Portfolioni

55 posts, 3 pages, 5,675 views

#41 • • Milla Lehto Guest
muuhun en pysty kommentoimaan kun näihin graffa hommiin, jotka on itselle tuttuja.

mielestäni flyerit on ihan hyviä harrastajan tekemiksi. jos haluat kuitenkin petrata niin sinuna kiinnittäisin huomiota sommitteluun ja typografiaan. typografiassa erityisesti fonttikokoon, tekstin sommitteluun ja fonttien valintaan (varsinkin jos käyttää kahta eri fonttia, niin mitkä sopii keskenään yhteen). flyereista jää vaan vähän jähmeä vaikutelma ja ne vaikuttavat nopeasti tehdyiltä. plussana kuitenkin flyereiden informatiivisuus.

webbi puolen matsku on mielestäni parempaa, mutta niistäkin puuttuu jotain tai on liikaa jotain..tulee väkisin väännetty vaikutelma. itse tykkään vaan tosi pelkistetystä tai sitten tosi taidolla tehdystä monimutkaisesta. mutta edelleen harrastelijalle nämä ovat hyviä tuotoksia.

:)
#42 • • Jone Guest
Muihin hommiin motivaatiota ja inspiraatiota etsiessäni pistin domainimme etusivun uuteen kuosiin:

http://www.flammabul.com/

(Archive-osio tulee toimintaan piakkoin)
#43 • • mark hamilton Guest
Näyttää haussulta tuo valokuvan epätarkentuminen noiden taaempien pulojen kanssa.

CV:n voisi kanssa uusia.

Itselläni on CV:t painettu versio ja pdf versio
#44 • • tumpsi Guest
:angry: toi hissimusa on aika jäätävää. :angry:
#45 • • Jone Guest

Näyttää haussulta tuo valokuvan epätarkentuminen noiden taaempien pulojen kanssa.

Tähän mä en parhaalla tahdollakaan keksi muuta sanottavaa kuin "LOL."

CV:n voisi kanssa uusia.

Itselläni on CV:t painettu versio ja pdf versio

Niin vois. Itseasiassa koko ton mun portfolion voisi uusia, mutta lähden tohon proggikseen vasta kun löydän jostain aikaa.

:angry: toi hissimusa on aika jäätävää. :angry:

Nimenomaan! ^___^

Oot hahmottanut täysin syyn sille miksi sitä on tuolla tarjolla korvien "ratoksi."
#46 • • Hansu Guest

:scared:
Sitä kutsutaan syvyysvaikutelmaksi.

Hieno aloituskuva! Itse en osaa tällaista digitaalista kuvankäsittelyä, joten ihastelen aina muiden vääntämiä hauskoja kuvamanipulaatioita.
"The real shit" :D

Mistä muuten nimi Flammabul juontaa juurensa?
#47 • • Jone Guest

Hieno aloituskuva! Itse en osaa tällaista digitaalista kuvankäsittelyä, joten ihastelen aina muiden vääntämiä hauskoja kuvamanipulaatioita.
"The real shit" :D

Toi ei itseasiassa sanan varsinaisessa merkityksessä ole kuvamanipulaatio. ;)

Etiketit pulloihin tein viime yönä ja siitä syystä läppäkin niissä on todella väsynyttä. Tänään sitten printtailin etikettejä ulos laserilla, rypistelin ja kulutin niitä, silitin ne silitysraudalla, liimasin kiinni pulloihin ja kuvasin "asetelman."

Tämä siis siitä huolimatta, että olis todellakin fiksumpaakin tekemistä. Motivaatio vaan on vähän hakusessa.

Mistä muuten nimi Flammabul juontaa juurensa?

Alunperin kehitettiin toi joskus teh NuMedia-vuosina Donen eFactoryssä duunikavereiden kesken (herrat Helander ja Romo edelleen mukana). Jostain syystä taisi olla tavallista heikompi päivä englanninkielen osalta ja sanan "tulenarka" kirjoitusasusta oli olemassa ainakin kolme erilaista mielipidettä, joista surullisin esimerkki oli tämä Flammabul. Rekisteröitiin domain sitten samoin tein tällä läppänimellä ja ensimmäinen logommekin oli muistaakseni liekeissä oleva nautaeläin.
#48 • • Hansu Guest

Etiketit pulloihin tein viime yönä ja siitä syystä läppäkin niissä on todella väsynyttä. Tänään sitten printtailin etikettejä ulos laserilla, rypistelin ja kulutin niitä, silitin ne silitysraudalla, liimasin kiinni pulloihin ja kuvasin "asetelman."

Käsityötä siis. Oletin jotenkin automaattisesti, että olisit käsitellyt kuvia koneella, koska tuntuu että nykyisin koneella tehdään kaikki ja tuollaisia "käsityöharrastuksia" ei viitsitä enää toteuttaa. Hieno homma, että joku vielä jaksaa väsätä jotakin noin konkreettista. Autenttisuus kunniaan!
(minä käytän vielä puu- ja vesivärejä :mad:)
#49 • • Edited mark hamilton Guest
Ramon root oli tyhjä..

(minä käytän vielä puu- ja vesivärejä :mad:)

Tästähän se kaikki alkaa..

Tähän mä en parhaalla tahdollakaan keksi muuta sanottavaa kuin "LOL."

Ennakoin jo postatessani että joku sanoo noin..

:scared:
Sitä kutsutaan syvyysvaikutelmaksi.

Tiedän tuon..
Kamera ei toimi samallatavalla kuin ihmisen silmä, eli kun katso paljain silmin et huomaa sumetumaa koska silmat tomii niin nopeasti.
#50 • • Jone Guest

Ramon root oli tyhjä..

Romon, hyvä mies, Romon.

...ja mitä tulee tyhjyyteen, niin no shit, Sherlock. En kai mä nyt muiden ihmisten webbitilaan lähde omiani duunailemaan? :panic:

Tästähän se kaikki alkaa..

Oon sanaton.

Ennakoin jo postatessani että joku sanoo noin..

En edelleenkään löydä sanoja vastatakseni.
#51 • • PingiMonsteri Guest
No niin täältä tulee nyt kritiikkiä ja kehuja.

Aloitetaan vaikka sivustasi. Sivut olivat selkeät ja helppo käyttöiset, enkä huomannut siellä pahemmin mitään koodi virheitäkään. Eli siitä plussaa, mutta jotenkin sivusi tuntuvat aika "tylsiltä" Tuo yläotsikko tuntuu jotenkin nopeasti väännetty parilla erifontilla. Samoin navigointi on aika alkeellinen. Itse katsos tykkään todella paljon graffisuudesta ja sivustoista missä on paljon yksityiskohtia ja kikkailuja. Sivujesi tausta väri on hyvä, mutta se ei taas sovi yhtään navigoinnissa olevan taustavärin kanssa. Eli voisit tehdä naviin vähäsen muutoksia.

Sinulla on aika hyvin noita weblayoutteja näytillä, mutta kuten itsesanoitkin, että ne muistuttavat kaikki vähäsen toisiansa. Se on kyllä hyvä, että on omatyyli, mutta liian monta samallaista sivua peräkkäin rupeaa maistumaan puurolta. Tykkäsin noista Devolution ja Skye solutions layouteista.

Eniten ihme kyllä pidin valokuvistasi. Varsinkin kun sanoit, että tykkäät tehdä kaiken yksin ja teet käsin noita asioita, mitkän normaalisti tehdään koneella. Mutta jos sinulla ei ole studiota missä kuvata, niin miksi yrittää jäljitellä jotain studio kuvia? Jotenkin tarviisit lisää ideoita kuviisi, kun sinulta kai luultavasti löytyy hyvä kamera, malleja ja ohjelmatkin on joten kuten hallussa niin luulisi, että sinulta syntyisi aivan eriluokan kuvia.
Jos portfoliosi on tarkoitettu yrityksille ja haluat sitä kautta töitä, niin ymmärrän kuvasi, mutta en näe kuvissasi sitä taiteellisuutta mitä lähdin kuviltasi hakemaan.
#52 • • Jone Guest

Sivut olivat selkeät ja helppo käyttöiset, enkä huomannut siellä pahemmin mitään koodi virheitäkään.

En oo koskaan ymmärtänyt tota et kun mennään jonkun webbisivuille, niin hyökätään lukemaan sorsaa jos siihen ei ole ilmiselvää syytä. Ei muuten olis ihme ihan vaikka siellä olis mitä tauhkaa, koska se on peräisin Snadisoftan EtuSivusta. :D

Eli siitä plussaa, mutta jotenkin sivusi tuntuvat aika "tylsiltä" Tuo yläotsikko tuntuu jotenkin nopeasti väännetty parilla erifontilla. Samoin navigointi on aika alkeellinen. Itse katsos tykkään todella paljon graffisuudesta ja sivustoista missä on paljon yksityiskohtia ja kikkailuja. Sivujesi tausta väri on hyvä, mutta se ei taas sovi yhtään navigoinnissa olevan taustavärin kanssa. Eli voisit tehdä naviin vähäsen muutoksia.

Suoraan portfolion etusivulta:

"As you may notice, the portfolio itself as a webpage isn't really a good example of how webpages should be done, but I didn't really have the time or the patience to come up with anything fancy right now."

Alunperin ton ankean "leiskan" oli tarkoitus tulla käyttöön vain hyvin väliaikaisena ratkaisuna, mutta se on nyt sitten jäänyt sinne yli vuodeksi (tjsp?) ihan vaan ajanpuutteen takia. Mitä taas tulee kikkailuun ja härpäkkeisiin, niin todennäköisesti niitä ei tule vastaisuudessaan. Inhaa myöntää, mutta oon enemmän ja enemmän taipumassa siihen, että se Nielsenin vanha ukko taitaa sittenkin olla edes osin oikeassa kirjoituksissaan.

Sinulla on aika hyvin noita weblayoutteja näytillä, mutta kuten itsesanoitkin, että ne muistuttavat kaikki vähäsen toisiansa. Se on kyllä hyvä, että on omatyyli, mutta liian monta samallaista sivua peräkkäin rupeaa maistumaan puurolta. Tykkäsin noista Devolution ja Skye solutions layouteista.

Hell is repetition, sanojaan ja mulle oman itseni toisto on kyllä oikeasti melko helvettiä - varsinkin kun kuitenkin teen sitä kerta toisensa jälkeen. IMO mainitsemasi leiskat ovat silti sieltä karmeimmasta päästä, joka tietenkin lienee makuasia, mutta itse en tosiaan voi sietää kumpaakaan. Se Skye Solutions-leiska sitä paitsi on lähinnä härpäkedesignparodiaa, jonka kohdeyleisöksi oli tarkoitettu allekirjoittanut.

Eniten ihme kyllä pidin valokuvistasi. Varsinkin kun sanoit, että tykkäät tehdä kaiken yksin ja teet käsin noita asioita, mitkän normaalisti tehdään koneella.

Jeps, mun mielestäni sellaisessa prosessissa, jossa joku toinen on tuottanut lähtömateriaalin (vaikkapa nyt valokuvat, joita käytän leiskassa tai flabassa) maistuu aina pikkasen shitti. Tämä pohjautuen siihen, että oon nähnyt vähän turhan paljon "designereita", joiden duunit on tasan niin hyviä kuin ne muiden ihmisten tekemät elementit, joista lopullinen suollos on koostettu. En halua olla yksi näistä "designereistä."

Mutta jos sinulla ei ole studiota missä kuvata, niin miksi yrittää jäljitellä jotain studio kuvia?

Siksi, että oli mulla sitä studiota tai ei, niin studiokuvamenoa multa on vaadittu jo pitemmän aikaa. Yleisesti ottaen ottamani kuvat menevät tavalla tai toisella kaupalliseen käyttöön.

Jotenkin tarviisit lisää ideoita kuviisi, kun sinulta kai luultavasti löytyy hyvä kamera, malleja ja ohjelmatkin on joten kuten hallussa niin luulisi, että sinulta syntyisi aivan eriluokan kuvia.
Jos portfoliosi on tarkoitettu yrityksille ja haluat sitä kautta töitä, niin ymmärrän kuvasi, mutta en näe kuvissasi sitä taiteellisuutta mitä lähdin kuviltasi hakemaan.

