Kenjido Okiru [Iglu]

56 posts, 3 pages, 9,869 views

#21 • • okiru Guest
Myös joulukuun top20 lisätty..
#22 • • okiru Guest
Vaikka uuden vuoden juhliminen on astetta rankempaa touhua, tulee sitä jatkaa ahkerasti eteenpäin.
Ensi viikon tiistaina 6.1. klo 21:00-22:00 Suomen aikaa voit kuunnella allekirjoittaneen setin belgialaisen
U4EA FM:n aalloilta.

>> [Tune In]
#23 • • okiru Guest
Tulossa olevat keikat päivitetty (tsekkaa ylhäältä)..
#24 • • okiru Guest
Uusi miksaus jaossa täällä. Melodista, herkkää matskuu - tytöt huomio :winkwink: . Edellisestä miksauksesta onkin jo kulunut hieman aikaa niin muistutetaan jengiä olemassaolostani musiikin keinoin. Toivottovasti maistuu.
#25 • • genki Guest
ohhoh olipas kiinnostava topikki, äijä nähny hyvin vaivaa kaikkien näiden juttujen kanssa. biggsupps!

joutu nappaan parit platanostoideatkin noista listoista... paljon kamaa mistä en oo ees kuullu!
#26 • • okiru Guest
Kiva, että löysit jotain mielenkiintoista ja danke schön kommenteista - hyvä, että jotkut osaa antaa arvostusta ihan näin julkisestikin :) . Mutta kivaahan tämä kaikki tilpehöörin duunaaminen on ja vapaa-ehtoinen auttaminen erilaisissa alaan liittyvissä asioissa. Omasta vapaa-ajastahan kaikki nämä on pois, mutta minkäs teet - musiikki on mun elämä :heart:
#27 • • whuf. Guest
Nappi ottaan! :D

Kivaakivaa menooo..
aika progee, mut sitä proge yleensä on, muah :excellent:
#28 • • okiru Guest
Tammikuun top 10 lisätty ja keikkalistaa päivitetty.
Tammikuun review-osio tulossa ensi viikon sisällä.. stay tuned!
#29 • • Edited okiru Guest
january.jpg

- - - - - - - -

Taas on tullut aika julkaista kuukausittainen review-palsta, jossa käyn hieman läpi joitain kouraan tarttuneita levyjä.

kenjido okiru | monthly review | january
  • Andy Ling: Calling Angels (Seth Vogt 2003 Breaks mix) [Fluid Sessions]

Ensimmäinen kolmen kiekon julkaisu uudelta Fluid Sessions lafkalta tuo tullessaan rokkaavan breakbeat oriontoituneen biisin. Biisi soveltuu erinomaisesti peak time meininkiin ja pitää sisällään pieniä trance vaikutteita. Näppärät pienet kikat ja efektit tuovat lisäpotkua haikeiden liidien soidessa taustalla ja sahaavan melodian iskiessä tajuntaan.
    Minulle ennestään tuntematon artisti (Seth Vogt) yllättää positiivisesti ja jään mielenkiinnolla odottamaan mahdollisia tulevia julkaisuja. Kyseisen biisin voi kuulla viikon verran Slipissä pyörivässä tunnin pätkässä allekirjoittaneelta. Suosittelen kaikille hieman rankemman ja melodisen progen diggaajille ja miksei myös trancen pyörittelijöille.

• Infusion: Girls Can Be Cruel (Infusion mix)
  • Subsky: Not Yet [Confi-Dance]
    subskymusic.com | confi-dance

Helmikuun 9. päivä julkaistava Not Yet / Harakiri on turkkilaisen Goktug Citcin tuorein julkaisu. Groovi baseline ja leijuntasaundit tekeekin tästä biisistä passelin alku-illan lämmittelijän. Letkeää fiilistelyä ja sopii letkeämmästä musiikista diggaaville. Minulle ehkä liian sitä perusprogee, ja kestääkin hieman, ennen kuin tälle alkaa lämmetä. Suosittelen kuitenkin tsekkaamaan, jos tämä sattuisi juuri sinulle maistumaan. Huonoa tämä ei ole - keskinkertaista ehkä.

• Blue Room Project: Pacific Flat (CP & Folder Rework) [CP Recordings]
    cprecordings.com | blueroomproject.com

Blue Room Project on kaksi New Yorkilaista sälliä nimeltään Jeff Belfi ja Shane Ehlers. He ovat jo jonkin aikaa nauttineet lukuisten ison sarjan tiskijukkien tukea, joista voisi mainita kaikkien tunteman Digweedin. Tämänkertainen julkaisu on tulossa ulos Helmikuun alussa, joten kiinnostuneet valmiina tähyilemään suosikkikauppaanne.
    Lätyn B-puoli herätti minussa tällä kertaa enemmän kiinnostusta, jolta löytyy erittäin maistuva remiksi mainiosta originaalista. Itse pidän biisin tunnelmasta ja monotonisesta fiiliksesta. Biisi on vähemmän tanssittava, mutta kuitenkin saa minut kuuntelemaan biisiä yhä uudestaan ja uudestaan. Sopisi illan lämmittelevän progedeejiin soittolistalle. Eniten minua kiehtoo biisissä lämmin basso ja addiktoiva taustamelodia. Ei mitään erikoisempaa sanottavaa, kuin kuunnelkaa ja nauttikaa.

• Viimiseksi raidaksi halusin ottaa minulle jotain erikoista ja tärkeää. Taisin kuulla tämän ensimmäistä kertaa ala-aste ikäisenä yläpihan vanhempien jätkien toimesta Toijalassa asuessani. Siitä alkoi pieni kipinä ottaa selvää mitä elektroninen musiikki on. Tuli uusia idoleita - Prodigy, 2 Unlimited :D ja monia muita. Tämä taideteos jostain syystä elää yhä tänä päiväna voimakkaana. Kyseessähän on monille nero - toisille yliarvostettu pelle, herra Richard D. James tai paremmin tunnettuna Aphex Twin. Biisi on 'I Care Because You Do' albumilta seiska raita nimeltään 'Start As You Mean To Go On' Tätä biisiä ei voi kuvailla sanoin. Nytkin jumitan tätä skriivaten, että mitä tästä pitäisi sanoa, mutta ei oikein kykene. Tämä melodia.. niin kaunis, niin yksinkertainen ja tiukka breakbeat taustalla.. nerokasta!
    Kuuntele itse niin toivottavasti ymmärrät biisiä samalla tavalla kuin minä.

- - - - - - - -

Siinä viisi (5) jonkin sorttista katsausta tuleviin biiseihin ja omaan (joskin suppeaan) näkemykseen raidoista. Toivottavasti saatte jotain irti ja ensi kuussa palaamme asiaan samoissa merkeissä.

-mika
#30 • • zAo Guest
Propsit taas Mikalle mielenkiintoisista levyarvosteluista.
Niin sanotusti "sanan säilä" hallussa :)
#31 • • okiru Guest
Öh, tuplapostaus tjsp :eek:
#32 • • anjuna Guest
mistäs ukko keräät noi levys arvosteluihin?

kiinnostavia levyjä ja onpaha aika upfronttia kamaa jos ihan aidoista lätyistä ja promo-cdristä kamas otat, etkä jostain ware-mp3sista.

sen sijaan arvostelujen teksti on varsin heikkoa tasoa. nooh, kirjottelet lisää ni kyl se siitä sanan säilä ehkä hioutuu :)
#33 • • okiru Guest
Morjesta,

mistäs ukko keräät noi levys arvosteluihin?

Kerään ne kaupoista, kuten Juno, K Records, Streetbeat jne..

kiinnostavia levyjä ja onpaha aika upfronttia kamaa jos ihan aidoista lätyistä ja promo-cdristä kamas otat, etkä jostain ware-mp3sista.

Kyllähän nuo ovat jonkin verran tuoreita. Riippuu toki mistä kulmasta tarkastellaan. Virallisen julkaisun muodossahan kaikkia ei ole vielä nähty. Ja kaikki cdr:t ovat luvallisia (artisteilta tai lafkoilta saatuja).

sen sijaan arvostelujen teksti on varsin heikkoa tasoa. nooh, kirjottelet lisää ni kyl se siitä sanan säilä ehkä hioutuu

Tiedostan vallan hyvin, ettei tekstieni taso ole korrektisti standardisoitua tasoa, jota ilmeisesti sinä vaadit(?) minulta. Tosin arvosteluja tehdessäni en ole jaksanut "asiantuntevaa ja pilkun päälle" tasokasta palautetta antaa tänne foorumille, koska kohdeyleisöä ei välttämättä kauheasti kiinnosta. Tosin, nyt palautetta annettuasi anjuna, tulee minun kai muuttaa tapojani, että vastaavilta dissaamisilta vältytään.
Tokihan sinulla on tarjota minulle kenties omia artikkeleitasi / arvostelujasi luettavaksi, kun osaat kritisoida hengentuotettani? Näin ollen voisin jopa ottaa palautteesi harkintaan ja en vain luulla sitä turhaksi suun pieksemiseksi. Mutta, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Harmittavaa, että en miellyttäny sinua - ehkä tulevaisuudessa.

