uudet behringerin tuotteet

25 posts, 2 pages, 4,787 views

Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest


eli mitäs pidätte tästä behringerin kopiosta pioneerin djm300 sta?
http://www.elektroni.com/shop/graphics/1615/1615.jpg



Tuosta taiskin olla jo aikaisemmin juttua jossakin topicissa... Onhan tuo nyt jo selvä kopio, tai edes "hieman" lainattu ulkonäköä DJM300:sta... Mutta mikäs siinä. Tavallaan ymmärrettävää että hyväksi havaittua konseptia kopioidaan. Esim. Nokian puhelimet, nehän ovat kopioiden äitejä. Monet muut puhelinvalmistajat ovat pyrkineet luomaan samankaltaisia puhelimia. Jollei ulkoisilta ominaisuuksiltaan, niin edes softa puolelta ovat monet ottaneet "vinkkejä".

Tuo Behringer nyt on nähtävästi ajautunut tuohon "köyhänmiehen Pioneer" suuntaan... :p Noh. Tapansa kullakin.
Avatar
#3 • • Faini Guest




Tuosta taiskin olla jo aikaisemmin juttua jossakin topicissa... Onhan tuo nyt jo selvä kopio, tai edes "hieman" lainattu ulkonäköä DJM300:sta... Mutta mikäs siinä. Tavallaan ymmärrettävää että hyväksi havaittua konseptia kopioidaan. Esim. Nokian puhelimet, nehän ovat kopioiden äitejä. Monet muut puhelinvalmistajat ovat pyrkineet luomaan samankaltaisia puhelimia. Jollei ulkoisilta ominaisuuksiltaan, niin edes softa puolelta ovat monet ottaneet "vinkkejä".

Tuo Behringer nyt on nähtävästi ajautunut tuohon "köyhänmiehen Pioneer" suuntaan... :p Noh. Tapansa kullakin.



hinta on ainaki ihan kohal=) 150,-
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest




hinta on ainaki ihan kohal=) 150,-


Ei sinänsä paha. Kokemukseni Kyseisen valmistajan laitteista ovat suunnilleen positiivisia, joten kyllä tuolaisen summan voisi uhrata tuosta mikseristä...
Avatar
#5 • • hab Guest
Itse omistan behringerin VMX-200:n. Bedroom-käytössä välttävä, mutta kaipailen jo enemmän ominaisuuksia.


Mutta teknisesti oikein toimiva peli. Liut on hyväntuntuiset, equt toimii niinkuin pitääkin, eikä mikään vuoda. Lisäksi laite on vieläpä aika dynaaminen; liukujen (jokaisen) jyrkkyyttä voidaan säätää, krossfeidi invertoida, inputteja voi säätää (phono/cd -> cd/cd), jne.


Jostain kumman syystä tuohon on vain liimattu kylkeen jokin kaikuefekti, joka on jokseenkin turha eikä edes kuulosta kovin hyvältä (equilla melkein antaa paremman kaikuefektin).


Biitticountterit on pioneeriin verrattuna lelut, eli niillä kestää todella kauan päästä mukaan ja laskuvirheita tulee aika paljon. Onneksi niitä ei harvempi tarvii.


Yleisesti ottaen, hinta-laatu -suhteeltaan Behringerin mikserit on kyllä oivallisia.
Avatar
#6 • • NoStatus Guest


Itse omistan behringerin VMX-200:n. Bedroom-käytössä välttävä, mutta kaipailen jo enemmän ominaisuuksia.

Mutta teknisesti oikein toimiva peli. Liut on hyväntuntuiset, equt toimii niinkuin pitääkin, eikä mikään vuoda.



Mullakin on toi. Huomasin omastani, että molemmat kanavat
vuotaa, mutta onneksi hyvin vähän. Oletko varma ettei sulla
vuoda? Pitäisköhän viedä oma takuuseen...

Lisäksi hieman kiusallista tossa mikserissä on kaikkien putikoiden
omituinen käyrä, alussa on kill, siitä myötäpäivään noin 20 astetta
ääni on jo lähes täysille ja tästä eteenpäin ääni ei juuri voimistu.
Hankala tehdä tosi pehmeää ylöstuontia. Sama liukukytkimissä,
vaikka säätäisi ne softille.
Avatar
#7 • • Odie Guest
Joo..
kyllähän noita olen minä kanssa katsellut siitä lähtien kun tulivat markkinoille, tosin vain noita parempia miksereitä. Kiinnostaisi miten toimivat, etenkin nuo laskurit. Ja missä näissä sitten on säästetty että hintaa on saatu alemmas. Onkohan mitenkä budjetti komponenteillä tehty, kenelläkään kokemuksia että tekeekö noilla mittään ja kestääköhän nuo pitempään käyttöä...
Tuollasen voisi kaupasta melkein hakea jos mittään kestäävät. Kellään kokemuksia?
Avatar
#8 • • Faini Guest
mul on vmx 300.. se vuotaa, potikat alkavat säristää ku niitä rankast käyttää noin 4kk (esim main-plf potikka), mutta muuten ihan kiva ja killeihin ei kannattais koskee!
Avatar
#9 • • Remotion Guest


mul on vmx 300.. se vuotaa, potikat alkavat säristää ku niitä rankast käyttää noin 4kk (esim main-plf potikka), mutta muuten ihan kiva ja killeihin ei kannattais koskee!



Katselin tuossa vielä eilen VMX200, ei paha ei paha hinta, mut näköjään aika kuraa on, joten turha vaihtaa vanhaa roskaa uuteen samanlaisee.

