100 posts, 5 pages, 19,522 views
Budjettiversio Ionista julkistettu NAMMissa... Uutuutena on ainakin reverb!! Näyttää selvästi microKorgin kilpailijalta. Harmi että eivät ole vieläkään saaneet räkkiversiota julkaisukuntoon.
Micron Virtual Analog Synthesizer
WOW!
Tämä saattaisi jopa ratkaista syntetisaattoripulmani, en osaa illään päättää, ostaisiko JP-8000:n vai Ionin... Kumpaa itse suosittelisitte :happyroll: ? Vai ostanko ensin 8000:n ja sitten joskus tuon Micronin? Ja musatyyli on edelleen funkkihouse ja drum'n'bass...
tänään kävin testaamassa ionia ja ainakin mulle se oli valitettavasti lievä pettymys :( loistaviin spekseihin nähden soudi ei ollut sitä mitä toivoi.tosin voi olla että se jotakuta lämmittää enemmän mutta kiksumiehenä ainakaan mä en saanut siitä niin järeää soundia irti kun esim. viruksesta. pitääpä miettiä että hankinko sitten sen jp:n seuraavaksi, se on ainakin kunnon kiksuvehje mutta toisaalta ollut jo aika kauan markkinoilla..(vaikea tehdä enää kovin uutta juttua.) ja delayn puuttuminen on vähän harmillista. toisaalta en ehtinyt tutustua synaan kuin reilun tunnin verran joten voi olla että parhaat jutut jäi huomaamatta. noh, saa nähdä mihin ostoksiin tässä päädytään :)
Testasithan tuota jonkun efektilaitteen kanssa? Ionissa ei ole omaa reverbiä tai delaytä ja siksi kuulostaa tietenkin sellaisenaan aika kuivalta. Viruksessa on kaikissa preseteissä reilusti reverbiä/delaytä ja siksi se kuulostaa kaupassa paremmalta. Studiossa useimmilla on kuitenkin käytössä erilliset efektit. Erityisesti kiksusoundeissa noilla kaiuilla on paljon merkitystä.
Ton jälkeen on pitkälti makuasia kummasta tykkää. Multa löytyy sekä Virus Indigo-2 että Ion ja täytyy sanoa että pidän molemmista, vaikka soundi on täysin erilainen. Ion ei kuulosta perinteisetlä VA:lta (= Virukset, Nordit, Novationit jne) vaan aidolta analogilta. Jos on ehtinyt tottua tuohon "VA-soundiin" ei Ion ehkä kuulosta niin hyvältä. Ainakaan transessa ei perinteisesti ole käytetty hirveästi aitoja analogeja. Virus on parempi jos hakee niitä moderneja digitaalisia soundeja.
muuten jos jaksat niin heitäppä nettiin joku pätkä efektoituu ionii niin sais vähän kuunnella että mihin se "oikeesti" pystyy.
Mites muute onko tosta räkistä tullu mitää uutta virallista juttua? Entäs joko ionin os:ssä on reverb?
Ootkos kysellyt Suomen kaupat? Tai täältä:
http://www.musik-service.de/ProduX/Keys/Professional/Synthesizer/Alesis_Micron.htm
Musik-servicestä on tavara tullut IBA:n kautta kuten pitääkin.
Itse yhden tilauksen olen tehnyt, palvelu hoitui asiallisesti lontoon murteella. Ja kaksi kaveria on saaneet tavaransa luvatussa ajassa. Ei tuo mikään Thomann ole, mutta ihan asiallisen oloinen pulju ja halvat hinnat.