Clavia Nord Lead 2

21 posts, 2 pages, 5,823 views

Avatar
#1 • • Oath Guest
Eli oon tässä jonkin aikaa ettiny hyvää (VA) synaa, ja aikani netissä poukkoillessa jumahdin kattelemaan tota Claviaa.

Eli, haen synaltani tätä:

Tuhti Bassline
Käyttökelposta leadi tavaraa
Häröä soundia aina tarpeen vaatiessa

Tulisi tällaseen käyttöön:
Progressiivinen trance, psyche, myös techno puolelle jos löytys jotain annettavaa tältä.

Eli, nyt vaan käyttäjien kokemuksia ja muuta sellasta, en oo siis tietenkään vielä päättänyt että tän mä ostan, eli muista synista vaan ehotusta tänne. Kuitenkin hintakatto on varmaankin siinä 1500e, ja ton nord lead 2:n sais nyt Thomannilta hintaan 1055e.

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
Avatar
#2 • • Tuppu_ Guest
joo, jos meinaat sillä hinnalla koneen saada, niin kantsii varmaan pikkuhiljaa ostaa, kun se x-mallisto tulee, niin siksi myyvät tota pois tolla hintaa... Nord Lead 2X maksaa taasen vanhan hinnan verran...

Mulla ei hirveesti oo tosta kokemusta, mutta se mitä on, niin ei se huonokaan kyl ole ollenkaan ja varmaan psygeen ja technoon irtoo kivasti natinaa. ;)
Avatar
#3 • • Oath Guest
Mitäs mikseriä tohon vois muuten aatella ku sitte ois rm1x sekkarina. Ei mitään ihmeellistä mutta kuitenkin. Ja tietenki Dj hommia aatellen jos ois vaikka samantien sellanen joka venyis molempiin suuntiin.
Avatar
#4 • • Edited timppa^ Guest
Olisit tossa mikserikysymyksessä voinut tietty valottaa tulevaisuuden laajennustarpeista yms. Mutta sanotaanko nyt sitten semmonen kohtalaisen yleispätevä vastaus että etsit jonku käytetyn mackien tai spiritin ni ei varmaan voi pahasti huti mennä.

Edit: niin että tuskinpa vaan löydät mikseriä jolla hoidat sekä dj-hommat että studiotyöskentelyn. ei oo ainakaan itsellä moista kummajaista vastaan tullut.
Avatar
#5 • • Oath Guest
Nii, sitä vähän aattelin kyllä.
Mutta, tulevaisuuden laajennustarpeista:
Tarkotus hommata sampleri heti kun rahaa tulee lisää, ja mahdollisuuksien mukaan (joskus hamassa tulevaisuudessa) myös microkorg.
Avatar
#6 • • FoFlow Guest
Mulla oli jonkin aikaa toi Nordin Classic laajennettuna. Oikeestaan sama laite kuin toi 2nenkin. Oli se ihan hyvä, mutta soundi Clavioissa (Nord 1/2) on aika hmm... omalaatuinen VA soundiksi. Siitä saa muikeita beissejä ja repiviä liidejä. Itse myin sen pois siirtyessäni softaan, esim Pro53lla saa pal parempaa ääntä IMHO kuin Nordilla.

Nordi on myös aika hintavahko ominaisuuksiinsa nähden, joten itse suosittelisin joitain tuoreempaa... saisi ehkä enemmän valuuttaa rahalle :D Käytettyjä kannattaa myös etsiä, kärsii vähemmän jos toteaa että ei se ollutkaan ihan sitä mitä etsi. VAta hommatessa mun mielestä soundin ohella on tärkeintä käytettävyys = nuppeja + nuppeja + sliaidereita ja taas nuppeja. 1500 budjetissa vois olla jo myös Nordin Modular tai vähän venyttämällä Virus... Yks mikä mua ainakin jokunen kk sitten viehätti oli Novationin KS-4...

Jos kuitenkin roudaat kamoja paljon niin esim. Nordi on hyvää tekoa (jämäkkä) päinvastoin kuin esim JP joka on hiukan muovisempi ja "heppoisampi", mutta soudiltaan ihan omaa luokkaansa.
Avatar
#7 • • miikkaL Guest


1500 budjetissa vois olla jo myös Nordin Modular tai vähän venyttämällä Virus...



Ei tarvis edes venyttää, Helsingin musiikki myy Virus C:tä hintaan 1440e..
Avatar
#8 • • :t:c: : : Guest
Nordi on kyllä omalla sarallaan ihan kuningas, NL3 vielä bonusherkuilla. Esim. Virus on kyllä aivan erilainen syna. NL9:iä odotellessa ;))

Nord Leadissa on paljon hyvää ja ainoa "huono" puoli on se et saundi on *todella* kuivaks puristettua, kuten vanhoissa analogeissa. Eli efektit ja muut hienoudet pitää löytyä muualta.

