Mörköoopperatopic aka. Mitä musaa aloit kuunteleen eka?

91 posts, 5 pages, 10,519 views

Avatar
#21 • • guli van kaak Guest
hevillä se lähti. mitään en siitä oikeestaan tajunnut, mutta rumpuja osasin soittaa, niin sitä piti matkia sitten.

wasp, van helen, scorpions, twisted sisters, bon jovi, toto.... jopa sandraa tuli.... ei hyvältä näytä! sitten oli mike hammer, eli se joka väänsi näitä miami vice juttuja ja sen perässä yello. siitä sitten mentiinkin 90-luvulla tähän euro-osastolle, tyyliin captain hollywood project, culture beat, 2 unlimited, dj bobo, dr.alban, intermission, dance 2 trance, shamen, u96 + miljoona parin biisin ihmettä silloin. niitä nimittäin piisasi. myös erillaisia kokoelmia, techno-trance vol.xxxx.. sitte -95 tietämillä alko "rave-hössötys"...
Avatar
#22 • • cajwirman Guest


hevillä se lähti. mitään en siitä oikeestaan tajunnut, mutta rumpuja osasin soittaa, niin sitä piti matkia sitten.

wasp, van helen, scorpions, twisted sisters, bon jovi, toto.... jopa sandraa tuli.... ei hyvältä näytä! sitten oli mike hammer, eli se joka väänsi näitä miami vice juttuja ja sen perässä yello. siitä sitten mentiinkin 90-luvulla tähän euro-osastolle, tyyliin captain hollywood project, culture beat, 2 unlimited, dj bobo, dr.alban, intermission, dance 2 trance, shamen, u96 + miljoona parin biisin ihmettä silloin. niitä nimittäin piisasi. myös erillaisia kokoelmia, techno-trance vol.xxxx.. sitte -95 tietämillä alko "rave-hössötys"...



Kuin Myös!
Avatar
#23 • • Tres Guest


mike hammer, eli se joka väänsi näitä miami vice



Ks. Jan Hammer. Mike Hammer on eri alan äijä.
Avatar
#24 • • Edited drS Guest
lastenlauluista suoraan konemusaan. ei ollu kyl kivaa kun ekalla luokalla kukaan muu ei digannu french kissiä sit yhtään, ja kotona sitä ei kehdannu paljoo kuunnella ku nolostutti ne voihkimiset :( myöskin surullista oli kun vein neljännellä koulun levyraatiin westbamia ja sven väthiä ni ne sai nolla pistettä..

hevi-, räp-, punk-, suomirokmenneisyydet not found.

edit: jossain välissä djbobo&alban oli kans koviksii :D
Avatar
#25 • • Ben Matlock Guest
Pätemistä: Ainakin 3 LP:tä rölliltä..

Eka levy minkä ostin oli Metallican Load seiskaluokalla.Siitä sitten lyhyt pyrähdys synkempään heviin ja suomirokkiin.Kerran yritin tiistaina kuunnella metalliliittoa (muistin että oli keskiviikko) ja mafialta tulikin joku ihmeen tiistain tanssi-ilta....:)
Avatar
#26 • • djsakke Guest
joo ala-asteel ja yla-asteella oli se hevi-vaihe paalla ku se oli nii trendikasta silloin 80-luvun alkupuolel ja puoles valissa; viimeisin hevialppy hyllys on iron maidenin seventh son of the seventh son, muistaakseni '88. siita sit enempi vahempi mutkaisia polkuja pitkin konemusan pariin. tais menna pari vuotta siina silleen "iha mita vaa poppia" -linjalla tosin. jotain noit vanhoi skittarampyttelyit tulee joskus kuunneltuu, ihan retroilumieles :) (ja vanhat iron maidenit nyt rules muutenki)
Avatar
#27 • • Taedium Guest
Mutsin ite duunaamasta vauvapäiväkirjasta tms. luettuna mä olin joskus tarhaikäsenä Mika Ja Turkka Mali -fani. Ja jossain vaiheessa olivat jossain soittamassa ja kysyivät mitä piisei jengi haluu kuulla. Mä olin halunnu kuulla jotain Kolmen Tähden Ilotaloo. Eivät olleet kehdanneet lapsiyleisölle sitä soittaa, enkä minäkään tarhaikäisenä tiennyt, että ilotalo ei olekkaan talo jossa on kaikkii lelui ja tollasta. Antoivat oman Keinosiementäjän Pojat -levyn c-kasettimuodossa sit keikan jälkeen mulle. Se oli eka oma levy. En ois ilman mutsin tekemää vauvapäiväkirjaa (vai mikskä tota voi kutsua?) tota muistanut ja se selittääkin miksi mä jostain käsittämättömästä syystä muistan niitä piisien sanoja vieläkin. Eikä mun mummu oo ees laulanu mulle pätkää siansaksaa.

Oli sit jossain vaiheessa Seittemän Seinähullua Veljestäkin ja Mikko Perkoila aika kovilla. Ja jossain vaiheessa mä aina ajateltuani jotain tyhmää tarkistin pääni yläpuolelta, ettei ole puhekuplaa yllä. Mulla oli melkosen vilkas mielikuvitus skidinä.

No mut sit siitä eteenpäin jos rupeisin listaamaan, niin tulis taas romaani kirjoitettua. Jätän tähän.

Menen juoksemaan nummipellot ja maalaistalot.
Avatar
#28 • • Tres Guest


Mutsin ite duunaamasta vauvapäiväkirjasta tms. luettuna mä olin joskus tarhaikäsenä Mika Ja Turkka Mali -fani.



Ai perkele, ton duon olin vähällä unohtaa. Mun suosikkibiisi
oli sillon 'Josefiina', joka näin jälkikäteen ajateltuna.

'Josefiina, Josefiina, miksi elit niin kuin elit.
Soi Josefiinalle liian usein synnin soittopelit.
Kai liian monta miestä vierelläsi nukkui -
ja hukkui, sun silmiesi syvään sineen.'

Luonnollisesti Josefiinalla oli myös kova lapsuus ja lopulta
Josefiina hukuttautuu hyppäämällä mustaan virtaan. :D

Tollasta siinä 6-9 vuotiaana diggailin, kaunis kappale,
eikä vanhempia tuntunut huolestuttavan se että kuuntelin
tota - ne oli enemmän huolissaan siitä jos halusin katella
ritari ässää ja muuta hapatusta ;)
Avatar
#29 • • Tres Guest


Pätemistä: Ainakin 3 LP:tä rölliltä..

Eka levy minkä ostin oli Metallican Load seiskaluokalla.Siitä sitten lyhyt pyrähdys synkempään heviin ja suomirokkiin.Kerran yritin tiistaina kuunnella metalliliittoa (muistin että oli keskiviikko) ja mafialta tulikin joku ihmeen tiistain tanssi-ilta....:)



Mulle taas metalliliiton ja räkärodeon ohella tärkeä ohjelma
oli Peelin vetämä show torstaisin, äijä soitteli kaikkea rankkaa
kamaa jota diggailin yläasteiässä, ja jossain vaiheessa
soitti mm. Mescalinium Unitedia ja C-tankia joista innostuin
muutaman vuoden kestäneen konemusiikittoman kauden
jälkeen. Kiitos Peelille :004:
Avatar
#30 • • Tapi T Guest
Iskä opetti mut pienenä mm. Beatlesin, Pink Floydin, Eppu Normaalin, Depeche Moden ja J. Karjalaisen ystäväksi. Kesälomareissuilla tuli auton radiosta kuunneltua myös legendaarisia rölli-kasetteja, jotka toimivat silloin kuin häkä.

Vähän myöhemmässä vaiheessa mukaan kuvioihin astuivat kavereiden myötä niin Public Enemy (ja muu räppi), Kiss, Prodigy...

Noista kaikista edellä mainituista tulee sillointällöin kuunneltua ainakin Beatlesiä, Pink Floydia, Depeche Modea, Prodigya ja Public Enemyä. Muut eivät niin nappaa.
Esa

Posts: 947

#31 • • Edited Esa
Eka vinyyli (lapsena):
Atsipoppaa 2 -- mukana mm. Reetta, Sanna, Jukka, Eno-Samuli, Toivo-Setä, Jonna (Tervomaa) ...

Ekat kasetit (teininä):
Raptori -- tästä lähti tutustumisvaiheeni "cooliin nuorisomusiikkiin"
Hausmylly
New kids on the block
MC Hammer
MC Nikke T
jne.

(...ja eipä aikaakaan:
2 Unlimited
U96
Prodigy
Westbam
Marusha
Thunderdome)
Avatar
#32 • • khatt Guest
Njaa... joskus tosi penskana (6-9v) tuli kuunneltua sitä mitä vanhempien kasettihyllystä löytyi, useimmiten countrya ja kevyempää rokkia. Sinänsä ikävää, ettei vanhemmat ymmärtäneet beatlesten tai muun 60-70-luvun popin päälle, sitä olisi digannut paljon mieluummin kuin countrya.

Kasaridisko on aina ollut lähellä sydäntä, siihen aikaan tuli serkulta kopioidtua niitä trackeja mitä nykyään kaupataan best of the 80's kokoelmalla. Edelleen näistä kolahtaa esim. A-ha (take on me), Sandra (80-luvun tuotanto) ja ABC (the look of love). Koko kaudesta on jäänyt päälle eräänlainen kasarikitschin fetissi.

Ysärin alussa alkoi jostain kumman syystä kolahtaa hevi, ehkä siksi että sitä kuuntelivat kaikki muutkin koulussa. Se kausi meni kuitenkin onneksi ohi. Joskus '93 tuli kuunneltua The Prodigya (Experience kolahtaa vieläkin), Mobya ja paljon eurodiskoa. Esim. Scooterin ekalta levyltä ja Culture Beatin Serenitylta löytää vieläkin ihan kuunneltavia biisejä.

Ysärin loppupuolella sitten alkoi bileissä käynti ja sen myötä menetin sydämeni monotoniselle teknolle.
Avatar
#33 • • Edited mosaik Guest
Klassista ja urkumusiikkia.
Ei Pop- tai rockmusikkia, koska kaikki muut
kuuntelivat sitä...:008:
Avatar
#34 • • hexagon Guest
Mulla alkoi musaharrastus aika myöhään, koska kotona kuunneltiin aika vähän musiikkia, ja se vähäkin oli jotain äidin ostamaa jazz/blues-kamaa. Eka itse ostamani levy oli Michael Jacksonin Bad joskus 10-vuotiaana, Miihkalista etenin Miljoonasateen ja U2:n kautta R.E.M:iin (älykkörokkia 11-vuotiaana, repikää siitä :D), jota kuuntelen edelleen. Joskus 13-14-vuotiaana kuuntelin jotain Faith no Morea, Offspringiä, Nirvanaa sun muuta.
Kun olin 14-vuotias, niin perheemme muutti Saksaan, mikä oli konemusaharrastukseni kannalta aika helvetin olennaista. Siellä löysin Prodigyn ja Sashin (paskaa) kautta Westbamin, Marushan, Sven Väthin (tyypistä en tiennyt mitään, mutta Accident in Paradisen kansi oli mielenkiintoinen ja levy oli alennuksessa joten ostin sen), Mayday-levyt, Bonsai-levyt sun muut. Siinä Saksassa olon aikana tulikin sitten kaluttua paikallisten levykauppojen huippulaadukkaat Techno-osastot läpi, jolloin sitten konemusiikkikokoelma on siitä laajentunut tasaista tahtia. Depeche Moden ja Housen "löysin" vasta myöhemmällä iällä. Ilokseni voin todeta, että onneksi en ikinä ostanut mitään DJ Boboa, scooteria tai vastaavaa skeidaa.
Avatar
#35 • • hexagon Guest


myöskin surullista oli kun vein neljännellä koulun levyraatiin westbamia ja sven väthiä ni ne sai nolla pistettä..



ISO käsi drS:lle :017:
Muistatko vielä mitä biisejä veit levyraatiin?
Eihän ne penskat mitään ymmärrä, meillä jossain ala-asteen levyraadissa melkein kaikki taisi tuoda vain NKOTB:tä (minä en tuonut mitään).
Avatar
#36 • • Homegrove Guest
Eka pop-biisi mistä muistan muksuna tykänneeni (lastenlauluja ei onneksi muista) oli Pet Shop Boysin It's a Sin.

12-13 vuotiaana aloin vasta tosissani kuunnella musiikkia ja keräillä (tuossa vaiheessa kasetteja) musiikki-kokoelmaa. HEVI oli tietenkin just se juttu silloin, Metallicat, Anthraxit, Testamentit kolahti ja Death Angel tietenkin. Metallica on vieläkin todella lähellä sydäntä, viime viikonloppuna kun tuli MTV:ltä Metallica aiheinen MTV Icons -lähetys yllätyin, kun jotkut biisit sai melkein tipan linssiin... :o
Avatar
#37 • • Ben Matlock Guest


..vein neljännellä koulun levyraatiin westbamia ja sven väthiä ni ne sai nolla pistettä..



Hah,mun pikkuveli lainaili joku aika sitten multa levyjä ala-asteen levyraatiin.En muista mitä sille levyjä sille annoin mutta vähiten ne levyt sai pisteitä...

Totuus tulee lasten suusta.
Avatar
#38 • • Herman Prime Guest




Eihän ne penskat mitään ymmärrä, meillä jossain ala-asteen levyraadissa melkein kaikki taisi tuoda vain NKOTB:tä (minä en tuonut mitään).



Mä toin neljännellä tai viidennellä omatekemän fast tracker acid-raidan jonka nimi oli Auto. Voksut oli suurinpiirtein: "Autooo, ihmisen paras ystävä autooo, sillä kulkee kaikki." Hyvä biisi, muttei kukaan oikein ymmärtänyt.

Ja Miksu kai sä nyt soitat sen Roskassa? :D
Avatar
#39 • • Edited tumpsi Guest


Ensimmäinen kasettini oli 2 Unlimited - The Real Thing
vuosi taisi olla 94?

Siitä lähtien olen "teknoa" kuunnellut eikä kaduta yhtään!


Kuten myös, mut mulla oli hevikausi siinä välissä Metallica, Sepultura etc... Ja sit oli blackmetalkausi kans heti hevikauden jälkeen, jonka jälkeen palasin konemusiikin pariin :)
Sillon "ennen wanhaan" eli 94 meitsi oli neljännellä ja
2unlimited oli sillon ainoo levy jota kuuntelin..
Ja meitsin eka cd oli se ko. bändin seuraava levy (jonka nimeä en millään saa päähäni).

Ihan ekoja musakokemuksia en muista, eikä mutsi oo kulmilla, joten en voi tähän hätään kysyä:(
Avatar
#40 • • drS Guest


Muistatko vielä mitä biisejä veit levyraatiin?



Westbamilta tais olla celebration generation, ois kyllä pitänyt valita wizards of the sonic ku sit ois saattanu herua muutama piste kaikilta seganörteiltä :D
Väthiltä aattelin L'Esperanzan radio editin olevan kaikkein helpoin pala verrattuna esim. ballet-fusioniin ym.. eipä auttanu.


Ja Miksu kai sä nyt soitat sen Roskassa? :D



Se on saletti! Tämähän on hieno tapa päästä yhdessä yli lapsuuden traumoista.