"Ambient" -> kotivideopätkä haukuttavaksi

23 posts, 2 pages, 5,183 views

Avatar
#1 • • Edited Jay Logic Guest
Parhaimman järkeilyni mukaan pistän tämän topicin other chattiin. Jos ollaan hakoteillä niin lyökää vain lukko päälle.

Eli olis kouluhommaksi tekemäni videopätkä. Tämä on nyt ensimmäinen laatuaan, joten jos videoeksperttejä löytyy niin olis hieno kuulla jos jotkut asiat mahdollisesti ovat päin seiniä enkä sitä itse huomaa. (kehutkin sallittuja)

Muutenkin tänne platinumiin voisi pistää uuden kategorian "random productions" tms, johon kaikki vois tunkee omat piirrustuksesa, videonsa, kirjoitelmansa jne..

ja itse linkki http://koti.mbnet.fi/bsector/Ambient%20lq.avi

ps. tossa tahattomasti välähtää pari kertaa sellanen valkoinen reuna kuvia siirtäessä

edit:

niinjoo, tää on siis xvid, joku 12 megaa ja 2-3 minsaa.
Avatar
#2 • • :t:c: : : Guest
Jostain syystä ei auennut ainakaan seuraavilla ohjelmilla: Realplayer, WINAMP 3, The Playa, Media Player? :] Eli joku codeccibitti vinossa tms, kai? :D

Ja toi forumidea oli kyl hyvä :)
Avatar
#3 • • Edited Jay Logic Guest


Jostain syystä ei auennut ainakaan seuraavilla ohjelmilla: Realplayer, WINAMP 3, The Playa, Media Player? :] Eli joku codeccibitti vinossa tms, kai? :D

Ja toi forumidea oli kyl hyvä :)



mä testautin ton jo muutamal tyypil irkissä et käyppä imuroimas codecit vain ;)

nää videonpakkausjutut on nyt aina vähän säätöä.


edit: toi ezzyn linkki oli nopeampi ;)
Avatar
#5 • • Edited :t:c: : : Guest


tämä auttanee katselunautintoa eli XviD CODEC:

http://koti.mbnet.fi/tonimus/jees/XviD_Install.exe



Tänks! Eiköhän se juu jeesaa :) luulinpa taas väärin kun ajattelin ettei tarvis ainakaan enempää niitä installoida koneelle :D

edit:

Ja toimihan se sitten. Video itsessään oli aika jees, ihan oikeaan suuntaan mennään. Näin rakentavana kommenttina, esim. ne laavalamppukohdat oli ehkä turhan 'in yer face', filsuja tarvitaan videopuolellakin :) Plus kerronta olis voinut olla vähän toisenlainen, ellei tarkoituksenakin ollut sitten ihan ns. matskupläjäys (sori menee demo track palautteeks) :) Mut hyvä kyllä ekaks pätkäks.
Avatar
#6 • • Edited Tres Guest
Okei... Ehkä oon tehny liian pitkän työpäivän mut tolle
2:11-2:13 kohdassa olevalle judanssille nauroin ääneen :D

Ääniraita oli deathmetal-rumpukomppeineen loistava,
ja esim. leikkaus sinänsä oli täsmällistä ja harkittua.

Tietty koulutyömäisyys ehkä paistoi joistain kikkailuista
läpi, (katoavat ihmiset, esim.), ja noi National Geographicista
ja muualta ripatut kuvat olis ehkä toiminu paremmin jos niitä olis
käytetty vähän vähemmän. Sit mulla on itsellä aika paha aversio
noin kliiniseen digitaalivideokuvaan, mut toisaalta 8mm-efekti
on jo niin kliseinen että se olis ollu vielä pahempi.
(Vertailun vuoksi: itse päädyin käyttämään hooverdamn-
livevideossani
vain normaali pienempää frameratea ja lisäämään
helvetisti kontrastia, jolloin sain kivasti liikaa realistisuutta
kuvasta karsittua.)