Täytyy vissiin sit hommata se Allen & Heathin Xone 32.

;)
Avatar
#10 • • hab Guest




Mullakin on toi. Huomasin omastani, että molemmat kanavat
vuotaa, mutta onneksi hyvin vähän. Oletko varma ettei sulla
vuoda? Pitäisköhän viedä oma takuuseen...

Lisäksi hieman kiusallista tossa mikserissä on kaikkien putikoiden
omituinen käyrä, alussa on kill, siitä myötäpäivään noin 20 astetta
ääni on jo lähes täysille ja tästä eteenpäin ääni ei juuri voimistu.
Hankala tehdä tosi pehmeää ylöstuontia. Sama liukukytkimissä,
vaikka säätäisi ne softille.




Suosittelen takuuhuoltoon vientiä, tuskin laitteen ominaisuuksiin kuuluu läpivuoto :)


Itselläni ei liukujen kanssa ole ongelmia. Tai, samallain ne varmaan toimii kuin sinullakin, mutta ehkä en ole vain sitä itse huomannut.


Haluttua tavaraa muuten nuo uudet behringerit, luurit ainakin oli maahantuojalta jo loppuneet :)
Avatar
#11 • • jUSSi Guest


Täytyy vissiin sit hommata se Allen & Heathin Xone 32.



Tää vois vielä mennä. Xone 62 on _aivan_ hirveä. Kenties se olisi hyvä jos siihen tottuisi, mutta itse en halua 2-alueista midiequa mikseriin.
Avatar
#12 • • guli van kaak Guest
mulla kans behringerin vmx- sarjaa, eikä mitään ongelmaa. kanavat ei vuoda, liut toimii. ainut on, että potikat ei hyvin kiinni, mutta kukapa niitä nyt paikoiltaan nostelee. bpm- countteri nyt on luku sinänsä, se ei toimi sinnepäinkään, mutta enpä ole sitä kertaakaan tarvinnut. se on lahjattomille :D ikää laitteella noin 6kk.

mun mielestä hinta/laatu on vähintäänkin kiitettävä.
Avatar
#13 • • Edited Tweeek Guest
Behringerin studio ja vahvistinmikserit on ihan jees, mutta joka-ikinen behringerin DJ-tuote, jota olen kokeillut tähän mennessä on joko vuotanut, rätissyt, tai muuten vaan bugaillut (ei uudet mutta odotapa vuosi). Poikkeuksia löytyy, mutta enemmänkin näyttäisi olevan sääntö tuo, että ne vuotaa.

edit: makkarikäyttöön ihan oivia ja hinta-laatu ok tietysti :)
Caro²

Posts: 5,301

#14 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ihmettelin ettei kukaan ollut topikissa vielä maininnut, mutta (lähestulkoon) kaikki behringerin tuotteet ovat kopioitu muiden valmistajan vermeistä. Behrin eurorackit oli muistaakseni mackien vanhemmista pöydistä, ja noista uusista dj-pöydistä ei varmaan tarvi kommentoida epämäärisiä yhdennäköisyyksiä stanttonin, geminin tai pioneerin suuntaan..

Vanhoissa dx-malleissa oli muuten iso osa osista samaa kamaa mitä studio-pöydissä käytössä..
Behringer on kyllä erikoistunut tuohon kopioimiseen, ja sen se kyllä osaa (jotenkuten). Harmi vaan kun jotain pikkuvikoja sitten ilmenee. Kohtuullisen hyvin kestävät kuitenkin.
Avatar
#15 • • Daniel Braun Guest
Tuota DJX400 mikseriä nyt kokeilleena... (Pikkubroidi osti itselleen)
Ihan ok tasonen mikseri. En mä suuria odotuksia asettanut mutta mikseri yllätti positiivisesti. Yleisesti olen aina ollut Behringerin tuotteisiin suhtkoht tyytyväinen ja tästä edespäinkin olen.

Mutta, on ne kuitenkin halpiskamaa. Ja mikä halpatuotteen imagoa muuttaisi??

Pioneer kyllä mun arvosteluasteikolla on tähänpäivään mennessä paras valmistaja joka on tullut vastaan.
Avatar
#16 • • Al Tapone Guest


Tuota DJX400 mikseriä nyt kokeilleena...



Nii.. eli siis jos teillä on tästä kokemuksia ja mielipiteitä:

http://www.htfr.com/more-info/?catno=MR98258

ni kertokaa ihmeessä. Mulla on kokemuksia vaan yhestä Behringeristä joka oli täys paska.
Avatar
#17 • • Quu Guest
Jossain paikassa X tuli todettua, että näissä behringerin tuotteissa on ne samat viat mitkä vaivaavat muitakin miksereitä.
esim. epälineaarisesti skulaavat faderit ja potikat, yhteistyökyvyttömät funktiot kolmannella kokeilukerralla, ja yleiset vuodot.

Kyllähän tollasella sen viikon soittaisi ihan mielellään, mutta en kyllä rahaa tuollaiseen hirveästi laittaisi. :)
Avatar
#18 • • Daniel Braun Guest
No, tuo kyseinen mikseri mitä Tapone kyseli ei kyllä oo hinnalla pilattu. 150e siitä ilosta on kyllä aika vähän. Kotikäyttöön toimiva mikseri, jos ei vaadi neljää kanavaa...

Mun mielest tossa kyseisessä mikserissä on hinta/laatu-suhde kunnossa.