Yleisesti minulle tarttui käteen palautteestasi pienenmoinen negatiivinen asenne(?) ja, että epäsuorasti syyttäisit minua laittomien ja ennenkaikkea luvattomien biisien listauksesta / soittamisesta. Tätä minä en taasen sulata. Minulta olisit voinut privalla kysyä mistä olen nuo saanut, jos sinua asia kiinnostaa.
Tokihan sinulla on oikeus julkisesti ilmaista mielipiteesi.
Arvostan näitä ihmisiä, jotka ovat nämä biisit tehneet, aivan liikaa ryöstääkseni heiltä, saati pettämään luottamuksen niin kollegojeni kuin artistien keskuudessa.
Toki olen voinut tulkita palautteesi väärin, ja jos niin, pahoittelen paljon vastinetta. Ihmiset erehtyvät.

-mika
#34 • • anjuna Guest
jotai tämmöstä mä kyl epäilinkin tästä kehkeytyvän. pfft. netti on hassu paikka :)

mut joo, ei täs mitää.. kuhan vaan kattelin sun träklistauksia ku oli jotai breiksiä soitossa ja ite siitä kovasti pidän ja sitten tänne sivulle eksyin. sattu silmiin sitte noi "arvostelut" ja päätin vaa ns. aukoa päätäni.

ei mulla mitää pahaa ollu tarkotus sanoa. kai mä oon vaa kade ku sul on noin uutta matskuu ja mul ei oo :)
#35 • • okiru Guest

jotai tämmöstä mä kyl epäilinkin tästä kehkeytyvän. pfft. netti on hassu paikka :)

Kyllähän se sun olis melkein pitänyt arvata ekaa postausta tehdessäsi. Harvemmin me suomalaiset (tai minä yleensä) sivuutamme itseemme kohdistuvaa kritiikkiä ilman "ankaraa taistoa" ;)

mut joo, ei täs mitää.. kuhan vaan kattelin sun träklistauksia ku oli jotai breiksiä soitossa ja ite siitä kovasti pidän ja sitten tänne sivulle eksyin. sattu silmiin sitte noi "arvostelut" ja päätin vaa ns. aukoa päätäni.

Noh, ei hätä tämän näköinen ole. Tota tapahtuu itsekullekin.

ei mulla mitää pahaa ollu tarkotus sanoa. kai mä oon vaa kade ku sul on noin uutta matskuu ja mul ei oo :)

Ei mitään vahinkoa tullut tapahtuneeksi. Hieman sait vanhan heebon verenpaineen nouseen, ei muuta :)
Ja mitä noihin biiseihin tulee niin ei kade kannata olla. Rohkeesti meet vaan kysymään artisteilta, jos he haluavat luovuttaa materiaaliansa sinulle henkilökohtaiseen käyttöön. Tosin nykypäivänä artistit antavat biisejään hyvin niukasti muille, kuin media-arvoa omaaville dj:lle, toisille tuottajille saadakseen palautetta ja parannusehdotuksia ja / tai lafkojen edustajille ym. Ja sekin erittäin harmillista, että vaikka kyseiset tuottajat uskovat biisejään vain luotettavimmille ystävilleen ja tutuilleen niin silti löytyy ihmisiä, jotka pettävät heidän luottamuksensa (yleensä levittämällä julkaisemattoman / myöhemmin julkaistavan biisin nettiin ja samalla kokee tyydytystä kaveripiirissään näyttelemällä venynyttä pippeliään). Esimerkiksi eräs nimeltämainitsematon artisti koki viime viikolla kivan yllätyksen selailemalla soulseekkiä ja huomatessaan siellä olevan biisinsä, joka tulee ulos vasta toukokuun tienoilla. Tämä kyseinen artisti päätti täten olla enään ikinä jakamatta biisejään kellekkään (paitsi noille huippu tiskijukille maailmalla - luonnollisesti). Minusta tämä on mainio ratkaisu ja tähän se menee koko ajan valitettavasti.
Noh, tulipas sitä jauhettua taas kaikkee ja meni runsaasti jopa offtopiciks. Mutta, katsellaan taas. :)

peace,

mika

Mut, joo nyt kahvia tekeen >>
#36 • • okiru Guest
Kenjido Okiru | Feb Top 10

Paul Oakenfold - Zoo York (Leama & Moor Remix) [White X Series]
Nutribe - The Forest [Fade cdr]
Jamie Stevens - The Night Before (Momu mix) [Loöq]
Aural Imblanance - Genetica [Within]
Salt Tank - Rezmorize (Original Mix) [Lost Language]
Eclectica - O'Spectra (Deep Space Organisms Outer Space Mix) [Black]
Sasha - Bloodlock (Jacob Todd's Bootleg This Re Mix) [cdr]
Tilt - Invisible (Tilt's Supernatural Dub) [Lost Language]
Tkac & Haverlik - Synthia [Baroque]
Digital Witchcraft - Kaylee's Blanket [Institution Breaks]
#37 • • okiru Guest
Valitettavasti Helmikuun review-palsta jäi kirjoittamatta kiireiden ja yleisen laiskuuden vuoksi. Tässä kuussa muutama ylimääräinen arvostelu paikkaamaan asiaa.

Myös Demo mixes-osastossa jaossa reilun kuukauden vanha miksaus, joka tuli Slipstreamissä [ www.slip.cc ] viikon verran Tammikuun lopussa. Tsekkaa setti täältä..
#38 • • okiru Guest
Hieman päivityksiä keikkoihin (ym. viilausta) ja muutama uutinen.

Minulta pyydettiin tekemään nauha eräälle radiolle pari viikkoa takaperin. Eli 31.03.2004 on luvassa allekirjoittaneelta tunnin miksaus jenkkiläiseltä Proton Radiolta. Kyseessähän on sama radio, jossa esim. U&K setti esitettiin. Tarkemmat tiedot ilmoitan myöhemmin Music-osiossa, kun ne minulle ilmoitetaan..

[ www.protonradio.com ]

Myös tämän vuoden alusta alkoi yhteistyö uuden Tamperelaisen kollektiivin / booking toimiston, R-Syke Promotionsin kanssa. Kiitos R-Sykkeen jampoille siitä, että pyysivät rosteriinsa ja haluavat auttaa tämmöstä aloittelevaa junnua etenemään ja ennen kaikkea, antamalla vapaat kädet asioiden päättämisessä.
R-Syke Promotions on nimenä erittäin tuore, mutta sen takaa löytyy kokenut parivaljakko. Joten uskon, että jonain päivänä R-Syke Promotions voi saada samanlaisen statuksen, minkä esimerkiksi loistava Misc Managment omaa. Muita kollektiiviin kuuluvia artisteja on esim. Miika Kuisma, Gen6, John '00' Fleming, Scott Project ja James Talbot.

[ www.r-syke.com ]

Minulta myös kysyttiin esityslupaa 'Guided By Light' miksaukselle, joten jossain vaiheessa se tulee pyörimään jenkkiläisessä Frisky Radiossa. Ajankohdan ilmoitan sitten, kun sen tiedän..

[ www.friskyradio.com ]

Tämmöstä spämmiä oli tänään tiedossa. Ensi viikon aikana tulee tämän kuun review-osio myöskin. Joten stay tuned..
#39 • • Edited okiru Guest
Hieman uutta informaatioo:

Torstaina, 8. päivä kello 02:00 aamu-yöstä on mahdollisuus tsekata amerikkalaisen Proton Radion aalloilta allekirjoittaneen tunnin miksaus. Luvassa menevää progressiivista housea, joten jos siltä tuntuu, kuuntele ihmeessä. :) Aikaeron vuoksi monella ei ole tähän mahdollisuutta niin setti tulee jakoon seuraavana päivänä Demo mixes-osioon.

Topic aiheesta

Huhtikuun leppoisiin tunnelmiin ja kesää odotellen myös uusi promomix on tarjolla Demo mixes-osiossa. Tällä kertaa hempeitä breikkei alkuun ja loppua kohden intesiivisempää menoa. Joten imuta setti tästä ja kerro mielipiteesi aiheeseen liittyvässä topikissa.

Topic aiheesta

Muita päivityksiä tiedossa lähiaikoina.

-mika
#40 • • Unda Guest
Ei mulla muuta mutta noi linkit on vähän väärin päin :D