3d-kuutio

15 posts, 1 page, 3,026 views

#1 • • Edited irokeesi Guest
No siis tuli parissa tunnissa tollanen väsättyä. Tarkotus olis tosta tehä mun uusille sivuille (ei vielä netissä) jonkinlainen navigointisysteemi. Raskashan se on, tiedän, ja sekään ei ole varmaa laitanko sitä sivuille... hell, check it out.
Javakoodi oli valmis mutta sitä raskaasti modifoimalla ja uudet sivut kuutioon tekemällä siitä tuli tommonen. Inspired by Hellraiser (tavallaan)... Any comments?

Itse kuutio:
http://irokeesi.daug.net/cube/

Edit: Sogax, jos katot tän, tää EI oo matkittu/pöllitty sun sivuilta :)
#2 • • Daniel Braun Guest
Ihan kiva... Mutta tosiaankin hieman raskas. Ja ärsyttävän hidan paikoitellen. Siis odellen sitä että tulee oikea linkkie eteen.
#3 • • Ben Matlock Guest
Jep,nätti laatikko vaikka vähän jökkiikin.
#4 • • irokeesi Guest
Jäh, työkoneelta katoin tota ja mielettömän raskashan se on... Kehuja itse laatikosta on tullut mutta hitaus hävettää. Pitänee ajan kanssa ottaa korjaukseen tämä asia.
#5 • • rhedlund Guest
hmm, itselläni on meganen kiinteä ja ei toi mulla ainakaan ollut pätkääkään raskas...moodemeillako vielä liikutte? ;)
#6 • • Edited Tres Guest

hmm, itselläni on meganen kiinteä ja ei toi mulla ainakaan ollut pätkääkään raskas...moodemeillako vielä liikutte? ;)

Hajoo mortti, mul on kiintee kymppimeganen ja silti tökkii
ihan vitusti :mad:

Lienee siis jostain muusta ku linjan nopeudesta kiinni. :confused:
#7 • • akir0 Guest
Joo, kyllä tää tässäkin pyrii oikein smoothisti(2ghz celeron), melkein vois sanoa, että liian nopeasti.. mut muilla ei kai sitten.

Muuten kiva, mut vois pyöriä vähä monipuolisemmin. nyt tuli mieleen heti, että toi on pre-calculoitu :P
#8 • • Daniel Braun Guest
Mitkä noi sivut on mitkä aukeaa tosta kuutiolinkistä klikkaamalla? Ja mitkäs ne sivut on mitkä sit siltä sivulta (alalaidasta) aukeaa?
#9 • • Edited irokeesi Guest

Mitkä noi sivut on mitkä aukeaa tosta kuutiolinkistä klikkaamalla? Ja mitkäs ne sivut on mitkä sit siltä sivulta (alalaidasta) aukeaa?

Ne on mun vanhoja ja vähän uudempia kotisivujani mihkä en syystä tai toisesta oo tyytyväinen. Uudet sivut tekeillä.

Niin, yhteyden nopeus ei vaikuta kuution toimintaan paljoa. Kuvat esilatautuvat heti alussa. Koneen erinäiset tehot vaikuttavat taas kuution toimintaan suuresti. Kotikoneeltani (1700mhz) toimii kuutio liiankin nopeasti ja työkoneelta (350mhz) mielettömän hitaasti. Myös näytönohjain jne. vaikuttavat tuohon. Oli ilmeisesti sen verran vanha koodi josta tuon muokkasin että ei paljoa oltu ajateltu. Tietenki suorituskyky paranisi jos pienentäisi tuota hiukan ja kuvia vähän laittaisia laadultaan pienemmäksi... liikaa hommaa tehtäväksi työpäivän jälkeen. Palaamme astialle paremmalla ajalla tai jopa viikonloppuna. Pitäähän se toimimaan saada joka koneella. Huonoa mainosta jos tökkii perkeleesti. Over and out :002:
#10 • • Edited rhedlund Guest

Lienee siis jostain muusta ku linjan nopeudesta kiinni. :confused:

toki voi olla koneestakin kiinni. itselläni 1ghz intel ja 512 muistia ja näytönohjainta en muista mut oisko ehkä ollu joku radeon 7200?
#11 • • irokeesi Guest
Hmm... tää alkaa käydä mielenkiintoseks. Toiselta 350mhz koneelta työpaikalla ei töki yhtään :D
#12 • • LyoN Guest
mulla ei töki yhtään ---> 1 megan yhteys + 1400 Mhz AMD Athlon
#13 • • plink Guest
hieno idea, mutta graafinen toteutus ei iske meikäläisen silmään tippaakaan. olen muuten tainnut jossain nähdä aikaisemminkin samanlaisen systeemin, mutta eipä tuolla nyt niin väliä.

ja pyörii tökkimättä 1,53 GHz Athlon XP + 1Mb kaapeli -yhdistelmällä (olisi tietysti suotavaa, että pyörisi myös hiukan hitaammalla koneella :D ).
#14 • • Ana-- Guest
vinkeen näkönen ja ainakin mulla ihan sm00thisti pyörivä kuutio,
mutta nimenomaan navigointisysteeminä toi sais ainakin mut
heittämään näppiksen seinään.. Argh. Linkit kunniaan!
#15 • • irokeesi Guest

mutta nimenomaan navigointisysteeminä toi sais ainakin mut
heittämään näppiksen seinään.. Argh. Linkit kunniaan!

Joo se on totta. Kehittelyä tuo vielä vaatisi mutta en itse mikään hirmuinen koodimies ole joten tämä joutanee "Hyviä ideoita mutta ei kuitenkaan" -kansioon Ö-asemalla :001:
Nyt on sivuille kehitteillä vieläkin hienompi, myös pyörivä ja varmasti kevyempi navigointisysteemi.