Kenton Spin doctor?

7 posts, 1 page, 1,611 views

Avatar
#1 • • scream Guest
Lyhyesti: Onko kukaan ko. laitetta kokeillut ja mitkä ovat fiilikset jos kokeiltu on? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta laitteelta softasyntikoiden kanssa touhuaville.

Ko. laitteen dataa löytyy mm. alta.

http://www.kentonuk.com/products/spindoctor.shtml

-S.

PS. Löytyykö vastaavia tuotteita kenties muilta valmistajilta ja jos löytyy niin mikä mahtaa olla hinta/laatu-suhteeltaan hyvä vaihtoehto Kentonille?
Avatar
#4 • • uniko1 Guest
Jos joku tietää mistä Kentonin laitteita voisi Suomeen helposti tilata, olisin kiinnostunut. En ole löytänyt yhtään jälleenmyyjää täältä, eikä myöskään Thomann noita toimita.

Kentonin midi-kontrollerit, kuten Control Freak (?), ovat olleet mielenkiintoisimpia joita olen nähnyt.
Avatar
#5 • • scream Guest
Olen tässä mietiskellyt, että jos noita tekisi itse. Taitaa vain olla melkoinen urakka alkaa vääntämään kasaan. Softasyntikoiden kanssa kun enemmän on tekemisissä niin kaipaisi kuitenkin noita nuppeja...hiirellä tökkiminen tappaa fiilistä. Mitä muuten olette mieltä...Ovatko nämä potikkalaatikot hintansa arvoisia loppupeleissä vai voittaako hiirellä tökkiminen ja virtuaalinamikat näytöllä? Itse en omista vielä yhtään potikkaboxia, mutta tarkoitus olisi hankkia. Arvuuttelen vain näiden hyödyllisyyttä/järkevyyttä. Pistäkää kommenttia! :)

-S.
Avatar
#6 • • uniko1 Guest


Ovatko nämä potikkalaatikot hintansa arvoisia loppupeleissä vai voittaako hiirellä tökkiminen ja virtuaalinamikat näytöllä? Itse en omista vielä yhtään potikkaboxia, mutta tarkoitus olisi hankkia. Arvuuttelen vain näiden hyödyllisyyttä/järkevyyttä.



Ovat ne hintansa arvoisia, mutta eivät aina aivan yhtä helppokäyttöisiä softien kanssa kuin markkinointiteksti antaisi olettaa. Perus-midiboksi lähettää potikoista midi-cc:tä (jotka voi tietenkin itse määritellä mitä lähtee mistäkin), mutta softat kun ottavat vastaan vähän mitä sattuu.

Joissain softasynissa on hyvänä ominaisuutena helppo "learn"-ominaisuus, eli klikkaat hiirellä kohtaa mitä haluat kontrolloida ja kosketat potikkaa - softa "oppii" midikontrollin lennosta. Jos tätä ei ole, niin pitää varautua ohjelmoimaan kontrolliboksiin eri programmeja eri softia varten.

Paskimaisinta on, kun missään ei selkeästi kerrota mitä midi-cc:tä kukin softan nappi ottaa vastaan, kuten on esim. asian laita Logicin loistavissa softasynissa ja efekteissä. Haluavat myydä Logic Controlleriaan jossa kaikki on tietenkin valmiiksi ohjelmoituina. Siitä sitten kokeilemaan kaikki tuhat säätöä läpi.

Kun käyttö alkaa luistaa, midi-kontrollerit ovat kuitenkin hintansa arvoisia, ja monilla pystyy tekemään paljon muutakin kuin vääntämään pelkkää potikkaa (sysexit, note on/offit). Itse haluaisin saada käsiini tuon Kentonin Control Freakin, koska siihen pystyisi ohjelmoimaan aika mielenkiintoisia experimentaalimpia juttuja eri liukujen ja nappien välille.
Avatar
#7 • • pakana Guest


Olen tässä mietiskellyt, että jos noita tekisi itse. Taitaa vain olla melkoinen urakka alkaa vääntämään kasaan. Softasyntikoiden kanssa kun enemmän on tekemisissä niin kaipaisi kuitenkin noita nuppeja...hiirellä tökkiminen tappaa fiilistä. Mitä muuten olette mieltä...Ovatko nämä potikkalaatikot hintansa arvoisia loppupeleissä vai voittaako hiirellä tökkiminen ja virtuaalinamikat näytöllä? Itse en omista vielä yhtään potikkaboxia, mutta tarkoitus olisi hankkia. Arvuuttelen vain näiden hyödyllisyyttä/järkevyyttä. Pistäkää kommenttia! :)
-S.



Frendillä on DIY-projekti käynnissä, boksi itessään ei vaikuta järin monimutkaselta... Sirun saa valmiina kaupasta ja potikat on vaan potikoita. Jos siis riittää että on nuppi joka lähettää tiettyä arvoa. Mut IMO hyvässä boxissa on vitkutinten lisäks myös muisti, johon voi tallentaa omia setuppejaan ja ledinäyttö, joka näyttää mikä CC-nro on meneillään.

Hyödyllinen/järkevä? - Miten muuten ku kontrollerilla voi säätää kahta parametriä yhtä aikaa?

Kontrolleri nopeuttaa ja helpottaa duunia, ja tekee soundin muokkauksesta intuitiivisempää. Esim. Attack muuttuu ihan toiseks synaks kun saa oskillaattorit ja envelopet nuppien alle :D Mä en suostuis olemaan ilman, nupit muuttaa kaiken etenkin jos tykkää tehdä ite soundit alusta asti. (Mulla ei oo varsinaista erillistä boksia, vaan 12 ohjelmoitavaa midipotikkaa heti kosketinten päällä :011: