Skenen rentous?

29 posts, 2 pages, 3,112 views

Avatar
#21 • • dope white Guest


Monimuotoisuus WORD! Toki on miltei pakollista että on samanlinjan kemuja mutta olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että pitäis ryhtyy järkkää multigenre kemuja. Niissä on yleensä vähän aukeempi meno. Kaikille kaikkee imo! Mukavaa et voi käydä illan aikana khekkailee mimmejä/uroita kuuman elektron tahtiin tai revitellä kunnon junkalla yms. Mut rentous, Liikaa skeneytymistä. Ja tosiaan hyvä huumori seteissä. Daa dirlan daa vs monotrack! Multi lol! Palataan vähän taaksepäin ja ryhdytään taas pitämään hauskaa!



Juu, tätä lisää! Eniten yritystä löytyy Kimiltä Miau!ssa, jossa viimeisenä biisinä on tullut aika mageita viisuja, mm. smells like teen spirit yms....

-g.
Avatar
#22 • • Zebrave Guest
Douppi puhuu asiaa. En tykkää mäkään niin musiikissa kuin ihmisissä liiallisesta jäykkismäisyydestä. Hauskat jutut toimii kyllä. Esim tollanen teknomiksaus raptorista tms hauskaa. Muistan kyllä kuulleeni jonkun ton tapasen jo aikasin, mutt enivei. Heh;) Joo, ja sori, se temppu nyt oli yhtä väsynyt kun mä sillon. Mutta Rispektii! Ja kiitos hyvästä levystä.Btw...Renegade Master Rulaa!;)
Avatar
#23 • • xybo Guest
"skene" mikä "skene". DJ:t soittaa lähinnä sitä
mikä on sillähetkellä in. Niin se on aina ollut ja tulee
varmaan aina olemaan. Erikoisillat on sitten erikseen.
Nyt kun koko tekno ja klubi etc kulttuurit on
"kauppallistettu" kokonaan, pitää tyytyä siihen mitä on.

Ja mitä tulee jäykkyyteen. Bileet järkkää ihmiset
jotka haluavat "tiettyä" musaa ja soundia ja he
kutsuvat paikalle kavereitaan jotka soittavat sitä,
lisäksi boonukseksi buukataan vielä ulkomaisia "pellejä"
kuten heitä yleensä kutsutaan tahi "nimi dj" että
saadaan rahallistakin puolta kuntoon.

Saa katsoa kyllä itseään peiliin jos näkee toimintaa
niinkään jäykkänä. Järkkärit järkkäävät bileitä
mistä itse pitää. (uskoisin ainakin). "skenessä" on
todella paljon rentoa porukkaa ja rentoa menoa
myös etkoilla/jatkoilla/bileissä, oppimalla tuntemaan
näitä ihmisiä, huomaa, että loppujen lopuksi
ne ei ole yhtään sen ihmeellisempiä tai jäykempiä
kun mikään muukaan "skene".

Jos ei viihdy bileissä eikä pidä dj:den setistä,
ei kannata mennä bileisiin. Jos taas haluaa muutosta
kannattaa alkaa ite säätämään.

Puristeja ja "jäykkiksiä" tulee aina olemaan jokapaikassa,
tapahtui mitä vaan, mut jos opit tuntemaan ihmisiä
joiden kanssa viihdyt niin "jäykkis puristit" eivät enää haittaa.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että "tekno" bileissä
pitää soittaa teknoa ja jos haluaa muuta musiikkia
niin voi mennä sellaisiin bileisiin. Vaihtelu virkistää
ja avartaa. Eipä missään suomirock-kapakassakaan
soiteta teknoa settien väliin tai loppuun.

-- xybo
Avatar
#24 • • Zebrave Guest
Jäykkis...hmm...ehkäpä suuri osa ei-jäykkiksistä oleilee erilaisissa ns. erikoistapahtumissa. Kuten klubeilla. Se nyt oli siinä siksi, että yleensä sellainen ottaa päähän. Mutta kyllä se biitti saa vaihtua settien aikana, ei tartte junnata paikoillaan. Ei jaksa joraa, ei todellakaa, sillä tää outo rytmi mua kammottaa...no joo, vitsi, vitsi...:001:

