Sivari

530 posts, 27 pages, 125,321 views

#361 • • Nordberg Guest
Kertausharjoitukset eivät odellakaan ole yhtä tyhjän kanssa. Niissä menneään jopa vielä kovempaa kuin varusmiesaikana. Yleensäkään niiden aikana ei hirveästi nukuta, korkeintaan muutama tunti (sekin on tosin jo aika luksusta). Ampumista ja toimintaa on on paljon (vaikka se toki riippuu siitä oletko taistelujoukoissa vai huoltojoukoissa), toki myös odottelua koska paikalla on yleensä suuri määrä joukkoja. Mutta itse sodatkin ovat sellaisia että odottamista on niissä vähintään 90 prosenttia. Lisäksi voidaan sanoa että reserviläiset ovat selvästi omatoimisempia kuin varusmiehet ja kyllä ne asiat aika hyvin tuntuu ulkomuistista löytyvän. Lisäksi meininki ei ole niin kaavamaista kuin intti aikana.
#362 • • Daniel Braun Guest
Kohta alkaa näillänäkymin viimeinen viikko lapinjärvellä.
Ellei nyt tuu se vastaan ettei palveluspaikka kykenekkään ottamaan mua töihin.
Paikka siis ei vielä ole 100% varma.
Ilmoittelee tuossa kuun lopussa asiasta.
No, jos näin käy niin seurantaviikolle ja sit HSL loman kanssa takaisin "siviiliin", töihin keräämään rahaa ja samalle etsimään palveluspaikkaa.

Minkälaista Lapinjärvellä on ollut?
Ihan pirun rentoa ja hauskaa.
Safka on ollut hyvää, jengi tosi mukavaa ja muutenkin ollu kiva fiilis olla siellä "keskellä ei mitään".
Tosin, tossa perjantaina meni D-talon viemärit tukkeeseen ja voipi olla että ens viikko menee ilman vessoja.
Siis siinä talossa missä mä elän.
Eli kuselle täytyy hipsiä vähintään se 100m toisiin rakennuksiin.

Outoja asioita on siellä käynyt kaipaamaan.
Isoja marketteja tms ruokakauppoja.
Muita ihmisiä kuin tuon poikaleirin porukkaa.
Autoja, kaupungin ääniä ja normaalia elämää.
Omaa rauhallista kämppää ja nopeaa nettiyhteyttä...

Outoa sinänsä, tippaakaan en ole vielä juonut koulutusjakson aikana.
Mä taidan olla erillainen sivari :D
No, jos vaikka parantais tapansa ja vetäis ens viikolla parit kännit.
#363 • • master bator Guest

ja muutenkin ollu kiva fiilis olla siellä "keskellä ei mitään".

Joo hyvin mä oon siellä "keskellä ei mitään" viihtynyt 20 vuotta elämästäni :) Mulle se koulutusjakso ei ollut mitään kovin ihmeellinen juttu ku asustelin porukoiden luona sen ajan. Mut luennot oli hyviä ja Staffanin jutut oli varsin hauskoja :) Atk oli vähän tylsää tosin.
#364 • • Daniel Braun Guest

Joo hyvin mä oon siellä "keskellä ei mitään" viihtynyt 20 vuotta elämästäni :) Mulle se koulutusjakso ei ollut mitään kovin ihmeellinen juttu ku asustelin porukoiden luona sen ajan. Mut luennot oli hyviä ja Staffanin jutut oli varsin hauskoja :) Atk oli vähän tylsää tosin.

Voihan piru.
Vois sanoa että otan osaa :D

Atk:sta ei paljoa positiivista voi sanoa.
Koneet on varmaankin viimeksi vaihdettu uusiin tuossa ysikytluvun puolessa välissä, joten nopeus onkin sitä vauhtia.
Ei niitä oikein voi enää nykypäivänä käyttää atk:n opetteluun.
Ok, ehkä johinkin perus tekstinkäsittelyyn tms, mut ei muuhun.
Niiden toimivuus kyllä on sen verta heikkoa.
Ne kaatuilee about kymmenen minuutin välein...

Staffan on kyllä påp :hearts:
Harmi ku ei ollu mun erän koulutusvastaavana.
Ei sinänsä, ei Makesta pahaa sanaa voi sanoa.
Mut Staffan on paaaaaljon hauskemman oloinen heppu.

