Ne taas vaikuttavat suoraan valtion talouteen. Sillä tavalla myös P-Korea saa ruoka-apua yms. köyhälle kansalle.
Niin Pohjois-koreahan saa juuri siksi ruoka-apua, koska sillä on ydinaseita!!
Miks mä en tätä aiemmin tajunnut?
383 posts, 20 pages, 49,112 views
Ne taas vaikuttavat suoraan valtion talouteen. Sillä tavalla myös P-Korea saa ruoka-apua yms. köyhälle kansalle.
Niin Pohjois-koreahan saa juuri siksi ruoka-apua, koska sillä on ydinaseita!!
Miks mä en tätä aiemmin tajunnut?
Perustele.
Kuusi hyvää syytä olla sotkeutumatta tähän "keskusteluun". Sun mielestä:
1- kaikki mitä länsimaat tekevät, on pahasta
2- kaikki mitä länsimaiden ulkopuolella tapahtuu, on yksinomaan länsimaiden vika
3- Korean ydinaseohjelma on hyväksyttävämpi kuin jenkkien (huolimatta siitä että Koreassa kansalaiset nääntyvät sen takia nälkään, jenkeissä ei)
4- länsimaat eivät saa puuttua länsimaiden ulkopuolella tapahtuviin asioihin, sillä se on kaikissa tapauksissa, vain ja ainoastaan, itsekästä oman edun ajamista
5- ketään ei saa syyttää mistään, kaikki ovat olosuhteiden ja kulttuurin uhreja (nyt sitten laajensit tämän kuningasideasi yksilötasolta globaalille tasolle)
6- maailma on yksibittinen: täydelliselle itsemääräämisoikeudella ei ole mitään vaihtoehtoja
Yhtä mustavalkoista, kärjistettyä ja äärimmilleen yksinkertaistettua maailmankatsomusta ei monella ole. Tältä pohjalta on jokseenkin mahdotonta saada aikaiseksi hedelmällistä keskustelua, IMHO.
Missä vaiheessa olen puhunut siitä, että se olisi hyväksyttävämpää?Sulla on taipumus vääristellä totuutta.
Eli odotetaan siihen saakka kunnes Tokio on matalana ennen kuin puututaan asiaan?
Ensimmäisenä, minkä vitun hyvinvoinnin? Maassa jengi syö ruohoa mullan kanssa jotta nälän tunne lähtisi. Sähköä ei ole montaakaan tuntia päivässä edes pääkaupungissa. Mutta johtajalle pystytetään 50 metrinen pronssipatsas ja järjestetään helvetinmoisia paraateja.
Minusta on rikos ihmisyyttä vastaan olla hyökkäämättä Pohjois-Koreaan ja tuhoamaan yksi maailmanhistorian kuvottavimpia hallintoja, varsinkin jos hyökkäyksellä saataisiin Koreat yhdistettyä ja etelän hyvinvointia vietyä pohjoiseen.
Katsos, tekstisi täällä ovat jättäneet mielipiteistäsi tietyn vaikutelman. Mielestäni Blackout osui määritelmällään täysin oikeaan. Jos kiistät hänen johtopäätöksensä, joko 1) et ole samaa mieltä itsesi kanssa, tai 2) et ole onnistunut viestittämään omia ideoitasi tarpeeksi selvästi. Usein vaikuttaa siltä, että kun joku käy tekstisi loogisesti läpi ja löytää hieman naurettavia väitteitä, käyt heti kiistämään että "ei se noin ole". Ovatko kaikki muut siis epäkypsiä tulkitsemaan tekstejäsi?
- Korean ydinaseohjelma on hyväksyttävämpi kuin jenkkien (huolimatta siitä että Koreassa kansalaiset nääntyvät sen takia nälkään, jenkeissä ei)
Ei ole mitään syytä olettaa, että P-Korea hyökkäisi minnekään. Koreoiden sodan jälkeen siellä ei ole sodittu lainkaan.
No miksköhän ne jenkit ei tee sitä hyökkäämättömyyssopimusta?
mutta tämä threadi on täysin imbesilli.
Täh? Bosniassa ei ole sodittu Bosnian sodan jälkeen, ei siis ole syytä olettaa, että siellä sodittaisiin tulevaisuudessa? Ruandassa ei ole sodittu kansanmurhan jälkeen, ei siis ole syytä olettaa, että siellä sodittaisiin tulevaisuudessa? Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Pohjois-Korean hyökkäys on epätodennäköinen, mutta sun perustelusi vei kyllä voiton mun perusteluilta. Mä olisin vedonnut monimutkaisiin poliittisiin kuvioihin ynnä muuhun epämääräiseen nössöilyyn.
Totalitäria tai tyrannia eivät ole toimivia valtiomuotoja. Valtion perustarkoitus ei ole turvata itsemääräämisoikeutta, sillä valtio ei ole persoona. Valtion tarkoitus on pitää huolta sen asukkaista.
Maassa jengi syö ruohoa mullan kanssa jotta nälän tunne lähtisi. Sähköä ei ole montaakaan tuntia päivässä edes pääkaupungissa. Mutta johtajalle pystytetään 50 metrinen pronssipatsas ja järjestetään helvetinmoisia paraateja.
Aiheeseen: Pohjois-Korean politiikka on kaikkineen niin uskomattoman mädännäistä että minua ei hiukkaakaan haittaisi, vaikka USA sinne hyökkäisikin.
No mutta hei, Kim Il-Sung on kuitenkin sen verran kova jätkä, että on tehnyt Golfissa 9 hole-in-onea yhdellä kierroksella, säveltänyt oopperoita jne... Kyllähän sille nyt yhden patsaankin suo. Onhan se itse sen kuitenkin pronssista nakutellut :)
Aiheeseen: Pohjois-Korean politiikka on kaikkineen niin uskomattoman mädännäistä että minua ei hiukkaakaan haittaisi, vaikka USA sinne hyökkäisikin.
Eipäs vähätellä...
During his maiden round at North Korea's only golf facility, over 10 years ago, "Dear Leader" Kim Jong Il opened with a hole in one, and required just 18 further strokes to finish the par 72 course. He only missed the ultimate scorecard by taking two at the par five 18th.