Yo-kirjoitukset 2003 Kevät

77 posts, 4 pages, 20,953 views

#61 • • Daniel Braun Guest
Mä näin jossakin tv-ohjelmassa sellaisen makeen "pipo-yo-lakin" :) Sellaisen kun jostain löytäis, niin vois sitten heivata sen oikean lakin johinkin mihin ei aurinko paista...

Ja tosiaankaan tuo koe ei mitään osaamista todista. Väsymys, kysymykset, mieliala yms. jutut vaikuttavat kovasti kokeen tulokseen. Ja jos YTL:n senrosi sattuu olemaan henkilö joka ei välitä *piippiäkään* rapin historiasta ja hyvistä taustatiedoita vaan arvostaa tarkkaa ja hyvin muotoiltua mutta tylsää tekstiä äidinkielen kokeessa, saa siitä Suomirap-jutusta kirjoittanut opiskelija todella huonon arvosanan.

Usein kuulee aineen/kokeen lähteneen esim E:nä taikka M:nä ja se tulee sensorilta sitten B:nä??!! Mistä tämä johtuu? Siitä että oppilas on huono, vai siitä että kokeen alunperin tarkastama opettaja on ammattitaidoton? Ei, vaan useasti siitä että senrori yksin arvioi kokeen oman mielensä mukaisesti. Mun mielestä tarkistus pitäisi olla enemmän tasapuolinen kuin mitä se nykyään on.

Ja lisäksi en ymmärrä tätä "5% on oltava L:iä, ja 10% hylättyjä" Toi ei lopulta ole ollenkaan hyvä juttu. Entä jos jonakin vuonna oikeesti on kaikki erittäin hyviä opiskelijoita (teoriassa siis) niin silloin on kuitenkin annettava osalle i... Onko tää se Suomalainen ajattelu että "REILU PELI ON PERSEESTÄ" vai? :p
#62 • • Edited Aulis_G Guest
Noniin, nyt on sitten alustavat Reaali-pisteet tiedossa. Sain yhteensä 31p, joka tietänee varmaa Magnaa, hyvänä päivänä jopa Eximiaa. Noh, ei vielä syytä riemuun ton E:n kanssa, Magnakin riittää. Pelästyin aluks ihan sairaasti ku ajattelin jotenkin ihmeellisesti että 60p on maksimi, mutta hetken kelattuani tajusin että "hei, ei toi 31p ookkaan niin huono", ja tarkastin syksyn 2002 reaalin pisterajat ja 31p:llä ois saanu E:n :004:

ps. tietääkö joku nettisivua josta näkisi viime vuosien pisterajat reaalissa ja muissa aineissa?
#63 • • Aulis_G Guest
Ja jatkona, huomenna sitte matikka...ja perhanan pitkä sellanen. Laskettu on about 10 laskua, lukenut oon muutaman tunnin...B:tä haetaan, vapaaehtosella kokeella ei niin väliä. Jännittää silti ihan sairaasti :mad:
#64 • • master bator Guest

Ja jatkona, huomenna sitte matikka...ja perhanan pitkä sellanen. Laskettu on about 10 laskua, lukenut oon muutaman tunnin...B:tä haetaan, vapaaehtosella kokeella ei niin väliä. Jännittää silti ihan sairaasti :mad:

Minullapa onkin pitkä matikka pakollisena, enkä ole valmistautunut juuri ollenkaan...
#65 • • Edited Encoder Guest

Noniin, nyt on sitten alustavat Reaali-pisteet tiedossa. Sain yhteensä 31p

Noi on todellakin vasta opettajan suuntaa-antavat pisteet, varsinainen arvosteluhan tapahtuu lautakunnassa. Eli pidä peukkuu pystyssä, ties vaiks pisteet nousis :)
#66 • • Edited Charly Guest
(pitkä) matikka olis sit kans kirjotettu. aika helppoja oli ainakin noi ekat kuus laskua.

reaali meni mulla todellakin penkin alle. tällähetkellä dotettavissa ois B... :( no en taida olla ainoo jolla reaali meni huonosti. meidän kuolulla kun oli tosiaan kympin oppilaita, joiden odotettiin kirjottavan fysiikalla reaalista L:llää. nää oppilaat nyt on kuitenkin saanu tällä hetkellä A:ta ja B:tä. jotenkin noi fysiikat tais olla aika ylihankalia. tai sit se ei koskee vaan meidän koulua. :confused:

Minullapa onkin pitkä matikka pakollisena, enkä ole valmistautunut juuri ollenkaan...