Filsut on erittäin kipakat ja tunnistettava oma saundikin siinä on. Omasta mielestäni erityisen jees teknoon, techiin ja kokeellisempaan materiaaliin. Ja kuten nimikin sanoo, se pätee enemmän siellä leadipuolella. Beissiäkin löytyy, mut aika yläkireetä sellaista :)
Avatar
#9 • • Tuppu_ Guest


Ei tarvis edes venyttää, Helsingin musiikki myy Virus C:tä hintaan 1440e..



Oletko täysin varma, että saa edelleenkin tolla hintaa?
Mäkun kyselin, niin olivat joutuneet nostamaan hintoja. Ainakin tällä hetkellä näyttäisi olevan 1650e toi C.
Avatar
#10 • • Oath Guest
Jahas, budjetti meni uusiksi. 2000e opintolaina ilmeisesti tulossa. Tällasta kokoonpanoa aattelin tässä:

Korg Triton LE 1500e
BEHRINGER - MX1604A EURORACK 170e
_____
1670e +jotain?

Tossa Tritonissa ois tietenki se hyvä puoli että sillä vois väsää melkeen mitä musatyyliä vaan, mutta jos ehotuksia pakettiin löytyy niin kiitollinen tietty oon :)
Avatar
#11 • • Edited Tuppu_ Guest


Jahas, budjetti meni uusiksi. 2000e opintolaina ilmeisesti tulossa. Tällaista kokoonpanoa aattelin tässä:

Korg Triton LE 1500e
BEHRINGER - MX1604A EURORACK 170e



Joo, no jos kuitenkin ymmärsin oikein, niin aiot tehdä trancea ja ns. rankempaa technoa tms, kun alunperin nordia olit ostamassa, vai?!

Jos näin, niin älä Tritonia osta ainakaan alkuun! Joudut hommaamaan sen lisäksi vielä todennäköisesti jonkun VA-koneen, joko hardiksena tai softana.

Jotta pääsisit hyvin alkuun touhussa, suosittelisin käyttämään rahat hinta/laatusuhteeltaan parhaisiin edullisiin laitteisiin. On paljon joustavampaa ja mukavampaa tehdä musaa, kun on alkuun esim. 4 hieman halvempaa synaa kuin 1 kallis, joka ei millään taivu kaikkeen. Ainahan sitten myöhemmin voi ostaa jonkin kalliimman ns. master-synan, jos siltä tuntuu.

Suosittelemasi kokoonpanon mikseri on ihan jees. Itselläni on ihan hyviä kokemuksia behringereistä ja mulla on se 1804x-malli käytössä. Sensijaan toi Triton LE hörppää sun budjetin melkein kokonaan, eli sinuna suunnittelisin sen tilalle aivan jotain muuta näin alkuun. Se on kyllä hyvä syna, mutta pelkästään sillä et kyllä pärjää ja syy, miksi itse en sitä ostaisi on se, että se on liian yleissyna, jos aikoo tehdä trancea tai rankempaa konemusaa. Siitä ei siis yksinkertaisesti irtoo kaikkia sun tarvitsemia soundeja.

Saat vastaavat ja laajemmatkin äänisetit käyttöön ostamalla esim. NI Kontakt Samplerin PC:lle, joka maksaa jotain 350e tms. ja sen mukana tulee ainakin 6cd:tä sampleja, jotka kattavat lähes kaikki tyylit. Toinen hyvä softa PC:lle on PRO53, jolla syntyy hyvät VA-soundit. Sen hinta on jotain 139e tms. jos ostaa pro52:n ja päivittää pro53:een.

Synaa valitessa kannattaa ottaa huomioon, että soundisetti on käypäinen kyseiseen musatyyliin ja että midi cc:tä lähettäviä kontroll-nuppeja löytyy ainakin muutama. 5 okt. on riittävä mitta, jotta esim. padeja ja stringsejä pystyy soittelemaan tyyliin 2okt. alanuotteja ja loput vielä tarpeeksi korkealta jne.

Suosittelisin alkuun jotain näistä:

-Yamaha CS1x tai CS2x (PCM-synia, cs1x käytettynä n. 300e, cs2x ehkä 450e ja uutena 666e) Nämä ovat suht. edullisia ja laadukkaita kontrollisynia, joissa on vieläpä ihan hyvät soundisetit, vaikkakin ovat GM ja XG-yhteensopivia. Pystyy tosin käyttämään vain yhtä 4 layerin soundia kerrallaan loppujen ollessa yhden layerin XG-soundeja.

-Emu PK6, XK6 tai MK6-syna, 789e (PCM-syna, 5okt, 32MB soundeja, hyvät filtterit, 3 laajennuspaikkaa ja 2x stereo-outit, 4 layerin soundit, 16 kanavaa ja suht. hyvät rummut)

-Novation A-Station (Virtuaalianalogi, 8 note poly, paljon nuppeja)
Kyseisen modulin hinta on kohtapuoliin putoamassa Novationin ilmoituksen mukaan, joten sen saa pian omakseen n. 350e hintaan, jolloin se on varteenotettava vaihtoehto.

-MAM MB33 mk2, 229e (aito analoginen monobassosyna, ns. tb303-klooni) Erittäin räkäistä soundia, hyvä särö ja filtteri 18dB/okt. Tämä on edullinen ja erittäin hyvä laite.

-MAM MB33, 105e (mk2:n pikkuveli, jossa ei ole suboskillaattoria eikä säröä ja filtteri on 24dB/okt.) Natinaa ja rousketta tästäkin...

-Waldorf MicroQ Club bundle, 569e (25 note poly virtuaalianalogi, monipuolinen moduli, hyvä soundi, vaikkei kyllä kovin analoginen, soveltuu hyvin industrial, techno, ambient ja myös trance-musaan)

-Access Virus Rack Classic, käytettynä n. 700e (16 note poly, virtuaalianalogi-moduli, kaikkia laatuääniä välillä analogi <-> digitaali, parempi kuin microQ tai novation, mutta hintaakin enemmän)

-Roland SH32, 518e (16 note VA/PCM-hybridi-syna, monenlaista "analogista" soundia, mutta filtterillä on ikävä tapa pykälöidä) Periaatteessa en tätä suosittele, mutta listasin sen tässä, kun se on suht. edullinen kuitenkin.

Sit tietenkin melkein mikä vaan kombinaatio noista edellisistä koneista on hyvä, esim. jos saat hommattua CS1x:n käytettynä, jää sulla moduleihin enemmän rahaa. Joku muuten oli myymässä CS1x:ää http://www.findance.com -foorumin myydään-palstalla.

Kertokoon joku muu lisää, sillä ei tossa kaikki hinta/laatusuhteeltaan parhaat edulliset synat ole listattuna...

Jokaisella on tietenkin omat mielipiteensä ja soundimakunsa, mutta noi on kuitenkin mun mielestä suht. edullisia ja hyviä laitteita. :)
Avatar
#14 • • Oath Guest
Sen verran lisään siis, että jätän mieluiten nää PC softat yms. rauhassa muille. En siis väitä että PC:llä ja softilla ei kovaa jälkeä saisi aikaiseksi, mutta mulla itellä on sellanen nabbulafetish, että joka nubbia pitää päästä skroblaamaan oikeen ajan kanssa :)

Ja ihan keikkaamisen takiakin "oikea" rauta olisi kivaa, koska PC:tä en mielelläni raahata mihinkään. Tavaraa tulee muutenkin kyllä jo roudailtua jonkin verran ympäriinsä (omien musaprojektien lomassa soittelen parin kaverin kanssa joista toinen skittaa ja toinen bassoa, ite hoidan nää härösoundit ja tollaset :) )
Avatar
#15 • • Tuppu_ Guest


Tuppu : http://www.helsinginmusiikki.fi/hottest.pdf



Noi on vuodentakaisia hintoja, eivätkä ole enää voimassa. Katos uudet hinnat niiden sivuilta. Mä kysyin niitä hintoja ihan tässä äskettäin ja olivat nousseet. ;)
Avatar
#16 • • Edited FoFlow Guest
Hups...
Avatar
#17 • • miikkaL Guest




Noi on vuodentakaisia hintoja, eivätkä ole enää voimassa. Katos uudet hinnat niiden sivuilta. Mä kysyin niitä hintoja ihan tässä äskettäin ja olivat nousseet. ;)



Hohoh, niinpä onkin! :) Minkä ihmeen takia ne muuten pitää tuota listaa tuolla sivuilla enää? :eek:
Avatar
#18 • • miikkaL Guest
Onko jollain käyttökokemuksia Access Virus Rack Classicista?

Irtoaa kuitenkin aikalailla halvemmalla kuin esim virus b..
Avatar
#19 • • Edited RX24 Guest
Joo, jotain vuoden oli toi rack classic. Soundissa se ei musta loppuviimeks jää kovin paljoa jälkeen isobroideistaan. Eli heittäsin, että 75-80% Virus B:n soundista. Ihan tyytyväinen olin, mut sit pääasiassa editoitavuuden ( ja ulkonäön :cool: ) takia vaihdoin C-malliin. Löytyishän tohon vissiin soundiver, jotta vois pc:llä niitä säätää, mut en halunnu sitä koneeseen yhdistää. Noissa rack classiceissa on muuten noin puolessa vastaantulleista yksilöistä ollu tyyppivika, eli cutoff (+ muita parametrejä) -potikan arvot harppaa kun vääntää potskua nopeasti. Sekkarikäytössä se ei tietty haittaa (jos piirtää kontrolleridatan), mutta live- tai muussa kikkailussa vähän ikävä homma.

Eli summa summarum: hyvä soundi / paljon ja monipuolisesti soundeja saatavissa, hankalahko editoitavuus (kaikki valikot viiden potikan takana jemmassa).

Athmoksella on muuten tuolla Buy & Sellissä yks kaupan, ja sopivasti siinä Jyväskylän kieppeillä ;)
Avatar
#20 • • tempest Guest


Ja kuten nimikin sanoo, se pätee enemmän siellä leadipuolella. Beissiäkin löytyy, mut aika yläkireetä sellaista :)



tosta rohkenisin olla eri mieltä, meillä on ykkönen sekä kolmonen ja kyllä molemmista, etenkin 1:stä lähtee aivan järkyttävän hyviä bassosaundeja varsinkin kiksuun!