Jep, onhan Virus loistava kone ja kuulostaa omalla tavallaan todella hyvältä. Mä en ainakaan aio lähiaikoina luopua Indigostani. Virus ei kuitenkaan ole nykyään enää erityisen hyvä virtuaalianalogi, verrattuna vaikkapa Moog Modular V:hen (IMO paras VA tällä hetkellä, tosin en ole vielä päässyt kokeilemaan Ionia :) ).
Mutta eihän kaikkien synien olekaan pakko kuulostaa vanhalta analogilta. Mä ainakin pidän myös digitaalisista soundeista. Esimerkiksi JP:n omalaatuisesta soundista pidän paljon, vaikka se on todella digitaalinen, jopa siinä määrin että mua ärsyttää aina kun sitä sanotaan virtuaalianalogiksi. (Tosin nykyään on röyhkeimmissä mainoksissa jätetty jopa toi virtuaali-etuliite pois. Katsokaa vaikka kuinka monta "analogisynaa" on Hemussa myynnissä :D
http://www.helsinginmusiikki.fi/hottest.pdf)
Analogisoundista pitävälle (kuten mulle) toi Ion on varmaan "pakko-ostos". Tai ehkä sen räkki/pöytämoduuli-versio, jota Alesis tuolla keskustelussa paljastaa kehittelevänsä...
Reverb on tosiaan synassa aivan turha, joten on hyvä vaan ettei siitä tarvitse maksaa. Varsinkin kun noi on-board reverbit on yleensä todella surkeita (verrattuna kaikuihin erikoistuneisiin laitteisiin kuten TC Electronicsin tai Lexiconin purkit). Delay on joskus käyttökelpoinen, mutta senkin tekee mieluiten ulkoisilla laitteilla. Chorus on ehkä käyttökelpoisin sisäinen efekti. Alesis muuten puhuu tuolla keskustelussa että delay tulee mahdollisesti mukaan softapäivityksenä. On myös mahdollista että polyfonia lisääntyy kun koodaajilla on aikaa tehdä optimointia.