Renoise on monelle
ft2 fanille tällähetkellä se ainoa ja oikea. Se ei ole täydellinen
mutta parempaa tai edes lähellekkään pääseviä vain
ei ole :/
Stop the press! Mihin on unohtunut FT2:n seuraaja Skale Tracker? FT2-käyttöliittymä plus paljon lisäominaisuuksia (VST yms..) ja lisäksi pirulainen on vielä ilmainen. Kenties ainoa miinus tulee sen hitaasta kehityksestä, koodin parissa kun ahertaa vain yksi(!) koodaaja.
Jep.. todellakin. oikeestaan omat toiveeni oon suunnannut nimenomaan ton skalen suuntaan. Tekijän mukaan pitäs olla jonkin ajan sisällä tulossa nyt toi uus versio ja siitä on lupailtu VSTi -versioo toisin kuin renoisesta.
Tuota Renoiseakin kokeilin ja alun hämmennyksen jälkeen tykästyin. UI on hieman sekava, ainakin aluksi. Kuten muutama muu täällä on jo todennutkin, Renoise on menossa huonompaan suuntaan. Fanit vaativat koko ajan lisää ominaisuuksia, eivätkä (eivätkä ilmeisesti ohjelman kehittäjätkään) välttämättä tajua ettei käyttöliittymä kestä kovin montaa lisäominaisuutta.
Oon tasan samaa mieltä. Ei oo mitään järkee yrittää päihittää träkkerillä nykysekkareiden ominaisuuksia kun se vaan syö sen träkkerin alkuperäsen idean... Ei oo mitään järkee mun mielestä et joku Renoise tai Skale antaa latailla samat VST instrut kun muut ja sit ne kaatuilee ihan perkeleesti.
Oikeesti. Löisivät noista sellatteet versiot jotka avautuu toiseen hostiin ja osaavat lähettää eri kanaville MIDIä niin ne jotka haluaa vaan sit vois tehdä niillä ja käyttää VST instruja ilman turhaa bugaamista tai scheibee kuten latencykompensaation puuttumista jne jne jne...
Niin, saako tuota Renoisea ostettua Suomesta?
Joo jos sulla on esim. visa niin netin kautta tilinsiirtoo tekijälle ja sit odotteleen meiliä tjsp.
Ite oon venyttäny ton Renoisen ostoo nimenomaan sen takia et tuleeko siitä VST versio vai ei kun en träkkeriltä kaipaa mitään "uusia + epävarmoja" ominaisuuksia. Eli ei oo kokemusta maksutavoista toistaseks :)