Mun kuviltani ei Aukea.net-tyylistä "taiteellisuutta" kannata missään nimessä lähteä hakemaan, koska sitä niistä löydy ja sitä niihin tuskin koskaan tulee. Tähän on syynä se, että mä koen sellaisen jotenkin niin teennäisenä, että vieroksun sitä hyvin raskaasti ja saan oikein pakottamalla pakottaa itseni kuvaamaan "taidekuvia" kun inhottaa. Jos ottaisin kuvan kuolleesta joutsenesta järven rannalla sumuisena aamuna, niin se olis varmaan sit sitä "taiteellisempaa" tavaraa, mutta kokisin sen niin falskiksi, että pitäis varmaan laatata heti kuvan ottamisen jälkeen tai viimeistään sitä katsoessa. Miksi siis kusettaa itseään? Tollanen ei vaan oo mun juttuni.

Ihmiset on mun juttuni mitä tulee valokuvaamiseen ja yleensä silloinkin lähinnä dokumentaarisista lähtökohdista katsottuna. Muuten mun kuvailuni tulee varmaan entistä enemmän suuntautumaan kaupalliseen suuntaan.

Kiitoksia muuten, että jaksoit paneutua mun juttuihini noinkin paljon. Toivottavasti tsekkaat portfolion uudestaankin sitten joskus kun ehdin sen uudelleen koostaa. :)
#53 • • PingiMonsteri Guest

Jotenkin tarviisit lisää ideoita kuviisi, kun sinulta kai luultavasti löytyy hyvä kamera, malleja ja ohjelmatkin on joten kuten hallussa niin luulisi, että sinulta syntyisi aivan eriluokan kuvia.

Mun kuviltani ei Aukea.net-tyylistä "taiteellisuutta" kannata missään nimessä lähteä hakemaan, koska sitä niistä löydy ja sitä niihin tuskin koskaan tulee. Tähän on syynä se, että mä koen sellaisen jotenkin niin teennäisenä, että vieroksun sitä hyvin raskaasti ja saan oikein pakottamalla pakottaa itseni kuvaamaan "taidekuvia" kun inhottaa. Jos ottaisin kuvan kuolleesta joutsenesta järven rannalla sumuisena aamuna, niin se olis varmaan sit sitä "taiteellisempaa" tavaraa, mutta kokisin sen niin falskiksi, että pitäis varmaan laatata heti kuvan ottamisen jälkeen tai viimeistään sitä katsoessa. Miksi siis kusettaa itseään? Tollanen ei vaan oo mun juttuni.

Ihmiset on mun juttuni mitä tulee valokuvaamiseen ja yleensä silloinkin lähinnä dokumentaarisista lähtökohdista katsottuna. Muuten mun kuvailuni tulee varmaan entistä enemmän suuntautumaan kaupalliseen suuntaan.

Kiitoksia muuten, että jaksoit paneutua mun juttuihini noinkin paljon. Toivottavasti tsekkaat portfolion uudestaankin sitten joskus kun ehdin sen uudelleen koostaa. :)

Aukea on ehkä vähän huono esimerkki digitaiteesta mistä minä pidän, mutta hexvalue, depthicore ja deviantart ovat vähän parempia sivustoja :)

Mutta nyt, kun kerroit ettet ole innostunut tuosta taitellisemmasta kuvauksesta/kuvataiteesta, niin nyt katsonkin kuviasi ihan erilailla.
#55 • • Wode Guest

http://www.flammabul.com/detonation/leiska.jpg
Tossa uusin semivalmis layout, jonka pohjalta pitäisi pikapikaa kyhäillä kokoon jonkinasteista "portaalin" tynkää.

Taustan vaakaviivat aiheuttavat TFT -näytöllä pahaa värinää, en tiedä onko vain allekirjoittaneen ongelma (Hyundai ImageQuest Q17 & ATI Radeon 9600XT), mutta pidemmän päälle ärsyttää silmää ja hankaloittaa lukemista.