Mut joo, hyvin on kyllä menny Lapinjärvellä.
Osallistuin jopa kuntsaripalkalla (mitä ei sen eteen tekisi) jopa "teatteri" esitykseen, tai oikeesti se oli Timo Virtalan luento Pekurisesta joka tavalla tai toisella muuttui pienimuotoiseksi teatteriesitykseksi.
Harjoittelu aika tuota showta varten oli ~2-3h
No, hyvin se meni.

Palveluspaikka tosiaankin on avoin.
Joten voip olla hyvinkin mahdollista että joudun tulemaan seurantaviikoksi takaisin.
Joten, Jukin kanssa vissiinkin silloin nähdään... ;)

edit: poistetaanpa parit ylimääräiset hymiöt pois, tuli vähän liian "klubitus" tosta viestistä...
#365 • • serotonot Guest

Tosin, tossa perjantaina meni D-talon viemärit tukkeeseen ja voipi olla että ens viikko menee ilman vessoja.
Siis siinä talossa missä mä elän.
Eli kuselle täytyy hipsiä vähintään se 100m toisiin rakennuksiin.

Vittu jätkä :D

siinä on hehtaareittain peltoa sen talon vieressä. Niihin ne tiemmä ajaa kusta ihan sillee muutenki, et tuskin pari kotkalaista tippaa haittaa ;)
#366 • • Juki54 Guest

Joten voip olla hyvinkin mahdollista että joudun tulemaan seurantaviikoksi takaisin.
Joten, Jukin kanssa vissiinkin silloin nähdään... ;)

Dodii, käydään vaikka joku ilta kaljalla siellä paikallisessa kuppilassa :)
#367 • • Daniel Braun Guest

Dodii, käydään vaikka joku ilta kaljalla siellä paikallisessa kuppilassa :)

Käydään vaan.
Muuten, lyheni taas koulutusjakso neljällä vuorokaudella.
Iski kova kuume ja sain saitsua loput neljä päivää...
Joten nyt ollaan jo himassa :D

Mut ehkäpä mun tarvii tulla seurantaviikolle, jos siis toi nuokkari ei otakkaan mua töihin.
#368 • • drS Guest

Käydään vaan.

joo siis en oo danielia päästämässä pois tuolta ennenku hanhi on korkattu.
#369 • • Daniel Braun Guest

Käydään vaan.

joo siis en oo danielia päästämässä pois tuolta ennenku hanhi on korkattu.

Itseasiassa koko mahtavan pitkän koulutusjaksoni aikana (paikanpäällä olin jopa 9 vuorokautta :D) en kertaakaan kävässy Hanhessa...
Eilen otin tuvassa pari siideriä, muuten olin kuivinsuin.

Mut eiköhän mun tuurilla tuu eteen toi seurantaviikko.
Silloin kyllä korjaan tämän vahingon moninkertaisesti.
#370 • • Tr-Anssi Guest
Suosittelen vahvasti Hanhen kokeilemista. Elämys on muistiin ikuisesti painautuva etenkin jos paikalla on paikallisia äijiä(tm) ja heidän tyttöystävänsä :D Sitten vaan isolla porukalla karaokea Staffanin vetämänä niin avot.. Kaiken järjen mukaan paikalliset ovat tottuneet sivareihin mutta silti joku pieni jännitys siinä oli.
Meillä pari kaveria otti jopa ihan kuntoilumielessä ja soutivat Hanheen soutuveneellä ;)
#371 • • miikkaL Guest
Et ole käynyt hanhessa??? Suosittelen!

Me oltiin siellä isolla porukalla viimeisenä iltana ja paikan jo mentyä kiinni laulettiin porukalla maamme-laulua :D Oli kyllä unohtumaton ilta.

Kaiken kruunasi se, että joku sankari jekkuili c-talossa ja paskansi keskelle käytävää yöllä :hah:
#372 • • Kaino Guest
kyllähän nyt hotelli-ravintola hanhessa piti käydä. vaikka siellä oli sitä paikallista väkeä, niin ainakin vahemmat ihmiset suhtautuivat todella hyvin sivareihin.

mutta joo, lapinjärvi oli oikein mukava paikka olla koulutusjakson ajan, pääsi hieman eroon arjesta ja siellä sai perspektiiviä moniin asioihin ja tapasi todella mielenkiintoisia ihmisiä. lisäksi serotonotin ja minun poikamiesboksi ilman poikamiehiä oli kovin eroottine. nyt on 6kk sivaria takana ja vielä 7 edessä, en voi valittaa, en ole hetkeäkään katunut valintaani armeijan ja sivarin välillä. sivarityöni on erään turkulaisen ala-asteen kanslistina ja välillä yhden yläasteen kouluavustajana, työ on ollut monipuolista ja jopa haastavaa, vastuutakin on ollut ja mielipiteitä on kysytty. eli ei ole ollut pelkästään sitä puuduttavaa "tee sä nyt kun ei kukaan muu viitti tehä"-työtä. palvelusaika on sinällään hieman pitkä, mutta en kyllä jaksa siitäkään valittaa, sillä kyllä tämä ihan mukavasti tässä omassa asunnossa asuessa jne menee.
#373 • • Ricke Guest
Kysymys siviilipalveluksen suorittaneille, tai sitä suorittaville: Mitä kaikkia toimia työpalvelupaikan hankkimiseen ja työn aloittamisen byrokratiaan sisältyy käytännössä?

Aluksi tietysti on hankittava palvelupaikka ja täytettävä sitoumuslomake. Mitä sen jälkeen, kun tämän lomakkeen on toimittanut keskukseen? Esim. tehdäänkö palvelupaikassa työn alkaessa normaali työsopimus vuodeksi ja onko tämä ainoastaan palveluksen suorittajan ja työnantajan välinen asia, vai onko tiimoilta oltava yhteydessä keskukseen?
#374 • • Daniel Braun Guest
Joopa joo...
Ens viikolla takaisin Lapinjärvelle :mad:
Seurantaviikko edessä.
Ja vain sen takia ettei työpaikan kanssa saatu sitoumuslomaketta täytettyä asunnon maksuun liittyvistä syistä...
Mutta kyllä palveluspaikka on 99% varma, tosin se miten ja mikä taho maksaa nykyisen kämpän vuokran on vielä avoin.
Joten siksi seurantaviikolle.
PRKL!
Toisaalta, Lapinjärvellä on kivaa :hearts:

Juki, kävästääs sit ens keskiviikkona Hanhessa Staffanin karaokeillassa ;)
#375 • • Juki54 Guest

Näin tehdään! Mä juon, ja sä laulat ja juot :cool:
#376 • • Daniel Braun Guest

Näin tehdään! Mä juon, ja sä laulat ja juot :cool:

öööö... :scared:
Tehdään niin et juon ja laulat ja juot.... ;)

Mut joo.
Maanantaina takaisin.
\o/
Käväsin jo alkossa ostamassa matkaeväspullon mutta veikkaanpa et se kuluu jo tänään...
Vissiinki tehtävä uus alkoreissu enen lapinjärvelle tuloa :D
#377 • • Daniel Braun Guest
Juupa juu.
Seurantaviikko puuduttaa.
No, meneehän tämä.
Tulee ainakin nukuttua päiväunia :D
Ja tämä hengailu täällä vain siksi että en saanut palveluspaikan kanssa sitoumuslomaketta täytettyä.

Mutta, ihan kivaa täällä silti on.
Jukikin on nähtävästi jo silminnähden sopeutunut Lapinjärven "elämään" :)
#378 • • holle Guest

Juupa juu.
Seurantaviikko puuduttaa.
No, meneehän tämä.
Tulee ainakin nukuttua päiväunia :D
Ja tämä hengailu täällä vain siksi että en saanut palveluspaikan kanssa sitoumuslomaketta täytettyä.

Mutta, ihan kivaa täällä silti on.
Jukikin on nähtävästi jo silminnähden sopeutunut Lapinjärven "elämään" :)

Eiks sulla kohta ala se todellinen maanpuolustus, eli nuokkarilla kukkopillin teko?
#379 • • Daniel Braun Guest

Eiks sulla kohta ala se todellinen maanpuolustus, eli nuokkarilla kukkopillin teko?

\o/
Kesän loppupuolella alkaa...
Kuinkakohan monta kukkopilliä ja hyväksikäyttösyytettä mä tuun saamaan :D :D
#380 • • drS Guest

Kuinkakohan monta kukkopilliä ja hyväksikäyttösyytettä mä tuun saamaan :D :D

noi kaks on myös helppo yhdistää!

:eek: