Varmasti ihan fiksu ratkaisu... Onko tosiaan niin että tuossa tarvitaan erillinen kone? Jos ostaisit uudeksi koneeksi jonkun 3GHz myllyn niin eikö siinä riitä tehoa? Tuppu: "Analogue is my life" Mutta käytät kuitenkin sampleja?? ;)
Jees, no mä olen huomannut, että ainakaan mulla ei tehot riitä, vaikka on 2gigan pc. Tällä hetkellä tosin suurin syypää tehon vientiin on audigy2 ex:n kiinteä 96kHz tila ja tehoa menee tuplasti verrattuna 48kHz tilaan. Sitten mikä ärsyttää, vaikka olisikin toi 48kHz tila päällä, niin silti kone on aivan äärirajoilla tehon kanssa koko ajan, kun teen ns. "normaalilaajuista" biisiä.
Efektejäkään en käytä enää hirveästi, mutta silti tehoa uppoaa johonkin aina aivan käsittämättömästi.
Niin ja mitä kontaktin käyttöön tulee, niin jos lataan siihen mun samplaamani 60 megan "super-stringsit", niin normaalisoittelulla, eli n. 12 äänen polylla menee tehoa 48-tilassa n. 15-25% ja 96-tilassa n. 30-40%, joten tehoa "menee"!! Sen takia ajattelin laittaa toisen koneen pelkälle kontaktille. Mikään ei ärsytä niin paljoa, kuin että tehot loppuvat kesken, prkl. ;)
Siksi jätän tämän hetkisen 2 gigan koneen pelkälle samplerille ja ostan sitten pääkoneeksi hieman tehokkaamman koneen. Jo on kumma, jos sitten vielä hyytyy! Onneksi pc:t maksaa suht. vähän verrattuna syntikoihin. Esim. prossua on aika halpa päivitellä.
Ja mitä softasynien käyttöön tulee, niin en käytä juuri lainkaan mallintavia softasynia. Rummut tulee softasamplerilla ja sitten atmosphere ja kontakt hoitavat "ei perkussiivisen" sample-puolen. Kaikki muu tulee käytännössä hardware-synista suoraan audioksi.
Ymmärrän kyllä, että mielestäsi tarvitsen jotenkin järjettömästi tehoa, kun ymmärtääkseni itse teet hieman minimalistisempaa musaa kuin minä (mitä nyt olen päätellyt aiemmista privakeskusteluistamme ja sendimistäsi demoista). :)
Toisinsanoen minä kai käytän paljon enemmän raitoja ja efektejä, jotka vievät tehoa. Ja sanoitpa juuri edellisessä postauksessasikin, että jos sampleria tartteisit, käyttäisit sitä ilman efektejä ja vain paria ääntä. Eihän sellainen käyttö viekään juuri mitään tehoa. ;)
Niin ja selitys tolle mun "allekirjoitukselle":
Eli pidän suuresti analogisynista ja kaikista muistakin laitteista, joiden äänentuotanto perustuu analogipiirien simulointiin digitaalisesti. Ja onpa itsellänikin ollut ja on edelleenkin pari analogista synaa, niin katson oikeutetuksi tuon lausahduksen.
Mielestäni analogien ja digien sekakäytöllä saa aikaan ihan hyvää jälkeä. :)
Ymmärrän kyllä, että tuo hieman särähtää sun korvissasi, koska itsehän olet suuri analogifriikki, eikä sulta taida löytyäkään kuin yksi digisyna, joka alkaa V-kirjaimella. ;)