[/quote]
Etsipä mun tai Joken kirjoituksista se kohta, jossa esitetään, että "demokratia on se ainoa oikea ja muut muodot ja järjestelmät ovat vääriä". Muistaakseni olemme lähinnä arvostelleet P-Korean ihmisoikeustilannetta ja kurjuutta aiheuttavaa politiikkaa. Kun ihmisiä kuolee nälkään läpimätien johtajien vuoksi, on mun mielestä täysin yhdentekevää onko kyseessä demokratia, diktatuuri tai jotain siltä väliltä. Kritiikki on joka tapauksessa perusteltua. Erona noissa on vain se, että demokratiassa kansa voi vaihtaa johtajansa, diktatuurissa ei.
Tuohon tarvitaan vielä Joken allekirjoitus, mut loppulause hämää edelleen. Olen samaa mieltä Piipon kanssa, että Suomessa on vallalla yksipuoluejärjestelmä. Onko silloin olemassa todellista vaihtoehtoa? Media luo ehdokkaat ja valitsee ne. Demarit päättävät tällä hetkellä kaikesta, jopa Vanhasen mielipiteistä. (tää oli Itälän argumetti :eek: ) Johtaja täällä ei ole kansa eikä edes eduskunta. Demokratia assimiloi ihmiset kannattamaan sokeasti sitä, mitä on saatavissa. Tällöin kansa ei valitse yhtään enempää kuin diktatuurissakaan. Vallan vaihto tapahtuu aina verisesti. Historiassa ei vain vielä ole merkkejä demokratian verisestä lopusta, koska se on kyennyt mukautumaan aikaan helpommin kuin kommunismi.