Ehkä isoimpana varsinaisena ongelmana olikin toi kuvalaadun vaihteleminen ja eri tyylien yhteensovittelu.
Avatar
#7 • • Edited Jay Logic Guest


noi National Geographicista ja muualta ripatut kuvat



ei ole mitään "muualta", ne on kaikki national geographicista ;)



Tietty koulutyömäisyys ehkä paistoi joistain kikkailuista
läpi



Unohdinkin muuten varoittaa kliseistä. ;D Seuraavaan pätkään pitänee karsia kaikki pois. Imutanpa ton sun videon kans.

edit:

katsoin sen. Aika lailla tyylikkäämpi kuin mikä tää mun on :)
Avatar
#8 • • Tres Guest


ei ole mitään "muualta", ne on kaikki national geographicista ;)



No tunnistin vaan melkein kaikki niin sanoin varmuuden vuoks
ton 'ja muualta' ettei kukaan pilkunnussija pääsis kuittaan että
"YKS NIISTÄ OLI ITSEASIASSA TIEDE2000-LEHDESTÄ! :P" :mad:
Avatar
#9 • • Taedium Guest


2:11-2:13 kohdassa olevalle judanssille nauroin ääneen :D

Sama juttu. :001: Ehkä on Soldier Of Fortune II:sta tullu pelattuu liikaa tai jotain... :rolleyes:


Tietty koulutyömäisyys ehkä paistoi joistain kikkailuista
läpi, (katoavat ihmiset, esim.),

Ei se katoava ihminen näin tässä kuvanlaadussa ollu mikä mua paisto silmään. Enemmän mulla iski just siinä ku se ihminen poltti röökiä ja siinä tuli joku blur efekti päälle. Siinä noin 50sek kohdalla. Se oli turhan... no en keksi. Mieleen tuli efekti suoraan videokamerasta. (Nyt samanlainen knoppikaivelu, ku Tesis -leffassa, että mikä videokamera käytössä... XR-5 vai mikä?)

Muuten mä tykkäsin just niistä musiikin ja kuvien yhteisestä vaihtuvuudesta. Muutenkin mietitty ihan jees siinä niitä kuvien sopivuuksia keskenään. Se sammakko vaan näytti jotenkin latistetulta. Osa kuvista ei keskenään ollu samansävyisiä. Ja siinä autolla-ajo kohdassa voisi laittaa sen kameran kiinni johonkin. Nopeutettu kuva hyppii muutenkin, nyt menee käsipelillä oikee kunnolla heilumiseksi. Mut muuten tuo näytti kivalta.

Se sävyero. Ehkä kokonaisuudessaan jos laittaa mustavalkoseksi, niin pääsee helpommalla niiden kontrastien kanssa. En tiedä. Ei toi videoleikkaus ole omaa alaa. Mut siis ainakin kun kuvia väsäilee tietokoneella, niin mustavalkoisuudella saa eri sävyset kuvat näyttää helpommin samansävysiltä. Laiskan tapa.

Tai sit jos ois tehny niin, että tekee jonku härpätyksen koko ajan päälle. Siis niinku Idle Hands -leffan alkutekstien taustoja. Niin jos jotain sen tapasta laittaa siihen päälle, ni ja läpikuultavuudella määrittelee mitkä kohdat näkyy paremmin. Tai sit jotain vain, niinku Carcassin Symphonies Of Sicness -levyn sitä sisäkantta heiluttelee ja feidailee eri kohdista ja blurraa sen ja pitää riittävän läpinäkyvänä.

En tiedä onko noi toteutettavissa, kun a) en osaa itse b) ei ole laitteita kokeilla c) en tiedä mitkä on sun laitteiston mahdollisuudet. Eli en ees tiedä toimisko noi jutut. Mul vaan tuli mieleen, et mä kokeilisin noita.

Vaik täs oli semmosta mitä mä nyt kirjoitan, että on parannettavaa, niin silti tuo on kyllä loistava. Siis kouluvideoksi. Mun mielestä toi kehitty ihan kivasti musiikin kehittyessä hektisemmäksi. Ja just se kuvien ja basarin yhteistyö oli tosi jees.
Avatar
#10 • • club-man Guest
ihan kiva video oli ..ei haukuttavaa:)
Avatar
#11 • • Jay Logic Guest


Enemmän mulla iski just siinä ku se ihminen poltti röökiä ja siinä tuli joku blur efekti päälle.



Joo, helvetti.

se ei ollu effekti vaan jokin rassaava feature tossa premieressä. Kun hidastaa videoklippiä, kuva rupee pomppimaan ja tärisemään varsin paljon, kun eksporttaa clipin.

