Sivut olivat selkeät ja helppo käyttöiset, enkä huomannut siellä pahemmin mitään koodi virheitäkään.
En oo koskaan ymmärtänyt tota et kun mennään jonkun webbisivuille, niin hyökätään lukemaan sorsaa jos siihen ei ole ilmiselvää syytä. Ei muuten olis ihme ihan vaikka siellä olis mitä tauhkaa, koska se on peräisin Snadisoftan EtuSivusta. :D
Eli siitä plussaa, mutta jotenkin sivusi tuntuvat aika "tylsiltä" Tuo yläotsikko tuntuu jotenkin nopeasti väännetty parilla erifontilla. Samoin navigointi on aika alkeellinen. Itse katsos tykkään todella paljon graffisuudesta ja sivustoista missä on paljon yksityiskohtia ja kikkailuja. Sivujesi tausta väri on hyvä, mutta se ei taas sovi yhtään navigoinnissa olevan taustavärin kanssa. Eli voisit tehdä naviin vähäsen muutoksia.
Suoraan portfolion etusivulta:
"As you may notice, the portfolio itself as a webpage isn't really a good example of how webpages should be done, but I didn't really have the time or the patience to come up with anything fancy right now."
Alunperin ton ankean "leiskan" oli tarkoitus tulla käyttöön vain hyvin väliaikaisena ratkaisuna, mutta se on nyt sitten jäänyt sinne yli vuodeksi (tjsp?) ihan vaan ajanpuutteen takia. Mitä taas tulee kikkailuun ja härpäkkeisiin, niin todennäköisesti niitä ei tule vastaisuudessaan. Inhaa myöntää, mutta oon enemmän ja enemmän taipumassa siihen, että se Nielsenin vanha ukko taitaa sittenkin olla edes osin oikeassa kirjoituksissaan.
Sinulla on aika hyvin noita weblayoutteja näytillä, mutta kuten itsesanoitkin, että ne muistuttavat kaikki vähäsen toisiansa. Se on kyllä hyvä, että on omatyyli, mutta liian monta samallaista sivua peräkkäin rupeaa maistumaan puurolta. Tykkäsin noista Devolution ja Skye solutions layouteista.
Hell is repetition, sanojaan ja mulle oman itseni toisto on kyllä oikeasti melko helvettiä - varsinkin kun kuitenkin teen sitä kerta toisensa jälkeen. IMO mainitsemasi leiskat ovat silti sieltä karmeimmasta päästä, joka tietenkin lienee makuasia, mutta itse en tosiaan voi sietää kumpaakaan. Se Skye Solutions-leiska sitä paitsi on lähinnä härpäkedesignparodiaa, jonka kohdeyleisöksi oli tarkoitettu allekirjoittanut.
Eniten ihme kyllä pidin valokuvistasi. Varsinkin kun sanoit, että tykkäät tehdä kaiken yksin ja teet käsin noita asioita, mitkän normaalisti tehdään koneella.
Jeps, mun mielestäni sellaisessa prosessissa, jossa joku toinen on tuottanut lähtömateriaalin (vaikkapa nyt valokuvat, joita käytän leiskassa tai flabassa) maistuu aina pikkasen shitti. Tämä pohjautuen siihen, että oon nähnyt vähän turhan paljon "designereita", joiden duunit on tasan niin hyviä kuin ne muiden ihmisten tekemät elementit, joista lopullinen suollos on koostettu. En halua olla yksi näistä "designereistä."
Mutta jos sinulla ei ole studiota missä kuvata, niin miksi yrittää jäljitellä jotain studio kuvia?
Siksi, että oli mulla sitä studiota tai ei, niin studiokuvamenoa multa on vaadittu jo pitemmän aikaa. Yleisesti ottaen ottamani kuvat menevät tavalla tai toisella kaupalliseen käyttöön.
Jotenkin tarviisit lisää ideoita kuviisi, kun sinulta kai luultavasti löytyy hyvä kamera, malleja ja ohjelmatkin on joten kuten hallussa niin luulisi, että sinulta syntyisi aivan eriluokan kuvia.
Jos portfoliosi on tarkoitettu yrityksille ja haluat sitä kautta töitä, niin ymmärrän kuvasi, mutta en näe kuvissasi sitä taiteellisuutta mitä lähdin kuviltasi hakemaan.
Mun kuviltani ei Aukea.net-tyylistä "taiteellisuutta" kannata missään nimessä lähteä hakemaan, koska sitä niistä löydy ja sitä niihin tuskin koskaan tulee. Tähän on syynä se, että mä koen sellaisen jotenkin niin teennäisenä, että vieroksun sitä hyvin raskaasti ja saan oikein pakottamalla pakottaa itseni kuvaamaan "taidekuvia" kun inhottaa. Jos ottaisin kuvan kuolleesta joutsenesta järven rannalla sumuisena aamuna, niin se olis varmaan sit sitä "taiteellisempaa" tavaraa, mutta kokisin sen niin falskiksi, että pitäis varmaan laatata heti kuvan ottamisen jälkeen tai viimeistään sitä katsoessa. Miksi siis kusettaa itseään? Tollanen ei vaan oo mun juttuni.
Ihmiset on mun juttuni mitä tulee valokuvaamiseen ja yleensä silloinkin lähinnä dokumentaarisista lähtökohdista katsottuna. Muuten mun kuvailuni tulee varmaan entistä enemmän suuntautumaan kaupalliseen suuntaan.
Kiitoksia muuten, että jaksoit paneutua mun juttuihini noinkin paljon. Toivottavasti tsekkaat portfolion uudestaankin sitten joskus kun ehdin sen uudelleen koostaa. :)