IE

71 posts, 4 pages, 10,490 views

#61 • • Edited jUSSi Guest

Siis juuri niin. Mutta suurin osa ei niitä käytä. Ja leikkimielisesti koitin sanoa, että tee sinä se likainen työ. Muutama miljardi sivustoa korjaten ja html4.01 tarkistuskoneista läpi...

Siksi liitin sen "idiotproof" jutunkin siihen. Vaikka sinä tiedät standardit ja minä tiedän standardit (vaikken jaksa niin tarkkaan tehdä, kuhan näkyy niillä millä haluankin... ei oo mun leipäduunia.) niin maailmassa on idiootteja ja niistä idiooteista ei päästä eroon. Ei vaikka kuinka haluaisikin.

luulis jo, että kouluissakin olisi tämä asia huomattu ja opetettu oikeat ohjelmointitavat jne, mutta asia on kyllä niin kuin sanoit, idiootteja riittää (ja kotinikkareita).

Ei noista mikään tohon liity. Perus Microsoft kettuilua. Jos jotain on vialla, ei se ole Microsoftin vika, vaan sun rauta tai ajurit tms. (siis ei-Microsoft asiat) on aivan liian vanhoja. Oikeasti 800x600 reso (valitettavasti staattinen reso), 16bit värit, IE5, niin hyvältä pitäis jo näyttää. Ei siinä muuta tarvi. Oikeesti. Tuo aikaisempi oli huumoria.

öh, onkohan mun aivot jäänyt tänään kotiin, kun mitään en tajua :eek:
#62 • • jUSSi Guest
helvetin käytännöllinen juttu Operassa on oman selaimen tunnisteen vaihto (File - Preferences - Network) ja "Identify as MSIE 6.0" ;) ja johan alkaa paskat "tuemme vain IE:tä" saitit toimia taas :p
#63 • • tumpsi Guest

helvetin käytännöllinen juttu Operassa on oman selaimen tunnisteen vaihto (File - Preferences - Network) ja "Identify as MSIE 6.0" ;) ja johan alkaa paskat "tuemme vain IE:tä" saitit toimia taas :p

kool! :D
#64 • • Taedium Guest

Operassa on oman selaimen tunnisteen vaihto (File - Preferences - Network) ja "Identify as MSIE 6.0"

Tostahan oli juttua lehdessäkin, kun Operan tyypit oli koittanu Microsoftin sivuja kattoo, mut oli tunnistunu väärin ja sit ne oli vaihtanu sinne sen "Identify as MSIE6.0" ja sivut oli tulostunu oikein. Siis vain ja ainoastaan sen tunnisteen vaihtamalla.
#65 • • jUSSi Guest

Tostahan oli juttua lehdessäkin, kun Operan tyypit oli koittanu Microsoftin sivuja kattoo, mut oli tunnistunu väärin ja sit ne oli vaihtanu sinne sen "Identify as MSIE6.0" ja sivut oli tulostunu oikein. Siis vain ja ainoastaan sen tunnisteen vaihtamalla.

Yhdessä loitsien ja taikatansseja tanssien kiroamme javascriptien käyttäjät alimpaan manalaan potemaan ikuista yhteensopivuusongelmaa!
#66 • • Taedium Guest
Huom! Opera-selaimen käyttäjät:
Opera 7.11 selaimessa havaittu toimimattomuutta osoitehaussa
lisätietoa täällä

NB! Users of the Opera browsers:
Please read about the reported problem with address seaching
#67 • • Taedium Guest

Yhdessä loitsien ja taikatansseja tanssien kiroamme javascriptien käyttäjät alimpaan manalaan potemaan ikuista yhteensopivuusongelmaa!

No taikatemppu tuntuu välillä ihan järkevältä vaihtoehdolta...

Mut eikun menikos se niin, että ne oli käyttäny IE selainta, jonka tunnisteen ne oli vaihtanu operaks ja sit sivut ei ollu näkyny? Muistaako kukaan sitä juttua?
#68 • • mark hamilton Guest
Tässä vähän faktaa minun domeinilla käyneistä ihmisistä. Tilasto on saatu nebula.fi:in statistiikka palvelusta.

6,342______89.21%____MS Internet Explorer v6
343________4.82%_____Opera
239________3.36%_____MS Internet Explorer v5
136________1.91%_____Netscape Navigator v6
33_________0.46%_____Other Agent
7__________0.10%_____Link Checker
6__________0.08%_____Netscape Navigator v4
3__________0.04%_____Spider/Robot

Eli, netscape sucks!
#69 • • jUSSi Guest

Tässä vähän faktaa minun domeinilla käyneistä ihmisistä. Tilasto on saatu nebula.fi:in statistiikka palvelusta.

6,342______89.21%____MS Internet Explorer v6
343________4.82%_____Opera
239________3.36%_____MS Internet Explorer v5
136________1.91%_____Netscape Navigator v6
33_________0.46%_____Other Agent
7__________0.10%_____Link Checker
6__________0.08%_____Netscape Navigator v4
3__________0.04%_____Spider/Robot

Eli, netscape sucks!

awstat tarjoaa minulle seuraavan tiedon:

selain - sivulataukset - prosettiosuus
---
MS Internet Explorer (Versions) - 25303 - 86.1 %
Opera - 1638 - 5.5 %
Netscape (Versions) - 1522 - 5.1 %
Unknown - 426 - 1.4 %
WinAmp (media player) - 214 - 0.7 %
Konqueror - 90- 0.3 %
NetShow Player (media player) - 52 - 0.1 %
RealAudio or compatible (media player) - 49 - 0.1 %
TelePort Pro (site grabber) - 31 - 0.1 %
iCab - 15 - 0 %
GetRight - 12 - 0 %
Lynx - 9 - 0 %
Apple iTunes (media player) - 3 - 0 %
XMMS (media player) - 2 - 0 %
Go!Zilla - 2 - 0 %
Some XAudio Engine based MPEG player (media player) - 1 - 0 %
#70 • • mark hamilton Guest
Asensin koneeseeni juuri Mozilla browserin. Kuinka moni käytää mozilla?
#71 • • Ezzy Guest

Asensin koneeseeni juuri Mozilla browserin. Kuinka moni käytää mozilla?

_o/ yksi pitkäaikainen tyytyväinen käyttäjä täällä. hieman liikaa vuotaa ajoittain muistia, mutta ei pahemmin kaatuile. juuri laitoin uusimman eli 1.4 finaaliversion.

IE:iin on olemassa muuten lisäosa, joka tarjoaa tabit yms lisukkeita. mitä olen kuullut, niin osittain ainakin ihan mainio keksintö, jos haluaa välttämättä käyttää IE:tä.

http://www.avantbrowser.com/