Jos jollain on ratkaisu toho niin tiskille vain.
Avatar
#12 • • Haitari Guest
Tuo autolla ajo on muuten aika pitkä eikä siinä juuri tapahdu hirveesti. Ootko kokeillu leikkaa muutamaa stilli sinne väliin tms niin ei kuva käy tylsäks.
Mun mielestä se blur ei haittaa ollenkaan koska se tulee aika kivasti biitin kohilla kuvaan, jos saat sen viel silleen et se "värähtää" uudestaan toisella iskulla niin se olis viel parempi.
Avatar
#13 • • R24 Guest
"Ihan kiva"

Dj Shadow toimii aina!
Ante

Posts: 16

#14 • • Ante
Ihan kiva. TKK:ssako tuollaista väsäillään? Lopun mustavalkoinen laavalamppu + "ambient" tekstin feidailu oli tyylikkään näköistä. Leikkaus biittiin on makeen näköistä, ja ihan jees tuo Tresin mainitsema sivuttaisaskeleet vasemmalle kuvan pomppiessa basarin tahtiin -kohta. Enemmän äksöniä! Oliko tällä jotain syvempää merkitystä vai muuten vaan laitettu teollisuutta & tekniikkaa ja luontokuvia ja elämämää yhteen? "Stem Long Stem" on kyllä niin visuaalinen biisi (kuten melkeen kaikki Shadow'n kappaleet) että se sopi vallan mainiosti tähänkin videoon.
Avatar
#15 • • Jay Logic Guest


Ihan kiva. TKK:ssako tuollaista väsäillään?



Joo, tai meil on yks kurssi, missä duunataan samasta aihepiiristä html, xml, taittotyö sekä joko fläshi tai videopätkä. Kaikessa oli ihan apuohjelmien käyttö sallittua, pari ov. On siel pidemmän päälle vähän enemmänkin tollasta.
Avatar
#16 • • mayah Guest


se ei ollu effekti vaan jokin rassaava feature tossa premieressä. Kun hidastaa videoklippiä, kuva rupee pomppimaan ja tärisemään varsin paljon, kun eksporttaa clipin.



Tekeekö se ihmisestä yksinkertaisen, jos tästä kahden lauseen kokonaisuudesta ei ymmärrä kuin sanat se, ei, vaan ja kun? :001:
Avatar
#17 • • Fusione Guest


se ei ollu effekti vaan jokin rassaava feature tossa premieressä. Kun hidastaa videoklippiä, kuva rupee pomppimaan ja tärisemään varsin paljon, kun eksporttaa clipin.



Kun hidastat Premieressä videota esim 50% ohjelma yksinkertaisesti tuplaa jokaisen freimin mikä aiheuttaa nykimistä. Itse olen käyttänyt After Effectsissä jotain pluginnia (jonka nimeä en muista) mikä laskee hidastettavan pätkän uusiksi ja tekee siitä "smoothimman", samaa on käytetty joissain leffoissa kun ovat hidastaneet kohtauksia mitkä on alunperin kuvattu filmille...
Avatar
#18 • • jonttu Guest



Itse olen käyttänyt After Effectsissä jotain pluginnia (jonka nimeä en muista) mikä laskee hidastettavan pätkän uusiksi ja tekee siitä "smoothimman", samaa on käytetty joissain leffoissa kun ovat hidastaneet kohtauksia mitkä on alunperin kuvattu filmille...



Itse asiassa nimenomaan videolla kuvatun materiaalin hidastuksiin joudutaan käyttämään ko. prosessointia, filmikamerallahan hidastus tehdään mieluiten jo kuvausvaiheessa vain pyörittämällä filmiä nopeammin.

Videoharrastajille muuten uusi (?) mielenkiintoinen suuntaus/mahdollisuus on itse raakamateriaalin kuvaaminen laadukkaalla kaitafilmikameralla (eivät maksa välttämättä juuri mitään), sen skannaaminen WorkPrinterillä suoraan tietokoneelle ja editointi digitaalimuodossa. tsek http://www.digivideo.org/forum/list.php?f=14
Avatar
#19 • • Fusione Guest




Itse asiassa nimenomaan videolla kuvatun materiaalin hidastuksiin joudutaan käyttämään ko. prosessointia, filmikamerallahan hidastus tehdään mieluiten jo kuvausvaiheessa vain pyörittämällä filmiä nopeammin.



Myös ja nimenomaan videollahan tuota käytetään mutta esim Drivenissä käytetyt kolarihidastukset on venytetty tuolla efektillä koska edes filmi-/elokuvakameralla eivät kuulemma pysty kuvaamaan niin nopeasti (eli hitaasti).
Avatar
#20 • • Trent Guest
Vaikken mitään videotuotannosta ymmärräkkään, niin minulle tuo video toimi hyvin, olis voinut olla pitempikin :)

Hieno.