toivotan onnea. mulla oli kaveri ihan samassa tilanteessa. vastas matikassa tosin vaan yhteen kysymykseen... eli ei kuulemma pääse sit ylioppilaaks.
#67 • • Mr. Sinner Guest
Just tulin kotiin (pitkää) matikkaa kirjottamasta ja voin vain sanoo, että oli ihan tajuttoman vaikee koe. Taitaa tosta tulla b tai c
#68 • • Aulis_G Guest
Jep. Itsellä meni pitkä matikka aivan penkin alle. Johtuu suureksi osaksi siitä, etten tehnyt kokeen eteen mitään. Ei vaan mielenkiinto riittäny. Eilinen ilta meni telkkua ja leffaa kattellessa, eikä tullu lukemisesta/laskemisesta mitään. Tänään sen sitten huomas, monen monta 'helppoa' laskua meni ohi koska ei muistanu jotain pikkujuttua, vaikka aikoinaan niitä oli laskenu satoja ja taas satoja. Kuten esim. se tehtävä 13 (?) joka koski geometristä sarjaa, aivan yksinkertanen lasku mutta ei vaan ollu tullu kerrattua ni 0p. Perhana. Noh, ehkä ensimmäisten tehtävien pisteet riittää just ja just A:han, aika näyttää.
#69 • • Daniel Braun Guest
En ole sitten ainoa jonka matskan koe meni päin... Vain lyhyen kirjoitin, mutta... Ei sekään oikeen luonnistunut. Lukemalla olisin ehkä paremmin selvinnyt. Mutta, läpi se menee. Max B, ehkä C odotettavissa.

Sit olis vielä edessä englanti, joka tuottaa mulle kaikista eniten päänvaivaa... Lukio, tai oikeasti koko opiskelu historiani englannin numerot ovat tyyliin seuraavat:

5 5 6 4 7 5 5 5 6 4 5 4 5 5 5 4 5 6 5 5 4 6 5 5.....

Että siitä sitten lähdetään liikkeelle :rolleyes:

Aalto liikkeitä ja muita kannustus keinoja saa käyttää, jopa suotavaa... Kiitos! :D
#70 • • Edited Ben Matlock Guest
Ohi on!:D Englannin tein jo syksyllä.Nyt saa amuisin katsella taas Matlokkia eikä tarvitse olla kirjoittamassa tai nenä kirjassa kiinni.
Mun mielestä oli ihan tavallisen vaikea pitkänmatikan koe.Ehdin vastata tosissani kuuteen tehtävään ja yhtä yritin jokeripisteiden toivossa.Mun numerot on ollut lukiossa 4-7 välillä joten tuosta kokeesta odotan A:ta tai B:tä.
Sain minäkin tietää tänään alustavat reaalin tulokset.Hieman petyin.Olin laskenut saavani jotain 35 pistettä mutta nyt se on siinä 30 paikkeilla.Siinä ja siinä että tuleeko E.Meillä kyllä arvostellaan ne ankarasti.Olen kuitenkin mä M:ään tyytyväinen jos se tulee.

Perjantai-iltaa odotellessa...

http://www.yle.fi/opinportti <---sieltä keskustelu.Vastauksia+ muuta

edit:linkki
#71 • • master bator Guest

toivotan onnea. mulla oli kaveri ihan samassa tilanteessa. vastas matikassa tosin vaan yhteen kysymykseen... eli ei kuulemma pääse sit ylioppilaaks.

Heh.. Mulla kävi sitten ihan samalla tavalla:) Mutta voihan sen jotenkin kompensoida, että pääsee ylioppilaaks. Siis jos on saanut muista aineista hyviä arvosanoja. No mä en jaksa välittää. Sen kyllä sanon, että tuoppi maistui sen matikan kokeen jälkeen.

Ja vielä tiedoksi, että mun matikan kurssien numerot on vaihdellu 4-9 välillä ja suurin osa on tosiaan seiskaa ja kasia.
#72 • • Daniel Braun Guest
Niin, kun tätä keskustelua on tässä jo hetkinen käyty muistuttelisin vaan, että muistaahan kaikki halukkaat sitten keväällä laittaa ne lopullliset tulokset tänne näytille. Tietenkin jos itse haluaa.

Olis mielenkiintoista nähdä, miten ne kokeet sitten lopulta kaikilta menivät, vaikka välillä saattoikin tulla harmitteluja kokeen menestyksen heikkoudesta...
#73 • • Aulis_G Guest
YEAH! Se oli nyt sitten (toivottavasti) siinä. Olipas helpon tuntuinen pitkän englannin koe. Aineiden aiheet tosin aika anaalista, ja päätinkin kirjoittaa aiheesta "Nobody cares". Multiple test-osio yllättävän pitkä mutta suhteellisen helppotajuinen.

Nyt on positiiviset fiilikset ton englannin suhteen, josko sieltä se E tulisi. Mutta tänään Elementsit porissa ja bile-ehtoo! :002: :002:
#74 • • renni Guest
Jesh, reputin sit ehkä ruotsin kokeen :mad:. Hieno homma, noh, eiku syksyllä uusiks. Perkele.
#75 • • Edited Daniel Braun Guest
Pelottavan helppo... Läpi menee, mutta millä numerolla.

Mutta, nyt on sitten kirjoitukset tältä hepulta ohi. :D
#76 • • Charly Guest
no niin. se ois sit siinä. kaikki aineet näyttäs mun osalta menevän läpi. jopa matikka. pitkässä matikassa oli meidän koululla 30 I:tä...

nyt vois keskittyä evtekin ennakkotehtävien tekoon ja illalla alkoholin nauttimiseen.. :)
#77 • • master bator Guest
Enkku oli ihan tajuttoman helppo. Meidän koulussa on yks enkun maikka joka tekee normaalisti tuplasti vaikeampia kokeita:D