Eli se on jäykintä menoa, kun on samankaltaista musiikkia läpi koko illan ja settien. Ja juuri se, että kyllä ne kappaleet saa olla jotenkin enemmän tunnistettavissa. Ts. en minä amatööri ainakaan tunnista yhtäkään kipaletta miksauksista. Onnistunut miksaus paljastaa sopivasti. Eli jos se on vaan yhtä putkee kaikki ni...:( Toisaalta aina ei ole vika setissä eikä miksaajassa vaan kuulijan tietoudessa ;)
Avatar
#25 • • Zebrave Guest
Joopa...niin, siis piti osottaa tuo kyllä tuo kommentti jutun aloittajalle. :) Väsymys tekee tepposiaan. Väärinkäsitys, mutt muu osa tietty Doupille...hmmm...:001: Joo. Dj G ja Jay-El on soittanut mielusaa settii varsinkin viime aikoina. Vaihtelevaa, melko rentoo, siitäpä ehkä tää väärinkäsitys. :)

Katotaas huomenna kuinka monta virhettä tässäkin taas oli.:p
Avatar
#26 • • Revelation Guest
Hyvä kun täällä joku osaa löytää ajatusta jorinoistani...
Siis ennen kaikkea, bileissä vois olla monipuolisempaa musatarjonta, monesti tuntuu että alusta loppuun asti musiikki / genret ovat, jos nyt eivät ihan samoja, niin ainakin lähellä toisiaan. Mielestäni olisi piristävää jos olisi enemmän erityylistäkin musaa samoissa bileissä... ainakin silloin olen kyllä tuntenut viihtyväni paremmin, ja ehkä löytää jotain uuttakin mistä pitää aina välillä. Toisaalta voi olla että käyn vain väärissä bileissä :)
Avatar
#27 • • Protesti Guest
Mistähän se rentous on peräisin? Ihmisistä tietenkin. Mun mielestä ihmiset konemusiikin parissa on kuitenkin huomattavasti rennompia, kuin esimerkiksi rockmaailmassa. Jotkut pikkubändit yrittää olla niin staroja, että ei paljon ole väliin sanomista. Suomesta ei niin stara dj:tä löydy, ettei voisi mennä juttelemaan mukavia tilaisuuden tullen vaikka ei ennestään tuntisikkaan. Tottakai piirit on aina sisäänpäinkääntyneitä, mutta se vain nyt on niin.
Avatar
#28 • • xybo Guest


Mistähän se rentous on peräisin? Ihmisistä tietenkin. Mun mielestä ihmiset konemusiikin parissa on kuitenkin huomattavasti rennompia, kuin esimerkiksi rockmaailmassa. Jotkut pikkubändit yrittää olla niin staroja, että ei paljon ole väliin sanomista. [/B]



Itse en ole kyllä moista huomannut. Oli suomessa sitten
joku Ulkomaanstarakin rockmaailmasta niin aivan hyvin
niiden kanssa voi mennä jubaamaan ja hyvin rentoa sakkia
nekin on. Monia klubbareita voi pelottaa hevareidenkin
ulkonäkö, mutta hyvin lepposaa porukkaa nekin on.

Se "stara" meininki kuuluu osana menoon. Se ei silti tarkoita
että ne lenetelisivät jossain omissa sfääreissä. Nämä on
vain näitä ennakkoluuloja suuntaan jos toiseen kummastakin
"skenestä".

-- xybo
Avatar
#29 • • Protesti Guest




Itse en ole kyllä moista huomannut. Oli suomessa sitten
joku Ulkomaanstarakin rockmaailmasta niin aivan hyvin
niiden kanssa voi mennä jubaamaan ja hyvin rentoa sakkia
nekin on. Monia klubbareita voi pelottaa hevareidenkin
ulkonäkö, mutta hyvin lepposaa porukkaa nekin on.

Se "stara" meininki kuuluu osana menoon. Se ei silti tarkoita
että ne lenetelisivät jossain omissa sfääreissä. Nämä on
vain näitä ennakkoluuloja suuntaan jos toiseen kummastakin
"skenestä".

-- xybo



Totta puhut. Ja ennakkoluulot syntyvät yleensä asioiden yleistämisestä. Mulle ei ole bileiden kannalta merkitystä kuinka kusipää dj on kuinhan vaan saadaan hyvää meininkiä aikaiseksi. Järjestäjän näkökulma on tietenkin eri, koska he kuitenkin näiden "starojen" kanssa ovat enemmän tekemisissä.