 • • Happo Guest
No niin, kesäloma alkoi ja maanantaina olis tiedossa kahden viikon mökkireissu. :) Mietin tässä millaisen setupin musalaitteita pakkaan mukaan... Onkos muilla kokemusta tälläisestä ongelmasta? Voin kuvitella millaiset vieroitusoireet seuraisivat jos joutuisi olemaan noin pitkään tekemättä musaa! ;) Mökki voi olla myös aika inspiroiva paikka musan tekemiseen. Mitäpä siellä muuta tekisi saunomisen ja oluen juonnin lomassa... :D

Näyttää siltä että mukaan lähtee vanha läppärini jossa pyörii Renoise! + ehkä joku softasyna, Virus Indigo 2, Novation Drumstation rumpukoneeksi ja kunnon kuulokkeet monitorointiin. Noitten lisäksi ei juuri muuta tarvita koska Viruksella voi miksata laitteet yhteen ja se toimii myös efektilaitteena. Aika pienellä määrällä laitteistoa sitä loppujen lopuksi tulisi toimeen...

Muutenkin olen miettinyt että pitäisi rakentaa jonkinlainen mobiili kakkosstudio jota voisi pitää mukana reissuilla. Periaatteessa nykyaikana tuollaisen voisi tehdä pelkistä softasynista. Työmatkoille tulee joka tapauksessa aina raahattua mukaan tehokas läppäri, joten sillä voisi sitten vääntää musaa iltaisin hotellissa, lentokentillä yms. Kotona voisi sitten viilata biisit loppuun kunnon efekteillä ja oikeilla synilla. :) Tälläistä varmaan monet nykyään harrastavatkin??

Jep, eipä tässä sitten muuta kuin hauskaa kesää kaikille!
Avatar
#2 • • Båssanova Guest
No mun kommentti tähän olis että jättäisit musakamat suosiolla himaan, inspiraatiota on muutaman viikon tauon jälkeen kummasti enemmän. Nuorempana sitä tottakai jaksaa takoa taukoamatta biittiä, mutta suosittelen ottaan välillä etäisyyttä musantekoon. Pienen breikin jälkeen osaa suhtautua objektiivisemmin tuotoksiinsa ja ehkä löytää niiihin siten uusia ideoita jne. Virveli, bisset ja makkarat vaan mukaan :)
Avatar
#3 • • Hyponize Guest
Båssanova puhui tuossa ihan asiaa.

Itse olen todennut tuon aivan saman monen kertaan monen eri asian kanssa.

Esim. Piirtäminen ja BMX-pyöräilykin sujuu paremmin viikon tai parin viikon tauon jälkeen, kun vaan on taiteellista silmää ja taidot on kohdallaan.

Noista laitteista pystyn jo veikkaamaan, että taidot on kyllä hommattu ja sävelkorvaa luulisin löytyvän, joten kori Karhua mukaan ja kalastamaan siitä.
Avatar
#4 • • Happo Guest
Joo, kaikki luovuutta vaativa homma vaatii tauon silloin tällöin, mutta mulla noita taukoja tulee ihan riittävästi muutenkin. :( Oikeastaan vain lomilla ehtii kunnolla tekemään musaa. Siksi en malta olla erossa laitteista noin pitkään. Eri asia olisi tietenkin jos musaa tekisi työkseen...

Mutta eihän tuolla tietenkään kaikkea aikaa musan tekemiseen käytetä! :) Kyllähän siitä varmaan tulisi sanomistakin jos koko 2 viikkoa istuisi yksin luurit päässä. ;) Mutta sadepäivien (ja inspiraation) varalle on pakko olla jotain gearia mukana. :) Saa nyt vaan nähdä maltanko ottaa vain noin minimalistisen setupin. Joku analogilaite olisi kiva ottaa mukaan... mutta en kuitenkaan osaa valita vain yhtä. :D
Avatar
#5 • • Hyponize Guest
Paska homma. Luulisin kyllä että pärjäät noilla muutaman viikon. Itse olen pärjännyt Buzzilla aivan hyvin pari kuukautta.

Lo-Tech ratkaisut ovatkin kyllä lähellä sydäntäni. :)
Avatar
#6 • • Edited kilobitti Guest


Työmatkoille tulee joka tapauksessa aina raahattua mukaan tehokas läppäri, joten sillä voisi sitten vääntää musaa iltaisin hotellissa, lentokentillä yms.



Tiedä sitten kuinka toimiva kombinaatio tuo m-audion ehdotus on -> http://www.midiman.net/products/accessories/studiopack.php

mut idea ainakin on huba:)
Avatar
#7 • • Edited bulk Guest
Uusimmassa Music Tech -lehdykässä oli muutama kokoonpano just reissukäyttöön tarkoitetuista kokoonpanoista sekä aika kohtuullinen artikkeli.

Itse alkaisin kasaamaan settiä tehokkaasta läppäristä, jostain kontrollerista (esim Oxygen 8 http://www.midiman.net/products/midiman/oxygen8.php ) ja jostain USB-audio-interfacesta sekä kasasta softasynia.

Itse olen työstänyt poissa kotoa ollessa pelkällä 1 GHz läppärillä ja Fruityloopsilla. Äänikortti nyt on AC'97 piiri, bassopää uupuu lähes kokonaan ja latenssi on 30ms, mutta kyllä inspiraation saa aina purkitettua tuollakin.
Avatar
#8 • • Timmy Guest
Läppäri-ihmisten kannattaa kokeilla seuraavaa linkkiä:

http://www.asio2ks.de/

Kaveri sai tuon virityksen jopa toimimaan ja 2ms latenssin perus wdm-äänikortilla. Eli vaikka sillä AC'97:lla. :)
Avatar
#9 • • Edited kilobitti Guest


Itse alkaisin kasaamaan settiä tehokkaasta läppäristä, jostain kontrollerista (esim Oxygen 8 http://www.midiman.net/products/midiman/oxygen8.php ) ja jostain USB-audio-interfacesta sekä kasasta softasynia.



Olin ajatellut ostaa tällä viikolla audiophilen 24/96:sen, mutta
huomasin siitä olevan USB-versiokin, eli
http://www.m-audio.net/products/m-audio/audiophileusb.php .

Tuo kiinnostaisi lähinnä (todennäköisesti paremman)
häiriöttömyyden, kuulokevahvistimen sekä läppäri-option vuoksi.
Mites toi USB audiokäytössä, onko siitä pöytäkoneessa mitään
haittoja perinteiseen korttiin verrattuna? Selailin
käyttäjäkokemuksia netistä, ja ainakin jonkin verran ongelmia
näytti olleen...

EDIT: selailin lisää, eli ei ilmeisesti tarvi edes harkita tuota USB-
versiota, sen verran bugiselta vaikuttaa. Harmi sinänsä, etenki toi
kuulokevahvistin ois pop.
Avatar
#10 • • Happo Guest


Itse alkaisin kasaamaan settiä tehokkaasta läppäristä, jostain kontrollerista (esim Oxygen 8 http://www.midiman.net/products/midiman/oxygen8.php ) ja jostain USB-audio-interfacesta sekä kasasta softasynia.


Jep, "kakkosstudio" tulee perustumaan pelkästään softasyniin ja ostin kontrolleriksi Novationin Remote25:n. Tosin kun käytän Renoisea sekkarina, ei kontrolleria välttämättä tarvitse aina lainkaan. Tuo on kuitenkin ihan näppärä apuväline myös varsinaisessa studiossa.

Viime aikoina olen testaillut erilaisia softasynia ja tullut siihen tulokseen että ei ole enää mitään järkeä hankkia digitaalisia VA-laitteita, koska softat tekevät saman paljon näppärämmin ja edullisemmin. Kotistudioonkaan tuskin ostan enää muuta hardista kuin analogisynia ja tietysti efektejä.

Softasetuppi näyttää tältä: Pentagon I, Albino, Oddity ja Moog Modular V (ostettuja) + muutama ilmainen syna: Triangle II, Muon Tau, SynthEdit ja CM-505 rumpukoneeksi. Eihän tuosta CM-505:sta ole Novation Drumstationin korvaajaksi, mutta se on paras VST-rumpusyntikka mitä olen löytänyt. Sen lisäksi muutama sample Renoiseen, niin kyllä sillä pärjää.
Avatar
#11 • • Roz Guest
Mielestäni paras mökkisetuppi on : Uimahousut (optional), tuuhea saunavihta, aurinkorasvaa, kalastusvälineet, makkaraa, saunajuomaa. Ja jos maalla on pakko musisoida niin ostakaa vaikka Landola tai huuliharppu.